X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קיבלתי הודעה שכרטיס ויזה שלי טעון שחזור אני יודע שזאת לא אמת גם הודיעו לי שבחברת DHL ממתינה חבילה שלי ואני צריך לשלם רק שני שקלים כדי שישלחו אותה
▪  ▪  ▪
לא באמת דואגים

מגיפה של זיופים מאיימים עלינו בקורונה בכל אמצעי התקשורת ומי שלא פחד - פוחד. השבוע קבלתי מייל חדש ולא בדקתי אותו. כדאי גם לכם לא לבדוק.
במייל נאמר "הולכים להתחיל להפיץ סרטון בווטסאפ, שמראה כאילו עקומת הקורונה משתטחת בארגנטינה. הקובץ נקרא 'ארגנטינה עושה את זה'. "אל תפתחו אותו. הוא פורץ לטלפון תוך 10 שניות ולא ניתן לעצור אותו בשום צורה". המייל מספר ש"עכשיו אמרו את זה גם ב-CNN". כאמור, אני מעביר בלי לבדוק! יש מגיפה של זיופי מיילים ברשת. טראמפ הלך, אבל ברשת התרבו הזיופים. מסתבר שמספרם עלה מאוד בתקופה האחרונה.
כך, למשל, קבלתי הודעה שכרטיס ויזה שלי טעון שחזור. אני יודע שזאת לא אמת. גם הודיעו לי שבחברת DHL ממתינה חבילה שלי ואני צריך לשלם רק שני שקלים כדי שישלחו אותה. כתבתי מיד מייל אל DHL כי אינני זוכר שום חבילה. תשובה לא קבלתי. עבר כשבוע, ושוב DHL מתקשרת ומבקשת שני שקלים כדי לשלוח את החבילה שלי (שלא היתה...) אבל עבר עוד יום ואני מקבל הודעה מגוגל: מחלקת האבטחה שלהם זיהתה שהמייל של DHL מזויף. יש עוד הודעות מזויפות. בדרך כלל מבקשים רק פרט קטן. פרט שחסר להם כדי לגנוב את הפרטים שלך ואחר כך - מי יודע מה עוד יגנבו. היזהרו.
אני חם על הוט
יש לי תקלה בטלוויזיה. קורה. אני מנסה להתקשר אל הוט בטלפון, מנסה, מנסה, מחכה, מחכה. יש איזה חוק, שצריך להשיב תוך שש דקות. לי לא השיבו במועד. אבל אין לי טלוויזיה, אז ממתינים. בסופו של דבר השיבו והסבירו לי, באדיבות, שצריך להחליף ממיר. המוקדנית האדיבה מתאמת לי מועד להגעת שליח עם ממיר וכרטיס. יום רביעי בין 2 ל-5 אחר-הצהריים. השיחה הייתה ביום שני ואני המתנתי בקוצר רוח לבוא המועד. ישבתי אחר-הצהריים וחיכיתי וחיכיתי וחיכיתי. אבל המכשיר לא הגיע.
חמישי בבוקר, התקשרתי מיד לקרגו אקספרס, החברה ששליח מטעמה צריך להביא את הממיר. הצלחתי להשיגם בטלפון וגם כאן ענתה פקידה אדיבה. רשום אצלנו שהשליח היה אצלך אתמול (רביעי) בשעה 10:30 בבוקר. "והרי תיאמו איתי לשעת אחר-הצהריים", אמרתי כעוס. "ישבתי וחיכיתי". המוקדנית לא ידעה להסביר והבטיחה לדבר עם חברת השליחויות. ביקשתי שיתקשרו אלי כחצי שעה לפני בואם. שליחים אחרים עושים זאת בלי בעיה - אמרתי. חיכיתי ובשעת צהריים הגיע טלפון. "אני בשער ואני ממהרת", הודיעה לי השליחה.
"אי אפשר להודיע קודם?" - שאלתי. "לא ידעתי", השיבה. השליח לא יודע, חברת השליחויות דאגה להודיע לי במייל מנומס שהחבילה בדרך. אבל זה היה אתמול ולא היה מספר טלפון או כתובת מייל כדי לקבל מענה. בקיצור, הזמן שלי לא שווה. אבל דווקא למדתי לקח. כשהתקשרתי להזמין את השירות, טירטר לי האוטומט: "שיחתך חשובה לנו"... ואני כבר למדתי מהנסיון ויש לי מסקנות. אם אומרים לך "שיחתך חשובה לנו", המשמעות היא ש"אנחנו מצפצפים עליך".
ההקלטה היא אמירה שאיזה איש יחסי ציבור המציא כדי שתחשוב טובות על החברה. אבל זכור, החברה לא חושבת טובות עליך. למעשה, מנהלי החברה לא חושבים עליך בכלל. בין מלים יש הבדל בין שקרן (שנתפס בשקריו) ערמומי (שמסדר אותך, כשאתה לא מבין את מטרתו האמיתית) ונוכל (שיש לו מטרות נסתרות). ויש גם אנשים, ששקר לא מפריע להם.

תאריך:  24/01/2021   |   עודכן:  24/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
היסטוריה אוראלית של האוכלוסייה הערבית בנגב 1917 - 1948    בעקבות מחקרו של פרופ' מוסטפא כבהא
יהודה קונפורטס
אחרי ארבע שנים של חדשות כזב, ג'ו ביידן מתכנן להחזיר את אמון הציבור האמריקני בשלטון, ויצטרך להתייחס לחלקן של הרשתות החברתיות בהפצתן    וגם: מה הוא יעשה בתחומי הטק האחרים? ואיך השלטון החדש יתגבר על כך שככל הנראה לא הייתה בינו לבין השלטון הקודם העברת ידע מסודרת?
יוני בן-מנחם
התקיפה האווירית הישראלית בסוריה מהווה מסר לממשל ביידן כי ישראל נחושה למנוע את ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה. ישראל מתנגדת למתווה של ממשל ביידן לטיפול בהסכם הגרעין והיא תנסה להשפיע עליו,ראש המוסד יוסי כהן ייצא לפגישה עם הנשיא החדש וראש ה-CIA
אפרים הלפרין
בייבי בום הוא מצב של הגברת הילודה עקב אירוע שאירע תשעה חודשים קודם לכן, דתל"ש בום תהיה תופעת נטישה המונית של העולם החרדי עקב התנהגותו בימים אלה
יוני בן-מנחם
יורש העצר של סעודיה פתח בשורה של צעדים מדיניים ותקשורתיים כדי לשפר את תדמיתו בעולם שנפגעה קשות בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. מוחמד בן סלמאן חושש מהממשל האמריקני החדש ומתחיל בצעדים בשטח כדי לרצותו ולפתוח בדף חדש עם הקהיליה הבינלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il