X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. לקבוע דירקטיבה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
סמוטריץ': מקווה להחלטת קבינט שהרש"פ מבצעת פעילות מדינית עוינת
הרשות הפלשתינית פועלת להשתלט על השטחים הפתוחים ביו"ש באמצעות בנייה בלתי חוקית, פתיחת כבישים ויצירת תשתיות ישראל מודאגת מפעילותה, אך לא נקטה עדיין צעדים משמעותיים כדי לעצור אותה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה בנושא, והחליטה לדרוש מהממשלה לפעול הממשלה מציעה: הגברת האכיפה והקמת ועדת מנכ"לים לתיאום

ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ד', 19.7.23) דיון בנושא השתלטות הרשות הפלשתינית על השטחים הפתוחים ביו"ש והמענה הישראלי, על-פי פנייתו של ח"כ אביחי בוארון.
יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין פתח את הדיון ואמר: עם כל הלחץ והעומס בוועדה, ברגע שקיבלתי את פנייתו של ח"כ בוארון, ביקשתי לקיים את הדיון בהקדם. כל מי שירד לשטח, וראה את תוכנית פיאד בפעולה, לא יכול שלא להתרשם לרעה. לכאורה, זה נראה כמו אנרכיה, איש היישר בעיניו יעשה, ובפועל זו תוכנית מסודרת ומכוונת לחנוק את התפתחות היישובים ולהשתלט על הצירים. הם עושים זאת לא רק בשטח C, אלא גם בשטחי A ו-B.

