X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכל ראש ממשלה יש את "שולה זקן" שלו. עקב אכילס של ביבי היא, כנראה, רעייתו. בגללה הוא נשפט לשבט לא פעם. קל לשער שלולא היא, היה ביבי אהוב העם, ואולי היה אף מתנהג אחרת בתחומים רבים. חפשו את האישה מאחורי כל גבר מצליח. היא זו שתרים אותו, ואבוי - היא זו שתביא לנפילתו
▪  ▪  ▪
בנימין ושרה נתניהו. עקב אכילס שלו [צילום: חיים זאק / GPO / פלאש 90]
בלון מלא אוויר חם
סוף הקריירה הפוליטית של ביבי הרי יגיע מתישהו. אם לא יתנחל בבית הנשיא - חלום בלהות של חלק מהציבור - הוא ילך הביתה, ולא בשיאו. כל בלון מלא אוויר חם עולה למעלה, אבל מתישהו הוא מתרסק למטה בצורה עלובה.

בסיכום האירועים האחרונים וכל שנות מחדליו, הרי שבתולדות מדינת ישראל, קיסרות נתניהו ומלכת הלבבות שלו ("קפדו את ראשו"), תצטייר כתאונה בלתי הפיכה בנזק ובגוף לעם ישראל בארצו.
ביבי הוא איש מוכשר, איש הסברה מדהים, להטוטן מילים, שהפלירטוט עם האנגלית, שרכש בארה"ב, מעביר אותו לעיתים על דעתו, ואז הוא מרבה להג. רואים שהוא נהנה מהנאומים הבומבסטיים שלו, מהתחכום המעוות של המציאות לטובת טיעון נקלה כלשהו. הוא נולד להיות שר ההסברה.
אלא שמאחורי אוקיינוסי המילים שנשפכו עלינו בשנים הרבות מדי שהוא בשלטון, הוא לא ייזכר, למגינת לבו, ולו בשל מפעל מדהים אחד כלשהו שעשה במדינה. לצערו הרב, אחרים לקחו לו, אכלו לו, שתו לו: כחלון, ישראל כץ.
ביבי נהנה מהמוניטין שלא רכש, מאחר שהציבור ככלל אינו מכיר את תולדותיו האישיות. לא כולם קוראים ספרים, ומי שכבר קרא עליו, זכה לחוות סוג של הלם. זהו הלם הנובע מהפער שבין הדימוי הנפוח שלו לבין המציאות השדופה.
האיש פנומן, ללא ספק. בין כל המטלות שלו, שלא את כולן הוא מצליח למלא, הוא מפגין תכסיסים פוליטיים מבריקים, ומקדים בכמה צעדים את יריביו מבית ומחוץ לליכוד. מתי יש לו זמן לחשוב על מהלך היסטורי חכם לטובת המדינה? מתי הוא מצליח לישון, אם רעייתו מעירה אותו, לכאורה כמובן, כדי להתלונן על זוטות בניהול הבית?
אנשי ליכוד סוגדים לו. השפוטים ביותר מביניהם אינם מוכנים להקשיב לתמיהות על ניהול המדינה, ניהול הממשלה, ניהול משרד החוץ, ניהול משרד התקשורת, ניהול משרד הכלכלה, וניהול הבית ברחוב בלפור. הפאנאטיות מסנוורת אותם. עבורם ביבי הוא מלך - מוסד שעם ישראל התאווה אליו עוד מתקופת שמואל הנביא, כדי להיות כאחד העמים, לא כעם הנבחר. מי היו אלה אז בעם שדרשו זאת? החבר'ה מעגל הזהב? עדת חנפנים סובבת אותו, אופורטוניסטים ריקים מתוכן.
אולם כמה מידידיו הטובים ביותר לשעבר כבר ניכוו ממנו. הם שכבו למענו על הגדר במספר אירועים מביכים, והתבזו בעצמם. הם הבינו - מאוחר מדי - כי בצילו המנופח אין מקום לצמחים רעננים אחרים, שמאיימים לכאורה על עתידו. הם מלטשים ציפורניים בחשכה, מכיוון שהם מכירים את עמם, אם כי אינם יושבים בקרבו. להפיל אותו מכס ראש הממשלה זה ביס גדול מדי. אשר על כן, הם ימתינו ליום פקודה, ואז ייפרעו ממנו בחביבות, בחיבוק דובי.
ביבי תופס כנראה את המצב הנוכחי כמצב שראוי להנציחו, ומתנהג בהתאם. שושלת נתניהו קורמת עור וגידים. העתיד נראה ורוד, והשלטון מבטיח את מנעמי העולם ומלואו. האם ייתכן שהוא ורעייתו הבינו את געגועי העם היושב בציון לרודן אבסולוטי או מלך, המכה בשוטים ובעקרבים? האם נראה להם שהם ג'ק וז'קלין קנדי, שנתנו לאמריקנים את בית המלוכה שכה רצו בו?
אלא שלכל ראש ממשלה יש את "שולה זקן" שלו. עקב אכילס של ביבי היא, כנראה, רעייתו. בגללה הוא נשפט לשבט לא פעם. קל לשער שלולא היא, היה ביבי אהוב העם, ואולי היה אף מתנהג אחרת בתחומים רבים. חפשו את האישה מאחורי כל גבר מצליח. היא זו שתרים אותו, ואבוי - היא זו שתביא לנפילתו.
הסיבובים בזירת האיגרוף הציבורית הופכים להיות מסחררים בכל פעם יותר ויותר עבור בני משפחת המלוכה. בסוף, תמיד האלוף נופל ב"נוק אאוט", לפעמים בגלל שטות.
ביבי החל זה מכבר בתהליך איבוד אמון, כאשר נתפס בפאניקה בפרשת הקלטת הלוהטת, באימרות מוזרות ומביכות שלו שלא ניתן להבין את פשרן כגון ילדותו והקשר לחיילים הבריטים של המנדט, או תפקודו לכאורה של רחבעם זאבי ז"ל כשר בממשלתו, או אימון בטירונות ברובה צ'כי. מי מהצעירים, הלהוטים להצביע עבורו, יודע על כך בכלל? פוליטיקאים בחו"ל לא לוקחים אותו עוד ברצינות. מילא הוא, אבל הוא אמור לייצג את מדינת ישראל, ולא את חצר המלך.
סוף הקריירה הפוליטית של ביבי הרי יגיע מתישהו. אם לא יתנחל בבית הנשיא - חלום בלהות של חלק מהציבור - הוא ילך הביתה, ולא בשיאו. כל בלון מלא אוויר חם עולה למעלה, אבל מתישהו הוא מתרסק למטה בצורה עלובה.
אלא שהסוף הזה הוא משחק על זמן של מדינה שלמה. דורות ישלמו וכבר משלמים את מחיר הכלומיניקיות המדינית של ביבי. אתה יכול לרמות חלק מהציבור בחלק מהזמן, אבל לא תוכל לרמות את כל הציבור כל הזמן - אמר נשיא ארה"ב אברהם לינקולן. האם ביבי לא למד על כך בשהותו הממושכת בארה"ב?

