X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה על חברת התעופה לספק לנוסעים במקרים של עיכובי וביטול טיסות? מה הפיצוי שיהיו זכאים הנוסעים לקבל ובאילו מקרים תהיה חברת התעופה פטורה מלשלם?
▪  ▪  ▪
מתעכבים...

בשנת 2012 נחקק בישראל חוק שנקרא - חוק שירותי תעופה, הידוע גם בכינויו חוק טיבי, מאחר שאחד מיוזמיו היה ח"כ טיבי. חוק זה מבוסס במרביתו על התקנות האירופיות הקיימות בתחום זה באירופה משנת 2004.
במסגרת חוק שירותי תעופה נקבע, בין היתר, כי במקרים של עיכובי וביטולי טיסות, או סירוב לעלות נוסעים (לרבות אובר-בוקינג) על חברות התעופה לספק לנוסעים שירותי סיוע כגון מזון, אירוח במלון ומוניות. בנוסף, במקרים בהם של עיכוב בטיסה של מעל 5 שעות, זכאים הנוסעים לבקש מחברת התעופה כרטיס לטיסה חלופית, או לבטל את הטיסה, ולקבל את מלוא התמורה שהם שילמו עבור כרטיס הטיסה.
במקרים בהם מוכח שחברת התעופה לא סיפקה לנוסעים שירותי סיוע כנדרש (למשל מלון או מזון ושתיה), רשאי בית המשפט לחייב את חברת התעופה לשלם להם פיצויים לדוגמה, בסכום של עד כ-10,390 שקל. בנוסף לכך, במקרים של ביטול טיסה או עיכוב בטיסה או הקדמת מעל 8 שעות, נחשבת הטיסה כ-"טיסה שבוטלה", ובמקרים כאלה על חברות התעופה לשלם לנוסעים פיצוי כספי ללא הוכחת נזק, בתוך 45 יום ממועד דרישתם בכתב. שיעור הפיצוי מבוסס על מרחק הטיסה, ונע בין 1,300 שקל לטיסות הכי קצרות (כגון לפאפוס או לאתונה), לבין 2,080 שקל לטיסות לאירופה (ללונדון או פריז), ועד 3,120 שקל לטיסות רחוקות (כגון: לניו-יורק או לבנקוק).
יש לציין, כי לזכאות לקבלת הפיצוי הכספי ישנם מספר חריגים. לדוגמה, אם חברת התעופה מודיעה לנוסעים 14 ימים מראש על השינוי בטיסה, היא פטורה מלשלם פיצוי כספי, אך כן עדיין מחויבת לספק להם כרטיסים לטיסה חלופית או להחזיר להם את כספם (על-פי בחירת הנוסע). בנוסף גם אם הטיסה בוטלה בשל שביתה מוגנת או כדי למנוע חילול שבת, תהיינה חברות התעופה פטורות מלשלם פיצוי.
החריג המרכזי במסגרת חוק טיבי בו נוהגות חברות התעופה להשתמש לרוב כדי להימנע מתשלום פיצוי לנוסעים קובע, כי אם מפעיל הטיסה (כלומר חברת התעופה), הוכיח כי הטיסה בוטלה: "בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו, וגם אם היה עושה כל אשר ביכולתו - לא היה יכול למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות", הוא יהיה פטור מלשלם פיצוי לנוסעים. אין הגדרה מדויקת בחוק להגדרת המונח "נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו", אולם במרבית פסקי הדין שהתקבלו בנושא נקבע, כי יש לפרש סעיף זה בצמצום, ורק מקרים של תנאי מזג אוויר קיצוני, מצב חירום ביטחוני, אסון טבע וכיו"ב, יכול לפטור.
עוד חשוב לציין כי במסגרת החוק ובנוסף לחברת התעופה, ניתן גם להטיל אחריות על "מארגן" טיסה, המוגדר: "אדם השוכר קיבולת בכלי טיס, כולה או חלקה, להובלת נוסעים וכבודתם, לצורך מכירתה לאחרים". יש לציין כי לא מדובר בסוכני נסיעות אלא בחברות תיירות בעיקר, החוכרות מקומות בטיסה מסוימת או מטוס שלם, ואז מוכרות מקומות אלה בעצמן.
ביטול טיסה חוק אירופי
חשוב לציין כי בנוסף לחוק הישראלי, קיימות באירופה תקנות הנקראות Regulation (EC) No 261/2004, אשר רלוונטיות לטיסות המופעלות על-ידי חברות תעופה השייכות למדינות מהאיחוד או לטיסות שממריאות ממדינות אלה, ומכוחן גם ניתן לבקש מחברות התעופה פיצוי כספי במקרים של עיכוב או ביטול טיסה.
במסגרת תקנות אלה, שיעור הפיצוי הכספי נקבע גם כן בהתאם למרחק הטיסה ונע בין 250 אירו לעד 600 אירו לנוסע, והוא רלוונטי למקרים של ביטול טיסה או עיכוב בנחיתת הטיסה של מעל 3 שעות (לעומת החוק הישראל, הקובע כאמור זכאות במקרים של עיכוב של מעל 8 שעות).

תאריך:  14/04/2020   |   עודכן:  14/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה זכאי הנוסע לקבל בעיכובי טיסות וביטולן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוקי אמרני
ההשלכות הקשות הצפויות ממגפת הקורונה על חיי הפרט, החברה והמדינה מחייבות שינוי כללי המשחק לרבות שינוי התשתית החוקית והנורמטיבית לניהול משברים בזירה הגלובלית והמקומית. המאפיינים של מדינת ישראל מעצימים את החשיבות והדחיפות הנודעת להסדרת ניהול משברים ובמרכזם הקצאת המשאבים הדרושים וחקיקה שתקבע באופן ברור את חלוקת התפקידים בין הגופים השונים
דן מרגלית
היא פשוט לא הניחה לבן-ישראל לפתח אפילו רעיון מבהיר אחד    גם ויתרה על דיאלוג דרמטי ועוין בינו לבין ברבש    הוא סולק מהמסך כפי שבא
נסים ישעיהו
כל מגזר מסתגר בקונכיה שלו ורואה במגזרים האחרים איום על אורחות חייו ולעתים קרובות זה נכון גם ברמה האישית, שלא רואים בזולת שותף אלא מתחרה. אולי לכך קיבלנו את הנגיף המאיים, הוא הרי מאיים על כל המגזרים בשווה כך שכולנו בסירה אחת
אסתר שניאורסון-גרי
נאשם מבלפור אשם בכול! אין ולו מילה אחת של שבח כפי שפרסמו למשל עיתוני חוץ, בהם נכתב כי מדינת ישראל מטפלת באופן הטוב ביותר במגיפת הקורונה
עמנואל בן-סבו
בימים אלה, ימי חשבון עולמי, בו מונים יום יום את הנספים במגפה, את הנדבקים, את הנשאים, את המונשמים, את הקלים, את הקשים ואת המחלימים, זוהי שעת חשבון אישית לכל אדם, לכל בריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il