X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לצבאנו המהולל יש מערכת הסברה ענקית ויעילה אמצעי התקשורת מדווחים דברי תהילה על הצבא ומעלליו כל ביקורת מוכחשת מיד בידי שופרי ההסברה, הקרויים "כתבים צבאיים"
▪  ▪  ▪
בריק. דברים ראויים להשמע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אלוף (במיל.) יצחק בריק מותח ביקורת על צה"ל באופן תדיר וביום ששי (10.9.2021) מתח בהארץ מאמר ביקורת נוסף ונוקב על הצבא והתנהלותו. "במלחמה הבאה נבין את זה". כך אומרת הכותרת. דווקא היום אחרי בריחתם של ששה אסירים מכלא שאטה (גלבוע) יש חשיבות יתר לדבריו של אלוף בריק.
אחרי הבריחה (ולפני תפיסתם של ארבעה מהבורחים) התפרסמו ביקורות אין סוף על הכשלים בניהול מערכת בתי הסוהר (השב"ס). הבריחה - כך כתבו המבקרים בכל אמצעי התקשורת - היא תוצאה של מדיניות שגויה, פרוטקציות פוליטיות, אי-שמירה, הפניית משאבים לתפקידים מיותרים במקום לאמצעים טכנולוגיים ועוד. המסקנה - מה שקרה עכשיו זה לא תוצאת רגע, אלא מה שקורה אחרי הזנחה ארוכה וממושכת.
אם כך קרה במערכת שולית וצדדית, כמו שירות בתי הסוהר, מה יקרה במערכת מרכזית, שעליה אנחנו סומכים? כאן בא מאמרו, אחד מסידרה ארוכה, של יצחק בריק. אני מצטט "רבים מהקצינים האיכותיים אינם מוכנים להישאר בצה"ל מפני שהתרבות האירגונית, הניהולית והמנהיגותית בו היא קלוקלת. במקום שצה"ל יהיה אבן שואבת לטובים, הוא מתנהל מתחת לכל ביקורת". מלים כדורבנות.
את הדברים כתב בשמו המלא יצחק בריק, שפיקד על אוגדה סדירה 36, על גיס דרומי (441) ועל המכללות הצבאיות, וכן כיהן עשר שנים כנציב קבילות החיילים. לצערי, חששותיו של האלוף בריק מוצאים בעיני יותר ויותר חיזוקים. בריחת האסירים מכלאם עוררה ביקורת על הניהול המערכת הכושל. עכשיו מן הראוי להסתכל על ניהול מערכת ההגנה העיקרית שלנו - צה"ל.
במאי האחרון פרסמתי פוסט תחת הכותרת "המלחמה הסתיימה - האם הדיווחים אמינים". כתבתי שם "ימים אחדים אחרי שהסתיימה המלחמה קיבלנו הודעות באמצעי התקשורת שבהן מוכרז ש'צה"ל ניצח"'. לצבאנו המהולל יש מערכת הסברה ענקית ויעילה. אמצעי התקשורת מדווחים דברי תהילה על הצבא ומעלליו. כל ביקורת מוכחשת מיד בידי שופרי ההסברה, הקרויים "כתבים צבאיים". אז אם חשבתי מה זכותו של עתונאי-פנסיונר היושב על הספה למתוח ביקורת, אני רואה יותר ויותר תקלות-מוכחשות ואי-הצלחות מועלמות של צה"ל. יותר ויותר אני משתכנע שדבריו של האלוף במיל. בריק ראויים להישמע. במיוחד כשאנחנו חוזים בכשלון מערכת ביטחונית אחרת, השב"ס.
מה שווה אדם
מצטטים משמו של סטלין: מותו של אדם אחד - טרגדיה; מותם של מיליונים - סטטיסטיקה.
הברך שאינה שווה
הסרט הישראלי "הברך" וזכה להרבה הקרנות והרבה הזכרות בתקשורת, כנראה תוצאה של יחסי ציבור. ראיתי את הסרט בסינמטק תל אביב ואני ממליץ לא ללכת אליו.

תאריך:  12/09/2021   |   עודכן:  12/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יצחק בריק והבורחים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת הסברה ענקית ויעילה......
וינטר הניה  |  12/09/21 15:21
2
מסכי העשן של המדיה הפוליטית
קלאוזביץ  |  13/09/21 16:16
3
כל אשר כתב יאיר דקל על
מ. עמיר  |  13/09/21 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חילופי עונות, זוהמה שנצברה, האומץ להסתכל בעיניים ותוספת    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    שבת שלום וכתיבה וחתימה טובה! שירבו זכויותינו כרימון!
אפרים הלפרין
פתאום נעלמה האחריות הפוליטית? האם כאשר מכל תשדיר שני אנו מבינים שהדרג הפוליטי מאוד מעורב במה שקורה בבתי הכלא הביטחוניים רק רשלנות מקצועית מעניינית אותו?
דויד סנדובסקי
מחירי הפירות הישראלים נוסקים השמיימה בשל חוסר תחרותיות משוכללת ומווסתת על-ידי ממשלת ישראל    דבר זה גורם לכשלון ולעיוות שוק עקב אי-מעורבות ממשלתית
יוסי אוחיון
האם למערכת כיפת ברזל ו"לאחיותיה" (שרביט קסמים וחץ) השפעה גנטית אשר הפכה אותנו לאומה מכילה ומתגוננת על כל המשתמע מכך?
יעקב קורי
בפועל אנחנו לא טובים ולא רעים, בוודאי לא נאצים ורוצחי עם, רק טיפשים בחסד עליון    הבאנו במו ידינו את כל הצרות עם החזרת עשרות אלפי מחבלים לגבולות ישראל וציודם בנשק, עם התנאים המפליגים שאנחנו נותנים לאסירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il