X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סמוטריץ'. מתנגד לכל עסקה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
לקיים מצוות פדיון שבויים
הימין הקיצוני מסנדל את בנימין נתניהו וגורם לסירובו המוחלט לקידום מהלכים מדיניים, שעשויים לתרום לפדות מהגיהנום של האפלה במנהרות של עזה את החטופים, שעלולים להיהרג כתוצאה מהפצצות של צה"ל וגם מפרץ של רצחנות חמאסית שאין לה גבולות מוסריים

בימים אלו נעשים מאמצים להתניע את המשא-ומתן על עסקת החטופים, אך השאלה אם ייתכן לגשר על עוצמת הפער בין החמאס, העומד על דרישתו להפסקת אש ובין נחישות ראש ממשלת ישראל, המאותת שפניו מועדות לרפיח. אני מטיל ספק באפשרות לפדיון אחינו מהתופת בגיא ההריגה החמאסי כל עוד אנחנו מתבצרים בעמדה שפנינו מועדות לעבר רפיח.
ישנם בני משפחה של החטופים, התומכים בהחזרת החטופים במאמץ צבאי. לצערי הרב, המאמץ הצבאי מעל 200 ימים הניב רק חילוץ של שלושה חטופים חיים. ממשלת ישראל אינה מודה שגישה זו של חילוץ חטופים נכשלה. אם זו התוצאה אחרי יותר מחצי שנה מדממת ועקובה מדם.
לבני משפחה של החטופים, התומכים רק במהלכים צבאיים, מגלה בנימין נתניהו חיבה רבה, כשהוא מנווט על-ידי הגישה של בן-גביר-סמוטריץ, שאין מקום לשום עסקה אלא רק ללחימה.
מדאיגה אותי העובדה, ששר בכיר בממשלת ישראל, בצלאל סמוטריץ, מתנגד בפומבי לכל עסקה נוספת לשחרור החטופים שתהיה כרוכה בוויתורים. הוא גילה יחס פוגעני כלפי המצוקה, במיוחד של החטופות, בסירובו לצפות בסרטון בו נראות חיילות בצבא הגנה לישראל, ששרדו את הקרב הקשה במוצב נחל עוז ונחטפו על-ידי החמאס, בטענה יהירה ובוטה שהוא "רוצה לישון בלילה".
הימין הקיצוני מסנדל את בנימין נתניהו וגורם לסירובו המוחלט לקידום מהלכים מדיניים, שעשויים לתרום לפדות מהגיהנום של האפלה במנהרות של עזה את החטופים, שעלולים להיהרג כתוצאה מהפצצות של צה"ל וגם מפרץ של רצחנות חמאסית שאין לה גבולות מוסריים.
אני פונה לממשלת ישראל לצפות בסרטון, בו נראה הירש גולדפין בן ה-23 מירושלים, שנחטף ב-7 באוקטובר בקיבוץ רעים. כואב לשמוע את מילותיו של צעיר שיצא לבלות: "יצאתי לבלות.. ומצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בגופי על עצמי ועל אנשים אחרים, כי לא היה מי שיגן עלינו באותו היום. את המחדל של הממשל באותו יום נושא על גופו הירש גולדפין שידו נקטעה וכך נושאים עוד 132 חטופים.
מצער, שההגנה אותה היה זכאי לקבל הירש גולדפין ב-7 באוקטובר וכל החטופים, ממאנת ממשלת ישראל להעניק להם גם אחרי יותר מ-200 ימים. מה שנדרש כדי לקיים את הזכות הזו וגם את מצוות פדיון שבויים מחייב לבצע עסקה שתביא לשחרורם.
אין מקום להתבצר בטענה, שהחמאס אינו מוכן לשחררם. במחיר כבד של כבוד, שיכאיב מאוד לכל אחד מאיתנו, ניתן לבצע עסקה, שתגאל את 133 היהודים הנתונים בידיים הגרומות של המוות האימתני, המרחף עליהם יום-יום בגיא ההריגה החאמסי.

