X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הממשלה חדשה לא צריכה לבקש את עזרת הליכוד בשום דבר, לא לנסות אפילו לשכנע אותה, כי הכל לשווא את החבורה הזו המכונה נבחרי הליכוד לא ניתן לשכנע בשום דבר שהוא ממלכתי
▪  ▪  ▪
חבורת בביסטים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

כישלון הקואליציה בהעברת חוק האזרחות אינו אסון, אך זו הזדמנות להפיק כמה לקחים. כל ההצהרות הפומפוזיות, מפגיעה בביטחון ישראל ועד החובה לשמור על שוויון זכויות, אינן אלא אמירות ריקות מתוכן. ישראל תמשיך להתקיים מבלי שהיא תוצף בפלשתינים מן השטחים, חוק השבות הנותן עדיפות מוחלטת לעליית יהודים ומקבע את אופיה היהודי של ישראל, ובצדק, לא יבוטל כי כך קרה במשך כל שנות קיומה של ישראל. השמאל הקיצוני והימין ההזוי רוצים למשוך את ישראל לקצוות, וגם מניפולציה זו לא תצליח. מה שהתברר אתמול הוא שכנסת ישראל היא המקום הציני ביותר, הכאוטי עד כדי אימה, מלא באופורטוניסטים שבינם לבין הרצון לשרת את הציבור, אין ולא כלום. בקיצור, כלומניקים. האנרכיה בכנסת חוגגת, וזה מדאיג עד מאוד.
העמדה המבזה ביותר, כצפוי, הייתה זו של הליכוד. המחנה הלאומי, הביטחוניסטים, שומרי הארץ וישראל השנייה, כל אלה הפכו אתמול לערמה גדולה של טינופת פוליטית שלא נראתה כדוגמתה. זכותה של האופוזיציה לשאוף להפיל את הממשלה. כך עובדת הדמוקרטיה. מה שהליכוד עשה אתמול זה לא ניסיון להפיל את הממשלה הנוכחית, כי היא לא תיפול, אלא להמליך מחדש את ביבי מלך ישראל, כדי להצילו מצרותיו. תבדקו היטב מה עשו מפלגות המרכז באופוזיציה האחרת במשך כ-20 שנה מאז מעריכים את הוראת השעה המכונה חוק האזרחות. תמצאו שהמפלגות אלה תמכו בהצעת ממשלות הליכוד.
עתה זה כבר לא ליכוד אלא אוסף ביביסטים חסרי מצפון, חסרי כל דאגה זולת לעצמם, חבורה של פחדנים החיה פוליטית בעזרת הפצת שנאה יוקדת, גזענית בצורה שלא תאמן. המילים הגבוהות של ביטחון ישראל, אחדות, וכד, בלתי רלוונטיות לגבי נבחרי הליכוד. ועתה העיקר: התחנונים של הממשלה וחלק מהקואליציה, ההצהרות על ביטחון שנועדו לדרבן את חברי הליכוד להצביע עניינית, כל אלה היו טעות קשה. הממשלה חדשה לא צריכה לבקש את עזרת הליכוד בשום דבר, לא לנסות אפילו לשכנע אותה, כי הכל לשווא. את החבורה הזו המכונה נבחרי הליכוד לא ניתן לשכנע בשום דבר שהוא ממלכתי. אם הממשלה החדשה תציע הצעת חוק לבטל את משפט נתניהו, הביביסטים ירימו את שתי הידיים. לשמוע או לקרוא את דבריהם כל כמה ח"כים מן הליכוד, זה עלבון אדיר לאינטליגנציה.
אסור לממשלה הנוכחית לבקש עזרה גם מן המפלגות האחרות שנשבעו ואף חתמו נאמנות למלך המשיח שלהם, נתניהו. מה לממשלה הנוכחית ולסמוטריץ' או בן-גביר? מה לממשלה הזו ולחרדים שהחליטו להפוך את הממשלה החדשה לנציגת המן עלי אדמות? אסור לפנות לגורמים אלה. עמדתה של מרצ לגבי החוק מרגיזה במידה לא פחות פחותה מזו של מפלגות אחרות. היה ברור גם למרצ שהממשלה הנוכחית לא תוכל לממש את כל סעיפי האידאולוגיה של כל מפלגה.
אני חייב לומר שההסברים של שרי מרצ והח"כים שלהם נשמעו, באוזניי, כה מנותקים מן המציאות, עד כדי אימה. אם מרצ לא תפסיק להתנהג בממשלה הנוכחית כאילו היא הפטרונית שלה והמצפן המוסרי, הממשלה תתפרק מהר מן הצפוי. ישראל השפויה לא תוכל לעולם להסכים לשוויון זכויות בנושא הענקת אזרחות ללא יהודים כי אז ישראל עלולה להפסיק להיות מדינה יהודית, לא כפי שהמשיחיים רוצים אלא כפי שבן-גוריון ושורה ארוכה מאוד של הוגי הציונות ומנהיגי ישראל ראו זאת. בקיצור, או שיש ממשלה שה מרצ נוטלת חלק וגם מתפשרת, או שאין ממשלה ומרצ נעלמת, בסבירות גבוהה מאוד.
בפני הממשלה הנוכחית עומדים מכשולים רבים מאוד. ישנו מכשול אחד שיכול להסתבר כמסוכן ביותר: אילת שקד, שרת הפנים. שנים אני כותב עליה ומזהיר שהאידאולוגיה שלה קיצונית ביותר, אפילו פשיסטית. איני בוחן לב וכליות אך אני משוכנע ששקד מביטה קדימה, והממשלה הנוכחית היא רק מקפצה כדי לצרוב בתודעה הציבורית שבנט מסוגל להיות ראש ממשלה. כשהיא תרגיש שהזמן בשל, היא תפוצץ את החבילה הנוכחית. היא לא תרפה מרצון אובססיבי להגשים את האידאולוגיה הזוועתית שלה. אני מציע לשותפים הקואליציוניים לפקוח עין עליה כי ההפתעות שהיא מכינה תהיינה בלתי נעימות.
לסיכום, הקואליציה תמשיך להתקיים, נתניהו והליכוד יעשו שמיניות כדי לחזור אך להערכתי, הסיכוי לכך אפסי. אם הליכודניקים היו מבינים שהדבק המלכד את הקואליציה הנוכחית זה ביבי, ואם ימשיכו להתנהג כעבדים נרצעים של מלך המשיח המכונה נתניהו, הם לא יחזרו לשלטון במהרה! וטוב שכך.

