X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הגיע הזמן שמישהו יזכיר גם לרבני הדור כי מורשת ישראל שוללת ומסתייגת ומואסת בכל המאפיינים של ביבי בין אם פליליים לכאורה ובין אם בלתי ראויים מבחינה ציבורית בוודאות
▪  ▪  ▪
סער. לא לכרוע ברך [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

כאשר יצא גדעון בן יואש להילחם במדיינים בחן את חייליו. הוא הביאם למעיין חרוד. הוא צפה בהם לוגמים מים. "המלקקים בידם את פיהם" נשארו ונשלחו ליחידה הלוחמת. רק 300. הרוב המכריע - "כל אשר יכרע על ברכיו לשתות" נופו ונשלחו הביתה. הם היו עובדי אלילים ולכן הורגלו לכרוע.
גדעון סער אתה הולך לנכדו של הרב חיים קנייבסקי? זכור, עם השם גדעון לא כורעים על ברך.
יש לי כבוד לרב קנייבסקי. אומנם שללתי את התעלמותו מההוראות למלחמה בקורונה בעת הסגר, אבל הערכתי מאוד את סירובו לסגור את תלמודי התורה ובתי המדרש. הוא חי על-פי הכלל הגדול, שכל עיר שאין בה "תלמידים מבית רבן" סופה, חלילה, לפני הנאמר, להיחרב.
אך יש לקוות שנכדו לא יפעל לשכנע את גדעון סער לחזור בו מעמדתו האמיצה רבת היושרה, שלא יישב עוד בממשלה בראשות בנימין נתניהו. אומנם שגה בניהול מערכת הבחירות ולכן (כנראה) סיים עם שישה ח"כים בלבד, אך רובם צעירים ואם יאזרו עוז עתידים לגדול ולחזור לליכוד במחנה גדול ורב ועצום.
הגיע הזמן שמישהו יזכיר גם לרבני הדור כי מורשת ישראל שוללת ומסתייגת ומואסת בכל המאפיינים של ביבי בין אם פליליים לכאורה ובין אם בלתי ראויים מבחינה ציבורית בוודאות. האם ברוב עיסוקם בגמרא נשתכחה מהם תורת נביאי ישראל ונעלם מהם החזון המוסרי? זכור גדעון את זה אשר יכרע על ברכיו לשתות. לא אתה.

פורסם בדף הפייסבקו של דן מרגלית
תאריך:  05/04/2021   |   עודכן:  05/04/2021
+הנשיא יפרסם היום על מי יוטל המנדט
23:05 05/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

52 חברי כנסת המליצו על נתניהו, 45 המליצו על לפיד ו-7 המליצו על בנט  ▪  מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על-פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל

ריבלין. הפעלת שיקול דעת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מפלגת הציונות הדתית: בנט חותר לממשלת מיעוט עם השמאל
21:23 05/04/21  |  איציק וולף

מפלגת הציונות הדתית, בראשות בצלאל סמוטריץ', תוקפת את מפלגת ימינה, בראשות נפתלי בנט, וטוענת כי עם שבעה מנדטים בנט חותר בכל הכח לממשלת מיעוט של השמאל בראשותו עם מרצ, ליברמן, איבתיסאם מרענה ובהישענות חברי כנסת תומכי טרור.
"בנט מטרפד במו ידיו את המאמצים להביא את סער לממשלת ימין כדי לטעון שלנתניהו אין ממשלה ולכן הוא נאלץ לחבור לשמאל הקיצוני. בנט בהיבריס חסר אחריות שעלול לעלות לימין ולמדינת ישראל ביוקר", טוענת מפלגתו של סמוטריץ'.

