X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
יש אפשרות שהיא חשש, שמא ביבי הוא נירון של ימינו אומנם אין כינור או כלי מיתרים אחרים בידיו וספק אם הוא יודע לפרוט עליו, וגם לא קופסת גפרורים להעלות את ירושלים - היא רומא של נירון - באש
▪  ▪  ▪
נתניהו. קאובוי מהמערב הפרוע במזרח התיכון [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]

חודשים רבים היססתי. נשכתי את שפתיי. סירבתי להאמין. ביקשתי לשאול מחדש. חודשים רבים ראיינתי בתוכניתי באתר של אורלי וגיא מרוז בפייסבוק אנשי מקצוע הבקיאים במדיניות הביטחון. זוכר כמה מהם לפי סדר הא"ב:
החוקרת מיקי אהרונסון, בכירי מערכת הביטחון עמוס גלעד, עמוס ידלין ומשה (בוגי) יעלון, הפרשן אהוד יערי והשגריר פרופסור איתמר רבינוביץ. עם רבים שוחחתי שלא בפומבי. עתה, לאור האירועים האחרונים במשולש ישראל-אירן-אמריקה, ולנוכח עצימות השימוש ביכולות צבאיות מצד ביבי והקרע ההולך ומתרחב באחריותו עם הנשיא ג'ו ביידן, החלטתי שלא להחריש עוד. פשוט אסור לשתוק.
יש אפשרות שהיא חשש, שמא ביבי הוא נירון של ימינו. אומנם אין כינור או כלי מיתרים אחרים בידיו וספק אם הוא יודע לפרוט עליו, וגם לא קופסת גפרורים להעלות את ירושלים - היא רומא של נירון - באש. אבל הוא חורך ומוביל את ישראל בדרך חתחתים, ואין איש קם ומצפצף.
הוא מחליט כמעט לבד. הוא יודע טוב מכולם. הכל בשרות היעד המרכזי של חילוצו מן המשפט הפלילי המתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
אין לביבי מונופול על תפישת הביטחון הלאומי הנחוצה. גם אני הדל באלפי מנשה ביטחוניסט. גם לנגד עיניי דמויות ביטחוניות כמו דוד בן-גוריון ומנחם בגין, יצחק רבין ואהוד ברק, אריאל שרון ומשה (בוגי) יעלון ואחרים. כולם רשמו הצלחות. רובם רשמו גם טעויות. אבל הם היו ביטחוניסטים ממשיים, ואיש מהם לא נהג כנתניהו.
אביא שתי דוגמאות להשוואה: בשנות האיבה הגדולה (והמצערת) בין דוד בן-גוריון לבין מנחם בגין, בעודו רתוק למיטת חוליו, זימן ראש הממשלה את יריבו לביתו וסיפר לו בסוד על ההחלטה לצאת למבצע סיני. הוא הבין כי אין עושים צעד כזה על דעת הממשלה בלבד.
ועוד דוגמה: בעודו נחוש להפציץ (למרבה המזל) את הכור הגרעיני בעירק דחה ראש הממשלה מנחם בגין את מועד ההמראה עד שסגנו רב אלוף במילואים יגאל ידין ישוכנע בנחיצות המבצע. לא סתם, אלא בגין עמד על כך שמליאת הממשלה תצביע אם לשגר את המטוסים לשמי עירק.
וביבי? הוא ריסק על דעת עצמו את היחסים עם ברק אובמה בנאום יהיר וראוותני שנשא מאחורי גבו של הנשיא האמריקני בגבעת הקפיטול; והוא האיץ בדונלד טראמפ לבטל את ההסכם (הבעייתי אך העדיף מלא-כלום) על אירן בלי שהיה לו אופק להפיל את משטר האיאתולות; ועתה הוא יורה ומפציץ ומשגר כוחות בלי לכנס כראוי את הקבינט הביטחוני.
הוא הפך לקאובוי מהמערב הפרוע במזרח התיכון. ביבי מעצים על דעת עצמו את המלחמה עם אירן (שהיא ראויה ונחוצה בממדים מסוימים ובתיאום לא רק עם האמריקנים אלא גם עם הרוסים, למשל במרחב האווירי בסוריה). מתפרע בים סוף כי בא לו. זה טוב לדימוי הפוליטי שלו בין אם זה נחוץ לביטחון הלאומי ובין אם נושא בחובו סיכונים מיותרים.
וחמור מכל: הוא רודה את הדבש עוד בטרם סיימה הדבורה לייצרו. הוא אחראי לכך שהדברים מתפרסמים. נניח שאנו מאמינים לו בשערורייה המלווה את תקיפת ספינת הביון האירנית - פעולה שכדאיות ביצועה תלויה בספק ספיקא אם לא אושרה מראש על-ידי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. אבל מה היה פרסום הארכיון שהמוסד הוציא מטהרן? ועל מה ולמה הריגת המדען על אדמת אירן צריכה להתפרסם לכל פרטיה הטכניים? ועתה הפטפוט על הפסקת החשמל היזומה בנתאז?
ביבי לא מבין, שכאשר יצחק שמיר העיר (ולעגו לו לשווא) כי מותר לשקר למען ארץ-ישראל הוא התכוון שמותר להכחיש שהמוסד השתלטו על ארכיון בטהרן גם אם עשה זאת. זה משרת הן את האינטרס הישראלי והן את האינטרס האירני להיתלות בספק ולא ליזום פעולת תגמול.
אך ביבי מפטפט את המצב ההולך ומאביך (מלשון אובך) ביחסנו עם אירן וכן את את השבר שהוא מעמיק עם ממשל ביידן, אבל הכל קשור אצלו במולדת. הוא רואה לעיניו רק את ירושלים. איזו ירושלים? זו שברחוב סלאח א דין באולמה של השופטת רבקה פרידמן-פלדמן.
אבל עדיין רבים באומה מאמינים לו. אמש הלכנו נכדי אורי בוטון ואני לתחרות כדורגל בלומפילד (הפעלת האצטדיון היא שערורייה ורון חולדאי טרם הגיב). נטפל אלינו אחד מאוהדי קבוצתנו מכבי תל אביב לומר כי אין כמו ביבי. הלך לצידנו וכמעט לא הרפה, ועל זה כבר כתב בגאונותו חיים נחמן ביאליק:
"ובשאון עם אוויל סביב אלילי הפז
נחבא קול אלוהים, נבלע רעמו העז".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  13/04/2021   |   עודכן:  13/04/2021
+אירן: נעשיר אורניום עד לרמה של 60%
16:46 13/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סגן שר החוץ האירני, עבאס ערקאג'י, הודיע כי ארצו הודיעה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על כוונתה להתחיל כבר מחר בהליך העשרת האורניום לרמה של 60%  ▪  ההודעה - בעקבות הפיצוץ במתקן בנתנז שהביא לתקלת החשמל ולשיבוש פעולת הצנטריפוגות במקום

