X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא כולם מקשה אחת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
שקר שקר תרדוף
המשוחררים בשלב הראשון (כמה חיים וכמה מתים?) הם כסות להקרבת החיילים לשבי אינסופי (גורל רון ארד?) בידי החמאס חובה קדושה היא לדרוש את כל החטופים והשבויים בו-זמנית ולא בשלבים, שלבים שהם שמן על מדורת המחבלים הסחטנים
עטיפה ורודה
ה"נורמליזציה" המובטחת עם סעודיה מזכירה את שיווק "שלום" אוסלו באמצעות העטיפה הוורודה, המפתה אך המורעלת של "המזרח התיכון החדש".

הונאה עכשיו: התמיכה בציבור (פחות ממחצית הציבור!) הכאוב בעסקה המוצעת נשענת על מידע חלקי ומטעה, שאינו חושף לציבור את המשמעות המלאה של העסקה. מדובר לא מעט על השלב הראשון של העסקה, ונאמר שבשלב השני ישוחררו כל הגברים - החטופים והשבויים - החיים, כולל החיילים (כמה חיילים? כמה מהם חיים?). אבל, רק המבינים בחוכמת הנסתר והמוסתר מבחינים שלפני ביצוע השלב השני אמור להיות תהליך של משא-ומתן מתמשך (כמה זמן? שנים? והאויב ממשיך לשלוט ברצועה?) ומורט עצבים, שבמהלכו לא תהיה לחימה. במלים אחרות, המשוחררים בשלב הראשון (כמה חיים וכמה מתים?) הם כסות להקרבת החיילים והפקרתם לשבי אינסופי (גורל רון ארד?) בידי החמאס. חובה קדושה היא לדרוש את כל החטופים והשבויים בו-זמנית ולא בשלבים, שלבים שהם שמן על מדורת המחבלים הסחטנים. בדרך כלל נוהגת התקשורת להציג את ראש הממשלה כשקרן, אבל בהקשר הנוכחי התקשורת "החוקרת" ממלאת את פיה במים, ובכך מסתירה את האמת ומועלת בתפקידה.
השקר הסעודי: שוב ושוב מנופפים לנו ב"נורמליזציה" (אפילו לא שלום!) עם סעודיה כפיתיון לכך שישראל תלך בתלם של עסקת כניעה. במקביל נמנעים מלהבליט את התנאי הסעודי לכך: הקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל בתחילה ועל חורבותיה בהמשך. אם גם סעודיה וגם ישראל (וגם ארה"ב) זקוקות לברית אזורית, מדוע שישראל (בלבד) תתאבד למען "נורמליזציה" כזאת? ערבוב הנושא הסעודי בעסקה הנוכחית הוא ערבוב מין בשאינו מינו, שעטנז. ה"נורמליזציה" המובטחת עם סעודיה מזכירה את שיווק "שלום" אוסלו באמצעות העטיפה הוורודה, המפתה אך המורעלת של "המזרח התיכון החדש" של השקרנים האוסלואידים. וראה זה פלא: התקשורת "החוקרת", שתובעת ועדת חקירה ממלכתית בעניין מחדל שמחת תורה, מעולם לא דרשה ועדת חקירה כזו למחדל אוסלו.
מצג שווא: השרלטנים שחטפו את המשפחות הזועקות ורתמו אותן לגחמותיהם הפוליטיות מעבירים לציבור - באמצעות התקשורת המגויסת - מצג שווא כאילו הם מייצגים את כל משפחות החטופים, בשעה שהחטופים אינם מקשה אחת. יש ביניהם לא מעט הסבורים שהמשך הלחימה עשוי להשיב את יקיריהם בהסתברות גבוהה יותר מאשר עסקת כניעה משפילה, אבל דעתו של חלק זה (כמעט) ואינה מוצגת בתקשורת. תקשורת הגונה לא הייתה משתמשת בביטויים כמו "הפגנת החטופים" או "מטה משפחות החטופים", בשעה שאותה תקשורת יודעת ש-הא הידיעה לפני החטופים היא שקר, הונאה ואחיזת עיניים.
כפל לשון ונוסחים: ככל הנראה העסקה המוצעת מתבססת על נוסחים שונים המוגשים לישראל ולחמאס. כך נהגה מצרים לפני שבועות אחדים, וכך ככל הנראה נוהגת ארה"ב עכשיו. שיטה קלוקלת ופסולה זו היא מתכון לאי-הבנות, לחיכוכים ולהצגת ישראל כסרבנית.
שקר חידוש הלחימה: מספרים לנו שאם נגיע למסקנה שיש לחדש את המלחמה - נוכל לעשות זאת בכל עת. שקר! סינוואר דורש ומקבל מ"הידידה הגדולה" שלנו ערובות שישראל לא תחדש את המלחמה. גם חגורה, גם שלייקס! האויב המתוחכם שלנו מצטייד גם בחלק מהחטופים כמגן אנושי וגם בערובות אמריקניות להמשך קיומו ושלטונו. "הידידה הגדולה" כובלת שוב ושוב את ידיה של ישראל, ומונעת את הכרעת החמאס.
איוולת הקונספציה של מחבלים טובים ומחבלים רעים: כבר למעלה מ-30 שנים, מאז אוסלו והקונספציה האוסלואידית, מספרים לנו שיש מחבלים טובים - הארגון לשחרור פלשתין כולה, מן הים עד הנהר! - ומחבלים רעים - החמאס - בשעה שאלה ואלה רוצים את אותו היעד: השמדת מדינת ישראל. אלופים בדימוס רבים מוזמנים לאולפנים שוב ושוב כפרשנים צבאיים, אך עוסקים בקידום תפישתם הפוליטית ("היום שאחרי"), זו שפשטה רגל - כצפוי מראש - עם פרוץ מלחמת אוסלו ("האינתיפאדה השנייה") בהובלת רב-המחבלים ערפאת. ערפאת השפיל את ישראל בטקס כניעה בבית הלבן ב-13 בספטמבר השחור 1993. האם להשפלה דומה חותר גם סינוואר?!
שקר איחוד ירושלים: מחר נציין 57 שנים לשחרורה של ירושלים בירת ישראל ולאיחודה. אבל, האם ממשלת ישראל עושה הכל כדי להמחיש לכל באי עולם שירושלים היא בירת ישראל? מאז פרוץ המלחמה, רוב ישיבות הממשלה ו"הקבינטים" (לעז מיותר ומקומם) למיניהם מתקיימות בתל אביב ולא בבירת ישראל, וכך גם אירוח של לא מעט אורחים מחו"ל. גם אם לעתים מדובר בנוחות, אסור להקריב את מעמדה הבכיר של ירושלים על מזבח הנוחות הזמנית. אין גם מקום לבזבוז הקשור בקיום כפל לשכות של שרים רבים, הן בעיר הבירה והן בתל אביב. למען האמת, גם מחנה מטכ"ל עצמו צריך להיות בעיר הבירה.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  04/06/2024   |   עודכן:  04/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקר שקר תרדוף
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
סבלנות
עדי ירדן  |  4/06/24 13:01
2
ובקיצור אכלנו אותה
הירונימוס  |  4/06/24 13:29
 