תאריך:  30/04/2024   |   עודכן:  01/05/2024
+דיווח לבנוני על העסקה המסתמנת: 3 חטופים ישוחררו אחת ל-3 ימים
13:47 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

העיתון אל-אח'בר הלבנוני דווח כי ההצעה כוללת שלושה שלבים והפסקת לחימה של 40 יום במסגרתה ישוחררו 33 חטופים חיים ובתמורה ישראל תשחרר 20 אסירים ביטחוניים על כל חטוף  ▪  ישראל תיסוג מאיזורים עם אוכלוסייה צפופה ותעצור את פעילות כלי הטיס למשך 10 שעות

שלושה שלבים ונסיגה מוגבלת של צה"ל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+שליטי מדינות ערב ביד קשה נגד מפגינים פרו-פלשתינים
12:06 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ממרוקו דרך מצרים ועד ירדן והאמירויות: הממשלות אומנם מתייצבות מילולית נגד ישראל, אך אינן מוכנות שההפגנות על-רקע המלחמה יגלשו למחאות נגדן - מדווח ניו-יורק טיימס

הפגנה פרו-פלשתיני, רבאט, מרוקו [צילום: AP]
+רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים
12:00 01/05/24  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים כעת בארבע עיניים, בלשכת רה"מ בירושלים. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת. מהצד הישראלי ישתתפו בפגישה: השר לעניינים אסטרטגיים, ראש המל"ל, ראש הסגל, המזכיר הצבאי של רה"מ והמזכיר הצבאי המיועד, היועץ המדיני ושגריר ישראל בארה"ב. מהצד האמריקני ישתתפו בפגישה: שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזה"ת והשליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזה"ת.

[צילום: חיים צח/לע״מ]
+כוחות צה"ל תקפו במהלך היממה האחרונה מטרות רבות במרחב רצועת עזה
11:22 01/05/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו והשמידו מספר מטרות טרור של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ. בין המטרות, מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים, אתרי שיגור ועמדות ירי מרגמות מהן בוצע ירי לעבר הכוחות. בנוסף, מטוסי קרב יחד עם מכלול האש של אגודה 99 תקפו מספר מחבלים שהכווינו ירי תמ״ס לעבר כוחותינו ברצועת עזה.
לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים שנעה לעבר הכוחות במרחב מרכז רצועת עזה, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל את החוליה. זמן קצר לאחר התקיפה, הכוחות זיהו חוליה נוספת שהטמינה מטען באיזור, החוליה הותקפה וחוסלה על-ידי כלי טיס לצד המטען. בפעילות נוספת, הלוחמים ביצעו סריקות במרחב, באחד המבנים הלוחמים איתרו מצבורי אמצעי לחימה, מסמכים וציוד צבאי.

+יונייטד איירליינס מאריכה את ביטול טיסותיה לישראל
10:56 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+משהב"ט יוצא בקמפיין חדש להנצחת חללי מערכות ישראל: "כל הפנים והשמות"
10:36 01/05/24  |  מירב ארד

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון יוצא בקמפיין הסברה לציבור, תחת הכותרת "כולנו יחד מוקירים את חללי מערכות ישראל ומדליקים נר לזכרם". מטרת הקמפיין, שיצרה והפיקה לפ"מ, היא לעודד את הציבור להנציח את זכר חללי מערכות ישראל באמצעות הדלקת נרות זיכרון באתר 'יזכור' של משרד הביטחון. השנה, נבחר להוביל את הקמפיין הזמר דני רובס, שמבצע את שירו "פנים ושמות" בדרכו מכבישי עוטף עזה אל היכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל שבירושלים.

