רווחי חברת שטראוס בששת החודשים הראשונים של 2023 זינקו בשיעור של 71.7% ועמדו על 247 מיליון שקל, לעומת רווח של 144 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחיה של שטראוס ברבעון השני של השנה עלו בשיעור של 16.8%, ועמדו על 98 מיליון שקל, לעומת רווח של 64 מיליון שקל שנרשם ברבעון השני של 2022.
עיקר הגידול ברווח הנקי נובע מהעלייה ברווח התפעולי, בשיעור של 95.1%, אשר קוזזו מגידול עצום, בשיעור של 565.3%, בהוצאות המימון של החברה. הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקרו מהפרשי שערי מטבעות ומהוצאות הריבית בשל גיוס חוב בישראל, שעלו בעקבות ההחלטות הרבות על העלאת ריבית בנק ישראל.
המכירות של שטראוס עלו במחצית הראשונה של השנה בשיעור של כ-14% ועמדו על 5.17 מיליארד שקל, לעומת 4.54 מיליארד שקל בששת החודשים הראשונים של 2022. המכירות ברבעון השני של השנה עלו בשיעור של 15.3%, והסתכמו ב-2.62 מיליארד שקל, לעומת 2.27 מיליארד שקל ברבעון השני אשתקד.
הגידול במכירות נבע בעיקר ממגזר קפה בינלאומי בשל העלייה במחירי המכירה ועלייה בכמות הנמכרת, ממגזר תענוג והנאה בשל חזרה הדרגתית של חטיבת הממתקים מאירוע הריקול וכן ממגזר בריאות ואיכות חיים בשל העלייה במכירת משקאות חלב ותחליפיו והעלאות המחיר שבוצעו.
שטראוס לא הזכירה בדיווח הרבעוני שלה את אירוע הפסקת הפרסום בערוץ 14, שזכה להד תקשורתי גדול. זאת, משום שמדובר באירוע שלא נחשב למהותי עבור החברה. גם חרם הצרכנים שהכריזו גורמים מבין תומכי ערוץ 14 והרפורמה המשפטית לא נזכר בדיווח לבורסה.