X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתוך שנה אחת, מיוני 2001 עד יוני 2002, הפך עזמי בשארה, נוצרי, "בן מיעוטים בריבוע" בתודעת העולם הערבי, ממשת"פ של ישראל ללאומן ערבי קיצוני. איך זה קרה? מיהו עזמי בשארה האמיתי - זה שנפגש ביחידות עם דני יתום או זה שהוחשד ע"י "נדב" בקשר עם החיזבאללה?
▪  ▪  ▪

קשה להצביע על נקודת הזמן המדויקת שבה חצה ח"כ עזמי בשארה בתודעה הערבית את הקו העדין שבין חשוד בשיתוף פעולה עם "האויב הציוני" למעמד של "גייס חמישי". החברה הערבית הישראלית איננה יודעת רחם גם כשמדובר בשמועות בלבד. עזמי בשארה, נוצרי, איננו אהוד בלשון המעטה על הרוב המוסלמי בישראל. הוא תמיד ייחשד בשיתוף פעולה של "בן מיעוטים בריבוע", נוצרי החי בתוך מיעוט ערבי. לא מעט אנשים שנחשדו בעבר בשיתוף פעולה עם ישראל ונחשפו, הבינו שהתנאי האולטימטיבי לקבלת רהביליטציה בתוך חברתם הוא בהפגנת לאומנות בוטה ואף למעלה מזה. בפארפראזה על אמירה אחרת ניתן לומר "כשחינך הלאומי סר, זה לא כבוד למגזר".
כדי להבין טוב יותר מדוע סר חינו הלאומי של ח"כ עזמי בשארה צריך לשוב אל שורת אירועים שהתרחשו בסוף שנת 1999. ב-11 בדצמבר אותה שנה פרסם השבועון הספרותי היוצא לאור בדמשק, "אל אוסבוע אל אדבי", מאמר מפרי עטו של נשיא אגודת הסופרים הסורים עלי עורסאן. עורסאן, הדהים במאמר תוקפני ומעליב כלפי בשארה והבליט נקודה שהיכתה גלים בכל בעולם הערבי: "עזמי בשארה", הוא טען, "משמש צינור תקשורת רשמי בין ממשלת ישראל להנהגה הסורית בדמשק".
על המציאה קפצו לא מעט כלי תקשורת ערביים וביוני 2001, פרסמו אחדים מהם ובראשם העיתון הירדני "אל ראי" מאמרי התקפה ולעג לבשארה. הם ציטטו בהרחבה מקורות מוסמכים ישראלים שהודו שלא רק שעזמי בשארה שימש כנציג רשמי של ראש הממשלה אהוד ברק, אלא הוא אף נהג להיפגש ביחידות עם האלוף (במיל.) דני יתום, ראש המוסד לשעבר, ששימש אז כראש המטה המדיני ביטחוני של ברק וככל סוכן נאמן, הגיש ליתום דוחות כתובים אודות ביקוריו בסוריה.
הכתבים הערבים הכבירו ציטוטים מפי אישים ישראלים בולטים אודות הסקופ שנקרה להם. מזכיר הממשלה דאז יצחק הרצוג קבע שדיווחיו של בשארה היו "מעניינים". הנשיא משה קצב צוטט "שבשארה קיבל היתר בלתי רשמי לבקר בדמשק" ובכך נתן גושפנקא רשמית להיותו בתפקיד חצי רשמי. גם הח"כ מהעבודה סאלח טריף, שהתאמץ מאוד באותה תקופה להיות הראשון שיפתח את האפיק התקשורתי אל דמשק, "התלונן" תוך מחאות קולניות על כך שברק העדיף את עזמי בשארה, המזוהה עם מפלגה ערבית קיצונית על פניו של איש מפלגתו שהוא קצין צה"ל במילואים.
ואם בזה לא היה די, סקר שערך אותה עת מכון המחקר "מותגים" חשף ש 43 אחוזים מהציבור הישראלי האמין שבמגעיו עם הסורים, שימש בשארה "נציג רשמי של מדינת ישראל". מה צריך יותר מכך כדי שהציבור יאמין שמדובר באדם המקורב לשלטון הישראלי וצריך להיזהר ממנו? התקשורת הערבית בעיקר מחוץ לישראל לא יכלה להישאר אדישה לכך וכנראה שהלחץ על בשארה עשה את שלו.
והנה, רק שנה חלפה, וביוני 2002, בעת שנימק את בקשתו לפסול את רשימת בל"ד לכנסת, מציג היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין חוות דעת של מפקד בכיר בשב"כ,"נדב", שחושף מסכת של פעילות חתרנית אנטי ישראלית קשה של... עזמי בשארה, חסרת תקדים בחריפותה ובהיקפה לגבי חבר כנסת ישראלי ולגבי נבחר ציבור.
לרבים מקרב ערביי ישראל נראה הדבר כבדיחה. כך למשל העיד "נדב" שבמהלך האינתיפאדה הציע בשארה לערפאת "לאחד את כל הכוחות המתנגדים לישראל כמו: אש"ף, החמא"ס והג'יהאד האיסלאמי לצרף אליהם את ערביי ישראל ולצאת נגד מדינת ישראל במתקפה רבתי". בחזית הלבנונית, הוחשד בשארה בלא פחות מ"שיתוף פעולה עם החיזבאללה".
אז מיהו עזמי בשארה האמיתי? ערבי פלשתיני גאה ונאמן כהגדרת תומכיו, או כזה שנותר "מחסוב על אל דולה" (מקורב לשלטון), כינוי שהודבק למשת"פים גלויים, כדברי יריביו ומבקריו. גם היום, יהיו בין ערביי ישראל ובוודאי בעולם הערבי מי שיאמרו כי "הכל מסחרה" בהתכוונם לכך שכל הספין התקשורתי אודות "היעלמותו" של בשארה הוא סיפור כיסוי לעבודתו עבור השלטונות הישראלים בבחינת "הפוך על הפוך".
לעומתם, יש המאמינים כי החשש של בשארה כי ייעצר בגין חשדות, אמת או שווא, הוא אמיתי. כך או אחרת, גם בשיא כוחו הציבורי והפרלמנטרי לא היווה עזמי בשארה "כבוד למגזר" והיום נראה כישלונו... יתום מתמיד.

תאריך:  15/04/2007   |   עודכן:  15/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיסטר עזמי וד"ר בשארה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בשארה כמייצג הפלשתינאי
אלי סגל  |  15/04/07 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
חסידי אומות העולם שהוכרו לאחרונה על-ידי יד ושם
יואב לוין
ספין מתוחכם במיוחד הוא ספין של מילים. באמצעות בחירה קפדנית של מונחים והתעלמות מאחרים, מוגדר האופן שבו נתפס נושא כלשהו ומפורש. בדרך מעודנת ומתוחכמת מועברים מסרים המתבססים על תפיסת עולם מסוימת מאוד
שי ברק
אל לנו "להשלים את מלאכת הצורר הנאצי" ולתת יד לחרפת רעב של ניצולי שואה
גל סער
ראש ממשלה רודף ראש ממשלה, שר רודף שר, האחד הורס את מה שקודמו בנה והמערכת מתנהלת בתוך מבוכה ומבולקה המסכנת את עתידה של המדינה, לא רק כישות דמוקרטית - אלא גם את עצם קיומה כמדינה יהודית/ריבונית בלב מזרח תיכון עוין
ד"ר יובל ברנדשטטר
שר הביטחון של מדינת ישראל הוא סכנה קיומית לביטחונה של מדינת היהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il