X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ההורים להיזהר מפני "מהמורות" אופייניות בקרב זוגות שהפכו להורים לאחר טיפולי פוריות ילד שלא למד לשמוע "לא", יתקל בבעיות חמורות בעתיד
▪  ▪  ▪
להציב גבולות [צילום אילוסטרציה: AP]

במזל טוב הפכתם להורים לאחר שנים רבות של טיפולי פוריות מתישים. המתח הרב שליווה את הטיפולים ואת חודשי ההיריון מתחלף בדאגה לתינוק החדש.
עליכם להיזהר מפני "מהמורות" אופייניות בקרב זוגות שהפכו להורים לאחר טיפולי פוריות. הסכנה העיקרית היא שזוגות שסבלו כל-כך הרבה בשביל התינוק, ירצו לתת לו את הכל ולא ישימו בפניו את הגבולות שהכרחיים להתפתחות התקינה של הילד וגם לשלווה הנפשית של ההורים.
דבר זה עלול לבוא לידי ביטוי במתן אפשרות לילד להשתולל בבית ובמקומות ציבוריים, עד כדי סכנה לבטיחותו ופגיעה באיכות החיים של הסובבים. מעבר לכך, ילד שלא למד לשמוע "לא", יתקל בבעיות חמורות בעתיד כשהחיים ייזמנו בפניו אכזבות ומפחי נפש ולא יהיו לו הכלים להתמודד איתם.
ההורים צריכים לקבוע לעצמם את הגבולות - שהם אינדיבידואלים מאוד - ולעמוד בנחישות על שמירתם. הכללים צריכים להקיף את כל תחומי החיים: צורת ההתנהגות, הוצאות כספיות, סדר היום, פגישות עם חברים וכו'. למי שמתלבטים מומלץ לפנות להדרכה כדי לדעת איך ומתי להגיד את ה"לא" לילדים.
אסור להורים לוותר על הדאגה לעצמם: לשמור על שעות שינה סבירות במידת האפשר, לצאת לבילויים ופגישות עם זוגות אחרים ופיתוח הקריירה. בשנות הטיפולים הם התרגלו להקריב עבור הילד, אבל המערכת המשפחתית תהיה בריאה יותר ככל שההורים ידעו לשמור על ההנאות הקטנות של החיים.
אחת השאלות עימן מתמודדים הורים שעברו טיפולי פוריות היא אם, איך ומתי להגיד לילדים שההיריון הושג בטיפולים. שימוש במושגים כמו "ילד מבחנה" עלול להבהיל את הילדים וליצור בהם אי ביטחון ביחס לקשר עם ההורים, במיוחד אם הם ישמעו אותו מאדם זר בדרך לא מבוקרת.
ככלל, ההמלצה היא להגיד לילד בגיל המתאים שההורים קיבלו עזרה כדי להביא אותו לעולם כי הם כל-כך רצו בו. אם בני המשפחה, הקרובים, השכנים והידידים יודעים על הטיפולים, סביר שהמידע יגיע בשלב כלשהו לילד ומוטב לשלוט על התהליך.

לא לספר לאחרים

במקרים בהם בני הזוג שמרו על הטיפולים בחשאיות, אין חובה לשתף בכך גם את הילדים, כי הסכנה שמידע כזה יגיע אליהם באקראי פחותה בהרבה.
לאחר הולדת הילד הראשון, במרבית המקרים ירצו ההורים בילדים נוספים שגם הם יהיו כרוכים לרוב בטיפולים, על כל הכרוך בכך. הורים "רגילים" שמתחילים בהריון לא צריכים לשתף בכך את הילד עד לשליש השני של ההיריון, כשהבטן מתחילה לבלוט ולעורר תהיות. כשמדובר בטיפולים שיש בהם היעדרויות מהבית, צורך של האם במנוחה, זריקות וכו' התמונה היא שונה.
אפשר ליידע את הילד על ביצוע התהליך כדי שהוא לא יחוש במצוקה בגלל מצבי הרוח המשתנים של האם והמתח. צריך להיזהר מלהיגרר לקיצוניות השניה. יש מקרים של הורים שלוקחים איתם את הילדים למרפאה ולבית החולים. מקומות אלו יכולים להיראות כגורם מאיים וליצור חרדה לילדים ולכן כפי שלא מכניסים את הילדים לתוך מיטת הוריהם בעת מעשה ההתעברות, כך גם בטיפולים מוטב שהם יהיו מחוץ למוסדות הרפואיים.

מחברת המאמר הינה מדריכה ומאמנת הורים
תאריך:  03/09/2008   |   עודכן:  03/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בראיון מיוחד ל-Nfc מסביר החוקר, ד"ר יעקב לוי, איך להתגבר על שיבוש מערכות הזמן של השעון הביולוגי בעקבות טיסה ארוכת-טווח
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
אופן קביעת התמורה בהסכמים לרכישת שירותים ביחס למקרקעין עשוי להוות סממן שיילקח בחשבון בשאלה האם אכן המדובר ברכישת שירותים או שמא במכר מסווה. עם זאת, אין המדובר בסממן מכריע, ולעיתים דווקא תקנות תכנוני המס החייבים בדיווח עשויות לסייע בהקשר זה
יוני בן-מנחם
בשטחים מתפתח לאיטו משבר פוליטי חריף סביב סיום כהונת הנשיא הפלשתיני בעוד שלושה חודשים. ארגון החמאס נחוש להודיע כי מחמוד עבאס סיים את תפקידו ולמנות לו מחליף מטעמו. ישראל וארצות הברית מודאגות אך עדיין לא גיבשו דרכי פעולה לטיפול במשבר הצפוי
איתן גנור
כל הצדדים שותפים לכישלון, המורים שאינם מוכנים לצאת מביצת הנוחות, ארגוני המורים שכל מטרתם היא הישרדותם, שרי החינוך לדורותיהם שלא היוו מנהיגים, וההורים שלא הבינו כי זלזול במערכת זו חרב פיפיות שבסופו של דבר פוגעת בילדיהם. גם ילדי ישראל שותפים לכישלון, הם נידונו להתבגר עם חינוך לקוי ולימוד רע, וזהו דור העתיד
ד"ר צ'לו רוזנברג
ישאל כל אדם סביר מדוע יש צורך בפיטורי מנכ"ל "מקצועי" עם התחלפות השר הממונה? אם היו בודקים את המעשה לפי אמות מידה של המשפט הציבורי, הרי כלל לא סביר שהיו מיד מפטרים מנכ"ל וממנים תחתיו מנכ"ל "נאמן לשר" או מי שמוכן לבצע את המדיניות של השר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il