X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם התקנות לחוק להסדר התיידנות בסכסוכי משפחה רוקנו אותו מתוכן? כמה דוגמאות לכך שמרוב רצון למנוע סכסוכים - הם רק יתגברו
▪  ▪  ▪
כעס גובר [צילום: פלאש 90]

לפני מספר חודשים נכנס לתוקפו החוק להסדר התיידנות בסכסוכי משפחה, שאמור - לדעת המחוקקים שיזמו את חקיקתו - להפחית את הלהבות בסכסוכי משפחה ולעזור לצדדים להגיע לידי הסכמות, באמצעות אנשי מקצוע מטעם המדינה שיבצעו הליך גישור חובה שכולל לפחות ארבע פגישות.
החוק לא רק מחייב את הצדדים להגיע להליך גישור, אלא אף אוסר עליהם להגיש תביעות משפטיות לתקופה שבין 45 ל-60 ימים - והכל בשם מניעת מעורבות עורכי הדין, שמלהיטים את הסכסוך. בהתאם לכך נקבע, כי הבקשה ליישוב סכסוך עצמה לא תכיל עובדות בקשר לסכסוך, וכי בקשות או תגובות שיכילו "לכלוך" על אחד הצדדים בזמן תקופת עיכוב ההליכים יגרום להטלת הוצאות.
עם זאת, בשל הסעדים הרבים שישנם בתקנות לחוק להסדר התיידנות בסכסוכי משפחה, אפשר לומר שרוב ה"עוקץ" מהחוק הוסר. כך, למשל, התקנות מאפשרות לבקש סעד דחוף בעניין מזונות הילדים (או מזונות האישה) עוד טרם תום תקופת עיכוב ההליכים (תקופה שבה הצדדים לא יכולים להגיש תביעות) במקרה "חריג". מהו מקרה חריג? לא מדובר במקרה בו הזכאי/ת למזונות יהיה ברמה של רעב; מספיק שיגיש את הבקשה הישנה, וישנה רק את הכותרת מבקשה למזונות זמניים לבקשה לסעד דחוף למזונות. האם המחוקק חשב עד הסוף על המשמעות למתן אפשרות לבקשת מזונות, שבמקרים לא מעטים חונקים את החייב ולא מאפשרים גישור בהסכמה?
זאת ועוד, התקנות מאפשרות לאחד מבני הזוג לבקש צווי מניעה, אשר יעזרו לצד המבקש ליישב את הסכסוך למנוע הברחת נכסים. דבר זה הוא מגוחך, בלשון המעטה. הרי ברור שביום שבו ייתנו צווי מניעה על נכסי אחד מבן הזוג והוא ייפגע מבחינה כלכלית, הסיכוי ליישב את הסכסוך ישאף לאפס, בשל הנזק הכלכלי והכעס שמצטבר (לעיתים בצדק) אצל אותו צד. האם המחוקק חשב עד הסוף על מתן אפשרות לצווי מניעה, שבמקרים לא מעטים חונקים את הנתבע ולא מאפשרים גישור בהסכמה?
כל האמור לעיל הוא רק קצה הקרחון ממה שעתיד לבוא. כאמור, התקנות שהותקנו (בתמיכתה של לשכת עורכי הדין) בעצם די מרוקנות את החוק החדש מתוכן, וגורמות לו להיות חוק שמעכב הגשת תביעות, במקום חוק שמעודד גישור והסכמות.

תאריך:  21/11/2016   |   עודכן:  21/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ללא פרויקט בינוי לאומי מוצהר, עם יעדים מספריים שנתיים ברורים, מינהלת פרויקט במשרד השיכון או האוצר וועדת-שרים מפקחת בראשות ראש הממשלה, לא נראה בתנאים הקיימים פתרון לבעיית פער הביקוש-היצע בטווח הנראה לעין, ושום "גימיק" לא יסדיר את תופעת ההתייקרות הנמשכת של הדיור בישראל
עמי דור-און
חוץ מהצרות השוטפות שמעמיס בנט על ראשו של נתניהו, אם בעניין פינוי עמונה או בנושאים אחרים, נראה כי הפעם עבר את הגבול. ומה יוכל לעשות עכשיו כדי תקן את התבטאותו? יאמר: טעיתי, נתניהו כן מושחת? יש לקוות כי איוולת מן הסוג הזה לא תעלה על דל שפתיו
אפרים הלפרין
למקרא הפרטים של המו"מ עם גרמניה בכל הנוגע לצוללות, נראה שממש כמו בעניין הגז, מישהו התחרט בגלל הלחצים מהאגף ה"ליבראלי" וכעת הוא מנסה לפוצץ את כל העניין, תמות נפשי עם הפלשתים
מתי דוד
בארה"ב, התקשורת תמכה וניבאה ניצחן לקלינטון והפסד לטראמפף, בתוצאה קרה ההפך, טראמפ ניצח קלינטון הפסידה    בישראל, התקשורת תמכה וניבאה ניצחון של השמאל, בתוצאה קרה ההפך, נתניהו ניצח
אפרים הלפרין
באיגרת ששלחה חברתה הכנסת שלי (ולשמחתי היא לגמרי לא שלי) יחימוביץ' כתוב "בטח שמתם לב שלמרות שאני לא מחמיצה הזדמנות להתעמת עם נתניהו, לבקר ולתקוף אותו - מעולם לא תקפתי את שרה נתניהו", צביעות כבר אמרנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il