X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שום ממשלה, בשום מקום בעולם, אינה יכולה להצליח במאבק במגיפה כאשר התנהגות הציבור פורקת כל עול, וכאשר הציבור על כל גווניו אינו קולט שהתקהלות היא התקהלות היא התקהלות, בין אם היא ערבית, או חרדית, או חילונית, או משפחתית, או הפגנתית, או קניינית, או תיירותית
▪  ▪  ▪
"ריסון מבורדק" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
חודשים רבים
יותר משדרוש מסע הסברה בעד חיסון דרוש מסע הסברה שיבהיר שעל אף החיסון, המגיפה תלווה אותנו עוד חודשים רבים, אם לא למעלה מזה, על-אף חיסון החירום הניצב בפתח אנו רחוקים מן הישורת האחרונה של הקורונה.

בדיחה יהודית ותיקה מספרת על אדם שנגזר גורלו להגיע לגיהינום ולהיות מושלך למים רותחים, וכל שנותר לו היה הבחירה לאיזה גיהינום יגיע. האיש בחר בגיהינום יהודי, כי אצל היהודים מאה מעלות אינן מאה מעלות... . כך מתנהגת ישראל בעידן הקורונה, כאשר סגר אינו סגר, ואיש הישר בעיניו יעשה. אדם אחראי לעצמו ולסביבתו מבין את המציאות, ואינו זקוק להסברה ולאכיפה כדי לנהוג כראוי.
בימים אלה צועדת ישראל בעיניים פקוחות לרווחה לעבר הסגר השלישי. גם אם יקראו לו "ריסון מהודק", במהותו הוא יהיה, כמו קודמיו, "ריסון מבורדק", כלומר סגר יהודי, סגר כאילו, סגר שאינו סגר. כאשר בו-זמנית דנים קובעי המדיניות הן בהחמרות והן בהקלות, הסגר נידון לכישלון. הציבור קולט שאין איש מתייחס להחמרות ברצינות, עם כוונה ליישם אותן. כאשר המומחים ממשיכים את חילוקי הדעות המקצועיים ביניהם גם מול המיקרופונים ואינם משדרים מדיניות מקצועית מוסכמת ומשותפת, הציבור מתבלבל ומזלזל. התוצאה: התנהגות שתחייב סגר מלא. שום ממשלה, בשום מקום, אינה יכולה להצליח במאבק במגיפה כאשר התנהגות הציבור פורקת כל עול.
התוצאה: ציבורים רבים ושונים מאמצים את מדיניותה של האימא הלא-אמתית ממשפט שלמה - "גם לי גם לך לא יהיה, גזורו"! - ודורשים סגר על כולם, או על-אף אחד. כאשר כל ציבור מבין שהתקהלויות הן מוקד התפשטות המגיפה, אבל מוכן למניעת התקהלות רק בקרב הציבורים האחרים - הסגר נועד לכישלון, והקורונה תפיל עוד ועוד חללים.
התקהלות היא התקהלות היא התקהלות, בין אם מדובר בחתונה ערבית או בחתונה חרדית או בחתונה חילונית; בין אם מדובר בהפגנות ה"בלפוריאדה" בשירות האופוזיציה הפנים-ממשלתית ובגיבוי התקשורת, או בהסתערות על הקניונים או בהפרת כל כללי הזהירות בדובאי, מתוך ציפייה מוטעית שהתקהלות בחו"ל ו/או ב-נתב"ג לא תגרום תחלואה בארץ לאחר שובם של המתקהלים ארצה.
הציבור, והתקשורת הבלתי אחראית המתיימרת לייצג אותו, דרשו "חיסון עכשיו" עוד מתחילת המגיפה, וגילו חוסר סבלנות, אשר תרם אולי את חלקו לפיתוח החפוז של חיסון החירום. אין פלא שהיום הציבור משדר ספקנות לגבי בטיחות החיסונים. יש לקוות שמסע ההסברה המתנהל בעד "חיסון עכשיו" לא יתגלה כסוג של מיקסם שווא.
מסע ההסברה הדרוש לא פחות הוא זה שיבהיר שהמגיפה תלווה אותנו עוד חודשים רבים, אם לא למעלה מזה, על-אף חיסון החירום הניצב בפתח. אנו רחוקים מן הישורת האחרונה של הקורונה.

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  20/12/2020   |   עודכן:  20/12/2020
+פעילות פקחי הקורונה בתחבורה הציבורית תוארך עד פברואר
22:31 20/12/20  |  עידן יוסף

בפעילות גורמי משרד התחבורה מול משרד האוצר אושרה הארכת העסקת פקחי הקורונה בתחבורה הציבורית. בשלב זה, תוארך עבודת הפקחים שאמורה הייתה להסתיים בסוף השנה עד אמצע פברואר 2021. ההארכה מתקיימת בהנחיית שרת התחבורה רגב.

