X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל קורא לכל מועסק בענף הבנייה לחזק את החיסכון לגיל פרישה, להיות מוגנים ביטוחית ולחיות בכבוד בגיל הפרישה
▪  ▪  ▪
גיל פרישה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כולנו, בעת הזו, עובדים שעות רבות ומאומצות בכל יום. יוקר המחיה ותרבות הצריכה מאלצים אותנו להוציא יותר כסף ממה שתכננו ומתוך כך לצמצם או לוותר כליל על החיסכון המשפחתי.
יש מקור חיסכון אחד גדול, חשוב ויקר מאוד לתא המשפחתי, שרובנו העובדים, לא מודעים לחשיבותו ולא מעניקים לו את תשומת הלב הראויה. החיסכון הפנסיוני ארוך הטווח, הוא החיסכון הגדול ביותר לאזרח במדינת ישראל. הוא מכיל בתוכו את החיסכון הפנסיוני בתוך קרן הפנסיה או ביטוח מנהלים ולאחרונה ההסכם הקיבוצי החדש בענף הבניין מכיל בתוכו גם קרן השתלמות לכל עובדי הבניין, ולכל מנהלי העבודה בענף.
קרן הפנסיה
קרן הפנסיה המקיפה החדשה, הינה מכשיר חיסכון שמטרתו להגן על העובד ועל משפחתו לפני גיל הפרישה במקרים הבאים:
באמצעות ביטוח שארים מוענקת למשפחה של העובד פנסיה חודשית, וזאת במקרה מותו המוקדם חס וחלילה של העובד. במקרה האמור אלמן/נה יקבלו פנסיית שארים חודשית לכל החיים והילדים יקבלו פנסיה חודשית עד גיל 21.
באמצעות ביטוח נכות מוענקת לעובד פנסיה חודשית קבועה בגובה של עד 75% מהשכר וזאת במקרה של נכות העולה על 25% (במקרה של נכות חלקית ישולם החלק היחסי). בנוסף, קרן הפנסיה מגינה על העובד בעת פרישה מהעבודה (החל מגיל 60). בעת פרישה תעניק קרן הפנסיה פנסיה חודשית למשך כל חייו של העמית ותגן גם על בת זוגו למשך כל חייה לאחר מותו.
לאחרונה, בהתאם להסכם הקיבוצי המקיף במשק הוגדלו ההפקדות לפנסיה ואלה ייעמדו על 6% הפקדת עובד 6.5% הפקדת מעסיק ו6% הפקדת מעסיק לפיצויים, המעסיק רשאי להגדיל את ההפקדה לפיצויים ל-8.33%)
הפקדת העובד לקרן הפנסיה המקיפה החדשה: אחת לחודש מנכה המעסיק את חלקו של העובד לקרן הפנסיה - סך של 6% מהשכר התעריפי של עובד הבניין ושל מנהל העבודה לתגמולים. הפקדת העובד זוכה לזיכוי במס של 35%, כך שאם נוכה מהעובד סך של 300 שקל בחודש הוא ייהנה מזיכוי במס של 105 שקל. סכום הזיכוי ניתן אוטומטית בתלוש המשכורת והוא למעשה מקטין את התשלום למס ההכנסה באותו החודש בגובה הזיכוי.
הפקדת המעסיק לקרן הפנסיה המקיפה החדשה: את הסכום אותו ניכה המעסיק מהעובד הוא מעביר לקרן הפנסיה המקיפה יחד עם חלקו שלו. הפקדת המעביד המינימלית עומדת על 6.5% לתגמולים ועוד 6% נוספים לפיצויים מהשכר הפנסיוני של העובד. סה"כ הפקדה של 18.5% עובד ומעסיק.
רובם המכריע של העובדים בישראל אינם מודעים למסלול הביטוח שיש להם בקרן הפנסיה והוא עלול להיות לא מתאים לצרכיהם, ואז חלילה במקרה מוות או נכות המשפחה עלולה להיקלע למצוקה כלכלית קשה. בנוסף, העובדים אינם מודעים לדמי הניהול אותם גובה החברה המנהלת של קרן הפנסיה או חברת הביטוח. תשלום של דמי ניהול גבוהים יקטין באופן משמעותי את הפנסיה אותה יקבל העובד בגיל הפרישה.