סא"ל אדם אבידן, רע"ן תשתית במנהל האזרחי, התבקש להציג את נתוני התכנון והאכיפה ואמר כי הליכי התכנון ובנייה הם זהים לישראלים ולפלשתינים בשטחי C, וגם האכיפה היא זהה - איפה שאין תב"ע בתוקף או היתר בנייה, אוכפים. בשנים האחרונות הייתה במנהל האזרחי התייעלות כללית, שינוי בביורוקרטיה ושיפור ביכולות האיתור והניטור לגבי בנייה בלתי חוקית.
בשנה ממוצעת מאושרות 5,000-10,000 יחידות דיור במגזר הישראלי, ואילו בפלשתיני מדובר בד"כ על כמה מאות בשנה. 90-95% מהבקשות הפלשתינית להיתרים מסורבות, לרוב מסיבות מקצועיות-מקרקעיניות של תכנון עתידי, ולעתים מסיבות מדיניות. זה נובע גם מכך שהרבה בקשות שהם מגישים זו הסדרה בדיעבד של חריגות שכבר גילינו והוצאנו צו עצירה או הריסה. בצד הישראלי 60-70% מהתוכניות נדונות ומאושרות.
בשנת 2022 אותרו 1600 מבנים בלי חוקיים חדשים במגזר הפלשתיני. כמו-כן נהרסו כ-500 מבנים, לא בהכרח מאותה שנה. בחציון הראשון של 2023 אותרו 1000 מבנים חדשים במגזר הפלשתיני, ונהרסו קרוב ל-220 מבנים.
במגזר הישראלי בשנת 2022 אותרו 340 מבנים חדשים, ונהרסו 67. בחציון הראשון של 2023 אותרו 266 ו-21 נהרסו. יודגש כי במגזר הישראלי הבנייה רובה מתרכזת בתוך תחומי הישובים, בתוך תוכניות המתאר שלהם, ואז האכיפה היא באחריות הרשות המקומית, ולא נספרת אצלנו.
ח"כ אביחי בוארון: כל הנתונים האלה של המנהל האזרחי חשובים, אך טפלים לדיון מבחינתי. המנהל האזרחי מנהל את שטחי C, ולא את שטחי A ו-B, ששם מתקיימת תפיסת מרחב שלמה, שעד היום לא נערך בה דיון עומק.
דוח משרד המודיעין משנת 2021 קובע כי קיימת מערכה פלשתינית, המעצבת מחדש את המרחב, פוגעת בהתיישבות ובמרקם החיים בה, מנשלת את ישראל מנכסים ביטחוניים ומקשה על בט"ש אפקטיבי במרחב. המכשיר המרכזי שלהם הוא "בנייה מדינית" - בניית בניינים, פורצים דרכים או מניחים תשתיות לא לשם שימוש או צורך, אלא לשם השפעה אסטרטגית על מאזן הכוחות המדיני או הביטחוני.
בסעיף 82 לדוח כותב משרד המודיעין: מהלכי הפלשתינים מתעלמים במכוון מהגדרות של שטחי C,B,A. לפיכך ההשתלטות בשטחי C מהווה בראייתו המשך הגיוני למהלכיו "המותרים" בשטחי A ו-B. לפיכך, אנו ממליצים כי כלל מהלכי ישראל יתוכננו בראיה שתכלול גם מעקב (ומענה) לפעילות הפלשתינים בשטחי A ו-B בדגש לאלו הסמוכות לשטחי C בעלות פוטנציאל השפעה ביטחונית עתידית על שטחי C.
ח"כ בוארון הציג במצגת שלו שורה ארוכה של צילומי תיעוד של "בנייה מדינית" פלשתינית לאורך השנים, ואז סיכם: את האירוע הזה צריך לנהל. אף אחד במערכת הביטחון לא דן בזה. צריך לתכנן מענה כולל, ואם הקבינט לא עושה את זה, הוועדה הזו צריכה לאתגר אותו לעשות את זה.
חכ"ל עוזי דיין: בהסכמי הביניים מצוין כי האחריות הביטחונית שלנו בשטחי B גוברת על השיקול האזרחי שבאחריות הפלשתינים ולכן אנו בהחלט יכולים לפעול בנושא אם מקבלים החלטת מדיניות.
שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ': מדינת ישראל מכירה את תוכנית פיאד אבל לא עסקה בזה במסודר ומעולם לא הבינה כמדינה את משמעות התוכנית וממילא גם לא גיבשה מענה. הכותרת המוצהרת של התוכנית היא הכנת תשתית להקמת מדינה פלשתינית תוך עקיפת הצורך במו"מ מול ישראל. יש משרד שלם ברש"פ שזה תפקידו, יש המון סיוע זר, לא רק אירופי. לפעמים עוטפים את זה בשיח הזכויות של המשפחה המסכנה הפרטנית, אבל יש פה רציונל מאוד ברור. ח"כ אלקין ואנוכי, כשהיינו חברי קבינט יחד, הובלנו החלטה בקבינט לראשונה שבעצם מורה למערכת למפות את זה ולהבין את האסטרטגיה. מי שהרים את הכפפה זה השר אלי כהן, אז כשר המודיעין, והיום כשר החוץ יש לו הצלחות יפות במערכה הבינ"ל לעצירת הזרמת הכספים, ע"י חשיפת המדינות למה באמת נעשה עם הכסף שלהן.
איך הגענו למצב הזה שיש פה מציאות מתהווה בצורה שיטתית ומול זה אנו לא פועלים? התשובה היא שיטת הניהול של השטח, באופן כמעט בלעדי ע"י צה"ל ופיקוד המרכז. המשימה של הצבא היא לשמור על הביטחון, ואני כמי שחי באזור חב לחיילי ומפקדי צה"ל רבות על כך. זו הפריזמה שלהם והם הולכים לישון וקמים עם המשימה של שמירת הביטחון. אבל אז השיקולים האזרחיים תמיד מקבלים מעמד משני לשיקולי הביטחון ואיכות החיים של חצי מיליון האזרחים שם נפגעת.
למשל, בקדנציה האחרונה התקבלה החלטה אסטרטגית נכונה - הגדלת כמות הפועלים הנכנסים מיו"ש, אשר מייצרת להם אינטרסים לשמירה על השקט. רק לא לקחו בחשבון שאם מאשרים את זה, כל הפועלים האלה יגיעו לאותם מעברים קיימים בהם עוברים הפלשתינים והישראלים יחד, והפקקים שייווצרו יהיו אדירים. חצי מיליון התושבים שם לא היו בשיקולים. בתקציב הנוכחי תקצבנו הסדרה ושדרוג של המעברים, לטובת כולם, אבל באותו רגע נשקל רק השיקול הביטחוני של הרגעת השטח.
במנהל האזרחי יש אנשים נהדרים, אבל המערכת האזרחית ביו"ש היא 30 שנה אחורה ברמת השירות לתושב. הכל דורש הגעה פיזית ומציאת תיקים ורשומות ידנית. זה גם לא נכון שהמערכת הביטחונית תשקיע תשומות בניהול המערכת האזרחית. אין לה את הכלים לכך, וכאמור, זה נוגד את המטרה והרעיון המארגן שלה. ומעל הכל - זה גם דמוקרטי. חצי מיליון אזרחים זכאים שהממשלה, ולא הצבא, ייקחו אחריות וינהלו את החיים שלהם.
אנו באירוע בסדר גודל אחר לחלוטין. בונים מחדש את מערכת האכיפה והשלב הראשון זה להגדיר מחדש את התוכניות והיעדים. היום אנחנו בעולם שבו האכיפה נועדה לשרת את אפשרות מימוש מדיניות הקרקע - אכיפה תומכת תכנון או הסדרה, אכיפה לסיכול אפשרויות מימוש עתידיות של הקרקע. וביו"ש לדבר הזה נוספת תכלית, שבראייתי היא המרכזית, וזה שמירת האינטרסים הלאומיים המדיניים והביטחוניים הישראלים במרחב. כשמדברים על ביטחון, אז יש ביטחון טקטי כאן ועכשיו, שלא יהיה בית על הציר בתוך צו תפיסה, אבל לא שיקולים של ביטחון לאומי, וזה הפתח שלנו לפעול גם בשטחי B ו-A. אלו שיקולים יותר רחבים ממה שהמ"פ יודע להגדיר.
הקמנו ועדת מנכ"לים, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בכדי לתאם את המערכה הביטחונית, הכלכלית והבינ"ל. מקווים תוך חודש לסיים את העבודה, לתקף אותה שאצל שר הביטחון וראש הממשלה, ולהביא להחלטת הקבינט את הגדרת פעילות הרש"פ כפעילות מדינית עוינת.
