X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בניגוד למדינות רבות, ישראל היא כלכלת אי, שהמשק שלה נסמך ברובו על שינוע סחורות דרך הים פגיעה בשער הכלכלי הימי, משמעותו פגיעה בצמיחתה של הכלכלה הישראלית, אם בהיבט של צריכה פרטית ואם בהיבט של תשומות לתעשיה ולייצור
▪  ▪  ▪
נמל אשדוד [צילום: אבי רוקח]

באחד מימי אוקטובר השנה נשבר אצלנו שיא היסטורי בנמל אשדוד: ביממה אחת פרקנו מעל 5,000 מכולות, שהם 3.5 מכולות לדקה! אין ספק שמעבר לכך ששיא זה הוא ציון לשבח לכל עובד ועובדת בנמל שלנו, הרי שהוא חושף רק את קצה הקרחון של מורכבות המשימה הלאומית של הפעלת נמל ימי בישראל. אם נוסיף לכך את משבר הקורונה, הרי שקיבלנו פוטנציאל לסערה המושלמת, שלמזלנו לא אירעה, ולא בכדי.
חשוב לציין, שהקורונה עדיין מתדפקת על שובר הגלים של הנמל שלנו ומאיימת לפגוע בנו כמו בשאר הנמלים: ארגון הסחר העולמי צופה ירידה של 32% בסחר העולמי; חברות הספנות ביטלו מאות קווים; נכון למאי 2020 11.5% מצי אניות המכולה הושבת; כ-45% מהנמלים מדווחים על ירידה בהיקפי האוניות הפוקדות אותם; חברת הקרוזים המובילה בעולם, הרויאל קריביאן, דיווחה על הפסד של קרוב ל-1.5 מיליארד דולר;
אך הסיכון שלנו כישראלים גדול יותר. בניגוד למדינות רבות, ישראל היא כלכלת אי, שהמשק שלה נסמך ברובו על שינוע סחורות דרך הים. פגיעה בשער הכלכלי הימי, משמעותו פגיעה בצמיחתה של הכלכלה הישראלית, אם בהיבט של צריכה פרטית ואם בהיבט של תשומות לתעשיה ולייצור. אם כן, נמלי הים, ובהם נמל אשדוד, אינם רק "נמלים" אלא שערים כלכליים מהותיים בעלי משמעות אסטרטגית למדינת ישראל. האם הציבור הישראלי חושב כך? לצערי ברובו לא, האם הוא מרגיש זאת? לשמחתי גם לא. כמו מים, חשמל או תקשורת סלולרית אנחנו מעריכים את קיומם רק כאשר יש כשל באספקתם. כך גם לגבי נמלי הים, כל עוד המכונית שרכשנו או הסלון לדירה החדשה או חומר הגלם למפעל המייצר תריסים מגיעים בזמן, זה באמת לא מעניין את רובנו איך הקסם הזה קרה וממשיך לקרות.
אבל כידוע בתחום התשתיות והספנות אין קסמים, תשתית הנמלים היא קריטית ולכן ההשקעות הנדרשות להתאמתה המתמדת לצרכי העתיד הן עצומות ומסתכמות במיליארדי שקלים: לכן הקפדנו בנמל אשדוד, לפתח תשתיות מתקדמות, ציוד תפעולי ועורף תפעולי זמינים, המותאמים לצרכי הלקוחות ולפוטנציאל הצמיחה הצפוי בשנים הבאות; שטחי אחסון נרחבים; שיפור רמת השירות, הגמישות והיעילות התפעולית.
עם זאת אנו נדרשים עדיין לתת מענה לאתגרים לא פשוטים נוכח פתיחת השוק לתחרות ודירקטוריון החברה בראשותה של אורנה הוזמן-בכור מוביל תוכנית אסטרטגית רחבה הכוללת: שמירה על התקשרויות ארוכות טווח עם לקוחות אסטרטגיים; בחינת שיתופי פעולה עם מספר שחקנים בעולם הלוגיסטיקה והנמלים שהינם מן המובילים בעולם; מתן מענה לסוגיית האיתנות הפיננסית באמצעות משקיע אסטרטגי; היערכות הנמל למרכז שטעון אזורי - HUB; פיתוח אפיקי רווח אלטרנטיביים ועוד.
