X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם גולדרייך תומך בחרם מדעי על ישראל אפשר לתהות אם הוא אכן יכול לעבוד במכון ויצמן או בכל אוניברסיטה שהוא קורא להחרים בעיקר שחרם מוביל לסגירה אך מה זה נוגע לפרס ישראל?
▪  ▪  ▪
גולדרייך. מתנגד לדעותיו [צילום: יוטיוב / Academia for Quality]

עניין עניין: 1מישהו שקרא את הפוסטים שלי בעניין מניעת פרס ישראל מפרופסור עודד גולדרייך שאל אם אני תומך בתנועת החרם על ישראל. השאלה מחשידה שהשואל לוקה בהבנת הנקרא או באורח פרובוקטיבי מעמיד פנים שלוקה בהבנת הנקרא.
אני שולל מכל וכל את החרם על ישראל ועל אזרחיה המתגוררים ביהודה ובשומרון וברמת הגולן. בתוך כך אני שולל את החרם על אוניברסיטת אריאל (רעייתי דנה מכהנת בה כפרופסור לפסיכולוגיה, וזה לכבוד לי). כי אם רוצים לדון על הלגיטימיות של המוסד יש לעשות זאת בישראל. מי שמגייס גורמים בחו"ל למאבק נגד אוניברסיטת אריאל דומה לדור היורשים מבין החשמונאים שהזמינו את האויב להכריע ביניהם על המלוכה.
חרם על מוסדות לימוד אינו ראוי למי שמשתייך לעם הספר (מי שעקב אחרי טוריי בשנת הקורונה יכול היה לזהות כי יש בלבי הבנה מסוימת לרצונם של החרדים לא לסגור את בתי המדרש שלהם. גם התנגדתי לסגר על בתי הספר, שנמשך גם בימים אלה והפך את הלימוד לפארסה).
אם גולדרייך תומך בחרם מדעי על ישראל אפשר לתהות אם הוא אכן יכול לעבוד במכון ויצמן או בכל אוניברסיטה שהוא קורא להחרים. בעיקר שחרם מוביל לסגירה. אך מה זה נוגע לפרס ישראל? יותר מכך, המבחן המלאכותי של מי שנקרא שר החינוך יואב גלנט אינו מקובל עליי. מה זאת אומרת, שהוא יבחן אם אכן גולדרייך חדל לתמוך בתנועת החרם? זה נייר לקמוס בלתי ראוי.
נניח שהוא אכן מוסיף להחזיק בעמדה המאוסה של הטפה לחרם על ישראל - ובכן זו סיבה להתווכח איתו ללא הרף אבל לא למנוע ממנו את הפרס המוקדש כל כולו למתמטיקה. זה מזכיר שפעם הגיע שר החינוך של המשטר ההוא בשנות ה-30' למאה שעברה לאוניברסיטת היידלברג ושאל את הרקטור או הנשיא אם כתוצאה מגירוש הפרופסורים היהודיים ירדה רמת המתמטיקה במוסד האקדמי המפואר. לא ירדה, השיב הרקטור לשר מטעם ממשל הרשע, פשוט אין לנו יותר מתמטיקה.
מקווה שגלנט מבין. מקווה ששופטי העליון שהלכו שבי אחרי הבדיקה האסורה של גלנט הבינו. גולדרייך צריך לקבל את הפרס גם אם כעסנו המוצדק על עמדתו מרקיע שחקים. אם לאו שיקראו את תגובת חמישה מהזוכים/ות בפרס: ניצה בן דב, מיכל בת אדם, יאיר זקוביץ, נורית זרחי ואלי קשת. זה לכבודם. הכבוד ינסוק אם גם ידירו רגלם מן הבימה בשעת הטקס.

הערות

1. מבין 11 אבירי/ות איכות השלטון של התנועה לאיכות השלטון אני מכיר שמונה בלבד. יסלחו לי האחרים. השמונה הם ד"ר עליזה בלוך, אור-לי ברלב, אביעד גליקמן, עמוס גלעד, דינה זילבר, עדיר כמאל מריח', איילה פרוקצ'ה, מולי שגב. הם ראויים. שמח לברך אותם. בני האור בכל רחבי הארץ מתברכים בהם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  12/04/2021   |   עודכן:  12/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערות שוליים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
נו, טוב. לא שכנעת אותי
שאול א.  |  12/04/21 15:32
2
דן אתה ממש משכנע -
סניל  |  12/04/21 20:01
3
האין "חרם" משמעותו "נשק"?
ב_שמואל  |  12/04/21 21:45
4
מהרסייך ומחריביך .......
רבקה שפק ליסק  |  13/04/21 09:33
 
- פה זה צפון קוריאה?
סניל  |  15/04/21 07:57
5
יש פרסים למתמטיקה
אחיה השילוני  |  14/04/21 16:56
6
נו, דן, ממתינים לך - מתי אתה
סניל  |  18/04/21 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
איציק וולף
משרד החינוך פרסם את רשימת הזוכים בפרס ישראל לשנת תשפ"א    ברשימה שישה זוכים: יאיר זקוביץ, פרופ' בן-עמי שילוני, פרופ' אריאלה לבנשטיין, פרופ' ניצה בן דב, מיכל בת אדם, פרופ' אלי קשת, נורית זרחי ופרופ' יוסף צ'חנובר    שמו של פרופ' עודד גולדרייך, שאמור לזכות בפרס ישראל לחקר המתמטיקה נעדר מהרשימה בשל סירוב השר גלנט לאשר את זכייתו בגלל דעותיו הפוליטיות
איתמר לוין
עודד גולדרייך, האמור לקבל את הפרס בתחום מדעי המחשב, קרא להחרים את אוניברסיטת אריאל    לא יקבל את הפרס בשבוע הבא; גלנט יחליט האם להעניקו בהמשך
עידן יוסף
יהודה משי זהב הודיע כי הוא מוותר על פרס ישראל, בעקבות תחקיר ״הארץ״    משי זהב גם לוקח פסק זמן מארגון זק"א    "איני יודע איך אוכל לשקם את שמי הטוב לאור הנזק הבלתי הפיך שנגרם לי"
עידן יוסף
בתחקיר מובאות עדויות לכאורה על מעשיו של משי-זהב משנות השמונים כלפי נערים, נערות ונשים    משי-זהב: הארץ נפל קרבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק
עידן יוסף
הפרופסור יפה ברלוביץ': הופעל עלי לחץ לבחור באישה, הזוכה ניצה בן-דב לא ראויה לפרס ישראל    משרד החינוך: "הוועדה פעלה באופן מקצועי ובלתי תלוי"    התקנון אינו מתייחס לחרטה מצד שופט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il