X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמית בר עיתונאי אתר הון, מדריכים פיננסיים
בלוג/אתר רשימות מעקב
קרן הגידור לא סחירה, ולא כפופה לרגולציה המחמירה של רשות ניירות ערך.ומעבר לכך, בקרנות גידור אין מגבלה של שכר, דמי ניהול, וכן - דמי הניהול יכולים להיות קשורים ותלויים ברווחים של מנהל הקרן
▪  ▪  ▪
[צילום: מיכאל פרובסט/AP]

קרנות גידור נמצאות בשוק המקומי כבר משנות ה-90',ואפילו לפני כן, רק שאז לא ממש קראו להן קרנות גידור, אלא חברות השקעה, קרנות פרטיות ועוד. קרנות גידור הן קרנות שמגייסות כספים מגופים פרטיים ועסקיים וכן מגופים מוסדיים ומשקיעים את הכסף בתמורה לדמי ניהול.
אז מה בעצם ההבדל בין קרנות גידור לבין מכשירי השקעה אחרים - כמו למשל קרנות נאמנות? ובכן, קרן הגידור לא סחירה, ולא כפופה לרגולציה המחמירה של רשות ניירות ערך (יש רגולציה אבל פחותה מזו שחלה על הגופים המוסדיים).
ומעבר לכך, בקרנות גידור אין מגבלה של שכר, דמי ניהול, וכן - דמי הניהול יכולים להיות קשורים ותלויים ברווחים של מנהל הקרן. על-רקע זה, קרנות הגידור צומחות בשנים האחרונות בקצב מרשים. זאת ועוד - יש כאן דוגמאות של הצלחה פנומנלית, לרבות קרנות גידור כמו פימי של דוידי גילה, שהיה מהראשונים שעשה זאת בגדול, גייס מאות מיליוני דולרים, קנה חברות ציבוריות ופרטיות, וברובן הצליח ליצר (יחד עם שותפיו כמובן) תשואה מרשימה.
וכך אנו נמצאים כיום במצב שיש עשרות קרנות גידור מקומיות שמנוהלות בעיקר על-ידי מנהלי השקעות (בכירים) שעזבו את הגופים המוסדיים לטובת ניהול קרנות כאלו. הקרנות האלו מגייסות כספים בעיקר מגופים מוסדיים והם מתמחות (לרוב ) במקום מסוים - מומחיות בארביטראג'; מומחיות בחברות קטנות, מומחיות בהיי-טק ועוד ועוד.
קרנות גידור - מה הן מגדרות?
השם - קרנות גידור, נוצר מכיוון שקרנות כאלו בתחילת הדרך (וגם עכשיו) מגדרות את הרווחים וההפסדים שלהם, לדוגמה משקיעות בשוק ההון, אבל מגדרות דרך רכישת אופציות, או מניות בשורט, את השקעותיהם. אגב, אסטרטגיה פופולרית בקרן מנהלי קרנות גידור בארץ, ובמיוחד בעולם, היא אסטרטגיית שורט/ לונג. נניח שמנהל הקרן מזהה שתי חברות באותו תחום, והוא סבור שחברה אחת יקרה בצורה משמעותית לעומת השנייה, ומאמין שהפער ייסגר - הוא יקנה את הזולה וימכור (מכירה בחסר/ שורט) את היקרה. במצב הזה, הקרן פחות חשופה לשוק המניות באופן כללי, אלא חשופה למניות הספציפיות האלו (לאסטרטגיה הספציפית).
