X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החוק ליישוב סכסוכים בדיני המשפחה רק יביא להגשת יותר תביעות במטרה להשיג יתרון במרוץ הסמכויות בין הערכאות השונות
▪  ▪  ▪
פחות מריבות?

כידוע לכל, לאחרונה נכנס לתוקפו החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה. התיקון מחייב כל זוג שרוצה לפתוח בהליכים משפטיים הקשורים לסכסוך המשפחתי, לפצוח בהליך מהו"ת ארוך של בין 45 ל-60 ימים (תלוי ברצונה של יחידת הסיוע), שאמור להפחית את המריבות הקשות הידועות כל כך בסכסוכי גירושין.
הקלף "המנצח" של החוק החדש הוא העובדה שאסור לצדדים להגיש תביעות כלשהן הקשורות לסכסוך המשפחתי - אלא מדובר במקרה חריג במיוחד או סוג תובענה מיוחדת (למשל, תובענה בעניין החזרת ילדים חטופים לפי אמנת האג).
בפועל, החוק החדש חוסם את הצדדים המעוניינים להגיש תביעות לבית המשפט ולסיים את הסכסוך, ומחייב אותם לנסות ולהגיע לפשרה (בכל סוגי הסכסוכים) באמצעות יחידת הסיוע - יחידה שמושתת על עובדות סוציאליות שאינן עורכות דין או משפטניות. אולם את הסכנה בדבר חתימה על הסכם שערך מי שאינו בקיא בתחום כה סבוך של דיני משפחה, אין צורך לציין.
אך בכך לא די. מעיון בחוק נמצאנו למדים, כי הגשת תביעת יישוב סכסוך ראשונה על-ידי מי מהצדדים, נותנת לו יתרון דיוני כביר בכל הקשור למרוץ הסמכויות (או מרוץ ההחלטות לפי פסק דין פלמן). במשך 60-45 יום מהגשת הבקשה ליישוב הסכסוך, יוכל הצד שפתח את ההליך לנסות לדלות מידע בפגישות המהו"ת (שהרי ראשי התיבות של פגישת מהו"ת הם פגישת מידע, היכרות ותיאום). לאחר מכן יוכל להתאים את עצמו לערכאה הנוחה לו - גם אם מדובר בערכאה שונה מהערכאה שאליה בחר להגיש את הבקשה ליישוב סכסוך.
כידוע בקרב עורכי דין מומחים לענייני משפחה, ישנם מקרים לא מעטים בהם מרוץ הסמכויות יכול לקבוע את התוצאה מראש, או לכל הפחות לתת יתרון דיוני משמעותי לצד אשר יכל לבחור את ההליך.
יוצא מכך שהמחוקקים, שרצו כל כך להקטין את הסכסוכים המשפחתיים ולמנוע מהצדדים ככל הניתן מלהתדיין או להגיש תביעות בסופו של דבר - ממריצים את הצדדים להגיש בקשות ליישוב סכסוך אשר מקנות יתרון דיוני, כאמור, ושיגבירו את השימוש בעורכי דין גם אצל צדדים שלא ששו אלי קרב. בסופו של דבר יגבירו את העומס הכה הכבד בבית המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הדתיים השונים.

הכותב הוא סגן יו"ר ועדת דיני משפחה במחוז ת"א והמרכז בלשכת עורכי הדין, מתרגל בקריה האקדמית אונו ועורך דין לדיני משפחה.
תאריך:  26/10/2016   |   עודכן:  26/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
הסכמי קמפ דיויד של מנחם בגין אפשרו הקמת אוטונומיה פלשתינית ולא מדינה, אלא שאת זה כבר שכחנו, כי הגיעו אחר כך הסכמי אוסלו שהפכו את הקערה על פיה והסכימו למדינה פלשתינית שערפאת לא רצה למרות שדרש זאת
ישראל רוזנבלט
ההצעה החדשה גם קובעת כי את החלל שנוצר ימלא "ספר הספרים האמיתי: הקוראן"    נציג פלשתין באונסקו, המציא לארגון עדויות חדשות, לפיהן רבים מסיפורי התנ"ך הם "פיברוק של המאפיה הציונית"    הקבלן שבנה את מקדש דגון של הפלשתים הודה באוזני תחקירני "בצלם": "שמשון לא היה גיבור, הגג היה מפל-קל"
עודד שרון
של הגבר בן החמש והדולציניאה הטהורה בת הארבע    שם, בין מבני הפח וצריפוני העץ של שכונת חף, חלפו ימי הראשונים    שם בין עצי ההדר, בחצרה של בעלת הבית הרשעה, ניצתה אהבתי הראשונה
רון בריימן
"היכונו לביאת השלום", מופע מצמרר של מקהלת בצל"ם, בני ציון לכו מכאן    התעוררתי שטוף זיעה, נשמתי בכבדות
מרדכי ליפמן
הבעיה בהופעות מעין אלה של מנכ"ל "בצלם", חגי אלעד, בפורומים בינלאומיים, איננה מתמצית רק באירוע לגופו, אלא בכך שהיא יוצרת מעגלים מתרחבים והולכים של תמיכה והזדהות בחוגים נרחבים הרבה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il