X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - נעלם, פתח, צחות לשון, נפוטיזם ותמריץ "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר מועדים לשמחה וגמר חתימה טובה! שירבו זכויותינו כרימון!
▪  ▪  ▪
הסתיו הגיע [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90]

סתיו
22 בספטמבר - יום השוויון, שבו שווה אורך הלילה לאורך היום - חלף עבר לו, ולמרות הכל נדחק לחיינו הסתיו. חג סוכות אמור להיות בסתיו, זו עונת האסיף. וכבר ירדו גשמים ראשונים - ואין זה היה היורה, הגשם החזק הראשון בשנה. מכל מקום, בגינתנו פרחו חבצלות קטנות-פרחים; חברה ניחמה אותנו בתמונה מרהיבה של חבצלת השרון, שצילמה באזור קיסריה; אשתי ראתה בשדות השרון נחליאלים צהובים; וחברים בגליל התחתון ובעמק יזרעאל מספרים על אלפי ציפורים, שנודדות מעליהם - כל אלה מבשרי סתיו ידועים.
הסתיו הולך ונעלם והופך להמשך של הקיץ, כך מדווח אבי בליזובסקי, עורך כתב-העת האלקטרוני, "הידען". הוא מצטט מחקרים, שהראו, שבישראל ובסביבתה הייתה התחממות הרבה יותר גדולה מהממוצע העולמי. מבוגרים זוכרים סתווים קרים וחורפיים, שגשם ירד בהם, ואפילו יורה, שירד בספטמבר. הלל צור מנוחתו עדן - מורי לטבע, לחקלאות ולעוד נושאים מעניינים מאוד, הסביר לנו אז, בבית-הספר היסודי בסוף שנות החמישים, את כלל האצבע של החקלאים דאז: אם לא ירדו גשמים עד 29 באוקטובר - זו תהיה שנת בצורת.
מתווכחים האם יש בארצנו סתיו ואביב, או שהם המשכיהם של הקיץ ושל החורף. מתחילת שנות האלפיים, כותב בליזובסקי, נעלם, למעשה, הסתיו, והפך להיות חלק מהקיץ. עונת הגשמים התקצרה, ימי הגשם פחתו, וכמויות הגשמים לא השתנו. זו סיבת השיטפונות, שנגרמים גם כיוון שהמדינה עברה עיור מואץ, שמונע את ספיגת הגשמים בקרקע. יתר על כן, מדענים צופים, שעד סוף המאה, תקטן כמות הגשמים בארצנו עד כדי רבע.
מחקרים מצאו, כי רוב הגשם השנתי יורד באמצע החורף ופחות גשם יורד בסתיו ובאביב. כתוצאה מכך מתארכת העונה היבשה; ויש לזה משמעות כלכלית: חקלאים ובעלי גינות משתמשים ביותר מים להשקיה.
משקעים מופחתים בשילוב עם אידוי מוגבר יחמירו את המחסור במים באזור, וישפיעו על זמינותם, ובמיוחד במדינות שכנות, שבהן טרם נעשה שימוש נרחב בהתפלה. לכך תהיה השפעה ישירה על היבול החקלאי באזור, שאוכלוסייתו ממשיכה לגדול בהתמדה, צופים המומחים. ובנוסף, לדעתם, משקעים מופחתים וטמפרטורות גד̤לות יגרמו שריפות גדולות והרסניות יותר.
המלצה
גם זה נגנב מטוויטר, בעזרת אשתי שתחיה: "אם אתם הולכים לקרוא רק ספר אחד השנה - זה הספר ["כחש" לבן הכט בהוצאת סלע מאיר - אב"ץ]. אני לפחות לא הצלחתי להשתחרר מהמחשבה ש'רכבת המיוחסים' (להבדיל, כמובן) ממשיכה לדהור בחברה הישראלית עד היום" (דורון & כהן).
למרות שזה יכעיס את שרת התחבורה, נכדתו של משתף הפעולה עם השטן, שמכזבת בהתמדה לגבי פעולותיו בשואה, ומעוותת בזדונה את העברית, מצטרף בחום להמלצה. זוכר, שהספר נעלם מהדוכנים כשמהדורתו הראשונה יצאה לאור, והיו שמועות, שזה עוד תרגיל מסריח של ה-ש"ב (כך קראו בשנות החמישים ובשנות השישים לשב"כ), שחיסל כך כמה ספרים, שהביכו את שלטונות מפא"י, שדגלה, כידוע, בדמוקרטיה.
