X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמית בר עיתונאי אתר הון, מדריכים פיננסיים
בלוג/אתר רשימות מעקב
המודל החדש חייב להכיל את כל המוצרים וחייב גם להיות אחיד בין כל המוצרים, ולמה הכוונה? בביטוחי מנהלים שיעור דמי הניהול גבוה יותר, ובהתאמה הרווח של הסוכן גבוה משמעותית ממכירת קרנות הפנסיה וקופות הגמל. ולכן הפתרון למודל התגמול חייב להיות אחיד בין כל המוצרים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

האם סוכן הביטוח שלכם אוביקטיבי? אם סוכן הביטוח מקבל יותר תמורה במוצר מסוים מאשר מוצר אחר, צפוי שהוא יציע לכם את המוצר הרווחי יותר מבחינתו, למרות שאולי הוא לא הכי מתאים לכם - כלומר, הוא מוטה, ולא בהכרח דואג לכם.
מעבר לכך, ברגע שקיים קשר בין השכר של סוכן הביטוח לבין דמי הניהול שנגבים ממכם, אזי הוא עשוי להציע לכם את המוצרים עם דמי הניהול הגבוהים. הוא מוטה בהגדרה - מה יותר חשוב לו - הכיס שלו, או עלות דמי הניהול שלכם? השאלות האלו חשובות מאוד כי אתם עלולים לחשוב שיושב מולכם מישהו אוביקטיבי ולא תלוי, וזה לא כך.
למדריכי ביטוח באתר הון
המודל הקודם - תלות עם דמי הניהול
העמלות של סוכני הביטוח על מכירה ושיווק של מוצרי פנסיה וגמל - קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמויות היה מבוסס לחלוטין על דמי הניהול, כשלרוב סוכן הביטוח היה מקבל מחצית (50%) מדמי הניהול שהלקוחות היו משלמים. חוץ מזה, סוכן הביטוח היה מקבל גם סכום בעת גיוס הלקוח, סוג של מענק שנקרא - עמלת היקף. עמלת ההיקף לרוב הסתכמה ב-0.4% עד 0.7% מהיקף החיסכון שהועבר.
במודל המוצג, האינטרס של סוכני הביטוח הוא - כמה שיותר דמי ניהול, וזה סותר לחלוטין את האינטרס של הלקוח. אגב, החוק דורש מסוכני הביטוח נאמנות כלפי הלקוח ופעולה לטובת הלקוחות. המטרה הזו של החוק, מנוגדת לטבע האדם - לדאוג לפרנסתו ולהגדילה. והמלכוד הזה, מגיע כנראה לפתרון בזכות דורית סלינגר, יו"ר רשות שוק ההון והביטוח שעמלה בשנים האחרונות על רפורמות מרחיקות לכת בענף הביטוח והפנסיה.
הפתרון - לנתק את הקשר בין העמלה לדמי הניהול
אפשרות אחת - תשלום עמלת הסוכן על-ידי הלקוח. זה יכול להיות חד-פעמי או חודשי, אבל כאן אין קשר לדמי הניהול שמשלם הלקוח, ויש זהות אינטרסים בין סוכן הביטוח לבין הלקוח. אפשרות שנייה, הדומה לאפשרות הראשונה - הלקוח משלם לסוכן דרך ההפקדות לחיסכון הפנסיוני.
אפשרות נוספת - סוכן הביטוח וחברת הביטוח מחליטים ביניהם על שיעור קבוע שיקבל הסוכן מהפקדות הלקוח ומכספי החיסכון שלו, וזאת - בלי קשר לדמי הניהול שמשלם הלקוח, ולהמחשה - נניח שהסוכן וחברת הביטוח סיכמו על 0.2% שיועברו לסוכן, וזאת בלי קשר לדמי הניהול - שנניח שעומדים על 1%. אבל גם אם דמי הניהול יירדו בהמשך ל0.1%, העמלה לסוכן הביטוח קבועה.
הפתרונות המוצעים טובים מהמצב הקיים, אבל כדי שהפתרונות האלו יהיו אפקטיביים צריך שהם יחולו על כל השוק. ביטוחי המנהלים הם מוצר רווחי יותר לסוכן הביטוח, ולכן אם לא תהיה הכללה של המוצר תחת הפיקוח והפתרונות החדשים, אז סוכני הביטוח פשוט יעדיפו לשווק את ביטוח המנהלים.
המודל החדש חייב להכיל את כל המוצרים וחייב גם להיות אחיד בין כל המוצרים, ולמה הכוונה? בביטוחי מנהלים שיעור דמי הניהול גבוה יותר, ובהתאמה הרווח של הסוכן גבוה משמעותית ממכירת קרנות הפנסיה וקופות הגמל. ולכן הפתרון למודל התגמול חייב להיות אחיד בין כל המוצרים, כדי שהסוכן לא ימשיך להעדיף את ביטוחי המנהלים.
חברות הביטוח עוברות לתגמול חד-פעמי (משמעותי)
מתחילת אפריל נאסר על גופי הפנסיה לשלם לסוכני הביטוח עמלה הנגזרת מגובה דמי הניהול, כלומר נוצר נתק בין דמי הניהול ובין הרווח של סוכן הביטוח, אבל, החברות וסוכני הביטוח מצאו פתרון שלא ברור כלל שהוא האידיאלי ללקוחות. בפועל, החברות משלמות עמלת היקף גדולה יותר מבעבר, והתשלום השוטף יירד. עמלת הגיוס מגיעה אפילו ל-1.5% (1.5% על 1 מיליון שקל), כאשר בעבר היא הייתה עד 0.6%-0.7%. מנגד, התשלום השוטף יהיה קבוע ויירד ל-0.25%, בעבר הוא היה 0.35% עד 0.45%. זה עדיף על המצב הקודם, אבל עכשיו התמריץ של סוכן הביטוח יהיה להעביר לקוחות שלו ממקום למקום ולקבל את עמלת ההיקף.
לתכנים מאתר הון:

תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  09/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מודל העמלות החדש לסוכני ביטוח - מה ישתנה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: פוטו פייק מכירים? תשאלו את אחמד טיבי    פרס נובל למלחמה?    מדינת תל אביב בראי שלה    ולקינוח קפה ונימוסים
יהודה קונפורטס
הסיפור של Call יכול, שמספקת עבודה למאות אנשים עם מוגבלויות במוקדים טלפוניים, כולל נתינה לצד מקצוענות    ד"ר גיל וניש, שיחד עם רעייתו, אפרת, ייסד את החברה, ושיא בכר, עובדת בכירה בה, מספרים
אורנה ליברמן
קמפיין הבחירות הצרפתי 2017 יילמד לבטח בפרוטרוט בבתי הספר למדעי המדינה    תסריטו הסוריאליסטי רצוף הפתעות, דרמות ושערוריות
יהודה קונפורטס
בתוכנית תיק תקשורת ששודרה בסוף השבוע בהנחיית אבי משולם, הועלתה השאלה האם ראוי ונכון הוא שמגישי חדשות, שעומדים בחזית החדשות הישראלית, ינחו טקס ממלכתי, שבו בעצם אסור להם לשאול שאלות, ואסור להם לבצע שום פעולה שמצופה מעיתונאי
איתן קלינסקי
כיום, מי שעומד בראש קואליציה מתפאר, שלא קרא ספר בשנים האחרונות, מי שאחראית על התרבות והספורט מתרברבת, שלא קראה את אחד מגדולי הקלסיקאים בספרות    אז מה זה בשבילם לגדוע מסורת של שנים בהן מתקיימים ירידי ספרים בפריפריה, שאליהם מתלווים אירועים ספרותיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il