X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתחזקות של אמזון בארה"ב גרמה לסגירת אלפי סניפים של רשתות קמעונאות גדולות כמו: סירס, קיי-מארט, ג'יי. סי. פני, מייסיס ואחרים. חלק מהרשתות אף נאלצו להכריז על פשיטת רגל וחלק מהקניונים הפכו למבנים נטושים.
▪  ▪  ▪
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון [צילום: AP]

חלוצת המסחר המקוון ששינתה את הרגלי הקניות מסביב לעולם, מבצעת בשבועות האחרונים צעדים מעשיים כהכנה לכניסתה הפיסית לישראל, ובכלל זה בחינת היבטים תפעוליים, לוגיסטיים ולימוד מאפייני הצרכנות בישראל. ההערכה הראשונית היא כי כניסתה הצפויה של אמזון עשויה לפגוע בעסקים המקומיים, כפי שגם קרה בארה"ב. לראייה, ביום שנודע על כוונתה של אמזון צנחו מניות של חברות הקניונים בכ-5% בממוצע. ירידה המבטאת את החשש לפגיעה בהיקף פעילות המסחר אצלם. אך האם החשש מוצדק? ומה על העסקים בקטנים בישראל?
לימוד עובדות העבר על מה שקרה בארה"ב עשוי ללמד על הצפוי בישראל. חלקה של אמזון במסחר הקמעונאי בארה"ב הולך וגדל על פני השנים, כתוצאה מכושר התחרות הגבוה שלה, הגידול בהיקף הרכישות המקוונות, וכניסה של אמזון לעוד ועוד ענפי מסחר, באופן ישיר או דרך השתלטות על רשתות קיימות. ההתחזקות של אמזון בארה"ב גרמה לסגירת אלפי סניפים של רשתות קמעונאות גדולות כמו: סירס, קיי-מארט, ג'יי. סי. פני, מייסיס ואחרים. חלק מהרשתות אף נאלצו להכריז על פשיטת רגל וחלק מהקניונים הפכו למבנים נטושים.
הנפגעים העיקריים בארה"ב השתייכו לאחת משתי קבוצות עיקריות - רשתות קמעונאות ועסקים קטנים ללא ייחוד. רשתות קמעונאות פועלות בשווקי המונים, ובאופן מסורתי נהנו מיתרון תחרותי המבוסס על יתרון לגודל כבסיס לתחרות מחירים ועל פריסה פיסית רחבה של חנויות הקצה המספק גישה נוחה ללקוח. דווקא בשני נקודות אלו אמזון מצליחה לגבור עליהם - היא מנצחת גם ביתרון לגודל שלה, ומספקת את הנוחיות ללקוח על-ידי רכישה מקוונת ומשלוח מהיר לדלת הלקוח.
הקבוצה האחרת שנפגעה כוללת עסקים קטנים שפעלו ללא ייחודיות ומומחיות מסוימת - עסקים שהתמקדו במוצר במקום באספקת ערך גבוה ללקוח. התמקדות במכירת מוצר אינה מייצרת יתרון על אמזון, ועל כן עסק כזה עשוי להיפגע מהתחרות במחיר ובשרות של הענק המקוון.
על-מנת שעסקים קטנים יוכלו להתקיים מבחינה עסקית, ולא להיפגע מכניסת אמזון לשוק המקומי, עליהם לבחון דרכי פעולה כגון:
  • התמקצעות בעלת ערך מוסף ללקוח, לא רק מכירת מוצר. במקרים רבים הרכישה הינה החלק האחרון במסע של הלקוח להצטיידות בפתרון, ובדרך הוא נזקק לשרות ומומחיות שיסיעו לו להגיע לפתרון הנכון עבורו. על כן עסקים שיאמצו מומחיות בתחום הפעולה יוצרים בידול אשר יביא את הלקוחות לפתחם.
  • "אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם". נתוני סקרים בארה"ב הצביעו על כך שכשני שלישים של עסקים קטנים שהצטרפו למכירה בפלטפורמת אמזון, הגדילו את היקף המכירות שלהם באופן משמעותי.
ברקע הדברים ראוי לזכור שהמגמה העולמית והארצית של גידול במכירות המקוונות וצמיחת הרשתות החברתיות, פועלת לטובת העסקים הקטנים בתחרות מול עסקים גדולים. הנוכחות באינטרנט מאפשרת נגישות לשוק גדול, מה שלא התאפשר בעולם של נוכחות פיסית של חנויות, והרשתות החברתיות מסוג פייסבוק ואחרים, מספקים פלטפורמה מצוינת לשיווק בעלויות נמוכות.

הכותב הוא ראש תוכנית התמחות לניהול עסקים קטנים ובינוניים בבית הספר לניהול, האקדמית גליל מערבי
תאריך:  12/12/2017   |   עודכן:  12/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי העסקים הקטנים בישראל נערכים לכניסתה של אמזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
כל אלה שיסבירו לנו עכשיו, ובצדק(!), שהם אינם אחראים לשלטים המונפים בהפגנות שלהם, הם אלה שהאשימו אותנו באחריות לתמונה של רבין במדי קצין נאצי שהכין סוכן השב"כ, אבישי רביב
עו"ד גד שטילמן
מושב כפר חיים הינו המושב הראשון בארץ שתוכנית המתאר שלו לארבע יחידות מגורים בנחלות אושרה להפקדה. "הבשורה" והחדשנות שבתוכנית אינה רק במספר היחידות לנחלה אלא בהתאמתה באופן מלא להחלטה 1464 ובניסוח תקנון המאפשר פיצול מגרשי מגורים מהנחלות בתצ"ר (תוכנית לצרכי רישום)
הלל פריש
הקונפליקט בין פתח לחמאס מסתכם בזקנים    זהו קונפליקט בין קבוצה תיאוקרטית לקבוצה לאומית    רק עימות שבו יוכתר צד אחד כמנצח והשני כמובס יוכל להכריע בין חמאס לבין פתח בעזה, וספק אם הפתח תוכל לגייס את הכוח לזכות בשליטה אמיתית
איתן קלינסקי
הסרט נותן כבוד למערכת החינוך ולתלמידים, שלא מצאו מקומם בחברה, אך הוא גם פותח צוהר לעולמם של תלמידים, שאבד להם כל האמון בממסד החינוכי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - זעם ונועם, מסרבים, טעים, זה מול זה, מטיילים, תגובה והנרות הללו    חנוכה שמח!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il