+בלינקן למשפחות החטופים: "לא ננוח עד שיקיריכם יחזרו"
09:45 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם נשיא המדינה  ▪  בלינקן לנשיא הרצוג: "בלי עיכובים, בלי תירוצים, עכשיו זה הזמן"  ▪  הנשיא הרצוג התייחס לביה"ד בהאג: "הניסיון להשתמש בבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל, הנלחמת בטרור, מהווה סכנה ברורה ונוכחת לדמוקרטיות"

בלינקן עם משפחות החטופים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"הממשלה זורקת הכל לפח בשביל להחזיר 22 או 33 חטופים"
09:41 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיפה כי משמעות העסקה היא "שיהיה עוד סבב. אי-אפשר להשלים עם התוצאות שלה"  ▪  פרסמה סטרוק הבהרה ותקפה את גל"צ: "בושה שגל"צ מסלפים את דבריי"  ▪  השר טרופר הגיב: דרכה של היהדות הרבה יותר אנושית ורגישה לחיי אדם מאשר מי שלפעמים מבקשים לדבר בשמה

סטרוק. מעוררת סערה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ביהמ"ש: ברגותי משתף פעולה עם חמאס ופוגע בביטחון המדינה
09:14 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נדחתה עתירתו של מרואן ברגותי - המוזכר כמועמד לשחרור בעסקת חטופים - נגד ההחמרה בתנאי מאסרו מאז פרוץ המלחמה  ▪  קובע: אין לאפשר לברגותי ולאסירים דוגמתו תנאים משופרים, ודאי לא בעת הזאת

ברגותי. יורש אפשרי לאבו מאזן [צילום: ברנט ארמנגוי, AP]
+סופית: הילולת ל"ג בעומר במירון מבוטלת
08:47 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גם לשכת ראש הממשלה העבירה מסרים שהילולת ל"ג בעומר תבוטל לנוכח המצב הביטחוני בצפון  ▪  המלצת פיקוד העורף מחייבת, וייעשו מאמצים להילולות חלופיות מקומיות ברחבי הארץ

מסוק ליד מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+הזכות לדמוקרטיה מתגוננת
08:46 01/05/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים  ▪  סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מה קורה במזרח התיכון

חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
+משטרת ניו-יורק הורידה את הדגל הפלשתיני והניפה את דגל ארה"ב
08:30 01/05/24  |  איציק וולף

משטרת ניו-יורק הסירה את הדגל הפלשתיני שהניפו המפגינים הפרו-פלשתינים על התורן באוניברסיטת קולומביה והניפו במקום שוב את הדגל האמריקני.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+חובה לקחת אחריות
08:25 01/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לא ייתכן שכעבור למעלה מ-200 ימים רק אדם אחד נטל אחריות לעובדה המכאיבה והמצמררת של חדירת מאות רוצחים מעזה את גבול ישראל ללא הפרעה הקלה ביותר

חליוה. היחיד שלקח אחריות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מטוסי חיל-האוויר תקפו הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון
08:22 01/05/24  |  איציק וולף

במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם וכפר כילא שבדרום לבנון, בניהן עמדות תצפית ותשתיות טרור. בנוסף הותקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון במרחב בליידא שבדרום לבנון, לצד תשתיות טרור ועמדות תצפית של הארגון במרחבים אל עדייסא ומיס אל ג'בל.

+טראמפ שיבח את השוטרים בניו-יורק וטען: היו צריכים להשתלט על הקמפוס מוקדם יותר
07:37 01/05/24  |  איציק וולף

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, שיבח את משטרת ניו-יורק על פעולת הפשיטה שביצעה באוניברסיטת קולומביה ועל מעצר המפגינים הפרו-פלשתינים.
"האנשים הטובים של העיר ניו-יורק היו מדהימים. הם לא פחדו משום דבר. אבל המצב לא היה צריך להגיע לזה מלכתחילה, והם היו צריכים להשתלט על הבניין הרבה יותר מוקדם ממה שהם עשו", אמר.