ברוב המקרים, העובדים בענף אינם יודעים היכן הם מבוטחים ובאיזה מכשיר פנסיוני קרן פנסיה או ביטוח מנהלים ועל איזה סכומים מבוטחים, ואינם יודעים כמה פנסיה יקבלו בגיל פרישה ובוודאי אינם מודעים לגובה דמי הניהול אותו הם משלמים בכל חודש. חוסר ידיעה זה מוביל לכך שהם אינם לוקחים אחריות על החיסכון הגדול ביותר שלהם ולא פועלים להתאמו לצרכים ולמקסם את הרווחים ממנו.
ביטוח מנהלים הינו מכשיר פנסיוני שמשרת רבים מהעובדים בישראל והם נהנים מהשם "ביטוח מנהלים" שמשרה תחושה של יוקרתיות, אך לצערנו כל ביטוחי המנהלים שנפתחו לאחר חודש 6/2001 הינם ביטוחי מנהלים יקרים מאוד שמעניקים קצבה חודשית שקטנה בעשרות אחוזים מזו שניתנת בקרן הפנסיה המקיפה ולכן חשוב שכל עובד יבדוק היכן הוא מבוטח ומתוך כך אם הוא מבוטח בביטוח מנהלים חשוב שיבחן לאחר בדיקה עם בעל רישיון את המעבר לקרן פנסיה מקיפה.
דוגמה: קרן השתלמות
קרן ההשתלמות הינה מכשיר חיסכון לטווח בינוני במסגרתו העובד והמעביד מפקידים יחד לקרן ההשתלמות ולאחר 6 שנים יכול העובד למשוך את הכספים שנצברו בתוכנית, כולל הרווחים, כסכום חד-פעמי ולהשתמש בו למטרות שיבחר.
עובדי הבניין בישראל נהנים מהסכם קיבוצי המעניק לעובדי הבניין ולמנהלי העבודה קרן השתלמות. לעובדי בניין החל מהשנה הרביעית לעבודתם בענף באחוזי הפקדה 1% עובד 2.5% מעביד מהשכר התעריפי. מנהלי עבודה החל מחודש העבודה הראשון 2.5% עובד 7.5% מעביד מהשכר התעריפי.
חברת כלל מעניקה למועסקים בענף הבנייה הנחה משמעותית בדמי הניהול בקרנות הפנסיה ובקרנות ההשתלמות. דמי הניהול שנגבים בקרן הפנסיה עומדים על 2% מההפקדה ועוד 0.25% מהצבירה השנתית וזאת במקום 6% מהפקדה ו 0.5% מהצבירה השנתית.
דמי הניהול שנגבים בקרן ההשתלמות עומדים על 0.6% מהצבירה השנתית, וזאת במקום 2% מהצבירה השנתית.
אני קורא לכל מועסק בענף לפנות להסתדרות לקבלת פרטים בדבר ההסכמים המיטיבים לעובדי הבניין וזאת על-מנת שיוכלו לחזק את החיסכון שלהם לגיל פרישה, להיות מוגנים ביטוחית ומתוך כך יזכו לחיות בכבוד בגיל הפרישה.

תאריך:  30/01/2018   |   עודכן:  30/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדאוג עכשיו כדי לחיות בכבוד בעתיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ראש השנה לאילנות (החל מחר, יום רביעי) כלל לא נקבע במקורו כחג וגם לא כיום נטיעת האילן, והבירור על קביעת מועדו החל רק בתקופת בית הלל ובית שמאי
יצחק מאיר
החקיקה הפולנית בעיני הפולנים היא גורלית, מפני שהיא משרת את מקומם בגלריה הנקייה של ההיסטוריה. היא גורלית מפני שהיא מסרבת לקבלת אחריות לאומית לנוראות השואה שלא רק בוצעו בשטחה אלא גם על-ידי רבים מבני עמה. היא לא תתפשר על כך. בממשל של מפלגה שלטת בדמות מפלגת חוק ומשפט, לא תהיה נסיגה מן האמונה בפולין הטהורה והנקייה
ציפורה בראבי
ההשמעה החוזרת שוב ושוב של ההקלטות של שרה נתניהו מגלה לנו את הפרצוף האמיתי שלנו    כמה רוע בהאזנה לזה שוב ושוב... ועדיין לא הבנתי למה זה כל כך חשוב
אפרים הלפרין
מהסיפור של יעקב פרי אני מבין שהשב"כ והאמת לא כל כך הולכים ביחד, ומהראיון של רם בן ברק בידיעות אחרונות, אני מבין שגם המוסד נגוע בנגע הממאיר הזה
ציפי לידר
אפקט הראי (והחלון) בגלגוליו השונים    מה לומדים ממנו, וּמה הקשר לפרשתנו    שיעור בתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il