תאריך:  07/07/2021   |   עודכן:  07/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקחי כישלון הקואליציה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צ'לו, על איזה פסנתר אתה מנסה
סניל  |  7/07/21 15:52
2
הלאה הימין,תחי מועצת השורא.
באום  |  7/07/21 17:00
3
הדביל מכה שנית
ב,ל  |  8/07/21 22:53
 
- ממש
פלא!!!  |  11/07/21 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות תהיה ראויה אם תבוא בד-בבד עם מגבלות נוספות, אשר תגרומנה לסיום כהונת הממשלה הנוכחית
אלי אלון
חוזה עבודתו של שדר הרדיו הוותיק משה (מושיק) טימור בתאגיד השידור "כאן" הופסק בסוף חודש יוני 2021 ותוכניתו "שישי אישי" אותה ערך והגיש מזה משך כ-25 שנים, ירדה מלוח השידורים    יש האומרים כי הורדת התוכנית היא זמנית וטימור יחזור להגישה בעתיד הקרוב    אבל ימים יגידו
עליס בליטנטל
מחזהו של פלוריאן זלר "הבן" העולה בתיאטרון הקאמרי, מקיף את מיכלול הבעיות והגורמים לדרדור הבן למצב דיכאוני, שחלקם מוכרים לרבים    אך זלר יצר דרמה נוקבת ונוגעת ללב ממיחבר הגורמים, הודות למשחק והבימוי המצליחים לחבר כל צופה למתרחש
יוסף כהן-אלרן
ביקורות קצרות על שישה ספרי פרוזה (קבוצה ג'): "בראי הזמן" מאת אורה עשהאל, "תסביך אהבה" מאת נטלי גוטמן, "מכתב של אלמונית" מאת שטפן צוויג, "אורזילא בעמק האיילות" מאת גילה שאולי-מועלם, "שלוש מטפחות" מאת חנה טויג, "נשים הגונות" מאת נירה תובל"
יוסי דר
אולמרט דרס בדבריו על בני משפחת נתניהו את תום הלב ברגל גסה. וכשזו תמונת המצב, מה שמתבקש, וממש זועק לשמים, הוא שבית המשפט ידון אך ורק בשאלת האינטרס הציבורי כפי שנתגלתה לעינינו ויחליט באופן חד-משמעי, שהאינטרס החשוב הזה יחייב את אולמרט להימנע מפרסום הדברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il