X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקר שנערך בנושא גילה שהסיכוי למסחר בין מדינות, תלוי בקורלציה חיובית בהסתברות ששני אנשי עסקים בארצות אירופה יוכלו לתקשר בניהם באנגלית. יתר על כן, נחזה בנייר עמדה כי במידה ורמת הידע באנגלית בכל ארצות אירופה תשתפר ב-10%, סחר הפנים-אירופי יעלה בכ-15%
▪  ▪  ▪
ידע באנגלית משפר את העסקים [צילום: AP]

לרבים יש תחושה סובייקטיבית, ואפילו משאלה, לגבי רמת האנגלית שלהם מול גורמים בחו"ל לצורך העסקים שלהם. בעת משא-ומתן, העברת מצגת או כתיבת מיילים, אנו רוצים להיות בטוחים שאנו מעבירים את המסר לצד השני בצורה ברורה ומקצועית ביותר בלי לפספס מסרים "סמויים" שהועלו על-ידי הצד השני. לעתים, אני שומע או קורא תגובות בסגנון "רמת האנגלית זה לא באמת משנה. הלקוח צריך את המוצר שלנו במחיר טוב, וזה הדבר החשוב", או "הספק אוהב לעבוד איתנו כי אנחנו תמיד משלמים בזמן". איש לא חולק על עובדות אלה, אך ישראלים רבים אינם עדיין מבינים את הפוטנציאל הטמון בשיפור האנגלית העסקית שלהם, ובמאמר זה אשיב על השאלה "האם אנגלית טובה יותר באמת יכול לשפר את העסקים שלי? ".
האמת היא שהתשובה קצרה וברורה: כן, מדעית או לפחות אקדמית! לפני מספר שנים, מרצה בכיר באוניברסיטה בלונדון ופרופסור באוניברסיטה בגרמניה ערכו מחקר בנושא וגילו שהסיכוי למסחר בין מדינות, תלוי בקורלציה חיובית בהסתברות ששני אנשי עסקים בארצות אירופה יוכלו לתקשר בניהם באנגלית. יתר על כן, הם חזו בנייר עמדה שלהם כי במידה ורמת הידע באנגלית בכל ארצות אירופה תשתפר ב-10%, סחר הפנים-אירופי יעלה בכ-15%. בממצא נוסף בניתוח הזה נטען כי העלאת כל ארצות אירופה לרמת הידע באנגלית של ההולנדים יכולה להצמיח את הסחר האירופי עד 70%. על כן, לפי מחקר זה קיים קשר הדוק מאוד בין רמת האנגלית של אנשי עסקים לבין רמת הסחר הבינלאומי.
נקודה מעניינת כאן היא הקביעה שהולנד היא מדינה אליה יש לשאוף מבחינת רמת התקשורת העסקית בשפה האנגלית. בחירה זאת מעניינת גם אותנו, כי הולנד היא מדינה קטנה (כ-6 מיליון תושבים) בה השפה המקומית איננה ברת-תוקף מחוץ לגבולות לצרכים עסקיים, בדומה לעברית, ולכן נדרשת רמה גבוהה באנגלית. כאמור, בנייר העבודה שלהם, האקדמאים המכובדים מפרגנים להולנדים בעניין זה. ומה איתנו ?
לי אין את הנוסחה או המודל שבנו הפרופסורים לכלכלה לגבי הקורלציה בין רמת האנגלית בהולנד לבין הפוטנציאל לסחר בינלאומי, אך כן ניתן לשמוע בעלי תפקידים הולנדיים וישראלים מדברים באנגלית ולהתרשם. זה איננו סקר מדעי או מייצג, אבל הוא כן נותן מושג כלשהו בקווים כלליים.
נתחיל עם ההולנדים. בשני קטעים להם האזנתי, שומעים את שגרירת הולנד בארה"ב, גב' רנה ג'ונס-בוס, מתראיינת בטלוויזיה האמריקנית אחרי ניצחון הנבחרת ההולנדית במשחקיה באליפות העולם בבייסבול. בקטע בו צפיתי בשגריר ההולנדי בארץ, מר קספר ולדקאמפ,הוא היה לקראת אירוע של רכיבת אופניים בחסות עיריית תל אביב. שניהם מדברים באופן שוטף וברור, ללא טעויות דקדוק ועם מעט מאוד מבטא שמסגיר אותם (לחדי שמיעה) כאינםדוברי אנגלית מלידה.כאן אין אלא לסכם שאם כל העולם היה מתקשר ברמת האנגלית הזאת, לא הייתה לי פרנסה. אם כן, די ברור מדוע הפרופסורים בחרו את הולנד כמדד להצטיינות באנגלית.
