X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרים ושלדון אדלסון תרמו 5 מיליון דולר למען טקס ההשבעה של טראמפ - התרומה הבודדת הגבוהה ביותר בהיסטוריה שגויסה למען טקס השבעה נשיאותי כלשהו; ב"בחירות האמצע" שהתקיימו בשבוע שעבר תרמו האדלסונים לפחות 113 מיליון דולר לקמפיינים של מועמדים רפובליקאים. כלומר: האדלסונים תרמו למסע הבחירות של טראמפ ולקמפיינים של מועמדים רפובליקאים אחרים כ-400 מיליון דולר שהם כמעט מיליארד וחצי ש"ח
▪  ▪  ▪
מרים ושלדון אדלסון [צילום: בן דורי, פלאש 90]

"בשביל כבוד צריך לעבוד" אומר השיר במחזמר "קזבלן". עכשיו מסתבר כי אם רוצים לדייק צריך לומר כי בשביל כבוד צריך לשלם הרבה מאוד כסף. דוגמה טובה לדיוק הזה נחתה על קרקע שפתנו כאשר נודע לעולם הגדול, כי הנשיא התימהוני דונלד טראמפ העניק את מדליית החרות הנשיאותית לד"ר מרים אדלסון, אשת חיקו של שלדון אדלסון, הבעלים של החינמון רב התפוצה ישראל היום, שהינו אחד התורמים הגדולים ביותר לקידום האינטרסים של המפלגה הרפובליקאית בארה"ב.
לנו, בישראל אין הבנה גדולה במיוחד למערכת המדליות המוענקות בארה"ב לאישי ציבור, אך חשוב לדעת כי מדליית החרות, יחד עם מדליית הזהב של הקונגרס, היא אחת משני העיטורים האזרחיים הגבוהים ביותר בארצות הברית. תפקיד המדליה להזכיר לציבור את ה"תרומה המשובחת במיוחד לביטחון או לאינטרס הלאומי של ארצות הברית, לשלום עולמי, לתרבות או ליוזמות ציבוריות או פרטיות אחרות". על-פי הודעת הבית הלבן מדליית החרות היא "אות הוקרה שנחשב לעיטור האזרחי הגבוה ביותר שמעניקה האומה האמריקנית ליקיריה".
למי שאינו בקיא ביחסים הכלכליים ההדוקים בין משפחת אדלסון לנשיא טראמפ ולמקורביו, ראוי להבהיר מספר עובדות. לכאורה החליט טראמפ להעניק את המדליה לד"ר אדלסון הפרס "עשייתה הפילנתרופית הענפה, שכוללת קרן מחקר רפואית ופעילות הומניטרית". אבל בהודעת הבית הלבן לא נכללו מספר פרטים חשובים שטוב לדעת מהם.
לפי דיווחים בעיתונות האמריקנית, תרמו בני הזוג אדלסון יותר מ-200 מיליון דולר למטרות פוליטיות הקשורות לטראמפ ולמפלגה הרפובליקאית. ב-2016, בעת מערכת הבחירות לנשיאות, תרמו האדלסונים כ-83 מיליון דולר למפלגה הרפובליקאית, סכום שכרבע ממנו הועבר לקמפיין לבחירת טראמפ. העיתון האמריקני של משפחת אדלסון, "לאס-וגאס ריביו ג'ורנל", היה העיתון הגדול הראשון שקרא לקוראיו להצביע למען טראמפ בבחירות לנשיאות. לאחר נצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות, תרמו מרים ושלדון אדלסון 5 מיליון דולר למען טקס ההשבעה - התרומה הבודדת הגבוהה ביותר בהיסטוריה שגויסה למען טקס השבעה נשיאותי כלשהו.
ב"בחירות האמצע" שהתקיימו בשבוע שעבר תרמו האדלסונים לפחות 113 מיליון דולר לקמפיינים של מועמדים רפובליקאים. כלומר: האדלסונים תרמו למסע הבחירות של טראמפ ולקמפיינים של מועמדים רפובליקאים אחרים כ-400 מיליון דולר שהם כמעט מיליארד וחצי ש"ח.
ברור כי שלדון אדלסון אינו תורם כל כך הרבה כסף למפלגה הרפובליקאית רק מטעמים אידיאולוגים או פילנטרופיים, אלא גם כיוון שזה כדאי לו או עתיד להניב פירות נאים לכיסו. עכשיו אנחנו יודעים כי ד"ר מרים אדלסון, פרט להיותה אשתו רבת הפעלים של שלדון היא יקירתה של ארה"ב, כי כך החליט הנשיא טראמפ על-פי שיקולי כדאיות כספיים.

תאריך:  18/11/2018   |   עודכן:  18/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשביל כבוד צריך לשלם הרבה מאוד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ועדיין לא כתבת על השחיתות  ל"ת
בקרן הקלינטונים..  |  20/11/18 11:39
2
הקוביוסטוס משתלט על העולם
ניפון  |  22/11/18 01:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
הוציא צו ביניים המורה להחזיר לג'ים אקוסטה את אישור הכניסה, שנשלל לאחר עימות חריף עם טראמפ    הבית הלבן מגבש כללים ל"מסיבות עיתונאים הוגנות ומסודרות"
איתמר לוין
האם דונלד טראמפ יגמור את הקריירה שלו כמו ריצ'רד ניקסון? אי-אפשר לומר, כי על ווטרגייט אנחנו כבר יודעים הכל, ועל הפרשה הרוסית - מעט יחסית. בינתיים אנחנו משווים את העובדות שכן ידועות, וכל אחד יכול להחליט מי מביניהם עדיף (או פחות גרוע)
איתמר לוין
לשכתה של הגברת הראשונה קראה לפטר את סגנית היועץ לביטחון לאומי, מירה ריקרדיל    וושינגטון פוסט: ריקרדל התעמתה גם עם מאטיס וצעקה על אנשי סגל
איתמר לוין
הרשת מבקשת מבית המשפט בוושינגטון להורות לנשיא להחזיר את אישור הכניסה של ג'ים אקוסטה, שנשלל בעקבות חילופי דברים קשים עם טראמפ
איתמר לוין
מדווח שהנשיא מתוסכל ממדיניותה של קירסטן נילסן בנושא ההגירה - ואילו היא מצידה אינה מאושרת מעבודתה    הפיטורים עשויים להתבצע כבר בשבוע הקרוב, לפני שתמלא שנה לכהונתה של נילסן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il