X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נתניהו. שום דבר לא יעצור את ישראל [צילום: קובי עידן/לע"מ]
'לעולם לא עוד' - זה עכשיו
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם [כ"ז בניסן תשפ"ד, 05.05.2024]
טעות חמורה
אויבינו טעו טעות חמורה. הם ראו בנו חברה חלשה, מפולגת, חסרת שורשים וכוח עמידה. הם טעו. ברגע האמת נעמדנו יחד, כתף אל כתף, מלאי חוסן, נחישות ועוצמה. המבחן שלנו ידידיי, המבחן שלנו אזרחי ישראל, הוא להמשיך לעמוד יחד עד לניצחון, כי ימים גורליים עוד לפנינו. כי רק כך נבטיח את קיומנו ואת עתידנו.

   רשימות קודמות
  מה שנעשה לאויבינו בימים הקרובים יהדהד אצלם לדורות
  "אנחנו על סף פריצת דרך לשלום היסטורי"
  צר לי עליך אחי יהונתן, נעמת לי מאוד
  נאבקים בכל הסכם גרעין
  לזהות בזמן את הסכנות האורבות לאומה

מכובדי נשיא המדינה ורעייתו,
אעשה כמצוותך, ואומר: מכובדיי הרבים כולם,
ובראשם שורדי השואה, שנותנים השראה כבירה לכולנו. גם במלחמה הקשה. אתם העדות לתקומה אחר הכחדת הקהילות, אתם גיבורי הרוח.
רב סרן משה ידידיה לייטר זכרו לברכה, קצין נערץ ביחידת 'שלדג', יצא לקרב ברצועת עזה כשמורשת השואה על כתפיו. זאת אינה מליצה. זוהי מציאות. לאורך שירותו הצבאי, כשאביו יחיאל שאל אותו: "איך אתה סוחב עליך משא במשקל כל כך כבד?", משה נהג להשיב: "זהו משא הדורות, משא של אחריות שנותן משמעות להיותי בצבא ההגנה לישראל".
משה לייטר נקרא על שם הסבא רבא שלו שנולד בגליציה, עבר לווינה, ברח מווינה לשווייץ ומשווייץ לצרפת, ולבסוף הגיע לניו-יורק. רבים מקרוביו נטבחו ללא רחם במחנות ההשמדה. הוא עצמו, וילדיו הקטנים יחד עם רעייתו, הצליחו להימלט מאוסטריה בשבוע ה'אנשלוס' - סיפוח אוסטריה לגרמניה הנאצית ב-1938. משה ובני משפחתו מעולם לא שכחו את נקישות המגפיים של החיילים הנאצים ברחובות וינה.
רב סרן משה לייטר, נינו של משה לייטר, יצא בראש חייליו למלחמה בעזה, כי הבין שהוא נלחם גם עבור הסבא רבא שלו ועבור ששת המיליונים, אחינו ואחיותינו. משה, מטובי לוחמינו ומפקדינו, אב לשישה ילדים, נפל כקצין מילואים בבית חאנון. בימי ה'שבעה', יחיאל אביו אמר: "אם מדינת ישראל לא הייתה מוקמת לאחר השואה, התמונה שהייתה צרובה בנו היא תמונתו של הילד בגטו ורשה עם הידיים שמופנות מעלה אל מול הרובים של הקלגסים הנאצים. אבל מדינת ישראל קמה, ושמה נשק בידי בנינו", הוסיף יחיאל. "עשינו זאת כדי שנוכל להגן על עצמנו מפני מבקשני נפשנו".
מחר ישתתף יחיאל לייטר, האב השכול, ב'מצעד החיים' באושוויץ-בירקנאו. המסר שיישמע מפיו שם: 'לעולם לא עוד!' - הוא המסר שאותו אנו משמיעים כאן, במרומי ירושלים.
אני רוצה להבהיר: 'לעולם לא עוד' - זה עכשיו.

