X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרשנות אפשרית [צילום: כפיר בולוטין]
סוניה
סיפור חייהם של סוניה ושמעון פרס - מחזמר וקונצרט ססגוני עם מוזיקה שמימית - תיאטרון חיפה הבמאי עידו רוזנברג להטט עם השחקנים-זמרים ותזמורת המהפכה, הנוטלת חלק גם במשחק, והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מרהיבה

המחזמר סוניה, העולה בתיאטרון חיפה, מגולל את סיפור חייהם של סוניה ושמעון פרס, בסגנון קונצרט ססגוני עם זמרים-שחקנים והתוצאה היא מופע מוזיקלי מענג, ייחודי ומעניין.
המחזמר, שאולי ניתן לכנות אותו אופרת כיס, נכתב בידי שחר שמאי וגיא פרטי שהלחין. הבמאי עידו רוזנברג להטט עם השחקנים-זמרים ותזמורת המהפכה, הנוטלת חלק גם במשחק, והתוצאה היא חוויה תיאטרלית ומוזיקלית מקורית ומרהיבה.
מדובר ביצירה מוזיקלית-דרמטית, הבנויה כמחזור שירים שהם למעשה תמונות בחיי הזוג. המופע מביא לראשונה את סוניה פרס לקדמת הבמה, אישה אמיצה שבחרה לחיות את חייה הרחק מאור הזרקורים ומהחיים הפוליטיים. המחברים מציגים פרשנות אפשרית לקשר של בני הזוג למעורבותה של סוניה בחייו הפוליטיים הסוערים של בעלה שמעון פרס ולנסיבות שהובילו לבסוף לפרידתם. במערכת היחסים שלהם שזורה ההיסטוריה של המדינה והיא שועטת מהמפעל הציוני והקמת קיבוץ עלומות, מרוץ ההתחמשות והמאבקים הפוליטיים, ההסכמים המדיניים והפוליטיים, הכלכליים והביטחונים.
על הבמה מופיעה תזמורת המהפכה בניצוח ניר כהן שליט (לסירוגין עם רועי אופנהיים) והיא משתלבת בעלילה ובמשחק והביצועים המוזיקליים הם מרגשים וענוגים.
מיקי קם מגלמת את סוניה הבוגרת והיא מפגינה, כרגיל, יכולת משחק ושירה מעולים ומרגשים. מגיעות למיקי תשואות מיוחדות, לאחר שממש לפני תחילת ההצגה החגיגית, היא נאלצה להודיע שאינה מסוגלת להופיע בשל מחלה שהתעצמה ופגעה ביכולת שלה לעלות לבמה. ההנהלה נאלצה להודיע על ביטול האירוע, אך ממש דקות לאחר מכן ולאחר טיפול רפואי מיקי התאוששה והודיעה כי תעלה על הבמה ותופיע כמיטב יכולתה. אכן, היא הופיעה באורח נהדר והוכיחה כי היא פרפורמרית ושחקנית משכמה ומעלה.

חוויה מוזיקלית קסומה [צילום: כפיר בולוטין]

זוהר בדש מגלם נהדר את דמותו של שמעון פרס מצעירותו ועד גיל 80. זוהר הוא שחקן מעולה וזמר מופלא שהוכיח כבר את יכולותיו המוצלחות על מיטב הבמות התיאטרליות בארץ. הקטע בו הוא מגלם את פרס הלוזר הוא קסום והביצוע של זוהר הוא מוצלח במיוחד.
ספיר באומוול הנהדרת מגלמת את סוניה פרס הצעירה. ספיר היא שחקנית וזמרת ורקדנית מצטיינת שהופיעה על מיטב הבמות בארץ ויש לה יכולות מעולות ומרגשות. הקטעים בהשתתפותה הם חוויה לצופים.
אין ספק כי שלישית הזמרים-שחקנים המצטיינת עם תזמורת המהפכה מובילים את המופע לחוויה מוזיקלית קסומה. עידו רוזנברג הצליח, כאמור, להעלות הפקה מוזיקלית מרגשת ועדינה, שזורה בהברקות בימוי. כמו, למשל, להפוך את פסנתר הכנף של התזמורת למיטה הזוגית של הזוג פרס.
שני טור עצבה תפאורה מינימלית יפה. תומר יפרח עצב את קטעי התנועה המשובחים. קרן גרנק עצבה תאורה נאותה. שירה וייז אחראית לתלבושות הראויות. אלעד דדון מבכירי מעצבי הסאונד בארץ אחראי לעצוב בקול המקצועי והמוצלח.

[צילום: כפיר בולוטין]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  03/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
ישראל שוקלת להוסיף שופט מטעמה בבית הדין הבינלאומי בהאג הדן בתלונה נגדה    אני מציע לבנימין נתניהו לבקש את אהרן ברק לקבל עליו את השליחות
דוד בדין
יש לפטר את כל מועסקי אונרא החברים בארגוני הטרור של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, או פתח בהתאם לחוקי המדינות התורמות האוסרות על סיוע חוץ לכל סוכנות המעסיקה חברי ארגוני טרור
אפרים הלפרין
מי שהדליף את טיוטת ההחלטה של בית המשפט העליון בעניין עילת הסבירות, יבורך    הוא/היא ניסה/ניסתה ככל הנראה למנוע משבר קשה בתוך הבית בזמן המלחמה על הבית    את המשבר ניתן למנוע
מרדכי ליפמן
הגדרת האירוע של טבח 7.10 במילה 'שואה' היא מחויבת המציאות, משום שזו הייתה תמציתו, משום שמאחוריו עמדה/בערה שנאת יהודים באשר הם
עמנואל בן-סבו
צוואת הגיבורים מחייבת את כולנו ובראש ובראשונה את הנהגת המדינה והצבא    העם תובע הכרעה בשדה המערכה, מבלי לפגוע במי שאינם מעורבים    מלחמה עד התוצאה המיוחלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il