+המשותפת ורע"ם לא המליצו על איש
21:21 05/04/21  |  איציק וולף

סיעת הרשימה המשותפת החליטה לא להמליץ על-אף חבר כנסת להרכבת הממשלה בסבב ההתייעצויות בבית הנשיא. משלחת הרשימה המשותפת לבית הנשיא כללה את ח״כ איימן עודה, ח״כ אחמד טיבי וח״כ סאמי אבו שחאדה.
גם מפלגת רע"ם בראשות ח"כ מנסור עבאס נמנעה מלהמליץ על מועמד כלשהו כראוי להרכיב את הממשלה הבאה.
לדברי ח"כ אחמד טיבי, מן הרשימה המשותפת, מפלגתו עושה הכל כדי שהנושאים, המצוקות והצרכים של החברה הערבית יקבלו קדימות וטיפול שורש.
"המשותפת תובעת פתרונות מעשיים לפשיעה המאורגנת, לאלימות, להיעדר התשתיות, לחוק קמיניץ וחוק הלאום. חיכינו היום לראות את מספר הממליצים ליאיר לפיד. לצערנו, כשהגענו לפה התמונה התבהרה ולמרות שלפיד הוא המועמד הראוי מבין השלושה, נראה שאין לו את מספר הממליצים הדרוש. אם המשלחת הקודמת הייתה תומכת בו, והקול שלנו היה מכריע, לא היינו מונעים ממנו בקולותינו את האפשרות להקמת ממשלה. אני מציע לזכור את האפשרות ולקחת אותה בחשבון", אמר.
בכך התייחס להימנעות של סיעת תקווה חדשה, בראשות גדעון סער, להמליץ על לפיד כמי שאמור להרכיב את הממשלה.

ח"כ איימן עודה, הערב בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן, לע"מ]
+לפיד: הצעתי לבנט להיות ראשון ברוטציה
20:57 05/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה - שזכה ל-45 ממליצים - הודיע כי הציע ליו"ר ימינה להקים ממשלת אחדות שבה יכהן בנט ראשון כראש ממשלה  ▪  "נתניהו הפך למסוכן לעצמו, למדינה ולשלטון החוק. אין לו רוב"  ▪  "הממשלה שנקים תכלול את כל המרחב הפוליטי, נחזיר את הרעיון של טוב משותף"  ▪  "קורא לכל המפלגות שקראו לשינוי - נתניהו ינסה לחפש עריקים ולפרק מפלגות, אל תתנו לו"

לפיד. האם הנשיא יעניק לו את המנדט? [צילום: מן הטלוויזיה]
+ריבלין סרב לתווך בין בנט ללפיד
19:44 05/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סיעת תקווה חדשה נמנעה מהמלצה על יאיר לפיד כמועמד להרכבת הממשלה  ▪  נציגי הסיעה ביקשו מהנשיא לתווך בין בנט לבין לפיד, אך הנשיא סרב  ▪  "את קוראת לי להתערב במצב שבו אחת מהקבוצות תזכינה בבכורה. איך אני יכול להתערב בנושא שהוא פוליטי לכל דבר?"

נציגי תקווה חדשה והנשיא ריבלין
+דיווח: סיכום בין דרעי לסמוטריץ' - לא יישבו בממשלה תחת בנט
18:51 05/04/21  |  איציק וולף

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', סיכמו ביניהם כי לא יישבו בממשלה שבראשה יעמוד נפתלי בנט. כך דווח באתר ישראל היום.

+אחמד טיבי מחכה לגדעון סער
18:06 05/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

החלפת השעות - שנקבעו מראש על-פי גודלן של הסיעות הנבחרות - נעשתה בשל רצונה של מפלגת תע"ל בראשות ח"כ אחמד טיבי, לראות האם סיעת תקווה חדשה, בראשות גדעון סער, תמליץ על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד

עודד פורר ואביגדור ליברמן בבית הנשיא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מרצ תולה את המלצתה בתקווה חדשה
17:22 05/04/21  |  עידן יוסף

מרצ התחלפה עם הרשימה המשותפת בסדר ההמלצות אצל הנשיא, כדי שאנשיה יהיו אחרי תקווה חדשה. אם ימליץ סער על לפיד, גם מרצ תמליץ עליו (חדשות 12).

+ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 17:30
16:56 05/04/21  |  עידן יוסף

+ליברמן לא שולל מועמד אחר מלבד לפיד
16:52 05/04/21  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן המליץ לנשיא המדינה על יאיר לפיד לראשות הממשלה. כמו כחול לבן, לא שולל ליברמן הטלת התפקיד על מועמד אחר שיוכל להרכיב ממשלה, ובלבד שלא יהיה זה נתניהו.
ליברמן הדגיש כי המלצתו על לפיד נובעת מכך שמדובר בראש הרשימה הגדולה בגוש אליו הוא שייך.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זוהר: השמאל ימרר לבנט את החיים, והימין לא יסלח
14:43 05/04/21  |  

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "‏המלצת ימינה על בנט אומרת שהוא מתעתד להקים ממשלה עם השמאל. לא פלא שדוידי החליט להישאר בשדרות. זו עוד החלטה לא טובה של בנט שבמקום לבוא לליכוד, הוא החליט להקים ממשלה לא הומוגנית שתיפול בתוך כמה חודשים. המשותפת, מרצ, העבודה ויש עתיד ימררו את חייו והימין לא ישכח ולא יסלח לו לעולם".

