X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
המכנה המשותף לאסון במירון ולהתפרעויות בירושלים

משטרת ישראל בין שני הרים

המשטרה איבדה לחלוטין את ההרתעה, ולכן כולם מצפצפים עליה - החל מהפוליטיקאים והחרדים בהר מירון, דרך ארגוני הפשיעה וכלה במתפרעים בהר-הבית אם המשטרה הייתה גוף עסקי, היא מזמן הייתה בפירוק; מאחר שהדבר אינו אפשרי, מה שמתפרק הוא שלטון החוק והביטחון האישי
▪  ▪  ▪
המחיר הוא בחיי אדם [צילום: דוד כהן ואוליביה פיטוסי, פלאש 90]

להתפרעויות סביב הר-הבית יש מקורות רבים. אפשר ללכת אחורה עד ההחלטה האומללה של משה דיין, מיד לאחר מלחמת ששת הימים, להחזיר את המפתחות לווקף ולהתנער למעשה מריבונות ישראלית על ההר. אפשר להצביע על עשרות המקרים בהם ממשלות ישראל לדורותיהן ישבו בחיבוק ידיים, בעוד הווקף ואחרים עושים בהר כראות עיניהם, תוך רמיסה גסה של החוק. אפשר לדבר על פסיקתו העקבית של בג"ץ, ששוכח את חופש הפולחן היהודי כאשר מדובר בתפילה בהר-הבית.
אפשר להזכיר, שהמקום היחיד בעולם בו אסור ליהודים לעבוד את אלוהיהם משום שהם יהודים, הוא הר-הבית; ושהיחידים שכניסתם להר מוגבלת הם יהודים משום שהם יהודים. אפשר לציין את הציניות והשקרנות של הערבים והפלשתינים, המשתמשים בהר ומפיצים עלילות כזב כמכשיר פוליטי. לכל אלו ספק אם יימצא פתרון, ודאי בעתיד הנראה לעין. אך יש גם גורם נקודתי ומיידי, המקשר במישרין בין סוף השבוע האחרון בהר-הבית לבין קודמו בהר מירון: אוזלת ידה של משטרת ישראל.
הנכס המרכזי של משטרה, כמו כל זרוע אכיפה וכמו כל גוף ביטחוני, אמור להיות ההרתעה שלה. נחמד מאוד לנצח במלחמות, אבל עדיף שהאויב בכלל לא יתחיל איתנו. יפה מאוד לראות רוצחים נתפסים, אבל עדיף שהם בכלל לא יפעלו. מספק מאוד לראות מושחתים נשלחים לכלא, אבל עדיף שהם בכלל לא יקבלו שוחד. כל אלו תלויים בהרתעה: הידיעה הברורה שלא כדאי לצאת למלחמה, לרצוח, לקבל שוחד - כי המחיר יהיה הרבה יותר מדי כבד. זוהי תפיסת הביטחון של ישראל, אשר במידה רבה מונעת מאויבינו לנסות להשמיד אותנו. וכאן מצוי הכישלון המוחלט של המשטרה.
ראו את החיסולים המבוצעים בצהרי היום ברחובה של עיר, וראו את האופניים החשמליים הדוהרים על המדרכות. ראו את היקף השחיתות הציבורית, וראו את מספר מקרי האונס. ראו את הפשיעה הבלתי-פוסקת במגזר הערבי, וראו את הזלזול החרדי במגבלות הקורונה. ראו את כמות הפריצות שאינן מפוענחות, וראו את היקף עבירות התנועה. הציבור - החל מרובנו ברמזורים וכלה בראשי ארגוני הפשיעה - מצפצף על המשטרה.
ויש לו סיבה טובה. נתחיל מזה שאין שוטרים ברחובות. שוטרים שגם יוצרים הרתעה בעצם נוכחותם, וגם מכירים היטב את השטח ואת הפועלים בו. מה שנכון לערים גדולות בכל העולם, נתפס כמיותר בישראל. מן הסתם בגלל מזג האוויר: הרבה יותר נעים לשבת במשרד הממוזג, ואם יש במקרה סופת שלגים - אז מה רוצים מהם? אה, במדינות אחרות השוטרים עובדים 7/24/365? פראיירים.