+עשרות מפגינים פרו-פלשתינים נעצרו בפשיטת משטרה על קמפוס קולומביה
07:30 01/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משטרת ניו-יורק פשטה הלילה על קמפוס האוניברסיטה ופינתה את כל המפגינים שקראו לאוניברסיטה להחרים את ישראל  ▪  נשיאת קולומביה קראה למשטרה להישאר עד 17 במאי

כוחות המשטרה בכניסה לבניין המילטון [צילום: קרייג ראטל, AP]
+הג'יהאד האיסלאמי מתאושש - בין היתר בשל המלחמה בעזה
07:03 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דאעש-אפגניסטן היכה באירן ורוסיה, צרפת וגרמניה מאוימות לקראת האולימפיאדה והיורו, שלוחיה של אירן תוקפים את חיילי ארה"ב ומלחמת חרבות ברזל עתידה להקצין דור חדש - מתאר אקונומיסט

זירת הפיגוע במוסקבה בחודש מארס [צילום: AP]
+בשעה זו: מעבר אלנבי נחסם לתנועת משאיות סיוע לרצועה
00:37 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: צו 9]
+סכנת האסירים הביטחוניים: רוטמן מבקש אולמות דיונים ליד בתי הכלא
23:32 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשרד לביטחון לאומי יבחן מחדש את בקשת יו"ר ועדת החוקה לבינוי אולמות דיונים בסמוך לבתי כלא כדי לצמצם את הסכנה שבהוצאת אסירים ביטחוניים לדיונים בבתי משפט  ▪  נציגי שב"ס טענו למסוכנות רבה מצד אסירים ביטחוניים עם מידע מודיעיני על כוונות לפגיעה בסגל  ▪  האסירים משתמשים דיונים משפטיים שימוש לרעה כפלטפורמה להעברת מסרים באמצעות עו"ד המעלים שיחות ועידה עם המשפחות במקום שיחה חסויה  ▪  ח"כ טלי גוטליב מבקשת לדעת כמה עצורים מנהליים יש וכמה שוחררו לאחרונה

גונדר משנה רפי ג'אנה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ סוכות מכין את פעילי הציונות הדתית לאפשרות שיעזוב את הכנסת
23:01 30/04/24  |  עידן יוסף

בצל הדיווחים על עסקת חטופים שתכלול את עצירת הלחימה, והודעת יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ', על כך שיעזוב את הממשלה אם יוחלט לקדם את "סיום המלחמה באמצעות עסקת כניעה לטרור", כלשונו, הודיע ח"כ צבי סוכות לפעילי המפלגה כי פרישה שכזו תאלץ אותו לפרוש מן הכנסת.
סוכות משמש היום חבר כנסת "נורבגי", ובחזרת אחד השרים שהתפטרו לכנסת, הוא לא יוכל להמשיך כחבר הכנסת. "למרות זאת", כתב סוכות, "אגבה ב100% החלטה שכזו. ברור לי שכל כניעה לחמאס, גם אם תביא מעט שקט בטווח הזמן המיידי - תהווה איום אסטרטגי ארוך- טווח על מדינת ישראל, ועל כך כבר נשבענו וצעקנו כולנו: לא עוד!".

המכתב לפעילים
+היוזמה הצרפתית המתוקנת להפסקת אש הועברה לחיזבאללה
22:52 30/04/24  |  עידן יוסף

הערוץ הלבנוני אל-ג'דיד מדווח הערב כי היוזמה הצרפתית המתוקנת הועברה לחיזבאללה באמצעות ארגון אמל. לפי הדיווח, בחיזבאללה מתכוונים לבחון את היוזמה ברצינות, אך העמדה הלבנונית עומדת בעינה - לא ניתן ליישם שום הצעה לפני הפסקת אש בעזה.

+תעלומה: האם מפציץ-חמקני אמריקני מסוג B2 ספיריט נצפה בשמי ישראל
22:42 30/04/24  |  עידן יוסף

בתמונות שהופצו הבוקר, נראה לכאורה מפציץ-חמקני אמריקני מסוג B2 ספיריט, בטיסה חריגה בשמי ישראל. מדובר במטוס היקר ביותר שיוצר אי-פעם, שמסוגל לחדור מכ"מים בגלל צורתו היחודית, וגם לשאת מגוון רחב של חימושים: מפצצות JDAM ועד נשק גרעיני.
כתב כאן חדשות, איתי בלומנטל, פנה הבוקר בעניין לצה"ל לבדוק אם אכן קרתה היסטוריה בשמיים, אך בדובר צה"ל לא יודעים להשיב.