+מפלגת העבודה המליצה על לפיד
14:16 05/04/21  |  עידן יוסף

העבודה המליצה לנשיא המדינה על יאיר לפיד לראשות הממשלה. אל בית הנשיא הגיעו חברי הכנסת גלעד קריב, אמילי מואטי ועמר בר-לב. בכך עומד מספר הממליצים על נתניהו על 46, 32 ללפיד ו-7 לבנט.
בר לב: "זמן רב לפני הגשת כתבי האישום נגד נתניהו טענו מסיבות ערכיות ומוסריות שהוא אינו ראוי לכהן כראש ממשלה, על אחת כמה וכמה לאחר הגשת כתבי האישום וביתר שאת לאחר פתיחת שלב העדויות כנגדו. אנחנו ממליצים על ח"כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה, משום שהוא עומד בראש המפלגה הגדולה ביותר בגוש השינוי ומשום שהוא הקרוב ביותר לעמדותינו".
מואטי: "חשוב לנו לדבר על פוליטיקה של חזון, ולחזור לימים בהם הייתה בחברה תמימות דעים שמי שנמצאים בכנסת, בימין או בשמאל, הגיעו לטובת מדינת ישראל". קריב: "בראשית כהונתך נשאת את נאום השבטים, לצערי בשנים שחלפו מאז הקוטביות והקיטוב רק גברו, זה לא קרה במקרה, זו מדיניות מכוונת של נתניהו. מפלגת העבודה חרתה על דגלה את דגל השוויון המגדרי. מקווים שבעתיד נוכל להמליץ גם על מועמדות נשים להרכבת ממשלה וגם לנשיאות".

+ליצמן: אנחנו רק עם נתניהו, בלי לפיד
14:12 05/04/21  |  עידן יוסף

סיעת יהדות התורה המליצה כצפוי על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. השר יעקב ליצמן אמר בהצהרה לתקשורת אחרי ההמלצה: "אנחנו רק עם נתניהו. בלי לפיד! תכניסו את זה לכם טוב טוב". יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני אמר: "אנחנו ממליצים על נתניהו כי אנחנו יכולים להיות איתו - אם יהיה מועמד אחר מהליכוד היינו גם הולכים איתו. שם נמצא הציבור המסורתי". בהתייחסו לאופן שבו נתניהו ירכיב את הממשלה אמר גפני כי יתפללו שיצליח. עוד ציין כי הבחירה בנתיהו היא כי הוא מועמדו של הליכוד.
ליצמן אמר: ההמלצה שלנו על נתניהו היא חד-משמעית, לא נלך עם ליברמן ולא לפיד, לטובת מסורת ישראל והצביון היהודי". סגן השר מאיר פרוש אמר: ״הממשלה היחידה שיש לה את האפשרות להאריך ארבע שנים וחצי היא רק ממשלה בראשות נתניהו. יהדות התורה הסיעה היחידה שלא שינתה את שמה מהכנסת השנייה ולכן יש לה את המשקל הסגולי ומסמלת את העם עתיק היומין שלא שינו את שמם ולכן יש לנו דרישות שאין לאף מפלגה אחרת בכנסת. ההמלצה שלנו היא אך ורק נתניהו ואסור שהשתמע שיש מישהו אחר שאנחנו יכולים להמליץ עליו״.
לשאלת הנשיא האם עליו להמליץ על ראש ממשלה שנמצא במשפט, ענה פרוש: ״אני מאמין שיש רצון של השמאל להפיל את נתניהו אך ורק בגלל שהוא היחיד שיכול להקים ממשלת ימין. אנחנו זוכרים מה השמאל עשה לבגין ז״ל״.

[צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+לחדש את הבחירה הישירה לראשות הממשלה
12:55 05/04/21  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

אני די מעריך שאנחנו הולכים לסיבוב בחירות חמישי, עם או בלי להקים ממשלה חדשה  ▪  אבל הפעם כדי שלא נמשיך בדרדור הזה ישנה רק דרך אחת להיחלץ מהמצוקה הפוליטית הזו

שרון. הקים קואליציה יציבה [צילום: פלאש 90]
+הנשיא: אולי לא אטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שני
12:35 05/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ימינה טוענת כי ליו"ר ימינה יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה יציבה  ▪  איילת שקד ביקשה מהנשיא ריבלין כי אם המועמד עליו יטיל את מלאכת ההרכבה ייכשל - לא תוחזר הסמכות לכנסת אלא תוטל על נפתלי בנט

כהנא ושקד אצל הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+כחול לבן המליצה על לפיד להרכבת הממשלה
12:34 05/04/21  |  עידן יוסף

סיעת כחול לבן המליצה לנשיא המדינה ראובן ריבלין על ח״כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה. משלחת כחול לבן לבית הנשיא כללה את השר חילי טרופר, השרה אורית פרקש הכהן וח"כ יעל רון.

[צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+תיאטרון האבסורד
11:18 05/04/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

ממפלגות הלגו הקטנות המאוחדות תחת הדגל של שנאת ביבי לא תיבנה מדינה  ▪  רק ביבי, בעל המפלגה הגדולה ביותר והעומד בראש מחנה הימין הגדול ביותר, עם רקורד עשיר וקבלות רבות, שהוכיח את עצמו כראש ממשלה הטוב ביותר לישראל, הוא המסוגל להוביל את המדינה ולהתמודד עם אתגריה הרבים העומדים בפנינו

לפיד. אימת התפקיד הגדול [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גדעון, השם מחייב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אל תשתה גדעון - תמות בצמא
סניל  |  5/04/21 14:45
2
סער אחראי להישג האחרון של ביבי
רבקה שפק ליסק  |  6/04/21 18:12
 
- רבקה, אינך מבינה כמה תהום
ב_שמואל  |  7/04/21 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
אליהו קאופמן
אני די מעריך שאנחנו הולכים לסיבוב בחירות חמישי, עם או בלי להקים ממשלה חדשה    אבל הפעם כדי שלא נמשיך בדרדור הזה ישנה רק דרך אחת להיחלץ מהמצוקה הפוליטית הזו
עידן יוסף
ימינה טוענת כי ליו"ר ימינה יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה יציבה    איילת שקד ביקשה מהנשיא ריבלין כי אם המועמד עליו יטיל את מלאכת ההרכבה ייכשל - לא תוחזר הסמכות לכנסת אלא תוטל על נפתלי בנט
ציפי לידר
ממפלגות הלגו הקטנות המאוחדות תחת הדגל של שנאת ביבי לא תיבנה מדינה    רק ביבי, בעל המפלגה הגדולה ביותר והעומד בראש מחנה הימין הגדול ביותר, עם רקורד עשיר וקבלות רבות, שהוכיח את עצמו כראש ממשלה הטוב ביותר לישראל, הוא המסוגל להוביל את המדינה ולהתמודד עם אתגריה הרבים העומדים בפנינו
מירב ארד
ריבלין: "אני לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה"    השר אוחנה בבית הנשיא: "סבורים שיותר ממה שמשתקף בכלי התקשורת, יש כאן הכרעה של הבוחר"    גנץ הודיע: נמליץ על יאיר לפיד    חד"ש הצטרפה לבל"ד והודיעה שלא תמליץ על-אף מועמד
מחלקה ראשונה
התייעצויות נשיא המדינה עם נציגי הסיעות לקראת הרכבת הממשלה
רשימות נוספות
בחירות? רע"ם תעקוף את המשותפת  /  עידן יוסף
סער: לא תכפו עלינו את נתניהו  /  איציק וולף
"חושש שבנט מסונוור מהאיתרוג של השמאל"  /  איציק וולף
החלילן מהמלין ממשיך בניגונו  /  עמנואל בן-סבו
על האגו מוותרים לפני הבחירות  /  אפרים הלפרין
קול הרע"ם  /  דוד ארגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il