הכוונה אותה כוונה

80 שנה אחרי השואה, אחרי הרצח הנורא של ששת המיליונים, שליש מעמנו, שוב קמו עלינו אנשי רשע, חדורי אכזריות תהומית: הם טבחו, התעללו, אנסו, חטפו.
ואני מבקש לחדד: מתקפת הטרור המחרידה בשבעה באוקטובר לא הייתה "שואה". לא בגלל היעדר הכוונה להשמיד את כולנו, אלא בגלל היעדר היכולת לעשות זאת.
כי הכוונה היא אותה כוונה. הנאצים חתרו לחסל את היהודים עד האחרון שבהם. מרצחי החמאס מונחים על-ידי אותה מטרה בדיוק. הם הורגים תינוקות, ילדים, נשים, גברים, צעירים, מבוגרים. הם עושים זאת מבלי להניד עפעף. הם חטפו את אחינו ואחיותינו, ועדיין מחזיקים כמחצית מהם במרתפים חשוכים. אנו נחושים להוציא את כולם מן התופת האפלה הזאת, הן את החיים והן את החללים. אנחנו מחויבים להשיבם הביתה למשפחותיהם, ולשים קץ לסיוט המתמשך שלהן. ליבנו איתם. אנחנו נילחם במפלצות החמאס ונשלים את חיסול יכולותיו.
אני אומר 'מפלצות', לא רק בגלל מעשי הזוועה, אלא גם משום שהם מתגאים בהם. הם משדרים את הרציחות שלהם בשידור חי. בחדר ילדים בעזה, ששימש כמאחז טרור של 'חמאס', חיילינו מצאו עותק של ספר השטנה 'מיין קאמפף', מתורגם לערבית. בבית אחר הם מצאו טאבלט של ילדה עם תמונה של אדלוף היטלר כשומר מסך.