אין לי טענות למערכת האכיפה ביו"ש, היא קטנה וחלשה גם ברמה הפרופורציונלית. נייצר יחידה חדשה של מג"ב איו"ש שמקבלה ליחידות מתפ"א ויואב של המשטרה, וכך נייצר יתירות - הצבא ייתן מענה לשיקולי הביטחון ואנו ניתן מענה לשיקולי הביטחון הלאומי. אז סור מרע זה בלימת מאמצי הצד השני, ועשה טוב זה למשל לייער מאות אלפי דונמים של אדמות מדינה עם קק"ל.
זה לא אירוע של הצבא, הצבא לא אשם, זה אירוע שלנו כדרג מדיני לקבוע דירקטיבה ולהנחות. זו גם הסיבה שבהתחלה רציתי הפרדה מוחלטת, אבל הבנתי את המורכבות של הצבא בנושא, ואת הצורך לשמר את שרשרת הפיקוד. יש חבלי לידה, והתיאום חייב להיות הדוק, אבל יצרנו מנגנון שלאט-לאט מטמיע שינוי תודעתי ומשם יגיע הפרקטי. הדברים קורים עקב בצד אגודל, יהיה גם סגן רמ"א אזרח, שהגישה שלו תהיה אזרחית, וייווצרו האיזונים בין השיקול הביטחוני לאזרחי.
ח"כ בוארון שאל האם בסוף תהיה יכולת של גוף כזה או אחר לפקח על מה שקורה בשטחי A ו-B? והשר סמוטריץ' השיב: אשמח לפרט על זה יותר בדיון סגור, אך במשפט אחד, המפתח ליכולת שלנו לפעול גם בשטחי A ו-B נעוץ בהגדרת המושג ביטחון לאומי והפירוט של מה נוגע לשיקולי הביטחון הלאומי של ישראל.
ח"כ גדי איזנקוט: ממשלות ישראל התעלמו ומתעלמות מהגדרת האינטרסים הלאומיים. הצבא מקבל מדיניות עמומה, וזה מטיל עליו אחריות גדולה. הצבא אומר לעצמו, החובה שלי זה לספק ביטחון ותחושת ביטחון, חוק וסדר, ויכולת פעולה לדרג המדיני. המשימה של לספק ביטחון היא כבר משימת ענק, וכיום ביו"ש נמצא 60% מהסד"כ של מדינת ישראל. יש פה דרג מדיני שבורח מאחריות וצה"ל שעושה כמיטב יכולתו. הוצגו לנו 13 האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל כפי שהגדיר הקבינט - והאינטרס העשירי, לגבי יו"ש, הפוך למגמה שהציג השר. הכל חוזר להחלטה על מדיניות והגדרת סדרי עדיפות.
ח"כ גלעד קריב: מתברר שיש בישראל שני ראשי ממשלה. האחד, שקיבל את אמונה של הכנסת, הודיע רק השבוע שיש לישראל אינטרס בייצוב וחיזוק הרש"פ. עכשיו הגיע ראש הממשלה השני ואמר שתקודם החלטה להכריז על הפעילות האזרחית של הרש"פ בפעילות עוינת. אם אנו לא מבינים מול איזו ממשלה אנו עומדים, למה שהצבא יבין?
מאוד התרשמתי ממחויבות השר סמוטריץ' לדמוקרטיה, ולרעיון שצבא לא צריך לנהל את החיים של התושבים האזרחים - אך הוא מדבר רק על יהודים, וזו לא באמת דמוקרטיה. אל תדברו על דמוקרטיה ונרמול החיים לחצי מיליון תושבים, תוך הכבדת הכיבוש על חצי מיליון פלשתינים. אתם תצעידו את מפקדי צה"ל וחייליו להאג.
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, סיכם: אני מאוד מודאג, כפי שנאמר כאן, שמדינת ישראל מכירה את תוכנית פיאד שנים רבות, אנו מזהירים, אומרים לנו שאנו צודקים, ושנים רבות לא ראינו את המענה הנדרש לפעילות הזו. המציאות בשטח עקומה לגמרי, למרות שאנשי המנהל עושים כמיטב יכולתם. אנו בוועדה ננסה לשנות זאת. אנו נפנה למל"ל כגוף מתכלל, ונבקש מהם תשובה בהקדם מי האחראי על קידום הנושא, החל מיישום דוח משרד המודיעין והלאה, ונקיים דיוני מעקב בכדי לוודא שאכן פועלים.