+קומבינת החיסונים: מאכערים מציעים תור מיידי
22:25 20/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אם תנסו להזמין תור לחיסון נגד קורונה באמצעות המוקדים הטלפוניים של קופות החולים - ייתכן שלא תצליחו או ש"תתייבשו" על הקו או שהשיחה תנותק - ואם יתמזל מזלכם, יקבעו לכם תור רק לעוד כמה שבועות  ▪  אלא שדרך "מתאמי קשרי קהילה" מיוחדים שמסייעים למגזר החרדי, ניתן להשיג תור לחיסון בתוך ימים ואפילו ביום המחרת

[צילום אילוסטרציה: מארק לניהאן, AP]
+מוטציית הקורונה התגלתה באיטליה
21:26 20/12/20  |  עידן יוסף

המוטציה מתפשטת: באיטליה נמצא חולה שנדבק בזן החדש של נגיף הקורונה. החולה ובן זוגו שהו בבריטניה ושבו לאיטליה.

+נתניהו ביקש רשימת גילויי המוטציה בעולם
19:27 20/12/20  |  עידן יוסף

נתניהו ביקש ממשרד הבריאות רשימה של מדינות שהשלטונות בהן מדווחים על גילוי המוטציה. בין המדינות שעלו בדיונים אתמול - אוסטרליה וברזיל.

+ראש עיריית בני ברק התחסן מפני קורונה
18:46 20/12/20  |  איציק וולף

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, התחסן מפני קורונה במרכז הרפואי הראשי של לאומית שירותי בריאות בתל אביב. בכך, הפך למנהיג הציבור החרדי הראשון שמתחסן מפני נגיף הקורונה.

+פרופ' רוטשטיין התנדב לקבל חיסון כחול לבן
18:13 20/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל הדסה התנדב להשתתף בפאזה השנייה של הניסוי בפיתוח חיסון קורונה על-ידי המכון הביולוגי  ▪  "דרושים משתתפים לא כל כך צעירים ולא כל כך בריאים, ומכאן החשיבות בהתנדבות"

[צילום: אבי חיון]
+עשרות נוסעים מסרבים להתפנות למלונית קורונה
16:55 20/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה החליט שכל מי שמגיע לישראל מבריטניה יידרש להתפנות לבידוד כפוי במלונית קורונה, מחשש להתפשטות מוטציית הנגיף שהתגלתה בבריטניה  ▪  טייס איזיג'ט סרב להחזיר נוסעים ללונדון

עשרות נוסעים מסרבים להתפנות מנתב"ג [צילום: איתמר לוין]
+הרמטכ"ל כוכבי התחסן נגד הקורונה
14:57 20/12/20  |  מירב ארד

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, התחסן (יום א') במנת החיסון הראשונה מבין שתי המנות הנדרשות נגד נגיף הקורונה. הרמטכ״ל הינו הראשון שמתחסן בצה״ל וחיסונו מהווה את יריית הפתיחה למבצע החיסונים אשר יתקיים בהובלת חיל הרפואה החל מתחילת שבוע הבא. רב-אלוף אביב כוכבי:״בשנה האחרונה צה״ל עושה כל שביכולתו לשמור על כשירות מבצעית ורציפות תפקודית שתאפשר לו לבצע את משימותיו לצד שמירה על בריאות משרתי צה״ל. מבצע החיסונים שיחל בימים הקרובים הוא בשורה אמיתית שמקדמת את החזרה לשגרה במדינת ישראל ובצה״ל. אני קורא לכלל מפקדי וחיילי צה״ל להתחסן ולהוות דוגמא אישית גם בנושא חשוב זה״.

+הראל מחדשת ביטוחי נסיעות לחו"ל לארה"ב
13:52 20/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המבוטחים יידרשו להציג "דרכון ירוק" המוכיח כי התחסנו נגד הקורונה

+הקבינט החליט: כל הנוסעים המגיעים היום מבריטניה יוכנסו למלוניות קורונה
13:23 20/12/20  |  איציק וולף

כל הנוסעים שעל המטוס שמגיע לישראל מבריטניה באזור השעה 14:00 יוכנסו למלוניות לבידוד של 14 ימים או 10 ימים במידה ויבצעו 2 בדיקות קורונה ושהבדיקות יימצאו שליליות. גם נוסעי טיסה שאמורה לנחות באזור השעה 15:30 מבריטניה יוכנסו לבידוד.

