X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
נכון נהג פרקליט המדינה עמית איסמן, שלא טאטא מתחת לשטיח את הרשעתו של רומן זדורוב לא ראוי לשחרר את האסיר רק מפני שרכש אהדה יחצני"ת בציבור
▪  ▪  ▪
זדורוב. לא לשחרר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

השרים בני גנץ וגדעון סער החליטו להקים צוות משותף, שיבדוק את התביעה הציבורית מוטת הכנפיים הרחבות להקים ועדת חקירה ממלכתית לסוגיית "פרשת הצוללות". ההודעה הוסיפה מרכיב חשוב, שהיועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט ייטול חלק בבירור. כך ראוי1.
מה שהחל בגילוי עיתונאי מסעיר של רביב דרוקר; בסדרה מאירת עיניים של ד"ר אליעד שרגא מטעם התנועה לאיכות השלטון, 10 פרקים למופת; ומה שהוגש כעתירות לבג"ץ ונחשף כשקר מתמשך מטעם בנימין נתניהו עת כשל בראיון עם קרן מרציאנו, לא יוכל להיעלם אי-שם בתהום הנשייה. הפרשה הזאת תיחקר במוקדם או במאוחר. כמו "עסק הביש" ו"קו-300".
רבים התערבו בנושא. אהוד ברק ועמוס מלכא ומשה (בוגי) יעלון ועמוס גלעד ואילן בירן ורבים וטובים אחרים לא הרפו. הדרך עדיין ארוכה. אך הלילה עשתה הממשלה את הצעד הראשון בדרך הנכונה.
- מיכאל האוזר-טוב גילה בהארץ, שאנשי צוותו של בנימין נתניהו גרסו מסמכים בלשכת ראש הממשלה בניגוד לחוק. הפרקליטות הבטיחה בדיקה. כמה זמן נדרש כדי לחקור קבוצה קטנה של עובדי מדינה ולדעת אם אכן עברו עבירה?
- המפכ"ל בפועל מוטי כהן שיגר בזמן-אמת מכתבים לשר אמיר אוחנה, שתוכנם רווי בהאשמות בדבר התערבותו בחקירות המשטרה והתנכלות להפגנותינו בכיכר בלפור. בשנים ההן התקשורת לא הייתה מניחה לידיעה כזאת לעבור לסדר היום. היא מחייבת בירור עד תום. כלבי השמירה של הדמוקרטיה נרדמו.
- מה תוצאות הבדיקה שלאחר המוות בגופת הקצין הצעיר, שמצא את מותו בכלא הצבאי? המכון לרפואה משפטית (הפתולוגי) בשביתה? צה"ל בשביתה? דובר צה"ל נרדם?
- נכון נהג פרקליט המדינה עמית איסמן, שלא טאטא מתחת לשטיח את הרשעתו של רומן זודורוב. איני יודע לנקוט עמדה אם הוא הרוצח או לא. שמעתי היום את הסברו הפרטני והדקדקני של גיא פלג בערוץ-12, והמזער שאני אומר לעצמי הוא שעם מטען כזה של חשדות ועובדות לא ראוי לשחרר את האסיר רק מפני שרכש אהדה יחצני"ת בציבור.
המפתיע מכל נמצא בדברי פלג, שגם השופט בדימוס יורם דנציגר, אשר זיכה אותו מחמת ספק-ספיקא, היה אומר בשיחה לא מחייבת בבית קפה כי הוא משוכנע לחלוטין שזודורוב הוא הרוצח. זה אינו מוכיח שהוא הרוצח אלא שאסור לשחררו בלי משפט.

הערות

1. מעולם לא הבנתי מדוע נחפז ד"ר מנדלבליט לומר כי לביבי אין קשר לפרשת הצוללות. בעיקר שלא בדק את חלקו של בנימין נתניהו. מכל מקום יש להעיר כי הדברים של מנדלבליט פורסמו עוד לפני שמישהו בכלל ידע על השערורייה הגדולה, שביבי הסתיר מצה"ל ומשר הביטחון והרמטכ"ל כי הסכים לבניית צוללות משופרות בעבור מצרים בגרמניה. העובדה ששיקר לפחות פעמיים ליעלון כאילו לא העניק הסכמה כזאת הייתה צריכה להדליק נורה אדומה עוד קודם לכן. אך מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  18/07/2021   |   עודכן:  18/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אטימת 11 בורות מים של פלשתינים - אטימות לב של צבא כובש    בארץ הענייה במים, בורות מים הם מקור חיים לאדם ולצאן בהרי יהודה, אך למרבה הצער, חיילי צה"ל ביצעו פקודה אטומת לב
רון בריימן
ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז ש"מטרתנו אינה למנוע חתונות", אבל ככל הנראה לא ניתן לבלום את הנגיף כאשר המסר הוא "עסקים כרגיל". השאננות והזלזול של הציבור ייתכן שהם מושפעים מן המסר המכובס היוצא מן הממשלה: "בלימה רכה", "תו ירוק מרוכך", ואמירות אחרות מסוג זה, שמשמעותן התקהלו בחתונות וב-נתב"ג, הקדימו את טיסותיכם לכל יעד, קצרו את הבידוד שממילא אינו נאכף, וכן הלאה
אלי אלון
בימים אלה מלאה שנה למותו של העיתונאי, העורך, והבמאי, צבי גורן ("צבה") מראשוני העיתונאים והעורכים בטלוויזיה הישראלית    בן 76 היה במותו
דוד ארגז
תפקיד האופוזיציה להתנגד לממשלה אך לא בכול תנאי ולא בכול מחיר    המציאות היא שישנם לא מעט בוחרי ומנהיגי ימין שמתעבים את נתניהו ולא מסוגלים לתמוך בו לראשות הממשלה
צילה שיר-אל
כוכב מארס שמביא איתו אנרגיה נמצא במזל שלכם ונותן לכם יכולת פיזית לעשות מעשים הדורשים יכולת פיזית וגם אומץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il