נתניהו. להמשיך לעמוד יחד [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

לא תכבלו את ידינו

קו ישר, שחור משחור, מחבר בין הצוררים של אז לצוררים של היום. אלא שבדיוק כאן נעוץ ההבדל בין השואה לתקומה: בניגוד לשואה שבה היינו חסרי ישע מול מבקשי נפשנו, היום יש לעם היהודי כוח מגן משלו. לאחר טבח שבעה באוקטובר השבנו לתוקפינו מלחמה שערה, מלחמה שתסתיים בעזרת ה' בניצחון מוחלט.
אויבינו טעו טעות חמורה. הם ראו בנו חברה חלשה, מפולגת, חסרת שורשים וכוח עמידה. הם טעו. ברגע האמת נעמדנו יחד, כתף אל כתף, מלאי חוסן, נחישות ועוצמה.
המבחן שלנו ידידיי, המבחן שלנו אזרחי ישראל, הוא להמשיך לעמוד יחד עד לניצחון, כי ימים גורליים עוד לפנינו. כי רק כך נבטיח את קיומנו ואת עתידנו.
אנו נאבקים בחזית כפולה: ראשית, במשטר הקנאי באירן ובשלוחות הטרור שלו, שחותרים בגלוי להשמידנו. שנית, בהתפרצות הר הגעש האנטישמי, שיורק לבה רותחת של שקרים נגדנו ברחבי העולם.
צריך לומר בפשטות, האנטישמיות שהייתה חבויה במדינות המערב מאז השואה חוזרת במלוא כיעורה. בדורות עברו העלילו על היהודים שאנחנו מרעילים בארות, שאנחנו משתמשים בדמם של ילדים לאפיית מצות, שאנחנו מפיצים מחלות. היום מעלילים עלינו עלילות חדשות של ביצוע רצח עם ושל הרעבה בעזה.
האמת הפוכה לחלוטין. על איזה רצח עם הם מדברים? הרי אנחנו עושים הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים. אנחנו נוקטים צעדים ששום צבא בהיסטוריה לא נקט. ועל איזו הרעבה הם מדברים? הרי מתחילת המלחמה אנחנו מאפשרים להכניס לעזה משאיות מזון ותרופות כדי למנוע רעב, כדי למנוע משבר הומניטרי.
כמו בימים עברו, ההאשמות השקריות אינן מופנות כלפינו בגלל דברים שאנו עושים, אלא בגלל עצם העובדה שאנו קיימים.
אבל לצערי, רבים בעולם מאמינים לשקרים הללו והם מאמינים רק בגלל סיבה אחת: כי אנחנו יהודים. איזו פשיטת רגל מוסרית. השקר הפך לאמת, והאמת הפכה לשקר. על כך כבר אמר הנביא ישעיהו: "הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע, שמים חושך לאור ואור לחושך".
טירוף המערכות הזה הגיע לקמפוסים הנחשבים ביותר במערב. סטודנטים יהודים, תומכי ישראל, סופגים מדי יום איומים, נאצות והטרדות. הם חוששים להיראות עם סממן יהודי כלשהו: עם כיפה, ציצית או מגן דוד. מרצים וחוקרים יהודים מוכים ומושפלים. בריונים מוסתים פורצים לכיתות הלימוד, מנפצים שמשות.
זה מזכיר דברים שקרו באוניברסיטאות של גרמניה בשנות ה-30. כן, גם שם ניפצו שמשות, רק שהפעם זה קורה באמריקה של 2024.
אחינו ואחיותינו בתפוצות, אנחנו עומדים יחד מול השנאה פה ומול השנאה שם.
שערורייה חמורה לא פחות עלולה להתרחש בין כותלי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בית דין זה, שנוסד על-רקע השואה וזוועות אחרות כדי להבטיח ש'לעולם לא עוד', שוקל להוציא צווי מעצר נגד מנהיגיה ומפקדיה של ישראל. אם צעד כזה יתבצע, הוא יכוון לקשור את ידינו, ובכך לסכל את זכותנו הבסיסית היסודית ביותר של מדינה, הזכות להגן על עצמנו. איזה אבסורד, ואיזה עיוות של הצדק וההיסטוריה.
צעד כזה יכתים בכתם בל יימחה את עצם הרעיון של צדק ומשפט בינלאומי. ואני מבקש לומר, הכוונה לכבול את ידינו באה מגורמים שונים בקהילה הבינלאומית. מכאן, בירושלים, בליל יום השואה אני שולח להם מסר ברור ונחרץ: לא תכבלו את ידינו.
גם אם ישראל תיאלץ לעמוד לבד, נעמוד לבד, ונמשיך להכות בעוצמה באויבינו עד לניצחון. גם אם נצטרך לעמוד לבד, נמשיך להילחם ברוע האנושי.
כראש ממשלת ישראל, מדינתו של עם גאה בן אלפי שנים, אני נשבע ששום לחץ ושום החלטה, בשום פורום בינלאומי, לא ימנעו מאיתנו להגן על עצמנו מפני אלה שרוצים להשמידנו.
למען מטרה קדושה זאת נפלו רב סרן משה לייטר זכרו לברכה, למען מטרה זו נפלו כל חללינו הגיבורים. גיבורינו לא נפלו לשווא.
מהמעמד הזה ב'יד ושם' בירושלים, אני מבקש לומר כמה משפטים קצרים באנגלית לעולם כולו:
[תרגום מאנגלית]
לפני 80 שנה בשואה העם היהודי עמד חסר אונים כנגד מבקשי נפשנו. אף מדינה לא הושיטה לנו יד לעזרה.
היום אנו ניצבים שוב בפני אויבינו המבקשים להשמידנו.
אני אומר למנהיגי העולם: שום לחץ שמופעל עלינו, שום החלטה בשום פורום בינלאומי, שום דבר לא יעצור את ישראל מלהגן על עצמה.
כראש ממשלת ישראל - מדינת היהודים היחידה בעולם - אני מבטיח היום מירושלים, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה: אם ישראל תיאלץ לעמוד לבד - נעמוד לבד.
אך אנחנו לא לבד, בזכות אין-ספור אנשים הגונים התומכים במשימתנו הצודקת.
אני אומר לכם: אנו נחסל את אויבינו הרצחניים.
'לעולם לא עוד' זה עכשיו!
[חזרה לעברית מקורית]
מכובדיי, בתקופת השואה היינו אילמים וחסרי מגן. זעקתנו לא נשמעה. מצוקתנו לא נענתה. לא נחזור לימי החושך הללו.
מדינת ישראל לא תרכין ראש בפני המרצחים ובפני מחוללי האנטישמיות. נשמיע ברמה את קולנו, נגן בעוצמה מדינתנו ונבסס את נצח עמנו, נצח ישראל".