זה נמשך ברמה הנמוכה של רבים מן השוטרים. יצא לי לראות בבית המשפט קצין בכיר מאוד בתחום החקירות בבואו להעיד בתיק דגל. זה היה מביך. האיש פשוט לא חכם, בלשון המעטה; אפשר היה לקלוט זאת אחרי שני משפטים. תקראו פעם דוחות פעולה שמוגשים לבתי המשפט; חלקם כתובים בסגנון של בית ספר יסודי. מתי לאחרונה שמעתם קצין משטרה בכיר מתבטא באיזשהו שאר רוח, מצטט פסוק או קטע ספרותי?
דיכוטומיה מול החרדים והערבים
בהרבה יותר מדי מקרים מתברר, ששוטרים מבצעים עבירות פליליות ופוגעים בזכויות אדם בסיסיות. ואני לא מדבר על אירועים תופסי כותרות כמו שוחד ועבירות מין, אלא על התרחשויות יום-יומיות של הפרת זכויות נחקרים ונוהלי חקירה, הכאת אזרחים, הטרדות מיניות, חיפושים בלתי חוקיים, פגיעה בפרטיות ועוד ועוד. רובם המכריע אינם נותנים את הדין, כי מח"ש היא בית קברות לתלונות; אחרים נשלחים לדין משמעתי ונקנסים במקרה הטוב בכמה אלפי שקלים (וממשיכים לשרת במשטרה); בודדים שבבודדים נענשים כפי שהיה נענש אזרח מן השורה.
לכל אלו יש להוסיף את הדיכוטומיה של המשטרה מול שני המגזרים בהם עסקינן בשבועיים האחרונים: החרדים והערבים. מצד אחד, המשטרה פועלת מולם באלימות שאיננו רואים כאשר מדובר בישראלים אחרים. שיהיה ברור: חובתה לשמור על הסדר הציבור ולהגיב במלוא העוצמה כאשר תוקפים אותה; הבעיה היא, שמול חרדים וערבים היא הרבה יותר תוקפנית ואף אלימה מאשר - נגיד - מול מפגינים בבלפור או חוסמי כבישים. מצד שני, המשטרה עושה במכנסיים כאשר עליה להתמודד עם הציבורים הללו ככלל - למשל כאשר היא מתקפלת מול דרישות של פוליטיקאים חרדים בהר מירון, וכאשר היא אינה עושה דבר למיגור הבנייה הבלתי-חוקית במגזר הערבי ובמגזר הבדואי.
למצב הזה יש הרבה אחראים. ראשי הממשלה שנתנו ונותנים למשטרה להתדרדר בצורה כזאת. השרים לביטחון פנים שלא עשו ולא עושים דבר כדי למנוע את הקריסה. המפכ"לים שכל זה קרה וקורה במשמרות שלהם. מח"ש שמועלת בתפקידה. הפרקליטות שמעניקה גיבוי לשוטרים שאיתם היא עובדת. בתי המשפט שאינם מטילים חיוב אישי על שוטרים שסרחו ואינם דורשים דין וחשבון כאשר נחשפים מעשים שלא ייעשו. בג"ץ שאינו מתערב בשיקול הדעת של הפרקליטות כאשר תלונות מטויחות.
המחיר הוא בחיי אדם. בהרוגים בתאונות דרכים, בעוברי אורח הנקלעים לזירת חיסול, בקורבנות של עבירות מין שחייהם נהרסים לצמיתות - ובמתפללים בהר מירון ואולי גם בהר-הבית. אם המשטרה הייתה גוף עסקי, היא כבר מזמן הייתה נכנסת לפירוק ונמכרת במטרה לשמר את המוצלח, לגדוע את הכושל ולהתחיל מהתחלה. מאחר שזה כמובן בלתי אפשרי, מה שמתפרק הוא שלטון החוק והביטחון האישי שלנו.

