X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הפתרון המתבקש הוא שגדעון סער יכנס למשא-ומתן עם הליכוד בניסיון להגיע להסכמות וישאיר את ענין נתניהו לסוף
▪  ▪  ▪
בנט וסער. האפשרות הטובה ביותר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הפלונטר הפוליטי נראה בלתי פתיר. אף אחד מהגושים לא יכול להרכיב ממשלה בלי הצד השני, כל אחד מהצדדים מתבצר בעמדתו או מציב תנאים שהצד השני אינו מוכן לקבל ופשרה אינה נראית באופק. האפשרויות שעומדות על השולחן גם הן אינן מעודדות: בחירות חמישיות, ממשלת טלאי על טלאי לא יציבה וממשלת ימין חלשה שתלויה בתמיכה של המפלגות הערביות. הפתרון של מתנגדי נתניהו הוא להרכיב ממשלת שעטנז בראשות נפתלי בנט כמועמד פשרה למרות שקיבל שבעה מנדטים בלבד, עיוות צורם של רצון הבוחר. גם הדרישה שהליכוד יחליף את העומד בראשו כתנאי לשבת אתו מקוממת ומהווה תקדים מסוכן.
מבין הממשלות האפשרויות, האפשרות הטובה ביותר היא ממשלת ימין בהנהגת הליכוד ובהשתתפות בנט וסער. ממשלה כזו צפויה להיות יציבה ומייצגת את רצון רוב העם. למרבית הצער ממשלה כזו בלתי אפשרית כרגע בשל סירוב של גדעון סער לשבת תחת נתניהו וסירוב מקביל של נתניהו לזוז ממקומו. לכן, הבעיה שניצבת בפני המערכת הפוליטית היא לא העדר פתרון אלא העדר דרך להגיע לאותו פתרון רצוי. הבעיה היא איך להתניע תהליך שיקרב בין הניצים, יקדם ויתורים ויאפשר הגעה לפשרה.
תהליך הקמת ממשלה בישראל מתנהל באופן הפוך מההיגיון. קודם ראשי המפלגות ממליצים לנשיא ורק אחר כך מתנהל משא-ומתן על קווי יסוד וחלוקת השלל. הדרך ההגיונית צריכה להיות הפוכה, קודם צריך לנהל משא-ומתן ולהגיע לסיכומים ורק אז להמליץ אצל הנשיא. במקרה הזה הנשיא יפסיק להיות שחקן פוליטי ותפקידו חוזר להיות טקסי.
נתניהו והליכוד רואים בדרישה של גדעון סער, ובמידה רבה של צדק, תנאי לא לגיטימי שפוגע בחזקת החפות של נתניהו ובזכות הדמוקרטית של ציבור גדול שבחר בו ואולי אף תכסיס שמטרתו לפורר את הליכוד. גדעון סער מצדו טוען שזו הבטחה שנתן לבוחריו, שלא רק הוא אלא רוב חברי הכנסת מתנגדים לנתניהו ושנתניהו הוא למעשה המחסום העיקרי בפני הקמת ממשלת ימין. גדעון סער אומנם הבטיח לתומכיו שלא ישב תחת נתניהו אולם מעולם לא פסל אפשרות לשבת עם הליכוד.
אלא שטענת סער שבלי נתניהו תקום ממשלה במהירות אינה מוכחת והדרך היחידה לבחון אותה היא באמצעות משא-ומתן. הפתרון המתבקש הוא לכן שגדעון סער יכנס למשא-ומתן עם הליכוד בניסיון להגיע להסכמות וישאיר את עניין נתניהו לסוף. אם יסרב הליכוד לנהל משא-ומתן, האחריות על כך תהיה עליו. אם יגיעו להסכם ונקודת המחלוקת היחידה שתישאר תהיה מעמד נתניהו יהיה קל יותר לכול הצדדים לוותר או להגיע לפשרה מוסכמת ששניהם יוכלו לחיות אתה.

תאריך:  04/04/2021   |   עודכן:  04/04/2021
+בחירות? רע"ם תעקוף את המשותפת
22:55 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גוברת התמיכה בציבור הערבי בעמדות הפרגמטיות שמציגה מפלגתו של מנסור עבאס  ▪  אילו היו הבחירות נערכות היום היא צפויה להיות גדולה בכמעט ארבע נקודות האחוז משלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת

[צילום: פלאש 90]
+סער: לא תכפו עלינו את נתניהו
21:51 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר תקווה חדשה הצהיר כי נתניהו הוא זה שצריך להסיק מסקנות, לזוז הצידה ולאפשר לישראל להתקדם  ▪  "אומרים לנו בואו הקימו ממשלת ימין. אנחנו אומרים אנחנו בעד. אבל יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות - לכפות עלינו את נתניהו"

סער. נתניהו צריך להסיק מסקנות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+"חושש שבנט מסונוור מהאיתרוג של השמאל"
20:00 04/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הציונות הדתית שב על הצהרתו שלא יאפשר הקמת ממשלה שתישען על קולות מפלגת רע"ם וקורא לנפתלי בנט ולגדעון סער לחבור לממשלת ימין בראשות נתניהו  ▪  "ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל"

סמוטריץ', היום בכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+64% ממצביעי הליכוד נגד תמיכת רע"ם
17:02 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מי מחזיק בסיכוי הגבוה ביותר להקים קואליציה? כשליש סבורים כי גוש נתניהו לעומת 17% בלבד החושבים כי זהו גוש רק לא ביבי  ▪  75% ממצביעי ימינה והציונות הדתית מתנגדים לממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות - בין מצביעי המפלגות בהן רוב למהלך נמצאת גם יהדות התורה

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הציונות הדתית תקיים הערב ישיבת סיעה
16:23 04/04/21  |  עידן יוסף

מפלגת הציונות הדתית תקיים הערב בשעה 18:00 ישיבת סיעה באולם נגב בכנסת. בסיום ישיבת הסיעה בשעה 19:30 ימסור יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הצהרה לתקשורת.