תאריך:  06/05/2024   |   עודכן:  08/05/2024
+קבינט המלחמה דוחה מתווה שהציג חמאס; טנקים השתלטו בציר פילדלפי; חיל-האוויר מפציץ מטרות ממוקדות
23:47 06/05/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

סוכנות AP דיווחה מפי מקורותיה ברצועה, כי טנקים של צה"ל נכנסו למזרח רפיח ומטוסי קרב החלו בהפצצות  ▪  לשכת ראש הממשלה: על המשך המלחמה והכניסה לרפיח הוחלט עתה פה אחד בקבינט המלחמה; במקביל נמסר: "ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל"  ▪  דובר צה"ל: "כוחות צה"ל תוקפים ופועלים כעת כנגד מטרות של ארגון הטרור חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח"

[צילום: צפריר אביוב/AP]
+ערנות של מאבטח במישור אדומים מנעה פיגוע
23:04 06/05/24  |  עידן יוסף

במהלך בדיקה שגרתית במחסום מישור אדומים, עורר ערבי העובד במקום את חשדו של אחד המאבטחים, ובחיפוש שנעשה עליו נמצא מכתב התאבדות. חקירה ראשונית העלתה שלולא ערנותו של המאבטח, העובד הערבי היה עלול להוציא פיגוע לפועל (מקור ראשון).

+מיליציות פרו-אירניות טוענות שתקפו את אסדת לוויתן
22:59 06/05/24  |  עידן יוסף

המיליציות הפרו-אירניות בעירק טוענות שתקפו באמצעות כטב"מים את אסדת הגז לווייתן בים התיכון ובסיס צבאי בארץ.

+ענף בקריסה | תאגידי בנייה חדשים: לבטל מגבלות על עובדים זרים
22:49 06/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עשרות תאגידים חדשים בענף הבניין דורשים ממשרד הבינוי והשיכון לבטל מגבלות שהוטלו עליהם, בטענה שהן מונעות מהם להביא עובדים זרים חיוניים  ▪  הם דורשים ביטול דרישות "מימוש" ו"מכסה", גבייה לפי מספר עובדים, עיצומים על תאגידים "סוררים" והסדרת קבלת עובדים בנתב"ג

ביורוקרטיה שגורמת למחסור בידיים עובדות [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+הקבינט החליט: פעולה ברפיח לצורך הפעלת לחץ על חמאס
22:06 06/05/24  |  עידן יוסף

לשכת ראש הממשלה: קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה.
"במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל".

+צה"ל פתח בפעולה במזרח רפיח; דיווחים ערבים על-כניסת טנקים
22:03 06/05/24  |  עידן יוסף

כוחות צה״ל תוקפים ופועלים כעת כנגד מטרות של ארגון חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח. הטלוויזיה הפלשתינית מדווחת על תקיפות עוצמתיות מהאוויר במקביל לכניסת כוחות קרקעיים הכוללים טנקים לשטח דרום הרצועה במרחב רפיח. אזעקות הופעלו בשדרות וביישובי העוטף.

+ישראל רואה בהסכמת חמאס "תרגיל הונאה"
21:57 06/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סלע המחלוקת מול החמאס הם קצב שחרור החטופים והפסקת המלחמה  ▪  ארה"ב יושבת על הגדר, ולוחצת להימנע בינתיים מכניסה לרפיח, אך בישראל נערכים לפעולה  ▪  חמאס הסכים להצעה להפסקת אש של 6 שבועות, שתבוצע בשלושה שלבים

מפגינים מול הקריה בדרישה לאמץ את המתווה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חילות האוויר והתותחנים תקפו מרחבים בדרום לבנון
20:58 06/05/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב סרבין ועמדת שיגור של הארגון בעייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף כוחות צה"ל ביצע חיל-התותחנים ירי ארטילרי להסרת איום במרחב א-צוונה שבדרום לבנון.

+הגרי: תקפנו אווירית במרחב רפיח; נערכים לפעולה קרקעית
20:56 06/05/24  |  עידן יוסף

דובר צה״ל הגרי בהצהרה: במהלך היום חיל-האוויר תקף יותר מ-50 מטרות טרור במרחב רפיח; נערכים לפעולה קרקעית באזור. "הבוקר הודענו על תחילת פינוי אוכלוסייה בשכונות מזרח רפיח והרחבת המתחם ההומניטרי במועסי ובח'אן יונס, כחלק מההיערכות לפעולה קרקעית. אנחנו קוראים הערב לשוהים במרחבים - לנוע לעבר האזור ההומניטרי המורחב", דבריו.

