X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל גיבשה מנגנון חדש להעברת המענק הקטרי החודשי לרצועת עזה בניסיון למנוע את הגעת הכספים לחמאס, בארגון הטרור קיימת מחלוקת והוא עדיין לא הודיע על הסכמתו למנגנון החדש. קטר הינה מדינה התומכת בטרור והגיעה העת להרחקתה מכל מעורבות במתרחש ברצועת עזה
▪  ▪  ▪
כסף קטארי בעזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

ברצועת עזה ממתינים בקוצר רוח לשמוע את עמדת חמאס בקשר למנגנון החדש של העברת כספי הסיוע החודשי הקטרי לרצועת עזה בסך 30 מיליון דולר. השליח הקטרי מוחמד אלעמאדי הגיע לרצועה ועימו מיליוני דולרים במזומן שאותם הוא אמור לחלק לאלפי משפחות נזקקות ברצועה, סכום של 100 דולר במזומן לכל משפחה, אם ארגון חמאס יתן את "האור הירוק" להסדר הכספי החדש. אמש נועד השגריר אלעמאדי עם הנהגת חמאס ברצועה בראשות יחיא סינוואר לדון בנושא.
על-פי ההצעה החדשה להעברת הכסף הקטרי לרצועה המענק החודשי הקטרי בסך 30 מיליון דולרים יחולק כלהלן:
  • 10 מיליון דולר לקניית דלק עבור תחנת הכוח המייצרת חשמל בעיר עזה.
  • 10 מיליון דולר לחלוקה למשפחות נזקקות בעזה שאינן קשורות לחמאס, השב"כ הישראלי יבדוק רשימות של 160 אלף תושבים ברצועה שכלולים במאגר השמות שאמורים לקבל את הכסף.
  • 10 מיליון דולר לפעילות הפרויקט הכלכלי CASH AND WORK
על-פי גורמים ברצועה, בתוך ארגון חמאס מתנהל ויכוח פנימי האם להסכים למנגנון החדש של העברת המענק החודשי הקטרי או לדחותו, במיוחד לקראת עיד אל-אדחא שחל ב-20 בחודש. יש הגורסים בחמאס שאסור לארגון להצטייר כמי שמתנגד לכך שהציבור העזתי הרעב יקבל סיוע כספי ואספקת עוד חשמל, מאידך-גיסא יש קולות רבים בחמאס שסבורים כי מדובר ב"כניעה" לתכתיבי ישראל ושחיקת ההישגים של חמאס במלחמה האחרונה ברצועת עזה.
כזכור, ב-21 ביוני נועד מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר עם תור וינסלנד, שליח האו"ם למזה"ת, והודיע כי ישראל מנסה "לסחוט" את חמאס וכי ארגונו לא יכנע לתכתיבים הישראלים בנושא הכסף הקטרי. עד למבצע "שומר החומות" איפשרה ישראל את ההעברה במזומן של המענק הכספי הקטרי החודשי שהתחלק לשלושה חלקים: שליש לרכישת דלק עבור תחנת הכוח לייצור חשמל בעזה, שליש לתשלום משכורות לפקידי חמאס ושליש לסיוע ל 100 אלף משפחות נזקקות ברצועת עזה.
מדובר בתרגיל הונאה מתוחכם של חמאס בשיתוף קטר, לא היה פיקוח הולם על הכסף הקטרי שהועבר במזומן, באישור ישראל, לתוך רצועת עזה, במערכות הביטחון והמודיעין של ישראל ידעו שמדובר בתרמית אך הייתה זו החלטה פוליטית של הדרג המדיני "לקנות שקט בכסף". מאז שנת 2012 ועד היום השקיעה קטר סכום של 1.4 מיליארד דולר ברצועת עזה חלק גדול מהכסף הזה הלך לחמאס.
