X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הענייניות פינתה מקומה לכדאיות, האחריות זזה אחורה ברתיעה מההפקרות, הראייה המפוכחת נבעתה מליקוי המאורות, הפה גדול בלע בשצף השנאה את המוח החשוב
▪  ▪  ▪
איתם. יהודי בכל רמ"ח איבריו [צילום: אורי פורת]

אחרי 27 שנות כהונה בתפקיד החשוב והמשמעותי מאוד נפרד אבנר שליו מתפקידו. ההחלטה על מינוי מחליפו כבר מעוררת מדנים ומחלוקות ושוב חוזרים להתחלה - פוליטיקה, שמאל, ימין, מרכז, רק לחשוב שהצורר הנאצי לא הבחין ולא הבדיל בין דעות העולם ואידאולוגיות. בשבילו כולם היו בסך-הכל יהודים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש למנות את אפי איתם, תת-אלוף במיל', בעל עיטור מופת ממלחמת יום הכיפורים, שר לשעבר, מתיישב מרמת הגולן, יהודי בכל רמ"ח איבריו, שס"ה גידיו עם זקן וכיפה סרוגה גדולה. מינוי ראוי בהחלט למי שאמור להזכיר לעולם את הנוראה שבטרגדיות האנושיות, את האיומה שבאיבוד צלם האדם, את היותו של היהודי השב לארצו, יהודי של תורה ורובה, חכמה בינה ועוצמה ביטחונית, יהודי המסוגל ללחוץ כל יד המושטת לשלום ולגדע כל יד המבקשת לחסלו.
אלא, הרעה החולה שפשתה במחוזותינו כנגע ממאיר וקנתה לה שביתה כדבר המובן מאיליו השמיעה קולה ברמה ומיד יצאה במקהלה מתוזמנת היטב תוך הדהוד בערוצי תקשורת את הגות הפוליטיקאים מתעבי נתניהו אשר לכל אשר יציע יתנגדו, לשחור יקרא שחור והמה לבן יראו, ליום יקרא יום והמה לילה יביטו, לאסור יקרא אסור והמה מותר יגידו.
המציאות העגומה בה הנושא אינו נדון באופן מקצועי, לגופו, ללא רעשי רקע, אלא רק בבחינת לנו או לצרינו, הוא לא פחות מאסון עבורנו, אזרחי המדינה. אם מינויו של אפי איתם הוא מינוי חשוב ומשמעותי, או מופרך והזוי, צריך לעמוד במבחן אחד בלבד ורק בו, האם זהו מינוי ראוי או לא. כל השאר מסך עשן וכסות עיניים לחידלון הפוליטי, הבא לידי ביטוי בקוטביות בחברה הישראלית השסועה.
הענייניות פינתה מקומה לכדאיות, האחריות זזה אחורה ברתיעה מההפקרות, הראייה המפוכחת נבעתה מליקוי המאורות, הפה גדול בלע בשצף השנאה את המוח החשוב, ההחלטה התקבלה רק בפרמטר אחד ויחיד, מי המציע את המינוי, כן נתניהו, לא נתניהו. מוסד יד ושם הוא היכל הזיכרון היהודי המיועד לעם היהודי בראש ובראשונה, לאחר מכן הינו מגדלור של זיכרון ותמרור אזהרה וזיכרון לעולם כולו. השואה אינה עניין פוליטי של מחנה כזה או אחר, אינה קניינו של איש, הינה קניין של כאב וזיכרון, לקח ומוסר לעם היהודי כולו ולאנושות, על-פי הסדר הזה.
רוחות שונות ומשונות נשבו בהיכל הזיכרון לשואה, רוחות שהיו זרות לחלק גדול מהעם ובהם ניצולי שואה ומשפחותיהם, לחלק היו כבושם על עורם בחשיבות המסר. אפי איתם, ישראלי, בן הארץ הזו, יליד קיבוץ עין גב, מתיישב בנוב שברמת הגולן, אבא לשופט, לרב, לוחם עז נפש ועטור הילה, מנהיג פוליטי, מחנך, ישראלי גאה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/10/2020   |   עודכן:  21/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יד ושם, הזכירה והבחירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם יבוא היום חייזר ויגידו לו
שאול השואל  |  23/10/20 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
איתמר לוין
שיעור הזקוקים לסיוע המיוחד מבין הניצולים ונפגעי ההתנכלויות עלה מ-67% לפני שלוש שנים ל-70% כיום    נמשך העדר התקצוב להתאמה והנגשה של דירות ניצולים
לילי הבר
כמעט שמונה עשורים חלפו מאז תום מלחמת העולם השנייה, אך מדינות מזרח אירופה ומרכזה טרם השיבו את כל הרכוש ששדדו הנאצים ואחריהם הקומוניסטים    תמונת מצב של פעילות הקהילות המקומיות והארגון היהודי להשבת רכוש (איל"ר)
פרופ' גדעון גרייף, איתמר לוין
76 שנים למרד הזונדרקומנדו היהודים - המרד היחיד בתולדות תשלובת מחנות אושוויץ    "הבחורים היהודים הראו שהם לא יישרפו באש, לא הגז יהרוג אותם"
איתמר לוין
העיתונאית הגרמנייה ג'רלדין שוורץ מספרת באתר טיים כיצד יצאה למסע בעקבות סבה, שהיה חבר המפלגה הנאצית והרוויח מרכישת חברה יהודית
איתמר לוין
אקונומיסט: ספרו של אלכס רוס, מבקר המוזיקה של הביטאון ניו-יורקר, מציג בצורה הוגנת את הבעיה האם ניתן להפריד בין אמן לבין אמנותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il