X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טוב היה אלמלא נולד, משום שבחקיקתו האומללה רק כורה המדינה בור עמוק לעצמה הכל בשל גירסת השעטנז, המתיימרת להציג את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית גם יחד, אף שאינה מתיישבת עם המציאות הקיימת
▪  ▪  ▪
גרסת שעטנז [צילום: פלאש 90]

בחוק הלאום יש מתום, וטוב היה אלמלא נולד, משום שבחקיקתו האומללה רק כורה המדינה בור לעצמה. הכל בשל גירסת השעטנז, המתיימרת להציג את המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית גם יחד, אף שאינה מתיישבת עם המציאות הקיימת.
אז למי שבכל זאת עדיין מאמין לתומו כי ישראל היא אכן מדינה דמוקרטית - בא חוק הלאום כדי לשלול זאת ממנו. מה שברור הוא שבגירסה הקיימת לא יכולה מדינה יהודית לדור בכפיפה אחת עם מדינה דמוקרטית ולחיות זו עם זו בשלום.
אם אומנם אמורים הדברים במדינה המייצגת את כל אזרחיה, הרי שחוק הלאום הוא, במפורש, חוק דרקוני מאין כמוהו. והוא חוק המפלה לרעה כל מי שאינו "אחד משלנו", ורומס ברגל גסה כל שארית של צביון דמוקרטי, באצטלה של "ייחוד יהודי".
זה המקום הראוי להזכיר שישראל היא אכן מדינה יהודית גם ללא חוק הלאום. לפני 67 שנה קבעה זאת במפורש מגילת העצמאות כמסמך המכונן של מדינת ישראל, ואם לא סגי עדיין בכך, הרי שחוק השבות מאשר זאת עצמו כאלף עדים.
בור עמוק
אלא שגירסת השעטנז של החוק החדש, המתיימרת להציג את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית גם יחד, היא סתירה שאיננה עומדת במבחן המציאות. בתור שכזה, אין עוד צל של ספק שחוק הלאום מיותר בהחלט, וטוב היה אילו כלל לא נולד. יתר על כן, גם ברור למדי שבחקיקתו האומללה רק כורה המדינה בור עמוק לעצמה.
אחרי ככלות הכל יש בו, בחוק החדש, תרומה נכבדה לדה-לגיטימציה של המדינה בעיני העולם, באשר הוא משחק לידיהם של אלה התרים אחר כל תירוץ המבקש להציג את ישראל כמדינה גזענית, לאומנית ופאשיסטית. בד-בבד הוא משחק גם לידיו של הימין הקיצוני, שאינו מוכן להכיר בעקרונות השוויון, שאמורים להיות לחם-חוקה של מי שמבקשת להיות מדינת כל אזרחיה אם בכל זאת חפצה המדינה להיות יהודית, מבלי לאבד את צביונה הדמוקרטי, הרי שעליה מוטל לזכות את כל אזרחיה בזכויות שוות.

תאריך:  21/03/2019   |   עודכן:  21/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הלאום פסול מעיקרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוק הלאום בזכות מי?
עובד 1  |  21/03/19 19:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב עמר
"על ישראל לחתור הסכם מדיני עם הפלשתינים אך מבלי להיות פראיירים" (בני גנץ)    הציבור אינו מטומטם. יכול הוא לטעות פעם ולהסתער על מניית השלום כאוצר בלום אך כשהתמימות מתפוגגת רק מטומטם אמיתי יסבור כי הציבור יקנה שוב היום את אותה סחורה כמו סחורתה של מרץ למשל "משא-ומתן לשלום מיד"
רועי אורן
הגיע הזמן שכל ספקיות האינטרנט והטלוויזיה ישדרו בטכנולוגיית ה-OTT, כך שהצופה הסביר יוכל לראות תכנים מעולים במחירים משתלמים
אורי שרגיל
הפוליטיקאים המפוחדים של אירופה, בראשם גברת מרקל, דוחפים את ההגירה המוסלמית פנימה בכל הכוח כמו לסתום חור שנפרץ
יצחק מאיר
זה הסיפור    זאת הפתעת הבחירות שמנבאים אותה עם אמונה שלמה בעיקרון שנבואות הן נכונות אם מהנדסים אותן להתגשם, עוד לפני שהן מתגשמות מאליהן, אם מכריחים אותן להתממש, אם עובדים על זה, אם משתדלים, אם עושים יחסי ציבור ההופכים פטמורגנה לעובדה
גרשון הכהן
למדינת ישראל והמפעל הציוני הנאבקים מעל מאה שנים על עצם היכולת להתקיים, חייב להיות סיפור יהודי-ישראלי ייחודי ועדכני, שמעניק תוכן ומשמעות למצוקת הקיום מתוך מאבק מתמיד, דווקא כאן בארץ חמדת אבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il