במקביל לפיתוח והפעילות היום יומית, אנו כנמל מבקשים להיערך לפיתוח עתידי וליעילות גוברת, לכן פיתחנו תוכנית מיוחדת לקליטת סטרטאפים ומיזמים בעלי טכנולוגיות מתקדמות שיוטמעו בפעילותנו בתחומי הלוגיסטיקה והשינוע, הסייבר, ה-AI וההפעלה האוטונומית. במסגרת התוכנית מקבלים הסטרטאפים הנבחרים מערך תמיכה מלא מצוות הנמל, שטחי ניסוי ואפשרות להטמיע את המוצר הסופי במערכות הנמל (פיילוט). בין הטכנולוגיות הנבחנות כרגע בשטח הנמל ניתן למצוא רחפנים אוטונומיים; מערכת לניטור נזקים בפריקת כלי רכב; חיישני זיהום אוויר וים; מערכות הגנה בסייבר; רכבים תפעוליים אוטונומיים; מערכת לזיהוי פולשים על המזח; מערכת לייצור חשמל מגלי הים ועוד.
עם זאת, אחד האתגרים המורכבים הם אתגר ניהול ההון האנושי וניהול השינוי בתרבות הארגונית שלנו. אנו נדרשים לשינוי מהיר, חד ומהותי באופן בו הנמל פועל נוכח הסביבה התחרותית החדשה. רמת שירות גבוהה, יעילות ומהירות בעבודה ולצד זה שמירה על רמת בטיחות, אלו הם סודות ההצלחה למול התחרות שבפתח. משבר הקורונה שאנו עדין מתמודדים עמו, הוכיח שנמל אשדוד ידע ויודע לפעול באופן מעורר השראה, באחת התקופות המורכבות ביותר שחווה המשק הישראלי. הירתמות העובדים והאחריות האישית הייתה ה-x פקטור שלנו. אני מקווה שהשיא שקבענו בתנועת המכולות הוא רק נקודה אחת מיני רבות שנשבור בשנים הקרובות.

תאריך:  06/01/2021   |   עודכן:  06/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אורעד
מגיפת הקורונה והשלכותיה קשות לנו אבל אפשר לפחות להתנחם בכך שהיום, בניגוד לעבר, עומדת לרשותנו טכנולוגיה מתקדמת המקלה עלינו ומסייעת לנו בהתמודדות עם המגיפה בדרכים שונות    בין הדרכים - זיהוי אוכלוסיות נגועות בנגיף, חיפוש חיסון לנגיף ותקשורת אנושית להתמודדות עם בדידות חברתית
רפי לאופרט
אם יסיים בנט את המסע הנוכחי שוב בסביבת אחוז החסימה, יצטרך לשקול "לתלות את נעליו" וללכת הביתה. הזמן העומד לרשותו לעבור ממעמד של שותף זוטר לשותף הכרחי, קצר ומאגר הקולות "הניידם" מצטמצם במהירות עם כל רשימה נוספת שמצטרפת למרוץ. חובה למצות כל הופעה פומבית לצבירת השפעה ותמיכה. כיום בנט מדבר הרבה אך אומר מעט מדי
יעקב קורי
רק אם תהיה אינטגרציה מלאה של ערבים וחרדים ישראל תגיע לשגשוג הכלכלי המיוחל, עם עוני ופערים מינימליים, כשכולם משרתים בצבא או בשירות לאומי שלוש שנים, גברים ונשים, חרדים, ערבים וחילונים
יוני בן-מנחם
מוחמד דחלאן חושף בקמפיין תקשורתי ענק את הסיבות שבגללן הסתכסך עם יו"ר הרש"פ ומאשים את מחמוד עבאס בשחיתות כספית ובמחדלים מדיניים. ברש"פ דוחים על הסף את האשמותיו של דחלאן וטוענים כי מדובר בשקרים הנובעים מהיחלשות מעמדו בשטחי הגדה ובעולם הערבי
טל שביט
מערכת החינוך מסתפקת בהעברת תכנים הנוגעים לערכים, כיבוד האחר, אהבת הארץ ועוד ועוד. ערכים שאולי קל יותר להעביר בלמידה מרחוק דרך שיחות קבוצתיות וקריאה. אבל חינוך הוא לא רק ערכים, חינוך הוא גם, או בעיקר, לימוד של מיומנויות חשובות כמו קשרים חברתיים, עבודה במסגרת, אחריות, עצמאות ודחיית סיפוקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il