דני ניהול מקובלים בקרנות גידור
דמי הניהול שנגבים בקרנות הגידור מסתכמים לרוב ב-2% מהיקף ההשקעה, כלומר אם לדוגמה יש לכם 100 אלף שקל בקרן גידור, אתם תשלומי 2 אלף שקל באופן שוטף. עם זאת, דמי הניהול לרוב גם צמודים ותלויים בביצועים, כאשר מקובל לגבות 10% עד 20% מהרווח. אם הקרן הרוויחה 30%, אז אתם "משאירים" אצלה דמי ניהול נוספים של 10%-20% מהרווח וזה הרבה כסף - זה מהווה בעצם סדר גודל של 3% עד 6% מהיקף הקרן. רווח של 30% במיוחס למשקיע מתבטא ב-30 אלף שקל, מזה משלמים 3 עד 6 אלף שקל שהם 3-6% מסך ההשקעה, ובסה"כ התשלום הוא 5 עד 8 אלף שקל (כולל 2 אלף שקל של דמי ניהול קבועים - 2%) וזה באחוזים יוצא הרבה (5%-8%), אם כי - זה בזכות הרווחים כמובן. אם הרווח היה נמוך דמי הניהול היו בהתאמה נמוכים יותר.
כמו-כן, יש קרנות גידור שלוקחות דמי ניהול מהרווחים רק מעל רווח מסוים - וזה הרבה יותר הגיוני ונכון, אחרי הכל המשקיעים מצפים לתשואה מסוימת, ולא נכון יהיה לגבות מהם דמי ניהול נוספים על התשואה שהם אמורים לקבל (שהם מצפים לה במצב שוק רגיל). המעיין בונוס צריך להיות על רווחים שהם מעבר לנורמה.
עניין חשוב נוסף בקרנות גידור הוא המיסוי - להבדיל מקרנות נאמנות ששם משלמים רק בעת מימוש (בדומה לכל המכשירים הנסחרים). בקרנות גידור יש לשלם מס בשיעור של 30% (ולא 25% כמו על המכשירים הנסחרים) מדי שנה. המשמעות היא שי כאן חיסרון גדול ביחס להשקעה סחירה - תוספת בשיעור המיסוי, ומעבר לכך - יש כאן חבות מס בלי קשר למימושים באותה השנה, אלא על-פי הערך של האחזקה לעומת תקופה קודמת.

תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  09/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
אחים ואחיות, יהודי צרפת היקרים, תרמתם די והותר לאחרים    הגיע הזמן לשוב הביתה משדות מואב וצרפת    השאירו מאחוריכם את אירופה, שיברו את קללת הגלות, עלו לארץ וטלו חלק בבניין עמכם וארצכם
אברהם שרון
למי שרוצים בטובתך היה אסור בשום פנים ואופן להסכים להגשת ערעור, כאשר גזר הדין עשה עמך חסד גדול בכך שקצב לך תקופת מאסר קצרה - להפתיע    ההתעקשות של המשפחה על הגשת ערעור גרמה גם ללגיטימציה לערעור נגדי על קולת העונש    לכל מטבע יש שני צדדים, כמאמר הקלישאה השחוקה והחבוטה    עכשיו אתה נתן לחסדי משפט הצדק ולשבטיו
גיא חזן
תשאלו את האדם מן הישוב מה המצב הכלכלי שלו ושל המדינה... פה כבר המצב יהיה חמור מאוד    מרבית האנשים יחלו בשלל סיסמאות שבינן לבין המציאות אין קשר – "אבטלה, אינפלציה, בנקים עושקים, בורסה נופלת, טייקונים רעים, תספורות, יוקר המחיה, ריבית גבוה ועד כמה קשה ולא ניתן לחיות פה ולא ניתן לסגור את החודש"
אהוד פרלסמן
במאמר בעיתון הארץ מנסה הכותב, אורי כץ, לשכנע אותנו שהנתונים מורים שמצבנו הכלכלי יחסית לשאר העולם לא השתפר משמעותית משנת 1960    ההיגיון מורה שהוא השתמש בנתונים מטעים
ציפורה חלפון
רק אחד מעז לדבר על התנגדותו המלאה לתפירת מכרזים, מול מסך הטלוויזיה בכל חוג בית ומעל לכל במה אפשרית. אבי גבאי לשעבר השר לאיכות הסביבה, מי שיתמודד ביוני הקרוב 2017 לראשות מפלגת העבודה, בפריימריז.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il