תאריך:  15/02/2016   |   עודכן:  15/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיסרות נתניהו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מביכה חסרת מהות
שאול א.  |  15/02/16 10:57
 
- יריב מקנא=היה מת שתהיה לו שרה!
ע_הראל  |  17/02/16 20:44
2
עד אנא תלכו רכיל ועלילה בראש מ
קורןנאוה טבריה  |  15/02/16 11:37
3
מוטציה
באום  |  15/02/16 23:06
4
4פעמים זה לא כלומניקיות
איצקו  |  16/02/16 21:47
5
קשקוש
מגיב ותיק  |  17/02/16 08:30
6
חנטאריש! קרא על החילים הבריטים
אהוד פרלסמן  |  17/02/16 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הפטרונות והיהירות של בני ציפר שבויה בהנחה, שכמיהה וכיסופים לבית לאומי שמורה רק לנו היהודים
ראובן לייב
ההפוגה הארוכה מהמלחמה הקרה, ששררה במרוצת שנים מרובות בין רוסיה לארה"ב, מגיעה עכשיו ממש לקיצה, נוכח שאיפות ההתפשטות הברורות של ולדימיר פוטין, שבאו לידי ביטוי מוחשי באוקראינה וסוריה, מול אוזלת ידו של המערב בראשות אובמה
איתמר לוין
היום בו ראש הממשלה לשעבר מתחיל לרצות עונש מאסר, הוא יום של ניצחון לשלטון החוק ולטוהר המידות - אך הרגשות מעורבים
איתן קלינסקי
טוב שנחשפנו בימים אלו למערכת הבחירות, שבה ניצב מול הילרי קלינטון מועמד עם חזון סוציאל דמוקרטי ועם בשורות מדיניות הרחוקות מעולמו של המנטור, הנרי קיסינג'ר, שכה נערץ על-ידי הילרי קלינטון
יצחק מאיר
אם יש לאור כבידה ואם יש לזמן ממד, ואם היה או לא היה אלברט מאחורי השם איינשטיין - לא מעניין אותנו יותר מאשר הנץ כוכב עם רדת הלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il