בהיי-טק הישראלי, סקטור מוביל במשק עם הפנים לארצות הברית ולעולם כולו, יש באופן טבעי דרישה לשליטה טובה מאוד באנגלית ולפי הניסיון רב השנים שלי בדרך כלל שם נמצאים האנשים עם הכישורים ולא מעט ביטחון בשפה. חלקם אף מגויסים לחברות אלה לאחר ראיונות באנגלית כדי לסנן "מתחזים".
מצאתי ביוטיוב גם דוגמאות מ-"נציגים" אחרים. דני גילרמןלמשל הוא איש עסקים עם רקע עשיר בעשייה (יו"ר איגוד לשכות המסחר, דירקטור בבנק לאומי ובבנק ישראל, חבר מועצת מנהלים ועוד תפקידים בארגונים כלכליים בינלאומיים), ושגרירנו באומות המאוחדות (2002 - 2008). בראיון בתוכניתו של המראיין הבריטי הוותיק והמוערך סר דוד פרוסט, הוא דיבר על תוצאות הבחירות של שנת 2009 באופן ברור ושוטף, ללא טקסטים או דפים ועם מבטא שאיננו מפריע למאזין לקלוט את המסר שלו בקלות.
מצד שני, מר נוחי דנקנר, בימים שמחים יותר בעת הכרזה על בניית מלון חדש בלאס ווגאס, קורא באיטיות מטקסט שגם הוא מלא שגיות: faith (אמונה) נשמע כמו fate (גורל), we commit to (אנו מתחייבים) במקום we are committed to (אנו מחויבים), support to במקום support of or for, וכל זאת עם מבטא יותר ישראלי מאשר חברו גילרמן.
איש לא טוען שלא ניתן לעשות עסקים בינלאומיים עם מעט אנגלית, ואפילו אנגלית עילגת, אך כיחידיםמותר לנו לשאוף לרמת אנגלית של שגריר (ישראלי או הולנדי), וכמדינה להעלות את הרף ולהיות דוגמה כמו החברים ההולנדים שלנו בנושא זה. הרי, לפי תוצאות הסקר שציינתי כאן, כולנו רק נרוויח מזה. אפשר לנהל (ולהתנהל) יותר טוב באנגלית.

הכותב הוא מנטור לאנגלית לבכירים, לאנשי עסקים ולמנהלים - [קישור]
תאריך:  19/03/2015   |   עודכן:  19/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך לעסקים טובים עוברת דרך האנגלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
מוצע לקבוע בחוק שמערכת הבחירות תשתרע רק על פני הזמן המינימלי הקבוע לחוק הנדרש להתארגנות לבחירות חדשות, ולא יותר. וגם פרק זמן זה צריך לקצר בעידן המודרני הממוחשב
עו"ד חיים שטנגר
מאחר שהקמתה של מדינת פלשתין אינה עומדת על סדר היום הציבורי של מרבית תושבי מדינת ישראל, מוטב ימנע אובמה - בשלהי כהונתו, לכפות על מדינה אוהדת, כישראל, מדיניות ועמדות פוליטיות, הזרות לרוב תושביה
אפרים הלפרין
"געוואלד", "הצילו" שמענו מכל עבר, ומסתבר שעם ישראל הוא עם בוגר, חכם ואחראי
ישראל רוזנבלט
בסוף השבוע עוד עסקו כמה פרשנים מאושרים בדברי פרידה מבנימין נתניהו המחוסל פוליטית, ובקץ שלטון הליכוד. אבל בליל הבחירות התברר שקמפיין השנאה המאורגן של התקשורת, "רק לא ביבי", שהוביל ידיעות אחרונות - קרס על מארגניו. הליכודניקים שבו הביתה, ועשו צחוק מהתקשורת ומהסוקרים גם יחד
ציפורה חלפון
דווקא בבחירות האחרונות ראיתי שהאופנה הייתה להצביע, ולכן 70% הצביעו אבל זה עדיין לא כל העם. יותר משיש כאן מקום לבושה, יש כאן מקום לדאגה כי הקבוצה הגדולה שלא הצביעה חוצה את כל שכבות האוכלוסייה ומתרברבת באדישותה. זה מדאיג יותר מאיש ציבור מושחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il