קטר ורצועת עזה
המשך העברת המענק כספי הקטרי לרצועת עזה מעלה שוב את השאלה מדוע הממשלה החדשה בישראל ממשיכה בטעות של הממשלה הקודמת ומאפשרת לקטר להזרים כסף לרצועה שמגיע בסופו של דבר לחמאס ומסייע לו בהתעצמותו הצבאית, הדבר נחשף היטב במהלך מבצע "שומר החומות" ואפילו ראש המוסד הקודם יוסי כהן הודה כי מדובר בטעות. גם המנגנון החדש של הכסף הקטרי איננו יעיל דיו, הכסף יגיע בסופו של דבר לחמאס מכיוון שהוא הריבון ששולט בשטח ברצועת עזה והוא יכול לשים את ידו על הכסף בכל רגע נתון. לכן, מה שנדרש הוא להפסיק לחלוטין את הכנסת המענק הקטרי החודשי לרצועה ולהרחיק את קטר מכל השפעה ומעורבות ברצועת עזה.
קטר היא מדינה תומכת טרור שנמצאת בציר "האחים המוסלמים" ביחד עם טורקיה, היא מארחת בשטחה את ההנהגה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, את הנהגת חמאס ואת מנהיגי "האחים המוסלמים" שברחו משלטונו של הנשיא א-סיסי במצרים וקיבלו מקלט מדיני בקטר, כמו-כן היא תומכת בארגוני אל-קאעידה ודאעש.קטר משחקת משחק כפול בכל המגרשים האפשריים, לא רק שהיא תומכת בטרור הסוני היא תומכת גם בטרור השיעי,כמו בארגון חיזבאללה, ויש לה יחסים טובים מאוד עם אירן בניגוד לשאר מדינות המפרץ. היא גם תומכת ומממנת את הטאליבן באפגניסטן.
השלטון בקטר מפעיל ומממן את ערוץ אל-ג'זירה שמשדר מדוחא והינו שופר התעמולה של האידיאולוגיה האיסלאמית הקיצונית. עם אידיאולוגיה כזו, הסיכויים שקטר תחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל נמוכים מאוד, האסטרטגיה שלה היא אסטרטגיה של הפצת רעל במזרח התיכון בשיטת "הפרד ומשול" כשהיא מנצלת את משאביה הכספיים לדחוף את אפה לכל סכסוך אזורי כדי להפיק ממנו את המירב עבור האינטרסים שלה. לכן, ממשלת בנט-לפיד חייבת להפיק את הלקחים מהמלחמה האחרונה ברצועת עזה ולהרחיק לאלתר את קטר מכל מעורבות והשפעה ברצועת עזה ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  13/07/2021   |   עודכן:  13/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הורה להוציא לרחובות הגדה פעילים חמושים של תנועת פתח כדי להרתיע את המפגינים על הריגתו של ניזאר בנאת וסגנו מחמוד אלעאלול מאיים: "לא נרחם על אך אחד!". הרש"פ חוששת מהתעוררות גל חדש של הפגנות נגדה, מערכת הביטחון הישראלית לא תאפשר פגיעה בצמרת הרש"פ מחשש להשתלטות חמאס
איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, הציג בפני הקבינט את הדוח העוסק בהקפאת הכספים שמעבירה הרשות למחבלים ובני משפחותיהם    על-פי הדוח, שהוכן על-ידי המטה ללוחמה כלכלית (מט"ל) במשרד הביטחון, העבירה הרשות הפלשתינית 597 מיליון ש"ח לתמיכה עקיפה בטרור בשנת 2020
יוסף אליעז
חתן או כלה, שמילדותם חונכו לשנאת ישראל קיצונית, עד לנכונותם להתאבדות כמחבלים בכדי להזיק לה או לאזרחיה היהודים, אינם מביאים איתם אהבת ישראל אלא שנאה, רצון נקם בשל "הנכבה"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אורך-חיים, זחילה, לא אוטמים, מעילה באמון ועל עקבים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר    שבת שלום
יוני בן-מנחם
סערה גדולה פרצה בכפר סילוואן במזרח ירושלים לאחר שתושב הכפר מכר את ביתו ליהודים    בכפר טוענים כי רשת סודית של פלשתינים מסייעת לעמותות ישראליות ברכישת נדל"ן במזרח העיר    גורמים בכירים ברש"פ מאשרים כי הרש"פ נכשלה בעצירת התופעה בגלל האופן המתוחכם שבו פועלים רוכשי הנדל"ן ובגלל צעדי ההרתעה של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il