+נכדו של הרב קניבסקי קיים שיחה פוליטית עם סער
16:21 04/04/21  |  עידן יוסף

יענקי קניבסקי, נכדו של הרב חיים קניבסקי, קיים שיחה טלפונית עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער. קייבסקי ביקש לבדוק האם סער יסכים איכשהו לשבת תחת נתניהו (חדשות 12). בסביבתו של סער מכחישים את הדיווח.

+גנץ שב ומבהיר: "לא נשב תחת נתניהו"
13:38 04/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכחול לבן דוחים את הפרשנות שנתנה מרב מיכאלי כאילו בני גנץ מכין את הקרקע לישיבה בממשלה פריטטית  ▪  "נעשה הכל כדי שנתניהו יסיים את תפקידו"

גנץ בליל הבחירות [צילום: פלאש 90]
+סער ימסור הערב הצהרה לתקשורת
13:07 04/04/21  |  עידן יוסף

ערב הגשת ההמלצות על מועמד להרכבת הממשלה, צפוי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער למסור הערב בשמונה וחצי הצהרה לתקשורת ממושב עזריה.

+קול הרע"ם
12:39 04/04/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

כדי לקבל זכויות שוות, המיעוט הערבי בישראל, צריך לשלם במטבע קשה של חובות, לא רק במילים אלא גם במעשים

עבאס הזה או עבאס אחר [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+הלחץ הנורא של הגרביים
11:15 04/04/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

האידאולוגיה - תדירות המרתה ברעותה והחלפתה שברה אפילו את שיאי הגרביים, לא רק בתדירות ההחלפה כי אם גם בצחנה העולה ממנה

תחרות רצינית [צילום: פלאש 90]
+‏ח"כ פינדרוס: "לא מצב נורמלי להסתמך על מפלגה תומכת טרור"
09:13 04/04/21  |  מירב ארד

ח״כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה (יום א') בריאיון לרדיו קול ברמה: "זה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור. השאלה של השענות על עבאס עוד לא עלתה ועוד לא הייתה הכרעה של גדולי ישראל. כשהיא תהיה שאלה מעשית ולא היפותטית, נעלה לגדולי ישראל אבל אנחנו צריכים לעשות הכול שהיא לא תהיה שאלה מעשית".

+לפיד ובנט נפגשו: "פגישה טובה"
08:49 04/04/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מטעמו של לפיד נמסר: "הייתה פגישה טובה"  ▪  מספר 2 ברשימת ימינה, איילת שקד, אמרה במימונה בפ"ת: "בלתי נתפס שמדברים על בחירות חמישיות"

בנט ולפיד. ייפגשו שוב? [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך לצאת מהמבוך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אז אתה אומר שאולמרט פרייאר!
באמת מעניין  |  5/04/21 11:19
2
" תנאי לא לגיטימי " נוסח ארגז
שלמה המגיב  |  7/04/21 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מירב ארד
מטעמו של לפיד נמסר: "הייתה פגישה טובה"    מספר 2 ברשימת ימינה, איילת שקד, אמרה במימונה בפ"ת: "בלתי נתפס שמדברים על בחירות חמישיות"
דוד ארגז
גם גדעון סער כמו לפיד שם את האגו בצד ודורש מכולם לנהוג כמותו    גם נפתלי בנט שעומד בראש גוש ענק בן שבעה מנדטים. וגם אצלו אין ולו שמץ של אגו, אם כי ברור לכול מאן דבעי שרק הוא יכול ואין ראוי ממנו לעמוד בראש הפירמידה השלטונית
זוהר בן-אשר
הסיכוי לבחירות חמישיות גדול מכל אופציה אלטרנטיבית של ממשלה כלשהי. מוטב שהן תהיינה מוקדם ככל האפשר - ביוני או יולי ולא בספטמבר. אשר-על-כן ראוי לו לנשיא שלא להטיל על איש את המנדט להרכבת ממשלה ולהחזיר את המנדט לכנסת מיד
צ'לו רוזנברג
ביבי שהזהיר אותנו שהערבים נוהרים לקלפי, שפרס טוב לערבים, שהשמאל מוכן לחבור לאויבי ישראל, אותו ביבי ניהל מו"מ עם מפלגה זו. הסיבה היחידה היא הקמת ממשלה בראשותו כדי להימלט מאימת הדין. מסתבר שגם הקוסם הכי גדול, בעצם המסית הכי גדול שקם בישראל, נופל
איציק וולף
יו"ר ימינה אמר עם כניסתו למשרד ראש הממשלה כי יש לו מטרה אחת - הקמה מהירה ככל שניתן של ממשלה טובה ויציבה שתטפל באזרחי ישראל    מימינה נמסר אחרי הפגישה: סוכם שהצדדים יעמדו בקשר בהמשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il