היעד - קפיצה דרמטית ברמות ההעשרה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין ביבי לבין נירון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי לא מחליט לבד
אופיר  |  13/04/21 11:29
2
יש אפשרות שביבי הוא יותר
סניל  |  13/04/21 15:47
3
היכן המומחים שירימו קולם ברמה
רבקה שפק ליסק  |  13/04/21 21:13
 
- רבקה, לא עלה על דעתך, שדווקא
ב_שמואל  |  14/04/21 05:39
4
אכן אין מתאים יותר מהפסוק
א.א.א.  |  14/04/21 14:28
 
- ידע מינימלי  ל"ת
קלמן1  |  15/04/21 20:11
5
איראן מצהירה רוצה להשמיד ישראל
משה ג.  |  14/04/21 15:22
6
דן מרגלית
מ. תל אביבי  |  14/04/21 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שר הביטחון תוקף את שותפי הסוד שמדליפים לדבריו מידע חסוי הנוגע לפעולות הביטחוניות החשאיות של מדינת ישראל באופן שמסכן את המדינה ושהביא את אירן לאיים בנקמה    "אי אפשר לפעול כשכל אחד מפטפט את עצמו לדעת. אסור להשלים עם הקריצות וסיפורי המעשיות של 'גורמים במערב'. זה פוגע בכוחותינו, בביטחון ובאינטרסים של מדינת ישראל"
עידן יוסף
יושב-ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן סבור שהתקלה המסתורית שאירעה הבוקר במתקן הגרעיני היא פעולת חבלה מכוונת - ובטהרן הבהירו שהם שומרים לעצמם את זכות התגובה    שעות לאחר האירוע התברר שמערכת החשמל באתר הסודי נפגעה - ועצם הדיווח מצביע על כך שהאירוע הוא ככל הנראה משמעותי • במערב מעריכים שמדובר בפעולת סייבר    גורמי מודיעין: ישראל עומדת מאחורי הפעילות    הקבינט ידון בשבוע הבא בהתפתחויות בגזרת אירן
בן בן-ארי
יש להעמיק ולהכביד הסנקציות על אירן, ויפה שעה אחת קודם; כל דחייה של אמצעי זה, רק תקשה על השימוש ב"נשק" לא צבאי זה בעתיד
ארי בוסל
החיים חזקים יותר מיד הדמיון הפוריה ביותר. הנשיא שהחליף את טראמפ לא יודע מדקה לדקה - או ממשפט למשפט - מה הוא אמר קודם לכן, והחולשה כה נראת לעין, שאירן עד מהרה הבינה עם מי יש עסק
איציק וולף
תקלת חשמל שיבשה את פעולות המתקן להעשרת אורניום בנתנז שבאירן    לא היו נפגעים ואין חשש לדליפה רדיואקטיבית    אירן הודיעה כי נפתחה חקירה    התקלה - יממה לאחר שהופעלו במקום צנטריפוגות חדשות
רשימות נוספות
סוסו של חוסיין בשירות האיום האירני  /  ד"ר עוזי רובין
"תמונה מדאיגה ביחס לאיום האירני"  /  איציק וולף
"אין לביידן אשליות על המשטר באירן"  /  איציק וולף
ימין ערבי ויהודי בסירה אחת  /  יוסי גרינפלד
הגרעין הישראלי שוב על סדר היום  /  שמעון שטיין, אייל פרופר
המסר האירני לישראל  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il