X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפרקליטות קודם ירתה את החץ ואחר כך סימנה את העיגול. בכל מקרה, מה שבטוח זה שבינתיים הטעויות החוזרות של הפרקליטות בניהול תיקי נתניהו הן בדרך להצדיק את האמרה הגדולה ביותר שלו: "לא יהיה כלום כי אין כלום"
▪  ▪  ▪
נתניהו ואלוביץ' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הפרקליטות הודיעה השבוע כי היא תבצע השלמות חקירה בתיק 4000, מה שעלול להוביל לדחיית חידוש הדיונים בתיק. אבל כבר היום ניתן לסכם במילה אחת את משפטו הפלילי של ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה הנוכחי, ח"כ בנימין נתניהו: רשלנות!.
הקדמה קצרה: בנובמבר 2019 נפל דבר בישראל. עו"ד אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, הודיע על החלטתו להגיש כתב אישום נגד נתניהו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ובעבירות מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו-2000. בתיק 4000 נתניהו מואשם בהעברת דרישות חריגות לסיקור תקשורתי אוהד שלו ושל משפחתו באתר "וואלה" בתמורה למתן הטבות רגולטוריות לבעלים של האתר, שאול אלוביץ'. בתיק 1000 מיוחסות לנתניהו עבירות של קבלת טובות הנאה מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר (בעיקר, קופסאות סיגרים ומארזים של שמפניות שקיבלו נתניהו ורעייתו). בתיק 2000 נתניהו מואשם בניהול פגישות עם עורך עיתון ידיעות אחרונות (ארנון (נוני) מוזס), שבמהלכן מוזס הציע לנתניהו לשפר את אופן סיקורו של נתניהו בתמורה להטלת מגבלות על החינמון ישראל היום המזוהה עם איש העסקים המנוח שלדון אדלסון.
מאז ההחלטה על הגשת כתב האישום נגד נתניהו, מתגלה הפרקליטות במערומיה. המופע העלוב של ביצועיה בניהול המשפט צפוי עוד להתפתח לקרקס משפיל עבורה בהמשך המשפט. הטעות הראשונה של הפרקליטות הייתה בניסוח כתב האישום שתוקן לבסוף על-פי דרישת בית המשפט המחוזי בירושלים (בין היתר משום שלא נעשתה הפרדה בין נתניהו לבין בני משפחתו שאינם נאשמים). כבר על פני הדברים ניתן לראות עד כמה כתב האישום מסועף ומתיש (וכולל יותר מ-300 עדים שהפרקליטות מעוניינת להעיד), והאמת היא שמרוב אנשים לא רואים את היער. ייתכן שהדבר נובע מחוסר ניסיונו של מנדלבליט בניהול תיקי שוחד והפרת אמונים.
שנית, לא ברור מדוע הפרקליטות לא ביקשה להעיד בעדות מוקדמת את אדלסון ז"ל, שנחשב לעד מפתח בתיק 2000. זאת, למרות שגילו המתקדם (מעל 85) ומצבו הבריאותי הרופף היו ידועים. בפרקליטות ניסו להצדיק את הטעות בכך שטענו כי עדותו של אדלסון אינה מרכזית ויהיה אפשר להוכיח את רכיבי העבירה גם בלעדיו. לשם ההשוואה, בפרשת מעטפות הכסף שבה הואשם ראש הממשלה הקודם (אהוד אולמרט) במרמה והפרת אמונים, ההתנהלות של הפרקליטות הייתה אחרת: שם דווקא דאגו לגבות עדות מוקדמת מאיש העסקים משה (מוריס) טלנסקי.
ואם לא די בכך, הרקע להשלמות החקירה העתידיות בתיק 4000 הוא ההתרשלות של הפרקליטות בהעברת חומרי חקירה רלוונטיים לצוות ההגנה. איך מתרחשת טעות כזו? איפה הבקרה והפיקוח של הפרקליטים המלווים? ולגוף העניין: לפני כמה חודשים התגלה כי הפרקליטות הסתירה ראיות המוכיחות את הקשר ההדוק בין עד התביעה המרכזי אילן ישועה (לשעבר מנכ"ל אתר "וואלה") לפוליטיקאים בכירים אחרים. התכתבויות אלו מהטלפון הנייד של ישועה הגיעו לידי ההגנה "בטעות" רק במהלך החקירה הראשית של ישועה. השופטים נדהמו לגלות כיצד חומר דרמטי שכזה סווג כלא רלוונטי. איש אינו טוען שהפרקליטות לא הייתה צריכה לגלות את החומרים מלכתחילה, אבל לגלות אותם "בטעות" לעורכי הדין של הנאשמים - זו רשלנות רבתי.