תאריך:  19/07/2023   |   עודכן:  19/07/2023
+מפגש הפיוס בקהיר בסכנה
08:15 20/07/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הפלגים הפלשתינים מאיימים להחרים את מפגש הפיוס שאמור להתקיים בקהיר בסוף החודש אם הרש"פ תמשיך בגל המעצרים באזור ג'נין ולא תשחרר את כל העצורים הפוליטיים. צה"ל נמנע מכניסה לאזור ג'נין כדי לאפשר לרש"פ לעצור את המבוקשים, נראה כי יו"ר הרש"פ יפסיק בינתיים את המעצרים כדי שלא לטרפד את המפגש בקהיר

[צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+חברון: סוכל פיגוע דקירה בכניסה לשכונת גבעת האבות
08:06 20/07/23  |  עידן יוסף

סוכל פיגוע דקירה: כוח מגדוד 932 של הנח"ל עצר פלשתיני חמוש בסכין בכניסה לשכונת גבעת האבות, בין קריית ארבע לחברון. מדובר בשכונה שבה מתגורר השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. השר הונחה להסתגר בביתו, עד סיום האירוע.

+שבעה תושבי שועפאט נעצרו בחשד לאלימות כלפי כוחות הביטחון
17:28 19/07/23  |  עידן יוסף

שבעה תושבי מחנה הפליטים שועפאט, בני 15 עד 20, נעצרו בחשד להפרת סדר אלימות שהתרחשה במהלך החודשים האחרונים. על-פי המשטרה, החשודים יידו בקבוקי תבערה ואבנים וירו זיקוקין לעבר כוחות הביטחון במספר מקרים.
החשודים נעצרו בבתיהם במהלך חודש יוני, והם נחקרים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
סנ"צ דניאל מזרחי, ראש מפלג הבילוש בימ"ר ירושלים, אמר כי "בשנה האחרונה עצרנו מאות חשודים בהפרות סדר אלימות שהתרחשו באזור מזרח ירושלים. ידע כל מי שמנסה לפגוע בשוטרים או לוחמי מג"ב, כי במוקדם או מאוחר נגיע אליו עד לביתו ולמיטתו, ונשים אותו מאחורי סורג ובריח עד למיצוי הדין עמו". החקירה נמשכת.

+חרם אמריקני על גופי מחקר ביו"ש - גול עצמי!
11:12 19/07/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

מחלקת המדינה טוענת ששלילת השתתפות מוסדות מחקר ישראלים ביו"ש בקרנות הדו-לאומיות של ישראל וארה"ב מבוססת על החוק הבינלאומי, המגדיר, כביכול, את שלטון ישראל ביו"ש כשלטון בלתי חוקי בשטח כבוש

קמפוס אוניברסיטת אריאל [צילום: סבי ברנס/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלי כהן / Eli Choen  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עוזי דיין / Uzi  Dayan  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי יחזקאלי  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': מקווה להחלטת קבינט שהרש"פ מבצעת פעילות מדינית עוינת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
מחלקת המדינה טוענת ששלילת השתתפות מוסדות מחקר ישראלים ביו"ש בקרנות הדו-לאומיות של ישראל וארה"ב מבוססת על החוק הבינלאומי, המגדיר, כביכול, את שלטון ישראל ביו"ש כשלטון בלתי חוקי בשטח כבוש
איציק וולף
רב אלוף הרצי הלוי דיבר בכנסת בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון וטען כי כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה, פוגע בצה״ל, פוגע גם בביטחון המדינה
יוני בן-מנחם
המתיחות בעיר ג'נין בין הרש"פ לג'יהאד האיסלאמי גוברת לאחר שכוחות הביטחון של הרש"פ החלו במעצרים של מחבלים חמושים. הג'יהאד האיסלאמי מאיים להחרים את מפגש הפיוס בקהיר בסוף החודש שבו אמור יו"ר הרש"פ להציג נוסחה לפירוק הקבוצות החמושות בג'נין ללא שפיכות דמים
יוני בן-מנחם
הדרג המדיני הורה לצה"ל לעצור זמנית את הפעילות נגד הטרור באזור ג'נין כדי לאפשר לרש"פ להפעיל את כוחותיה ולהחזיר לעצמה את השליטה הביטחונית באזור. יו"ר הרש"פ נמצא בפני החלטה אסטרטגית אשר תשפיע על שיקום מעמדה של הרש"פ מבחינה בינלאומית וכפרטנר להסדר מדיני עם ישראל
מירב ארד
לוחמי צה"ל ומג"ב כיתרו מסגד בבית לחם ולכדו את המחבל שהסגיר את עצמו נעצר    הפצוע בפיגוע - אלראי קפח עבר ניתוח בבית החולים ומצבו מוגדר בינוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il