+מחדל האכיפה
13:13 20/12/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

משבר הקורונה הוא הראשון בישראל שאינו נובע ממלחמה אך מאיים על חייהם ושלומם של כלל האזרחים ("משבר אזרחי"). ניהול המשבר התאפיין בליקויים רבים בשל חולשת המערכת השלטונית האזרחית ואי-הבנת אופיו ומלוא סכנותיו וחשף שתי סכנות גדולות: מחיר הרשלנות וחוסר המוכנות לצד התרופפות הסולידריות והמשמעת האזרחית

[צילום: דוברות המשטרה]
+נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התחסן נגד נגיף קורונה
12:36 20/12/20  |  איציק וולף

נשיא המדינה, ראובן ריבלין התחסן נגד נגיף הקורונה. הנשיא הגיע אל בית החולים הדסה עין כרם לעודד את מבצע החיסונים של הצוותים הרפואיים ולהצדיע להם על עבודתם האצילית לאורך תקופת ההתמודדות עם הקורונה בכל רחבי הארץ.
את הנשיא חיסנה האחות חוה גרדנר והנשיא הודה לה ולכל צוותי האחים והאחיות ברחבי המדינה על פועלם ומסירותם.

+רק 2.2% נדבקים בחברה הכללית
12:29 20/12/20  |  ד"ר רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

משרדי הממשלה חיים על-פי תקציב 2018 וחסרים להם התקציבים לטפל בבעיות שגרמה הקורונה. המדינה חייבת לטפל ברפורמות שתאפשרנה לכלכלה לתפקד במצב של קורונה ותמנע את הטרגדיות האישיות שנגרמו כתוצאה מהעדר מדיניות מתאימה

מיליון מובטלים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+נתניהו מבקש לעצור כל הטיסות לישראל
11:52 20/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה החליט לחייב את כל השבים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה להיכנס לבידוד במלוניות  ▪  ד"ר שרון אלרואי פרייס: לא ברור מה השפעה של הווירוס על החיסון, יכול להיות שהחיסון יכול להשפיע על המוטציה הזאת

נתניהו. יוקם צוות [צילום: איתי בית-און, לע"מ]
ד"ר אלרועי פרייס. יותר מדבק
+פרסומים כוזבים בנוגע לחיסונים הוסרו מפייסבוק
09:50 20/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בעקבות פעולותיה של המחלקה הוסרו 4 קבוצות פייסבוק שהוקדשו לפרסומים מסוג זה וכללו עשרות פרסומים אשר כללו מידע שקרי בנוגע לחיסון נגד הנגיף

[צילום: ג'ורג' קוך/AP]
+משרד הבריאות: למנוע כניסת אזרחים מבריטניה דנמרק ודרא"פ
09:25 20/12/20  |  מירב ארד

קבינט הקורונה יתכנס (יום א', 20.12.20) לדון בהחמרת ההגבלות בעקבות העלייה בתחלואה וליישם את ההחלטה על "ריסון מהודק". משרד הבריאות צפוי להמליץ על סגירת המסחר כולו וכן סגירת חלק ממערכת החינוך בערים האדומות והכתומות. בישיבת הקבינט הקודמת החליטו השרים כי ההגבלות יוטלו עם ההגעה לממוצע של 2,500 נדבקים בשבוע או אם מקדם ההדבקה יעמוד על 1.32.
כמו-כן הודיע משרד הבריאות כי ימליץ שאזרחים זרים ממדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה לא יורשו להיכנס לישראל. זאת, עקב מוטציית נגיף הקורונה שהתגלתה וגרמה לסגר בלונדון ובאזורים נוספים בבריטניה. ישראלים השבים מאותן מדינות יידרשו לעשות בדיקת קורונה ולבידוד.
על-רקע התפתחות המוטציה בנגיף הקורונה במספר מדינות ועד לקבלת מידע מלא וגיבוש מדיניות, הנחה שר הביטחון בני גנץ את עוזר השר להתגוננות במשרד הביטחון וצה"ל באמצעות פיקוד העורף להיערך להפעלה מלוניות קורונה לטובת השבים ממדינות אלו בתוך 24 שעות מרגע קבלת ההחלטה בקבינט הקורונה
מוקדם יותר עדכן המשרד כי 1,866 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו אתמול מתוך 61,962 בדיקות. שיעור החיוביים עומד על 3.1%. 447 חולים מוגדרים קשה ו-110 מונשמים. 3,074 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.
במקביל בני ברק, אלעד, ביתר עילית, גבעת זאב, יפיע ושכונות בירושלים יוגדרו מעתה יישובים אדומים בשל העלייה בתחלואה בנגיף. כמו-כן, אשדוד, בית שמש, חדרה, טייבה, יבנה, פתח תקוה, קריית שמונה ייחשבו מעתה ככתומות.
בחדשות N-12 דווח כי פרויקטור הקורונה פרופ' אש אמר כי יתמוך בריסון המהודק. "אני תומך בריסון מהודק שאומר לסגור את כל המסחר, אין ברירה - זה צעד כואב אבל ימנע מאיתנו סגר יותר קשה. בערים האדומות נסגור את החינוך גם מתחת לכיתה ד', זאת ההצעה שעולה להחלטת הקבינט. לא נסבול את אווירת סוף הקורס הזאת".

