X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם כל הכבוד לשר ארדן, אין צורך באיום בחקירה פלילית, כל שיש לעשות, הוא את שנעשה ובהצלחה רבה עד עתה.. שליחת הודעות ודרישה להסרת חומר פוגעני בהתאם לנוהל "הודעה והסרה", בכל מקרה במידה שהרשתות לא יפעלו ויסירו את החומר הן חשופות לתביעות הן בהתאם לדין ארה"ב שהוא לרוב מקום מושבם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לפני מספר ימים פורסמה כתבה שהרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר חסמו את הדפים של ארגון החיזבאללה. במסגרת הכתבה התראיין השר ארדן וציין כי שבוע לפני כן שלח מכתב לטוויטר ובו הבהיר כי אם לא יחסמו את הדפים הם צפויים לחקירה פלילית. ראשית אין כל הסבר מדוע מכתב לרשת טוויטר השפיע על רשת פייסבוק להסיר את דף החיזבאללה מהרשת, וכנראה שאין.
מעבר לעובדה שהשר ארדן ידוע כמי שמאשים חדשים לבקרים את הרשתות החברתיות בסיוע להסתה וטרור (ואכן אין ספק שגורמים שונים עושים שימוש ברשתות חברתיות לצרכים דומים) ואף קידם במהלך שנת 2016 את תזכיר חוק הסרת תוכן המהווה עבירה מרשת האינטרנט, בפועל, אין כל צורך בחקיקת חוקים ושליחת איומים לרשתות החברתיות לצורך הסרה של תכנים פלילים או פוגעניים בצורה כזו או אחרת.
מסתבר, שבשנים האחרונות משרד המשפטים עסוק, בין היתר, בשליחת דרישות לרשתות חברתיות, ובעוד שבשנת 2016 הרשתות ואתרי אינטרנט נענו לכ-70% מהבקשות, בשנת 2017 קפץ מספר זה ל-85%.
אז האם באמת צריך לאיים על רשתות חברתיות בחקירה פלילית כדי להסיר תכנים? התשובה הקצרה היא לא. הסיבה הפשוטה היא אופן פעולתן של הרשתות החברתיות וה "חסינות" שניתנה להן מניטור התכנים הרבים המועלים על-ידי גולשים שונים בדפים שונים, כל עוד ימלאו אחר נוהל "הודעה והסרה" אשר קיים בארצות הברית מתחילת שנות ה- 200 במסגרת חקיקת ה- DMCE (DIGITAL MILLENNIUM COPYRIGHT ACT) משנת 1988.
העיקרון אשר יובא לישראל באמצעות הפסיקה, הינו פשוט, כמות התוכן העולה לרשתות ואתרים כגון פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר ואחרים הינה עצומה, ואין כל אפשרות מעשית לסנן ולנטר הכל, לא כל שכן ללא השקעה כספית עצומה, ועל כן החליט המחוקק האמריקני לתקוף את הנושא מכיוון אחר.
כל פלטפורמה להעלאת תוכן אינה נדרשת לנטר את התוכן המועלה אליה על-ידי צדדים שלישיים, אך היא חייבת להסביר ולאפשר מנגנון שיאפשר לגולשים החשים שזכויותיהם נפגעו (בין אם זה זכויות יוצרים, לשון הרע, הגנת פרטיות או עבירות פליליות, המרדה והסתה), לשלוח הודעה לאותן רשתות. הרשתות יסירו את התוכן הרלוונטי וישלחו הודעה אל מי שהעלה את התוכן ויאפשרו לו להתגונן ולהסביר מדוע התוכן לא מפר.
כל עוד הפלטפורמה להעלאת תוכן כגון פייסבוק טוויטר ודומיהן שומרות ופועלות על-פי הנוהל האמור, הן חסינות מפני אחריות לתוכן המפר שהועלה על-ידי צד שלישי.
לכן, ועם כל הכבוד לשר ארדן, אין צורך באיום בחקירה פלילית, כל שיש לעשות, הוא את שנעשה ובהצלחה רבה עד עתה.. שליחת הודעות ודרישה להסרת חומר פוגעני בהתאם לנוהל "הודעה והסרה", בכל מקרה במידה שהרשתות לא יפעלו ויסירו את החומר הן חשופות לתביעות הן בהתאם לדין ארה"ב שהוא לרוב מקום מושבם, והן בישראל לנוכח פסיקתו האחרונה של בית המשפט העליון לפני מספר שבועות בכל הקשור להגשת תביעות כנגד רשתות חברתיות וחברות ענק אחרות המעניקות שירות לישראלים, אך בתקנון שלהן יש הוראה שהדין החל הוא במדינה זרה (כאמור, לרוב בארה"ב).

תאריך:  01/07/2018   |   עודכן:  01/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע סגרו טוויטר ופייסבוק את הדפים של חיזבללה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב טבע במצולות הסטטיסטיקה
משה מיכאל  |  2/07/18 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
מחזה חדש בתיאטרון הקאמרי אשר מספר על נשים יהודיות שנישאו לחיילים בריטים בתקופת המנדט והואשמו בבגידה    אנה קרנינה - יצירת המופת של טולסטוי - מבצעת הפעם בבלט ציריך
יוני בן מנחם
בצמרת הרש"פ חוששים משיתוק מדיני בגלל היחלשות תפקודו של אבו מאזן    דחה את דרישת בכירי פתח למנות לעצמו סגן בעקבות מצבו הבריאותי הרעוע
יוסי דר
אתה קורא את כתב האישום והתמלילים השונים העוסקים בשרה נתניהו ובראשך מתרוצצת ללא הרף מילה אחת: צביעות
יצחק מאיר
בלעם בן בעור, מעיר פתור בארם נהריים, היא קוסם רב מוניטין, מבוקש על-ידי מלכים וראשי שבטים במזרח התיכון שרחש ובחש מלחמות שאי-אפשר היה להכריע אותן בלהב החרב בלבד. היה צריך לקחת בחשבון שכוחות שרק הקוסם המיומן ידע לתקשר ולהשפיע עליהם -אם היה מגדולי הקוסמים - יוכלו לחץ ולקשת ולרומח ולסוסים ולפרשים אם הרגיזו אותם
אהרון שחר
מה ישראל חייבת לפלשתינים המסכנים? כל מה שלא רציתם לדעת על טפילי הכיבוש ושכחתם לשאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il