תאריך:  09/05/2021   |   עודכן:  09/05/2021
+כבוד הרב חיים קנייבסקי מצער אותי
09:40 09/05/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

צר לי מאד, שגדול בתורה כרך נשים, שלבושן לא צנוע עם האסון הכבד שפקד אותנו בהר מירון

קנייבסקי. ספירות שמיימיות [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+אסון "יום הכיפורים" במירון
09:01 09/05/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

אסון מירון תשפ"א הוא 'אסון יום הכיפורים' האזרחי שלנו. מקורו ברשלנות פושעת של הנהגת המדינה והנהגת הקהילות החרדיות שנפגעו ממנו הכי הרבה. זהו אסון דמוי יום הכיפורים מפני שכל המאפיינים העיקריים שהביאו עלינו את קטסטרופת 1973, התקיימו גם במקרה זה: רשלנות, זחיחות, חוסר אחריות, חוסר מנהיגות, התעלמות מסימנים מעידים ומדוחות מזהירים, התנהלות מופקרת בשטח והעדפת אינטרסים פרטניים וכלכליים על נתונים ועובדות שעמדו לרשות האחראים למניעתו

[צילום: עודד בלילטי/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משטרת ישראל בין שני הרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לאיתמר יש מקלדת
יש  |  9/05/21 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
רפי לאופרט
אסון מירון תשפ"א הוא 'אסון יום הכיפורים' האזרחי שלנו. מקורו ברשלנות פושעת של הנהגת המדינה והנהגת הקהילות החרדיות שנפגעו ממנו הכי הרבה. זהו אסון דמוי יום הכיפורים מפני שכל המאפיינים העיקריים שהביאו עלינו את קטסטרופת 1973, התקיימו גם במקרה זה: רשלנות, זחיחות, חוסר אחריות, חוסר מנהיגות, התעלמות מסימנים מעידים ומדוחות מזהירים, התנהלות מופקרת בשטח והעדפת אינטרסים פרטניים וכלכליים על נתונים ועובדות שעמדו לרשות האחראים למניעתו
איתמר לוין
"צריך להיות עיוור, חרש, שוטה וקטן כדי לאהוב פוליטיקאים", אמר לפני 25 שנה יצחק מודעי - אז שר האוצר - לכותב שורות אלו    כיום אנחנו לא מצפים שנוכל לאהוב את הפוליטיקאים שלנו, ודומה שאיש מאיתנו אפילו אינו מאמין להם. אך השבוע היה צריך מנה יתרה של נוגדי בחילה כדי לצפות בזירה הפוליטית, כמעט על כל חלקיה
הרב שלמה דיכובסקי
אולי, אילו היינו מקפידים יותר על חיי אדם, נמנעים מלסכן את עצמנו ואת ילדינו, נמנעים מלסכן את הזולת, נמנעים משנאת חינם ומלשון הרע, אולי הקב"ה היה עושה לנו נס כל שנה?    לא ייתכן להטיל את האחריות על שלטונות החוק, כאשר השליטה המעשית במירון היא בידי עסקנים שונים. לצערי, עסקנים אלו נתמכים בידי גבאי חצרות ורבניהם, והם הגורמים הישירים והעקיפים להרג הרב במקום
איתמר לוין
מנהלת מח"ש ומפקד אח"מ טענו, כי ניהול חקירות נפרדות יקשה עוד יותר על החקירה הסבוכה ממילא    מנדלבליט אישר פעילות משותפת, כפוף לכך שהמשטרה לא תדע אם שוטר ייחקר כחשוד
מנחם רהט
מה הקשר בין ההילולה במירון בשבוע שעבר ליום ירושלים שבשבוע הבא? ולמה מזהירים מיסטיקנים מפני פגיעה במעמד העל של ירושלים והכותל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il