+לפיד קורא לשלוח משלחת לקהיר לסכם על הצעת חמאס
20:43 06/05/24  |  עידן יוסף

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "ממשלה שרוצה להחזיר את החטופים מכנסת עכשיו דיון דחוף ושולחת את הצוותים לקהיר, לא מוציאה בהיסטריה שלושה תדרוכים שונים מגורמים שונים ומועכת את הלב של המשפחות. חרפה לאומית. אין גבול".

+חברה ספרדית פרשה מהתמודדות במכרז להקמת הקו הכחול בירושלים
20:28 06/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+שר הביטחון וראשי הצבא דנו על התוכניות המבצעיות ברפיח
20:22 06/05/24  |  עידן יוסף

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הערב (ב') עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק, כדי לדון בתוכניות המבצעיות הצפויות של צה״ל ברצועת עזה, בדגש על מרחב רפיח.

[צילום: תקשורת שר הביטחון]
+נתניהו מעכב מינויי בכירים של ראש השב"כ
19:09 06/05/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו מעכב את אישור המינוי של ראשי אגפים בשירות הביטחון הכללי, עליהם החליט ראש השב"כ רונן בר (כאן חדשות).

+ביידן דרש מנתניהו לפתוח מיד את מעבר כרם שלום
18:15 06/05/24  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב ביידן דרש במהלך שיחת הטלפון עם ראש הממשלה נתניהו כי ישראל תפתח מחדש לאלתר את מעבר כרם שלום אותו סגרה אתמול אחרי ההתקפה שביצע חמאס על שטח כינוס של צה״ל באזור ושבמהלכה נהרגו ארבעה חיילים (אקסיוס). השיחה בין השניים הייתה קשה וטעונה.
מן הבית הבית הלבן נמסר כי נתניהו הסכים להבטיח שמעבר כרם שלום יהיה פתוח לסיוע הומניטרי, וכי הנשיא ביידן חזר על עמדתו הברורה לגבי רפיח.
תנועת צו 9 בתגובה: "אדוני הנשיא, don't. כשם שלא עלה על דעתה של ארה"ב לשלוח לבן-לאדן סיוע ואספקה אחרי אירועי 11.9, כך לא הגיוני לדרוש סיוע ואספקה ליחיא סינוואר אחרי אירועי 7.10. בשום שלב, לא מדובר בסיוע הומניטרי אלא בהזרמת חמצן ומשאיות ציוד למחבלי ארגון הטרור הרצחני חמאס. שיירות המשאיות הארוכות במעברי הגבול מסכנות את חייהם של חיילנו ומרחיקות מאוד את שחרורם של החטופים והחטופות שנמקים כבר 213 ימים בשבי המרצחים במעמקי האדמה".

+ביבי, המקצוע: נבל
17:49 06/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה  ▪  כמובן, כדי שלא תהיה

נתניהו. נבל מקצועי [צילום: אמיר כהן/POOL AP]
+הסנטור טום קוטון: צווי מעצר לבכירים ישראלים יזכו לתגובה חריפה
17:49 06/05/24  |  עידן יוסף

הסנטור טום קוטון מזהיר את בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבל יעז להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים, כי אם יעשה כן, ארה"ב תמשוך את תמיכתה בבית הדין, תטיל עיצומים על אנשיו, ותאסור עליהם ועל משפחותיהם כניסה לארצות הברית. הוא סיים את דבריו במילים: "ראו הוזהרתם".

+עצרת האו"ם תצביע בעד מדינה פלשתינית
17:47 06/05/24  |  עידן יוסף

ביום שישי צפויה להתקיים בעצרת הכללית של האו״ם הצבעה שתעניק לרשות הפלשתינית דה פקטו מעמד וזכויות של מדינה (חדשות 13).

+דיכטר: ברפיח אתה יכול לעבוד רק ב-180 מעלות
17:21 06/05/24  |  עידן יוסף

השר אבי דיכטר (ליכוד): "ברפיח אתה יכול לעבוד רק ב-180 מעלות, בגלל הגבול עם מצרים, עם פלדלפי. אין שום כוונה לפגוע חס וחלילה בצד המצרי ולכן הפעילות שם תהיה זהירה. בסופו של דבר תשתיות הטרור ברפיח יושמדו, אם זה יהיה לפני עסקה, או אחרי. את זה גם המחבלים של חמאס ברפיח יודעים היטב" (רדיו 103).