כנראה, בהשפעת ד"ר אליהו ישורון, מורי להיסטוריה בתיכון, שניצל משואת יהודי הונגריה, היה "כחש" הפתח, שדרכו נכנסתי למנהרת האימה של מעשי קסטנר ושל קשריו עם הפושעים הנאציים, שניהלו את השמדת יהודי הונגריה, ולבסוף העיד לטובתם במשפטי נירנברג, כדי להצילם מהגרדום.
אתרוג
נפתלי בנט - ראש ממשלת הכחש והמרמה, אדם דתי, שרימה ביודעין ובכוונה תחילה את בוחריו, טס לניו-יורק, כדי להפגין את צחות לשונו לעומת מופעי האימים של בנימין נתניהו. כדתי, ישוב בנט מניו-יורק בטיסה בשמחת-תורה - של הגלויות ולא שלו - למרות שזו מראית עין של חילול החג; ולכן, ממליצים רבנים לישראלים להימנע מכך. אז מה?! בנט כבר ימציא ק"ן תירוצים יצירתיים להסביר את הדבר.
ואת הסיכום המעולה של הופעתו בעצרת הכללית של או"ם-שמום עשה מישהו בטוויטר: "בפעם הראשונה בהיסטוריה הופיע על בימת האו"ם בסוכות אתרוג".
מינוי
אורי זכי, בעלה של השרה תמר זנדברג ממרצ, מונה ליו"ר מרכז הרצל. זו עוד דוגמה לנפוטיזם הפרוע, שמנהיגה ממשלת השינוי והריפוי לכאורה. ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, שותק. כנראה, כיוון שעל ראשו עדיין בוער הכובע של מינוי עו"ד לימון, חברו משכבר הימים, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה.
הארנק פתוח לרווחה
תאגיד השידור "כאן" (החי משום-מה על חשבון הציבור) עומד להעניק כעשרה מיליוני שקלים, לפחות, לחברה שבראשה עומד רביב דרוקר, כדי שיפיק את תוכנית התחקירים "המקור" עבור ערוץ 11 במקום עבור ערוץ 13. ההסכם של דרוקר עם ערוץ 13 עומד לפוג בחודש נובמבר. ו"כאן" מחזרים אחריו במרץ זמן רב, ומגדילים בהתמדה את הסכומים שמובטחים לו, כדי לתמרצו לערוק אליהם. כיום, כנראה, הציע "כאן" כ-400 אלף שקל לתוכנית, כשמתוכננות 24 תוכניות בעונה. כלומר, רק כתשעה מיליוני שקל וחצי - פי שניים מהסכום, שמשלם לו כעת ערוץ 13. הסכום כולל, כמובן, את את הוצאות ההפקה, לרבות שכר צוות התוכנית (כתריסר אנשים). כתוספת פעוטה מוצע לדרוקר להיות פרשן בכיר בחטיבת החדשות של כאן 11 - תגבור של האגף השמאלני מאוד של החטיבה - בעלות נוספת. וישאל מי שישאל - האם יש לבזבוז הזה הצדקה?

תאריך:  27/09/2021   |   עודכן:  27/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
צבי גיל
אילו העולם לא היה עובר בשתיקה בשלבים הראשונים של פרעות הנאצים ביהודים שלא לדבר על העם הגרמני עצמו, אפשר והשואה הייתה נמנעת    משום כך המורשת של השואה ולקחיה אינם עניין רק לימי הזיכרון, אלא לכול ימות השנה, בעולם, ולא פחות מזה כאן בארץ
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - לאמא, התעללות, חיזוק הדמוקרטיה, יד חשאית ובפינה אפלה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת ואושר    גמר חתימה טובה! שירבו זכויותינו כרימון!
איתמר לוין
חיות קובעת שהעתירה בנושא מיצתה את עצמה, לאחר שהשב"כ - אשר לפני שנתיים סירב לחשוף מסמך כלשהו - חשף כעשרה מסמכים במהלך הדיון בה
מנחם רהט
על-רקע הרעת היחסים עם פולין משווה השמאל הפוסט ציוני בין זכויות הקורבנות היהודים על רכושם בפולין לבין אובדן הזכויות של התוקפן הערבי בארצנו, שמסרב להשלים עם עקרון שברת - שילמת
אפרים ענבר
מדובר במדינה חשובה וידידותית לישראל, כולל בתחום הביטחוני    התגובות הזועמות על החוק בנושא השבת הרכוש הן מזיקות ומיותרות, וממילא אין לישראל ולעם היהודי סיכוי לשרש את האנטישמיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il