שר הבריאות ומנכ"ל כללית [צילום: אבי כהן]
+רש"ת פנתה למשרד הבריאות בבקשה לחסן את העובדים בנתב"ג
09:10 20/12/20  |  מירב ארד

רשות שדות התעופה פנתה למשרד הבריאות בבקשה לחסן את כל העובדים בדומה לעובדי מערכת הבריאות. מנכ"ל רש"ת יעקב גנות פנה למשרד הבריאות בבקשה לחסן את העובדים ברשות שדות התעופה ואת הפועלים בנמל.

+הקונגרס צפוי לאשר היום סיוע ב-900 מיליארד דולר
08:18 20/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המטרה היא להשלים את החקיקה ביממה הקרובה  ▪  בלב חבילת הסיוע: 600 דולר במזומן לאמריקנים רבים, הגדלה של דמי האבטלה הפדרליים ב-300 דולר לשבוע ומאות מיליארדי דולרים לבתי ספר ועסקים קטנים

אחרי חודשים של קיפאון [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
+ח"כ יעקב אשר נמצא חיובי לקורונה
08:16 20/12/20  |  איציק וולף

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הודיע הבוקר לקצין הכנסת כי בבדיקת קורונה שביצע נמצא כי הוא חיובי לנגיף. "ח"כ אשר מרגיש מצוין וימשיך בשגרת העבודה מהבית", נמסר מלשכתו.

+מה באמת מצב המשק בארה"ב
07:54 20/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניתוח של אינדיקטורים מרכזיים מלמד שהאמריקנים הסתגלו בצורה מפתיעה לקורונה - אך ההתאוששות עודנה איטית והיא מרחיבה את הפערים הכלכליים

מצב הקורונה בארה"ב, 17.12.20 / Good Morning America
בית קפה שנסגר בניו-יורק [צילום: מארק לניהאן, AP]
+לכפות בחוק את החיסון לקורונה
07:52 20/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מי שאינו מתחסן מסכן לא רק את עצמו, אלא גם את כל הסובבים אותו - ופוגע במישרין במדינה כולה  ▪  בדיוק כמו שניתן להאכיל בכפייה חולי בולימיה וכמו שניתן לאסור עישון במקומות ציבוריים, כך יש הצדקה מלאה לכפות את קבלת החיסון - כולל בקנסות ואף במאסרים

סכנה ברורה ומיידית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לא עסק של כל אחד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העם דורש סגר מלא
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
להטיל עונשי מאסר על מפירי הסגר
יש דרך אחת!  |  20/12/20 15:22
2
איפה הערבות ההדדית, איפה???
אקטואלי  |  20/12/20 18:20
3
מדברים אל הלמפה
אין סיכוי  |  21/12/20 12:20
4
פריקת עול? רק בגלל שאין אכיפה ל"ת
וינטר הניה  |  27/12/20 14:38
5
ניתוח נכון ל"ת
יהודי מפוכח  |  2/01/21 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
המטרה היא להשלים את החקיקה ביממה הקרובה    בלב חבילת הסיוע: 600 דולר במזומן לאמריקנים רבים, הגדלה של דמי האבטלה הפדרליים ב-300 דולר לשבוע ומאות מיליארדי דולרים לבתי ספר ועסקים קטנים
איתמר לוין
ניתוח של אינדיקטורים מרכזיים מלמד שהאמריקנים הסתגלו בצורה מפתיעה לקורונה - אך ההתאוששות עודנה איטית והיא מרחיבה את הפערים הכלכליים
איתמר לוין
מי שאינו מתחסן מסכן לא רק את עצמו, אלא גם את כל הסובבים אותו - ופוגע במישרין במדינה כולה    בדיוק כמו שניתן להאכיל בכפייה חולי בולימיה וכמו שניתן לאסור עישון במקומות ציבוריים, כך יש הצדקה מלאה לכפות את קבלת החיסון - כולל בקנסות ואף במאסרים
איציק וולף
צוות חוקרי האוניברסיטה העברית מעריך כי כל יום שבו יעוכב יישום צעדי המנע צפוי לגרור עלייה בתמותה של בין 30 ל-40 מתים, ועליה משמעותית בתחלואה    "ללא צעדי מנע, מבצע החיסונים אינו צפוי לשפר משמעותית את התמותה והתחלואה עד סוף ינואר"
איתמר לוין, איציק וולף
20 מיליון בני אדם - שליש מתושבי אנגליה - נקראו שלא לצאת מבתיהם בשבועיים הקרובים, כולל בחג המולד - בו ייאסרו לחלוטין מפגשים משפחתיים וחברתיים    החנויות הלא-חיוניות ייסגרו ותיאסר היציאה מן האזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il