X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולמרט דרס בדבריו על בני משפחת נתניהו את תום הלב ברגל גסה. וכשזו תמונת המצב, מה שמתבקש, וממש זועק לשמים, הוא שבית המשפט ידון אך ורק בשאלת האינטרס הציבורי כפי שנתגלתה לעינינו ויחליט באופן חד-משמעי, שהאינטרס החשוב הזה יחייב את אולמרט להימנע מפרסום הדברים
▪  ▪  ▪
אולמרט. פרסומים חמורים ופוגעניים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

הדברים שהפיץ אהוד אולמרט בכלי התקשורת כשטען שבני משפחת נתניהו חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי - דברים אלה של אולמרט מחייבים תבוסתו המהירה במשפט, וזאת - כיוון שהאינטרס הציבורי המובהק דורש זאת במפגיע - כפי שיובהר להלן:
חוק איסור לשון הרע קובע בסע' 14 כי: "במשפט פלילי או אזרחי בשל לשון הרע תהא זאת הגנה טובה שהדבר שפורסם היה אמת והיה בפרסום ענין ציבורי" במילים אחרות, גם אם הדברים שפורסמו הם אמת - תנאי בל יעבור כדי להתגונן בפני תביעת לשון הרע הוא להראות שהיה בפרסומם אינטרס ציבורי. להלן נראה, שלא רק שלא היה אינטרס ציבורי בפרסום הדברים, אלא היה אינטרס ציבורי להימנע מפרסומם, וזאת - כדי להגן על מאתיים וחמישים אלף פגועי הנפש במדינה.
כדי להבין עד כמה חמורים ופוגעניים היו הפרסומים של אולמרט - נביא כאן מדבריו של אורן הלמן, איש מוערך ומוכשר, שמקדיש את עצמו, בהתנדבות, לקהילה בשם "סיכוי שווה", שהציבה לה למטרה לשלב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה - להלן הדברים:
"אני רוצה להסביר מה קורה לבן אדם שיש לו מוגבלות נפשית...כשמשתמשים במונחים האלה (חולה נפש) כדי ללעוג לאנשים ולהעביר ביקורת עליהם - גורמים לדה-לגיטימציה של כל התופעה הזאת. זה אומר שאנשים שיש להם מוגבלות נפשית, שיש להם דיכאון, שיש להם מאניה דיפרסיה, שיש להם סכיזופרניה - יפחדו ויתביישו לטפל בזה ולהודות שהם חולים בדבר הזה, שיש להם את המוגבלות הזאת, ואז...הם לא הולכים לקבל טיפול, ובדיוק כמו סרטן שצריך לטפל בו - המוגבלות הנפשית משתלטת עליך וזה נגמר במוות או בהתאבדות...מה שיצא ממה שאהוד אולמרט אמר זה שבסופו של דבר מאתיים וחמישים אלף אנשים בישראל חטפו בעיטה לפרצוף או למקום אחר רגיש...בסופו של דבר השיח הזה הוא פוגעני...תחשבו על האנשים שזה פוגע בהם, שזה מעליב אותם...יש להם הורים, יש להם אחים, יש להם אחיות...".
עד כאן הדברים של אורן הלמן.
עינינו הרואות: דברים נוקבים היורדים חדרי בטן. מפאת חשיבות הדברים לא ניכנס כאן לפלפולים משפטיים - כמו למשל סוגיית תום הלב ושאר הגנות המצויות בחוק איסור לשון הרע, ונסתפק בכך שנציין שבנסיבות העניין - אולמרט דרס את תום הלב ברגל גסה.
וכשזו תמונת המצב, מה שמתבקש, וממש זועק לשמים, הוא שבית המשפט ידון אך ורק בשאלת האינטרס הציבורי כפי שנתגלתה לעינינו לעיל, ויחליט באופן חד-משמעי, שהאינטרס החשוב הזה חייב אל אולמרט להימנע מפרסום הדברים.
אין להעלות על הדעת שבית המשפט הנכבד יתן ידו להדהוד הדברים החמורים של אולמרט, באמצעות דיון פומבי, בשאלה אם אדם זה או אחר הוא חולה נפש או לא.
משכך, על בית המשפט הנכבד לתת פסק דין חינוכי בשאלת האינטרס הציבורי בלבד, ולשלוח את אולמרט לעשות חשבון נפש נוקב על מה שעולל.

תאריך:  06/07/2021   |   עודכן:  06/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האינטרס הציבורי מחייב להביס את אולמרט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מר דר, פוליטרוק בגרוש.
יוסי מזרחי  |  6/07/21 15:34
2
אין "אינטרס ציבורי" בנוסח דר
שלמה המגיב  |  6/07/21 18:29
 
- שלמה המגיב, האם יש לך בכלל
משפטן מהתחום  |  7/07/21 01:36
 
- "פגיעה בפגועי נפש " ?
שלמה המגיב  |  7/07/21 08:22
 
- אם אתה כופר בדברים
משפטן מהתחום  |  7/07/21 12:10
 
- ועוד על "לא אינטרס ציבורי"
שלמה המגיב  |  7/07/21 10:30
3
אהוד אולמרט
מי אתה  |  6/07/21 19:06
4
התעללות בעובדות של שרה
אסור להתעלם  |  8/07/21 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרן פאפו
יש לזכור את משפטו האלמותי של תומס מסריק מייסד הרפובליקה הצ'כית שאמר כי "מדינות מתקיימות על הרעיונות שמתוכם הן נולדו" - ולמדינת ישראל יש רק רעיון אחד שהוליד אותה - הציונות
הרצל ובלפור חקק
ש"י עגנון כתב בשעתו: "אין לכם כל מקצוע שבתורה שביאליק לא עשה בו: כינס את האגדה ופירש סֵדר של משניות, וסידר את שירי המשוררים הראשונים, וחקר ודרש ואסף... והוסיף על לשוננו אוצר טוב, וחישל את הלשון, ונתן פה לצעקת ישראל בשיריו היקרים... דיו כל דבר ודבר, שעשה ביאליק להנחיל לו עטרה גדולה"
יוני בן-מנחם
ישראל וחמאס מחליפים מסרים הדדים בשטח אך המשא-ומתן על עסקת חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה תקוע. צה"ל נערך לאפשרות של סבב לחימה חדש ברצועת עזה שיתכן שיכלול הפעם פעילות קרקעית רחבה של צה"ל בתוך שטח הרצועה
עמנואל בן-סבו
כשעומד ח"כ המוכר כג'נטלמן, אדיב, אידאולוג, ממלכתי ונעים הליכות, והופך פתע למישהו אחר על בימת הכנסת, צורח האשמות מעליבות, משגר כינויים פוגעניים ומשפילים, אתה עומד תוהה מה אירע לזה האיש הנעים והאדיב
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - גדר גבוהה, הספקתי, רפיסות, אינו בודק, אכיפה בררנית    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il