נשים רבות, ובעיקר אימהות צעירות, מעדיפות לעבוד מהבית. בשנים האחרונות נראה כי מגמה זו רק הולכת ומתרחבת. גם לעבוד וגם להיות בבית - פתרון אידיאלי. במה זה כרוך, ועל מה צריך לחשוב לפני כן:
1.
הגדרת סביבת עבודה - הצעד הראשון הוא להגדיר היכן בבית הוא מקום העבודה. המקום צריך להיות שקט ורגוע, לא נגיש להפרעות מצד בני הבית. תיחום זה ימנע מהחיים הפרטיים להפריע לך לבצע את עבודתך ומצד שני ימנע מהעבודה "לגלוש" לחיים הפרטיים וליצור בלבול וחוסר סדר.
2.
הגדרת שעות עבודה ברורות - כאשר נמצאים בבית יש תחושה של בית. לכן חשוב להגדיר מהן שעות העבודה שלך.
3.
הפרדת חשבון הבנק וההוצאות של העסק מחשבון הבנק של הבית - הקפידי שההוצאות וההכנסות של העסק יכנסו ויצאו אך ורק מהחשבון של העסק וכך גם ההוצאות וההכנסות של הבית - אך ורק מחשבון של הבית. אחת לחודש העבירי לעצמך "משכורת" מהחשבון העסקי לחשבון הפרטי שלך.
4.
להזדכות על הוצאות בהתאם לחוק - חשוב לדעת שעבודה מהבית מוכרת על-ידי רשויות המס, ולכן הוצאות שונות מוכרות לצרכי מסים שונים. בין ההוצאות המוכרות הן שכירות, ארנונה, חשמל וכדומה. על-פי רוב רשויות המס יכירו לך בשליש מסכום כל הוצאה שכזו.
5.
הגדרת יעדים ומעקב אחריהם - עבודה מהבית דורשת אתיקה אישית ומשמעת עצמית יותר מאשר עבודה "רגילה". בכל חודש הגדירי לעצמך יעדים במונחים כספיים - איזה מחזור את רוצה שיהיה לך החודש, וכמה לקוחות צריך כדי להגיע ליעד זה. את המספרים שרשמת יש לתלות על שולחן העבודה או על גבי צג המחשב, כדי שכל הזמן תהיה ממוקדת על המטרות שלך.
6.
לספר או לא לספר? - זו שאלה שמטרידה הרבה אנשים שעובדים מהבית. האם ייפגע המוניטין שלי אם יידעו שאני עובדת מהבית? בשום מקרה אין לשקר ללקוחות ולהסתיר מהם את הנתון הזה. אין לך במה להתבייש ושקרים הם לא בסיס טוב לשיתוף פעולה עם לקוחות.
7.
מהירות השירות - הדרך הטובה ביותר לזכות באמינות אצל הלקוחות היא לספק להם שירות מקצועי, איכותי וחשוב אף יותר - מהיר! בצורה זאת הם יודעים שלמרות שהם לא יכולים להגיע "למשש את הסחורה" - את נמצאת שם כל הזמן עבורם.
8.
אתיקה אישית ומשמעת עצמית - לא לפתוח אי-מייל אם את לא מתכוונת לטפל בו כעת עד הסוף - לא לגלוש באינטרנט בזמן העבודה, להקפיד שהטלוויזיה לא דולקת בזמן העבודה - ככה תשומת הלב שלך והמיקוד בעבודה טובים יותר, לא לענות לטלפונים של הבית, לא לדחות דברים - כל דבר שאת דוחה מצטבר, ומפריע לאחר מכן ליעילות העבודה שלך.
9.
פקס וירטואלי - למרות עידן האי-מייל, עסקים רבים צריכים עדיין לקבל פקסים. במקרה שאתה עובד מהבית מומלץ להתחבר לשירות של "פקס וירטואלי" אצל ספקית האינטרנט שלך.
10.
הכשרה במכירות - רצוי לעבור השתלמויות והכשרה במכירות באופן קבוע כדי לשפר את כישוריך בנושא.
11.
חיסכון למשרד - בכל חודש תקפידי להפריש סכום מסוים מהכנסותייך (רצוי לפחות 5% מהמחזור שלך) לחסכון (אפשר בפק"מ או בתוכנית חסכון) כדי שבבוא העת יעמוד לרשותך סכום לשכירת/קניית משרד, וכן רכישת כל הציוד הדרוש לכך, כולל שיפוצים.
12.
הפרדת טלפונים - קו הטלפון של העסק צריך להיות קו נפרד מהקו של הבית.
13.
שמירת קשר עם הלקוחות - ידוע שעסקים מצליחים שומרים על קשר רצוף וקבוע עם הלקוחות שלהם. עסק שעובד מהבית צריך להקפיד על כך אפילו יותר מעסקים "רגילים". לכן:
• אי-מייל/טלפון - באופן קבוע תקפידי לשוחח ולהיות בקשר עם כל אחד מלקוחותיך - זה יסייע לחזק את הקשר ביניכם ולהבטיח המשך שיתוף פעולה;
• פגישות - מעת לעת מומלץ לבקר אצל לקוחותייך. בגלל שלקוחות לא יכולים בד"כ להגיע לעסק שלך בבית, חשוב לשמור איתם על קשר פרונטלי ולהגיע לביקור במשרדיהם.
14.
בני הבית - רצוי ומומלץ לשתף את בני ביתך בעסק שלך. חשוב שהם יהיו מעודכנים על ההצלחות, על סוגי הפעילות של העסק וכל דבר אחר שנראה לך חשוב.
15.
סוף יום - בסיום כל יום מומלץ לצאת לטיול רגלי קצר של כ-45-30 דקות. במהלך הטיול חשוב לא לשקוע במחשבות, אלא להיפך, להקפיד להתבונן על חפצים שונים שאת רואה במהלך הטיול. מעבר לתועלת לבריאות גופנית, את תגלי שטיול כזה מעניק לך הרבה אנרגיה ותחושות טובות, כמו גם משפר את איכות השינה שלך לאחר מכן.