X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פתיחת המשפט בפרשת דניאלס [ציור: ג'יין רוזנברג]
טראמפ יטען שהוא קורבן, ביידן יבליט את ההבדל
פתיחת משפטו של טראמפ בפרשת סטורמי דניאלס מכניסה את בחירות 2024 לטריטוריה חסרת תקדים ניו-יורק טיימס מצביע על ההשלכות הצפויות ועל הנעלמים הגדולים

פתיחת משפטו של דונלד טראמפ בפרשת סטורמי דניאלס (15.4.24) מכניסה את בחירות 2024 לטריטוריה בלתי מוכרת ומציבה את טראמפ במרכז תשומת הלב כפי שלא היה מאז עזב את הבית הלבן לפני למעלה משלוש שנים. באולם בית המשפט במנהטן אין מצלמות, אך לא ניתן יהיה להתעלם מהדרמה והשלכותיה – צופה ניו-יורק טיימס.
טראמפ יצטרך לשבת באולם ארבעה ימים בשבוע במשך שמונה שבועות ואולי יותר – כמעט רבע מן הזמן שנותר עד לבחירות. הוא אמר לעוזריו, שברצונו שיהיו כמה שיותר סיקור טלוויזיוני של המשפט וכמה שיותר מתומכיו שיופיעו בשידורים כדי להגן עליו. טראמפ יצר במכוון אווירת קרקס בהליכים הקודמים נגדו וצפוי לעשות זאת גם הפעם. "ביום שני ייפתחו כל שערי הגיהנום!", אמר טראמפ לתומכיו בסוף השבוע שעבר, וביקש "תמיכה פטריוטית בדרכי שלום".
טראמפ צפוי לקיים אירועים ברחבי ניו-יורק, באיזורים ידידותיים יותר כלפיו מאשר מנהטן (בה קיבל רק 14% מהקולות ב-2020), בימים בהם איננו בבית המשפט ואולי גם בשעות הערב של יתר הימים. טראמפ יוכל לבקר במדינות המפתח בימי רביעי, בהם לא יתקיימו דיונים בתיק; יש לו מטוס פרטי, כך שהתחבורה אינה בעיה. שאלה אחרת היא כיצד תתמודד התקשורת עם ימים רבים של אירועים סביב טראמפ. למשל: אם הוא יבחר לקיים מסיבת עיתונאים יומית, האם הרשתות ישדרו אותה?
הנשיא ג'ו ביידן והקמפיין שלו שומרים על שתיקה מוחלטת בנוגע למשפט, כדי שלא להזין את טענותיו של טראמפ כאילו התיקים נגדו הם רדיפה פוליטית שנועדה לטרפד את שובו לבית הלבן. אבל יועציו של ביידן מקווים שהמשפט יתן משנה תוקף לטענה לפיה טראמפ מתמודד בעיקר כדי להגן על עצמו מפני עונש מאסר. לצד זאת, עצם תשומת הלב הציבורית למשפט עשויה לסייע לביידן, המנסה למקד את הקמפיין במידה רבה בשאלת אופיו של קודמו. ביידן גם מתכוון לצאת למדינות המפתח בימים בהם טראמפ יהיה בבית המשפט, ובכך להבליט את ההבדל ביניהם.
סקר של הטיימס בשבוע שעבר מצא, כי 58% מהמצביעים ו-54% מהעצמאיים סבורים שההאשמות נגד טראמפ רציניות או רציניות מאוד. קרוב לחמישית מהנשאלים אינם בטוחים שהוא יורשע. סקרים אחרים הראו, כי גוש קטן אך משמעותי של בוחרים עשויים לשנות את הצבעתם אם טראמפ יורשע; לפי כל הסימנים, הבחירות הקרובות יהיו צמודות מאוד.

