X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרוגים ופצועים בענף הפכו לדבר בלתי נסבל וכמעט דבר שבשגרה וחייבים לעצור את הקטסטרופה אין שבוע שלא שומעים על אסון באתר בנייה של פועל שבמקרה הטוב הוא נפצע ובמקרה הרע נהרג
▪  ▪  ▪
העדר פיקוח [צילום: פלאש 90]

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל, שמתריע כבר שנים על המצב באתרי הבנייה, ועל תחזוקת מנופים לקויה, טוען כי קריסת המנוף ומותה של נהגת חפה מפשע היא התוצאה שלא מטפלים בתופעת הרשלנות והיעדר הפיקוח באתרי בנייה.
כמה פעמים אפשר להתריע, לזעוק, לכתוב ולהזהיר. מותה של החפה מפשע, מהמנוף שנפל על מכוניתה, שוב מחזיר אותנו לבעיה הגדולה הקיימת באתרי הבנייה ובתחזוקת המנופים. עשרות מכתבי התראה ומחאה שיגרתי לכל מי שקשור לנושא הכאוב הזה במשך השנים האחרונות. לראש הממשלה, לשר הכלכלה, לשר האוצר, לשר העבודה, לחברי כנסת ולכל מי שרק יכול להפסיק את ההרג הזה. התרעתי על כך שבאתרי בנייה יש מנופים ישנים מאוד ומסוכנים ואין מספיק בודקי מנופים.
כבר אמרתי בעבר ואני שב ואומר שצריך להכריז על מצב חרום. הרוגים ופצועים בענף הפכו לדבר בלתי נסבל וכמעט דבר שבשגרה וחייבים לעצור את הקטסטרופה. אין שבוע שלא שומעים על אסון באתר בנייה של פועל שבמקרה הטוב הוא נפצע ובמקרה הרע הוא נהרג. התופעה לצערי זולגת אל מחוץ לאתרי הבנייה וכעת גם חפים מפשע נפגעים כמו אותה אישה שבסך-הכל נהגה במכונית שלה בדרך הביתה.
חייב גם להזכיר כאן את המקרה של המנופאי שנפגע קשה מאוד באתר בנייה בבת ים ומאז כשנה הוא בבית סובל מהפציעה, והכי חמור האו שאיש לא נתן את הדין על התאונה, לא הוגשו כתבי אישום נגד איש, ולא הוסקו מסקנות. מה הפלא שההרג והתאונות נמשכים באתרי הבנייה ולצערי גם מחוץ לאתרים בהם נהרגים אזרחים חפים מפשע כפי שקרה השבוע ואין מי שייקח אחריות.
הנתונים הם קשים, ואני מעלה אותם למעלה משנתיים, זועק בכל מקום, כותב לכל משרד ממשלתי - לשרי שיכון, אוצר, עבודה ורווחה ואף לראש ממשלה ומתריע: בשנת 2016 נהרגו בארץ מאסונות ותאונות בענף הבנייה 48 בני אדם ועוד מאות נפצעו בדרגות פציעות שונות מהקלות ועד חמורות והם נאלצים לקבל תמיכה וסיוע ותקציבים ענקיים מהביטוח הלאומי שניתן היה לחסוך חלק מהם.
את האשמה על ההפקרות אני מטיל משרדי הממשלה האחראיים, קרי, משרד העבודה והרווחה, שלאורך דורותיו חסרים עשרות מפקחים שיבדקו את עשרות אלפי האתרים ואת תחזוקת המנופים בארץ. אם נחסוך בהוצאות של אותם מיליונים של הביטוח הלאומי ניתן יהיה בכסף הזה למנות מפקחים.
כדי להיות הוגנים אני חייב לציין כי באחרונה משרד העבודה מבצע מהלכי אכיפה כמו הטלת קנסות, סגירת אתרים שהתפרעו בבטיחות, מעורבות משטרה ועוד, ואף נעצרו מנופאים עם רישיונות מזויפים, תופעה שאני מתריע עליה שנתיים. אני אומר שיש לברך על כך והצעתי היא להנפיק רישיונות מגנטים למנופאים ולמנהלי עבודה שלא ניתן לזייף בקלות, יש לגייס במיידי מפקחים ובודקי מנופים ויש להקים יחידה שתפשוט על אתרי בנייה חאפרים, ששם מועסקים עובדים ללא הכשרות מנופים לא כשירים.
התמונה בחלק מאתרי הבנייה ממש מפחידה. עוד יותר שמגלים שיש מנהלים ומנופאים ללא רישיונות. פוטנציאל נפיץ שמזמין תאונות, הרוגים ופצועים וזאת כי בענף מסתובבים 'חאפרים' ולא קבלנים מורשים, וקבלני משנה שלא עברו הכשרה בענף הבניין. תעודות כאלה, גילינו, נמכרות במאות שקלים בודדים. מאות עובדים ללא הכשרה ואין מי שיפקח ואין מי שיבדוק. אלה התוצאות: כשל טיפול מסיבי של ענף עם 13 אלף אתרים ו-18 מפקחים בלבד.
התחלנו בהסתדרות ובקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בהכנה לוועידת בטיחות באתרי הבנייה במהלך החודש ובמהלכה נציג את הדרוש תיקון ונציג את כל מה שאנחנו, בכלים הדלים שלנו, עושים: הכשרות בטיחות, סיורים, השתלמויות ובעיקר פנייה מסיבית תמידית לרשויות האכיפה הממשלתיות.

תאריך:  20/02/2018   |   עודכן:  20/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעצור את הקטסטרופה באתרי הבנייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בלאושטיין
הטמעת תהליך חדש בארגון עיקרה בצורך קיומי המתמיד - להתייעל. הארגון כמכונת הנעה כגוף אחד ישאף לצמצם עלויות ולייעל את עבודת המשאבים הקיימים. לרוב, נראה תהליכי הטמעה חדשים שכותרתם העסקית מניעת עיכובים וקיום העבודה השוטפת ביעילות מקסימלית ובד בבד לספק תפוקה איכותית ומשמעותית יותר
אפרים הלפרין
בעקבות פסק בג"ץ (104/18) בעניין המלצות המשטרה בתיקי ראש הממשלה    המצב הזה של עיתונות נמוכה וחסרת אחריות אינו יכול להמשך, עם זאת אין בכוחה של המדינה לשפר את העיתונות, אין היא גם יכולה ורשאית להחליף אותה, אך היא יכולה וחייבת לעקוף אותה
ארז צדוק
יממה לאחר החתימה על עסקת הגז החדשה, עולות השאלות הקשות. האם החברה המצרית היא חברה אמיתית או חברת קש, מי בעל השליטה המסתורי, ומדוע המסמך שנחתם ושפורסם מחורר כמו גבינת שוויצרית. השאלות הן קשות ורבות, תשובות טרם התקבלו
רועי אורן
הגיע הזמן שראש הממשלה נתניהו, הנשיא ריבלין, וראשי המפלגות יחדלו משתיקתם המבישה ויתחילו לדבר בטון תקיף כלפי הממשל הפולני שפגע במדינת ישראל במהלך החד-צדדי שהוא עשה
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
עונשי מאסר כבדים וסכומי פיצוי גבוהים חיוניים כדי להתמודד עם התופעה המתרחבת של הפצת סרטונים ותמונות אינטימיים. הרשת אינה שטח הפקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il