+נתניהו נגד מיארה: לא מסייעת למנוע הוצאת צווי מעצר נגד צמרת המדינה
21:36 30/04/24  |  עידן יוסף

נתניהו תקף בממשלה את היועמ"שית, שלטענתו לא מסייעת למנוע הוצאת צו מעצר נגדו. "איפה היא? איפה צוות הייעוץ המשפטי? לא עושים מספיק בעניין, בזמן שאני מנהל מאבק, והצווים עלולים בסוף לצאת. מפקירים את הזירה הזאת", זעם.
השר יצחק גולדקנופף דרש בישיבה לשלול תקציבים למסיתים ערבים. "דיברנו פה על האנטישמיות בחו"ל. אני רוצה להציף בעיה פנימית - כאן בחינוך הערבי מסיתים. איך ייתכן שלבחורי הישיבות מיהרו לפסול התקציבים בגלל מלחמה פוליטית, אבל לסטודנטים הערבים שחלקם מסיתים באנטישמיות, התקציבים ממשיכים לזרום?" (קול חי).

+אותות שליליים מחמאס בשל העדר ערבויות לעסקה
21:32 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חמאס לא מסתפק בעצירת המלחמה לתקופה ממושכת  ▪  ישראל סבורה שלפחות 33 חטופים ישוחררו במסגרת העסקה ההומניטרית אך חמאס מסר כי יוכל לשחרר רק 18

מסיבת עיתונאים של משפחות חטופים מפורום תקווה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+חידון פוליטי
21:26 30/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?  ▪  האם ביבי יודח?  ▪  זה סוף שלטון הליכוד?

[צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
+שר הפנים החליט למנוע את כניסת מנכ״ל ארגון אונרא לארץ
21:04 30/04/24  |  עידן יוסף

שר הפנים משה ארבל החליט למנוע את כניסת מנכ״ל ארגון אונרא לארץ. המנכ״ל, פיליפ לזריני, מבקש להגיע לארץ כדי לבקר בעזה ולצורך כך ביקש לאשר את האשרה שלו. ברקע הביקורת הישראלית נגד אונרא, הנחה השר שלא לאשר את בקשתו (כאן חדשות).

+דיווח בתימן: ארה"ב ובריטניה תקפו באזור שבשליטת החות'ים
21:00 30/04/24  |  עידן יוסף

בתימן מדווחים כי ארה"ב ובריטניה תקפו באזור אל-חודיידה שבשליטת החות'ים. מרכז הסחר הימי הבריטי עדכן כי ביום שישי נפגעה קלות ספינה מסחרית הנושאת את דגל פורטוגל במי האוקיינוס ההודי, כ-600 ק"מ מחופי תימן. זה המרחק הגדול ביותר למטרה שהחות'ים פגעו בה בים מאז תחילת העימותים. הספינה, MSC Orion, מקושרת לחברת הספנות הבריטית Zodiac שאחד מבעליה הוא המיליארדר הישראלי אייל עופר.
החות'ים פרסמו הערב תיעוד של כטב"ם ששיגרו אתמול לעבר הספינה היוונית CYCLADES. לפי פיקוד המרכז של ארה"ב, לא היו נפגעים כתוצאה מכך והספינה המשיכה בדרכה. נזק לא הוכחש.

+אוניברסיטת קולומביה מאיימת לסלק מתבצרים מהלימודים
20:58 30/04/24  |  עידן יוסף

האיום החדש של אוניברסיטת קולומביה על הסטודנטים המתבצרים בהיכל המילטון: כל מי שלא יעזוב את הבניין מסתכן בסילוק מהלימודים.