- הירונימוס ובן גביר
תל-אביבי  |  6/06/24 10:45
 
- תיקון: הירונימוס ושלמה המגניב
תל-אביבי  |  7/06/24 08:31
3
צודק
פרופ' יוסף רבני  |  4/06/24 16:14
4
"ימחיש לכל העולם" ,נוסח בריימן
שלמה המגיב  |  4/06/24 16:39
5
לצערי רון צודק
דר' יואל מלמד  |  4/06/24 19:27
 
- "יביא "את החטופים" נוסח מלמד
שלמה המגיב  |  4/06/24 22:11
 
- תשובה למחרף ומגדף
דר יואל מלמד  |  6/06/24 13:52
 
- התייחסות נוספת למלמד
שלמה המגיב  |  6/06/24 17:28
6
לא היה מסוגל להילחם בסרבנות!!
אקטואלי  |  4/06/24 23:14
7
וזו התנהגותו אחרי 7/10/23
אקטואלי  |  4/06/24 23:17
8
הבהרה
ד"ר עדי ירדן  |  5/06/24 02:12
9
לדרוש את כל החטופים והשבויים
ד"ר אלי רון  |  5/06/24 10:32
 
- ועוד דוקטור שמבלבל את המוח
שלמה המגיב  |  5/06/24 18:53
10
מעשה לא מוסרי
פרופ' אלישע האס  |  5/06/24 11:41
11
שלמה - עלוב נפש
זכריה  |  5/06/24 19:57
 
- " מאמר פשוט" , נוסח זכריה
שלמה המגיב  |  6/06/24 07:59
 
- ועל "מצאת משהו" , זכריה
שלמה המגיב  |  6/06/24 11:59
12
כל כך נכון, כואב. ל"ת
תל-אביבי  |  5/06/24 20:55
13
כל הכבוד!  ל"ת
תל-אביבי  |  5/06/24 20:57
14
הירונימוס = שלמה המגניב
תל-אביבי  |  6/06/24 11:33
15
הבנו ששלמה המגיב הוא פחדן עלוב
זכריה  |  6/06/24 17:03
 
- זכריה והתל אביבי מנתחים מצבים
שלמה המגיב  |  6/06/24 17:48
16
"הידידה הגדולה"- אם הקונספציות
וינטר הניה  |  7/06/24 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
דן מרגלית
גורלם של החטופים אומנם נוגע לליבו של נתניהו אבל אינו יכול להיות נייר הלקמוס למדידת ההצלחה או הכישלון בשדה הקרב
עידן יוסף
בסביבת ראש הממשלה נתניהו הסביר כי ישראל סירבה למהלך משום בוושינגטון דרשו בתמורה את הפסקת המלחמה    סאליבן בשיחות סגורות: "התייאשנו מנתניהו"    בלינקן: "ייתכן שישראל לא מסוגלת או רוצה לבצע את הצעדים הדרושים בנושא הפלשתיני"    הנגבי: "אם יהיה תנאי למדינה פלשתינית - לא תהיה נורמליזציה"
עידן יוסף
ביקורו של סאליבן בישראל מציין התקרבות לנורמליזציה היסטורית בין ישראל לסעודיה, אך סוגיית מדינה הפלשתינית נותרה במחלוקת    קירבי דיווח על התקדמות משמעותית, אך סעודיה מתעקשת על פתרון משמעותי כתנאי לנורמליזציה
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
יורם אטינגר
ב-2024 לוחצת מחלקת המדינה על ישראל לאמץ את האופציה הדיפלומטית - שהפכה ל"גול עצמי" - במקום האופציה הצבאית מול חמאס, ומכאן ההתנגדות לפעולה צבאית ברפיח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il