+חמאס מסכים להפסקת אש בעקבות ערבות מארה"ב לסיום המלחמה
17:14 06/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בישראל אומרים כי חמאס אישר למעשה הצעה מצרית מרוככת שאינה מקובלת על ישראל  ▪  בארגון הטרור אמרו מוקדם יותר שהכניסה לרפיח לא תהיה פיקניק לחיילי צה"ל  ▪  ביידן שוחח עם נתניהו כחצי שעה בניסיון להניאו מכניסה לרפיח, ובירושלים חוששים שישראל תקבל כתף קרה מהממשל, שמצידו טוען שהפעולה מסכנת את שלום החטופים

עיזת א-רישק
+הפגיעה בתיירות הנכנסת: 80 אלף תיירים בלבד בחודש אפריל
15:03 06/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ירידה של מעל 77% נרשמה במספר המבקרים בארבעת החודשים הראשונים של השנה  ▪  ירידה משמעותית נרשמה גם במספר הישראלים שטסו לחו"ל - ירידה של כמעט 40% ב-4 החודשים הראשונים

תיירים בישראל. מראה נדיר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נשיא צרפת שוחח עם נתניהו: הביע התנגדות לפעולה ברפיח
13:31 06/05/24  |  מירב ארד

נשיא צרפת מקרון שוחח אתמול עם רה"מ נתניהו. בשיחה חזר על התנגדותו הנחרצת לפעולה צבאית ברפיח, ועל הצורך להבטיח כניסה מסיבית של סיוע הומניטרי.

+ראש השב"כ: ״מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שלא להיות המחסום האחרון"
13:25 06/05/24  |  מירב ארד

ראש השב״כ רונן בר, בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה הבוקר, במרחב שומרון בשב״כ: ״מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שלא להיות המחסום האחרון. אנחנו כאנשי שירות נדאג שמקדשי המוות ימצאו מוות, ואת אלה שנחטפו חפצי חיים, נחזיר חיים, למפעל החיים.
"כמו אז, גם ב-7 באוקטובר המרצחים לא הבדילו בינינו: שמאל וימין, מזרחים ואשכנזים, נשים, גברים, יהודים ושאינם יהודים; דתיים וחילונים, חיילים ואזרחים, תינוקות וקשישים, קיבוצניקים ועירוניים. ומדינת ישראל תוכל להיות המחסום האחרון רק אם היא תהיה מאוחדת - מאחורי הנהגה, מאחורי ערכים ואחרי מטרה. אנחנו לא צריכים להסכים על הכל, אבל עלינו לנהוג זה בזה כאחים. בשמם של אלה שנרצחו עלינו לבנות מחדש את החוסן הלאומי שלנו שכל כך נפגע, את ההרתעה שלנו ואת הבריתות שלנו״.

+לפיד: "ההודעות, האיומים, התבטאויות חסרות האחריות של שרי הממשלה וראש הממשלה - חייבים להיפסק"
13:06 06/05/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "ההודעות, האיומים, התבטאויות חסרות האחריות של שרי הממשלה וראש הממשלה בעניין החטופים, החישובים הפוליטיים, ההפקרות התקשורתית, חייבים להפסק. השתגעתם לגמרי?! אין למדינת ישראל מבוגר אחראי שיעצור את הטירוף. התדרוכים של גורמים ומקורבים על מי מכשיל את עיסקת החטופים הן זלזול מחפיר וניהול גרוע של המו"מ. ממשלת ישראל הפקירה את החטופים וממשלת ישראל צריכה לעשות הכל, אבל הכל, כדי להחזיר אותם הביתה".

+מטוסי קרב תקפו 15 מבנים במחנה של כוח רדואן בלבנון
12:47 06/05/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב תקפו כ-15 מבנים צבאיים ותשתיות טרור שמוקמו במחנה צבאי המשויך לכוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה במרחב ערב אל לויזה שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ מחשש לחדירת כלי טיס עוין, זוהה כטב"ם נפץ שחצה משטח לבנון למרחב מטולה.