+טיל נ"ט נורה לעבר משאית עופות ברמות נפתלי
20:55 30/04/24  |  עידן יוסף

טיל נ"ט נורה בידי חיזבאללה לעבר משאית עופות סמוך למושב רמות נפתלי בגליל העליון. אין נפגעים, נזק נגרם לרכב.

+תחקיר ראשוני: שני הלוחמים נהרגו מירי פגז טנק ישראלי
19:59 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ממצאים ראשונים של התחקיר המתקיים בצה"ל מעלים חשד שמותם של שני לוחמי המילואים עידו אביב וקלאקידן מהרי נגרם כתוצאה מירי כוחותינו

קלאקידן מהרי ז"ל ועידו אביב ז"ל. זוהו בשוגג ככוח עוין [צילום: דובר צה"ל]
+מסתמן: הילולת רשב"י בל"ג בעומר תבוטל השנה
19:43 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היום הייתה אמורה להתקבל החלטה סופית בעניין, אך מפכ"ל המשטרה משתהה  ▪  בסיור שערך במירון הבהיר כי הוא ממתין להחלטת הממשלה, פיקוד העורף וגורמי הביטחון

המפכ"ל בסיור במירון [צילום: דוברות המשטרה]
+סמוטריץ' השיב לאיזנקוט: אולי התרגלת לחבורת הקונספציה, מותר לחשוב אחרת וזו לא סחיטה
19:23 30/04/24  |  איציק וולף

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב על הדברים שפרסם נגדו השר גדי איזנקוט וטען כי התנגדותו לעסקת חטופים היא לצורך שמירת ביטחון אזרחי ישראל.
"גדי, אתה יודע את הערכתי הרבה אליך, אבל קצת צניעות. זו חובתי לפעול נגד עסקה רעה שתסכן את ביטחון אזרחי ישראל. אולי התרגלת לחבורת הקונספציה שבה כולם חושבים אותו דבר, אך מותר גם לחשוב אחרת. זו לא סחיטה, זו דעה לגיטימית של מיליוני ישראלים שדואגים לעתיד המדינה לא פחות ממך", כתב בציוץ שפרסם בחשבון שלו ברשת X.

[צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+שגריר גרמניה בישראל הותקף על-ידי המון זועם באוניברסיטת ביר זית
18:24 30/04/24  |  איציק וולף

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, ביקר היום באוניברסיטה הפלשתינית ביר זית והותקף שם על-ידי המוני מפגינים. בין היתר נגרם נזק לרכבו.

המפגינים שברו את המראה של הרכב [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+מדינה אחת לעם אחד או שתי מדינות לשני עמים
18:17 30/04/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מהו האינטרס הישראלי?  ▪  עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו  ▪  האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?

צבא חזק [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+איזנקוט על סמוטריץ' ובן-גביר: מפעילים סחיטה באיומים פוליטיים
18:04 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר גדי איזנקוט טוען כי האיומים שהשמיעו "שני חברי קבינט" הם תופעה חמורה שפוגעת בביטחון הלאומי  ▪  "אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, ולא משיקולים פוליטיים"

השר איזנקוט. "הקבינט הגדיר את מטרות המלחמה" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מאות סטודנטים בלבנון שרפו תמונות של נתניהו וקראו 'מוות לאמריקה'
17:56 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הסטודנטים התכנסו בקמפוסים בביירות ובמקומות נוספים תוך שהם מניפים דגלי פלשתין ושלטים ותוך שהם דורשים מן האוניברסיטאות להחרים חברות שעושות עסקים עם ישראל  ▪  בירדן בוטלה הפגנה שתוכננה להתקיים בקמפוס ברבת עמון  ▪  שגריר גרמניה בישראל הותקף באוניברסיטת ביר זית

ההפגנה היום בביירות. [צילום: חסן עמאר, AP]
+נתניהו: האפשרות לצווי מעצר לישראלים - שערוריה בקנה מידה היסטורי
17:41 30/04/24  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לאפשרות שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראליים בגין פשעי מלחמה ואמר כי לבית הדין הזה אין שום סמכות על מדינת ישראל.
"האפשרות הזו היא שערורייה בקנה מידה היסטורי. שום החלטה, לא בהאג ולא בשום מקום אחר, לא תפגע בנחישות שלנו להשיג את כל מטרות המלחמה - שחרור כל חטופינו, ניצחון מוחלט על חמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל", אמר.