כל הטעויות הללו (שמתווספות למחדלים אחרים בניהול החקירות נגד נתניהו, כגון: אי-מתן אישור בכתב של מנדלבליט לפתיחה בחקירה לפי הוראות חוק יסוד: הממשלה) רק משרתות את טענת נתניהו כי הפרקליטות קודם ירתה את החץ ואחר כך סימנה את העיגול. בכל מקרה, מה שבטוח זה שבינתיים הטעויות החוזרות של הפרקליטות בניהול תיקי נתניהו הן בדרך להצדיק את האמרה הגדולה ביותר שלו: "לא יהיה כלום כי אין כלום".

דורון מנשה הוא פרופסור בפקולטה למשפטים, אוניברסיטת חיפה, מומחה לדיני ראיות; דון סוסונוב הוא עורך דין העוסק בליטיגציה.
תאריך:  04/09/2021   |   עודכן:  04/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופע רשלנות הפרקליטות בתיקי נתניהו
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
זיכוי לביבי הוא דבר מתבקש ל"ת
היחפן  |  4/09/21 16:11
2
לא טעויות, ולא רשלנות!
ישראבלוף  |  4/09/21 16:26
3
לא רשלנות. זה זדון. הם הצליחו ל"ת
טירה  |  4/09/21 18:08
4
תפירת תיקים במזיד, פוטש משפטי
ככה פשוט ,לפנים .  |  4/09/21 19:41
5
יש סתירה לוגית קשה בין הכותרת
בני בנקר  |  4/09/21 19:43
6
רשלנות הפרקליטות
שלמה שכטר  |  6/09/21 05:57
7
תיוג נתניהו כנאשם בעיני הציבור
דוד מהשרון  |  8/09/21 16:03
8
לקראת יום כיפור
דוד מהשרון  |  9/09/21 04:21
 
- החטאים בתיקי נתניהו.
א.ל. רמת-גן  |  10/09/21 09:58
9
תיוג נתניהו
דוד מהשרון  |  9/09/21 09:46
10
מה חדש?
נונונו  |  27/09/21 07:17
11
תגובה
יעקב יעקב  |  2/10/21 07:53
12
הימור כושל בפרקליטות לא טעויות
דוד מהשרון  |  1/11/21 04:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עידן יוסף
היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה לאחרונה בבדיקת הנושא    בני הזוג נתניהו אינם חשודים ומאיימים בתביעת דיבה כנגד חדשות 12: "לא הותקן שום ג'קוזי, הפרסום נועד להסתיר את המיליונים הרבים שמושקעים בבתיהם הפרטיים של בנט, גנץ ולפיד"
איתמר לוין
מנדלבליט אימץ את העמדה פה אחד של גורמי המקצוע הבכירים בפרקליטות, לפיה אין מקום להגיש תביעה להחזר הסכומים אותם שילמה המדינה בשנים 2013-2010 בגין הארוחות במעון ראש הממשלה    הסיבות: ההרשעה הפלילית במסגרתה שילמה פיצוי חלקי, ספק אם ניתן להפריד בין אירוח פרטי לרשמי וחלוף הזמן
אהרן פאפו
נראה שגם במערכת המשפט יש לא מעטים במקנאים בו וביכולות שלו - וזה בנוסף לאידיאולוגיה השמאלית שראשי המערכת נראים כדוגלים בה. אחרת אי-אפשר להסביר את ההתנהגות החד-צדדית של הבג"ץ בפרשה האחרונה סביב בחירת שר המשפטים בדיון בממשלה
דן מרגלית
איני יכול לעבור לסדר היום על המשמעות, שהוא הביע בפני אנגלה מרקל את הסכמתו לבנות צוללות חדישות למצרים במספנה הגרמנית, אך הסתיר זאת משר הביטחון דאז משה (בוגי) יעלון ומהרמטכ"ל גדי איזנקוט
יעקב ברדוגו
ספק אם מנדלבליט וחבורתו קראו כל ראייה בתיק נגד נתניהו, בעוד כשלים מתגלים בכתב האישום    כדי לטשטש את הפגמים, מייצרים פרשות "יש מאין"    דעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il