+מאבק שליטה על ישיבת כפר מימון בצל המלחמה
12:45 06/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמותת הישיבה שבעוטף עזה טוענת: מרכז ישיבות בני עקיבא, בראשות אלחנן גלט, מנסה להשתלט - כנראה כדי לגרוף לכיסו סיוע במיליוני שקלים שעומדת המדינה להזרים לה

גלט. "כוחני, שועל ותיק" [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
+הותר לפרסום: סמל מיכאל רוזל נהרג במטח מרפיח לכרם שלום
12:09 06/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו מהירי לעבר כרם שלום. אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמים: סמ״ר ראובן מרק אסולין, סמ״ר עידו טסטה וסמ״ר טל שביט ז״ל

החלל הרביעי [צילום: דובר צה"ל]
+"המלחמה הכוזבת"
12:00 06/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק  ▪  כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה

קיבוץ בארי [צילום: משה שי/פלאש 90]
+זה לא אותו דבר, זה לא שואה
11:51 06/05/24  |  יצחק הרצוג   |   לרשימה המלאה

נאום נשיא המדינה בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יד ושם ירושלים [כ"ז בניסן תשפ"ד, 5.5.2024]

הרצוג. שעת הזיכרון [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+בפעם הזאת בהיסטוריה דם ייענה בדם
11:06 06/05/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר  ▪  הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"  ▪  חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"

מתעצם הזיכרון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+"הטענה שנתניהו טרפד את עסקת חטופים היא שקר מוחלט"
10:50 06/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בלשכת רה"מ הכחישו את טענות הגורם הישראלי שצוטט בניו-יורק טיימס כי התבטאויות ראש הממשלה פגעו בסיכויים לעסקה  ▪  נמסר בתגובה: "האמת הפוכה לחלוטין, חמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה"

[צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+אסון 7 אוקטובר - האם ראוי שייקרא "שואה"
10:46 06/05/24  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

ההבדל בין שני האירועים שהשפיע על גודל האסון וכמות הנרצחים נובע מכך שבשנות הארבעים של המאה העשרים לעם היהודי לא הייתה מדינה ולא היה צבא

שואה [צילום: אמזלג מישל/לע"מ]
+השר כ"ץ: "כולם מבינים שאין לסינוואר כוונה לשחרר את כל החטופים גם תמורת הכל"
10:20 06/05/24  |  מירב ארד

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס (שני) למו"מ לשחרור החטופים: "מלחמת האין ברירה שלנו בעזה ממשיכה עם אותן המטרות בדיוק: שחרור כל החטופים והכרעת החמאס. קיבלנו אתמול תזכורת מיהו ארגון הטרור הנאצי חמאס, שירה מתוך אוכלוסייה אזרחית ליד מעבר רפיח על מעבר כרם שלום שמיועד להכנסת סיוע הומניטרי. ישראל הסכימה לוויתורים מרחיקי לכת כדי להחזיר את החטופים הביתה - והחמאס אמר לא".
כ"ץ הוסיף: "כולם מבינים היום שאין לסינוואר כוונה לשחרר את כל החטופים גם תמורת הכל. הוא מאמין שהעולם ילחץ על ישראל להפסיק את המלחמה ללא תנאי, והוא יוכל להמשיך ולשלוט בעזה - כשבידיו החטופים כבני ערובה ועם היכולת להמשיך במלחמת ההתשה מול העורף הישראלי ולתכנן את המתקפה הבאה. היום, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה - הציווי 'לעולם לא עוד' מקבל משמעות מיוחדת. העם בישראל אומר: 'לעולם לא עוד'".

+המופתי הנאצי - מקור ההשראה
10:17 06/05/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי עבד אללה! יש יהודי מתחבא בוא והרגהו!"

חג' אמין אל-חוסייני [צילום: לע"מ]
+כ-30 רקטות שוגרו לעבר מרחב רמת הגולן; צה"ל תוקף את מקורות הירי
09:49 06/05/24  |  מירב ארד

כ-30 שיגורים נורו לעבר דרום הגולן במטח האחרון לעבר יישובי הצפון. לא דווח על נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי. חיזבאללה לקח אחריות על ירי הרקטות.

+במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו מטרות טרור במרחב רפיח
09:37 06/05/24  |  מירב ארד

במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור במרחב רפיח במוקד ממנו בוצע ירי תמ"ס אמש לעבר כרם שלום, ביניהן עמדת צליפה, מבנה צבאי ותשתית טרור.
בנוסף, כוחות צוות קרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים חמושים ובסגירת מעגל מהירה כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים.
במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור ברחבי הרצועה, בניהן מבנים צבאיים, אתרי שיגור ומבנים ממולכדים. בנוסף, מסוקי קרב תקפו אמצעי לחימה ומבנה ממנו בוצע ירי אל עבר כוחותינו.

+תפקוד לקוי מול אויב יוביל חלילה לתבוסה
09:27 06/05/24  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו

חיי האוכלוסיה בעזה משתפרים [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+גלנט למזכיר ההגנה האמריקני: "חמאס מסרב לכל הצעה, המשמעות - תחילת הפעולה ברפיח"
09:27 06/05/24  |  מירב ארד

שר הביטחון יואב גלנט, שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין. שר הביטחון עדכן את מזכיר ההגנה על מטח הרקטות שנורה אתמול לכרם שלום, ממרחב סמוך לאזור ההומניטרי ברפיח.
בשיחתם, השר גלנט פירט בפני המזכיר אוסטין את המאמצים הרבים שעושה מדינת ישראל כדי להגיע למתווה לשחרור חטופים והפוגה זמנית באש, ואמר כי בשלב זה החמאס מסרב לכל הצעה שתאפשר זאת. שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר ההגנה כי לא נותרה ברירה והמשמעות היא תחילת הפעולה הישראלית ברפיח.
השר גלנט הודה למזכיר ההגנה על שיתוף הפעולה ההדוק, והדגיש כי לארה״ב תפקיד חשוב בקידום השיח לשחרור החטופים המוחזקים בשבי החמאס.

+צה"ל הטיל כרוזים הקוראים לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות
09:14 06/05/24  |  מירב ארד

בדקות האחרונות הוטלו כרוזים בהם צה״ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאזור ההומניטרי המורחב, פינוי זה מתבצע באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

[צילום: דובר צה"ל]
+"מאז הסכם אוסלו צה"ל הִדרדר וזה מסביר את תפקודו הלקוי במלחמה בעזה"
08:07 06/05/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

דיון עומק ביני ובין ארבעה מומחים צבאיים: תת-ניצב בדימוס דובי יונג, חוקר המלחמות אביתר בן צדף, חוקר האסטרטגיה אדם פדר והמהנדס חוקר המלחמות אלכסנדר פפקוב

[צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל החל לפנות אוכלוסייה אזרחית במזרח העיר רפיח
08:05 06/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בישיבת הקבינט ניתן אישור לפינוי תושבים פלשתינים המתגוררים בשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב הכולל בתי חולים שדה, אוהלים ואספקת מזון ותרופות

מפת פינוי התושבים לאזור ההומניטרי המורחב [צילום: דובר צה"ל]
+חמאס: המו"מ בקהיר הסתיים בתום דיונים עמוקים ורציניים
07:19 06/05/24  |  איציק וולף

ארגון חמאס טוען כי סיבוב המשא-ומתן להפסקת אש, המתנהל בקהיר, הסתיים "בתום דיונים עמוקים ורציניים", כלשון הודעת הארגון. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

+חיל-האוויר יירט כטב"ם שהגיע לכיוון ישראל ממזרח
07:06 06/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במהלך הלילה יירטו מטוסי קרב כלי טיס לא מאויש שהתקרב לישראל מכיוון מזרח  ▪  לא היו נפגעים ולא נגרם נזק  ▪  דיווח בלבנון: צה"ל תקף באזור בעלבכ, כ-100 קילומטר צפונית למטולה

מטוסי קרב יירטו את הכטב"ם [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
עמותת הישיבה שבעוטף עזה טוענת: מרכז ישיבות בני עקיבא, בראשות אלחנן גלט, מנסה להשתלט - כנראה כדי לגרוף לכיסו סיוע במיליוני שקלים שעומדת המדינה להזרים לה
מירב ארד
ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו מהירי לעבר כרם שלום. אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמים: סמ״ר ראובן מרק אסולין, סמ״ר עידו טסטה וסמ״ר טל שביט ז״ל
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
יצחק הרצוג
נאום נשיא המדינה בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יד ושם ירושלים [כ"ז בניסן תשפ"ד, 5.5.2024]
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il