+בן-גביר: הזהרתי את נתניהו מהאפשרות שישראל לא תיכנס לרפיח ושתהיה עסקה מופקרת
16:58 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי סיימו את פגישתם  ▪  בן-גביר: ראש הממשלה שמע את הדברים, הבטיח שישראל נכנסת לרפיח, הבטיח שלא מסיימים את המלחמה והבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת

בן גביר. "נתניהו מבין מה המשמעות"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקיים מצוות פדיון שבויים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
איתן, דבר לחמאס הם דוחים כל
ה.א  |  1/05/24 04:36
2
תמורת 133 יהודים נקיי כפיים.
חובה לשחרר רוצחים  |  1/05/24 06:24
3
איתן מציע שישראל תתאבד
במ  |  1/05/24 07:17
 
- זו הגזמה לכתוב התאבדות שלנו
תגובה למגיב(ה)  |  1/05/24 17:34
4
לשחרר את כל הרוצחים הפלשתינים
למען 133 חטופים  |  1/05/24 08:29
5
מבן ציון למגיב ה.א
בן ציון   |  1/05/24 10:26
6
פדיון שבויים
נגה  |  1/05/24 11:19
7
בן-ציון. כל מחיר? גם מחיר חייך
ה.א  |  1/05/24 22:54
8
למר ה.א
אלפא  |  1/05/24 23:18
9
תגובה למגיב ה.א
בן ציון  |  2/05/24 07:55
 
- שלם אתה ומשפחתך את המחיר
ה.א  |  2/05/24 20:03
10
חובה לשלם את המחיר המכאיב
כדי לשחרר חטופים  |  3/05/24 06:41
 
- אינך בוגדת ח"ו, אך אינך שקולה
ה.א  |  3/05/24 22:15
11
לפדות מהר את החטופים
לפדות מהר  |  5/05/24 12:22
12
הימין מציג אותנו כבוגדים
אורן  |  5/05/24 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
המשרד לביטחון לאומי יבחן מחדש את בקשת יו"ר ועדת החוקה לבינוי אולמות דיונים בסמוך לבתי כלא כדי לצמצם את הסכנה שבהוצאת אסירים ביטחוניים לדיונים בבתי משפט    נציגי שב"ס טענו למסוכנות רבה מצד אסירים ביטחוניים עם מידע מודיעיני על כוונות לפגיעה בסגל    האסירים משתמשים דיונים משפטיים שימוש לרעה כפלטפורמה להעברת מסרים באמצעות עו"ד המעלים שיחות ועידה עם המשפחות במקום שיחה חסויה    ח"כ טלי גוטליב מבקשת לדעת כמה עצורים מנהליים יש וכמה שוחררו לאחרונה
עידן יוסף
חמאס לא מסתפק בעצירת המלחמה לתקופה ממושכת    ישראל סבורה שלפחות 33 חטופים ישוחררו במסגרת העסקה ההומניטרית אך חמאס מסר כי יוכל לשחרר רק 18
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
איציק וולף
ממצאים ראשונים של התחקיר המתקיים בצה"ל מעלים חשד שמותם של שני לוחמי המילואים עידו אביב וקלאקידן מהרי נגרם כתוצאה מירי כוחותינו
עידן יוסף
היום הייתה אמורה להתקבל החלטה סופית בעניין, אך מפכ"ל המשטרה משתהה    בסיור שערך במירון הבהיר כי הוא ממתין להחלטת הממשלה, פיקוד העורף וגורמי הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il