טראמפ כבר הפגין פתיל קצר
מפגינים מחוץ לבית המשפט [צילום: סטיבן ג'רמיה, AP]

חלק ממבקריו של טראמפ מודאגים מכך שתיק דניאלס הוא הראשון ואולי היחיד שיוכרע לפני הבחירות. הדאגה נובעת מכך שפרקליט מחוז מנהטן, אלווין בראג, שהגיש את כתב האישום, הוא נבחר ציבור דמוקרטי – בניגוד לתובע המיוחד ג'ק סמית, שהגיש את כתבי האישום הפדרליים (הבחירות והמסמכים). האישומים עצמם פחות רציניים מאשר בתיקים האחרים: רישום כוזב במסמכי תאגיד במטרה להסתיר עבירה על חוק מימון הבחירות.
טראמפ ייאלץ לשבת ולהאזין לעדויותיהם של סטורמי דניאלס, אשר תשוב ותטען שהיה לה רומן איתו, עורך דינו לשעבר, מייקל כהן, ששילם לה את דמי השתיקה, ועוזרים קרובים שיספרו על הרומן והתשלומים. הוא כבר הפגין פתיל קצר בהליכים משפטיים. איש אינו יודע כיצד יתנהג בתיק זה והאם ייצא מכליו. סניגוריו של טראמפ הזהירו אותו שוב ושוב שעליו להימנע מהתנהגות פרועה, וכי יש שופטים העלולים להורות לעצור אותו בשל התנהגות כזאת.
פעילים שמרניים רבים המקורבים לטראמפ מתכננים להגיע לניו-יורק מדי יום, למחות מחוץ לבית המשפט, להעביר מסרים לתקשורת ולתקוף את השופט חואן מרצ'ן ואת בתו, שבעבר העניקה ייעוץ משפטי למפלגה הדמוקרטית. מרצ'ן אסר על טראמפ לתקוף את המושבעים, העדים, התובעים, צוות בית המשפט ובני משפחתו של השופט. אבל בסוף השבוע תקף טראמפ את כהן – ובגסות גם את מרצ'ן עצמו. טראמפ טען שמרצ'ן פועל ממניעים פוליטיים, והוסיף ש"אם הוא רוצה לתקוע אותי בקלבוש על כך שאני אומר את האמת הגלויה והברורה – אהפוך בשמחה לנלסון מנדלה מודרני".
הטיימס מזכיר, כי בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית הראה טראמפ שוב ושוב, כי ביכולתו להפוך את בעיותיו המשפטיות לנכס פוליטי. היום בו גייס את סכום התרומות הגבוה ביותר היה כאשר נעצר בתיק הבחירות בג'ורג'יה ותמונת המעצר פורסמה. התרומות זינקו גם כאשר הוגש כתב האישום בפרשת דניאלס. פחות ברור האם טענות ההתקרבנות של טראמפ יפעלו לטובתו בבחירות הכלליות, כאשר הסקרים מלמדים כאמור שחלק מן הקולות הצפים לא יבחרו בו אם יורשע.

הידיעה המלאה
תאריך:  17/04/24   |   עודכן:  17/04/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ יטען שהוא קורבן, ביידן יבליט את ההבדל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב העיתון לשעבר
הייטקיסט   |  17/04/24 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס ניתח את שקריו של טראמפ בשבוע אחד בחודש ינואר ומצא קווים החוזרים על עצמם, כולל המצאות לגבי יריביו, הגזמות לגבי עצמו וכמובן חזרה על השקר בנוגע לבחירות
איתמר לוין
בנו של בובי קנדי אינו משנה משמעותית את הפער בין ביידן לטראמפ, אך הוא יכול למשוך מספיק קולות במדינות המפתח כדי למנוע את הניצחון מאחד מהם - מנתח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
סקר נרחב של וושינגטון פוסט מלמד, כי מאז 2018 עלה משמעותית שיעור הרפובליקנים המאמינים לשקרים המרכזיים של טראמפ - וחלקם קנו אחיזה מסוימת אפילו בקרב דמוקרטים ועצמאים
איתמר לוין
השופטים עשויים להחזיר את טענת החסינות לבית המשפט לערעורים, להכרעה האם יש להבחין בין פעולות פרטיות של הנשיא לבין פעולות במסגרת תפקידו    הדיון בטענת החסינות יתקיים בעוד שלושה שבועות
איתמר לוין
התשובה העיקרית של פול קרוגמן בניו-יורק טיימס: הם חושבים שעושרם יגן עליהם מהסמכותנות שלו; אבל כדאי שישאלו את האוליגרכים הרוסים שגילו את האמת המרה אחרי שהעלו לשלטון את פוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il