בחודשים האחרונים סובלים תושבי בנימין משירות ירוד של חברת 'אלקטרה אפיקים' זכיינית
משרד התחבורה לקווי התחבורה הציבורית בבנימין, מעלה אדומים, גוש-עציון ומקומות נוספים.
על-פי נתוני המועצה האזורית בנימין, שלשום (13.8.23) נרשמו 17% של קווי אוטובוס שלא ביצעו נסיעות, דבר שגרם לתושבים להמתנות ארוכות במזג אוויר חם במיוחד בזמן חופשת הקיץ ותקופת בין הזמנים.
בין היתר, נתוני יום א' האחרון מעידים כי נרמו כ-23% אי-ביצוע נסיעות ביישוב אדם, 20% בתל ציון, 21% ביישובי גוש שילה, 18% במעלה מכמש, 15% בענתות, 13% בעלי ו-11% בפסגות. אתמול (ב'), נרשמו 23% אי-ביצוע נסיעות מכוכב יעקב-תל ציון ו-15% מהיישוב אדם.
שמעון עזרי, תושב תל ציון וחבר ועדת התחבורה של היישוב בשיתוף מועצת בנימין, אומר כי "מצב התחבורה לא יכול להמשיך כך ולו יום אחד. אנחנו לקראת סיום החופשות, הילדים רוצים לחזור ללימודים ללא איחורים, האברכים לכוללים ולמקומות העבודה, הבנות לסמינרים והנשים למקומות העבודה. לצערנו, אי-אפשר לסמוך על התחבורה הציבורית. איחורים, חיסורים ודילוגים של תחנות הם דבר שבשגרה, ובכך משפחות שלמות מחכות בתחנות שעות רבות בשמש, עובדים מאבדים מקומות עבודה ותלמידים מחסירים לימודים. המצב הפך לסבל יום-יומי שנעלם מעיני אנשי חברת התחבורה".
שלומית, בת 45 מהיישוב אדם: "הגענו למצב שבו אנחנו חיים בעלטה מוחלטת. אין שום ודאות שנגיע הביתה בזמן. אוטובוס שאמור לצאת מירושלים לישוב כל 20 דקות, פשוט לא מגיע. העניין מורגש בעיקר בשעות אחר-הצהריים וערב. אנשים עומדים בתחנה בחום, ממהרים הביתה לאסוף ילדים ממסגרות, ולא יודעים אם יצליחו לנסוע בשעות קריטיות, ואוטובוסים יכולים לדלג על תחנות בלי להעלות נוסעים, לקצר מסלול בתוך הישוב, לא לרדת לשכונה מרוחקת. אנחנו חיים במצב בלתי נסבל הזה כבר כמה חודשים. הוצאתי לא מעט כסף על שמרטפות כי לא הצלחתי לחזור בזמן לעבודה".
במועצת בנימין אומרים כי חברת אלקטרה אפיקים לא משפרת את ביצועיה, על-אף פגישות רבות, מאמצים והבטחות. לפני מספר שבועות פנה ראש המועצה ישראל גנץ לשרת התחבורה
מירי רגב וקרא לה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת אלקטרה אפיקים "בגלל השירות הירוד שהיא מספקת".
גנץ העוסק בנושא מדי יום גם מול הנהלת אלקטרה אפיקים, הגיע גם אתמול לתחנות ההסעה ביישובים, שוחח עם תושבים ועמד מקרוב על התקלות. "היום בכל ההתיישבות מבינים שחברת אלקטרה אפיקים היא כישלון חרוץ. המראות בתחנות ההסעה לא הגיונייים והם תעודת עניות למדינה. נמשיך לעקוב ולבקר את פעילות החברה כדי להביא למצב מקסימלי של שירות לתושבי בנימין ויחס אדיב, כפי שמגיע להם לקבל. אין מנוס מהחלפת החברה בהקדם".
חברת אלקטרה אפיקים מסרה בתגובה: "אלקטרה אפיקים רכשה בשבועות האחרונים עשרות אוטובוסים חדשים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שחלקם כבר פועל ביישובי האזור, ובחודש הקרוב יתווספו אוטובוסים מודרניים נוספים לטובת תושבי בנימין. שבעה אוטובוסים ממוגני אבן בהזמנה מיוחדת יתווספו בתחילת החודש, ועוד שני אוטובוסים ממוגני ירי ייכנסו לפעולה בשבוע הבא.
"לחברת אלקטרה אפיקים חשובה שביעות הרצון של לקוחותיה ושל הציבור הרחב והיא משקיעה משאבים עצומים בשיפור השירות ותנאי הנסיעה במועצה האזורית בנימין. במהלך השבוע האחרון ניתן היה לחוש בשיפור המשמעותי במערך הקווים. זאת ועוד, הקימה אלקטרה אפיקים מוקד לפניות הציבור והציבה איש קשר ייעודי האחראי לקשרי הקהילה עם התושבים. 'אלקטרה אפיקים' תמשיך לפעול להרחבת מערך הקווים ואיכותם למען רווחת הנוסעים ותמשיך לעמוד בקשר עם הרשויות כדי לעדכנן בשינויים שמבצעת החברה בתחומן".