X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשים רבות מחפשות מענה שאינו רפואי ושניתן לצרוך אותו ללא סיכון להלן המלצות שישפרו את איכות החיים
▪  ▪  ▪
לטפל בתסמינים [צילום: פלאש 90]

הזעות לילה נגרמות בשל שינויים הורמונליים היוצרים הזעות וגלי חום והמשפיעים על בלוטת ההיפותלמוס שמצויה במוח האחראית על וויסות החום בגוף = חסר איזון.
נשים רבות מחפשות מענה שאינו רפואי ושניתן לצרוך אותו ללא סיכון. להלן מספר המלצות בתחום התזונה ואורח חיים בריא, אשר ישפרו את איכות החיים ויסיעו בהתמודדות עם ההזעות.
1. לפי הרפואה הסינית לדוגמה בגיל המעבר ישנו חום בגוף היוצא החוצה באמצעות ההזעה ולכן, ממליצה הרפואה הסינית על קירור הגוף באמצעות תזונה מתאימה הכוללת צמחי מרפא שיסייעו בין היתר בהרגעה, חוסר שקט, הזעות לילה וגלי חום. המזונות המומלצים הם: ברוקולי, סלרי, חסה, נבטים, אספרגוס, אפרסמון, חיטה, אבטיח, דגנים מלאים, קטניות, כרוב;
2. יש להפחית בכמות המזונות מן החי, קפאין, סיגריות, אלכוהול, תבלינים חריפים ומזונות מטוגנים, המגבירים את כמות החום בגוף ועל כן יגבירו הזעות לילה גלי חום ועצבנות.
3. יש לתגבר את כמות השתייה, המקררת את הגוף ומעניקה תחושת שובע. על כן יש להמיר משקאות מוגזים, תוססים במים, מיצי ירקות, פירות ותה צמחים (12-10 כוסות ביום).
4. רצוי לאכול פירות וירקות טריים או מוקפצים, אך לא מזונות שעברו בישול ארוך או אפייה הגורמים לחום בגוף. ככל שהמזון מבושל כך האנרגטיקה (אנרגיה) של המזון מתחממת.
5. יש להרבות בפחמימות מורכבות המכילות סיבים תזונתיים ומעניקות תחושת שובע ולהפחית בפחמימות פשוטות המעלות את רמות הסוכר והטריגליצרידים. רשימת הפחמימות המורכבות הם: אורז, מלא, פסטה מלאה, לחם מחיטה מלאה, שיפון, שיבולת שועל, קינואה.
6. יש להמעיט בחלבונים מן החי היוצרים תחושת חום בגוף ומצויים בביצים, בשר, עוף וביצים ולהמירם בחלבונים מהצומח כמו: שעועית, עדשים, חומוס, סויה ופול.
7. ניתן לשלב פורמולות של צמחי מרפא בחליטה או בטינקטורה (מיצוי) שתינתן בהתאמה אישית על-פי הסימפטומים הדומיננטים אצל המטופל. בדרך-כלל הצמחים שיבחרו יהיו צמחים הורמונליים, כמו: סימיסיפוגה, שיח אברהם ועוד.
8. מומלץ לשלב תוספי תזונה כמו: מולטיויטמין 50+, ויטמין B סטרס, כרומיום במידה ויש כמיהה למתוק ולאיזון רמת הסוכר. ויטמינים אנטיאוקסידנטים A.E.C סלניום, Q10 בעיקר בקרב מעשנים ובעלי סיכון למחלות לב וכלי דם.
9. רצוי להסתייע בטיפולים מרגיעים כמו טיפולי רפלקסולוגיה, מסז', תרגילי יוגה, מדיטציה ודמיון מודרך.
10. מומלץ לבצע פעילות גופנית שמסייעת למניעת מחלות כלי לב ודם, הפחתת הסוכר, ירידה במשקל ולתחושת רוגע ושלווה - פעילות פיזית מגבירה את תחושת הביטחון העצמי והחזרת תחושת השליטה על גופנו, תהליך המתערער עם החשיפה לסימפטומים אלו.
11. יש לצרוך מזונות הנחשבים כאנטי אוקסידנטים בכדי לנטרל רעלים ולהפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. ירקות ממשפחת המצליבים: כרוב, כרובית, ברוקולי, כרוב ניצנים, צנון, צנונית ולפת. מזונות המכילים ליקופן - עגבניות, אבטיח ויין אדום. מזונות המכילים ויטמין C - פירות וירקות טריים בכמות גדולה המצויים בפרי הדר, פלפל ירוק, שמיר, ברוקולי, כרוב, פטרוזיליה, קיווי, לפת, גויאבה, דובדבנים.
12. אכלו מזונות המכילים אומגה 3 המסייעת בהפחתת רמת הדיכאון ומניעת מחלות לב וכלי דם. אומגה 3 נמצאת במאכלי ים, דגים, אצות, זרעי פשתן, שמן פשתן, שמן קנולה ואגוזי מלך.
13. המירו שומנים רווים הנמצאים במזונות מן החי בשומנים חד ורב בלתי רוויים המצויים בשומנים מן הצומח כמו: אגוזים, גרעינים, טחינה, שומשום, אבוקדו, זיתים, שמן קנולה, שמן זית ועוד.
14. מומלץ לצרוך מוצרי סויה כתחליף לחלבון מן החי. מוצרי סויה המכילים פיטואסטוגנים המאזנים את המערכת ההורמונלית וספונינים המסייעים בפירוק שומנים העלאת הכולסטרול הטוב והפחתת הכולסטרול הרע, על כן הם מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם.

מחברת המאמר הינה ראש החוג לנטורופתיה במכללת מהות לרפואה משלימה, בחסות מרכז ההשתלמויות של אוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  01/07/2009   |   עודכן:  01/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
אורי לופוליאנסקי, ניר ברקת – שני ראשי העירייה האחרונים של ירושלים הם אנשים ללא כל ניסיון פוליטי. הראשון עשה קדנציה אחת והבין ככל הנראה שדי לו בכך    השני, אם ימשיך בדרכו דהיום, יסיים את תפקידו בתום הקדנציה או הרבה לפני כן    לחילופין הוא יצטרף לפוליטיקה הדוחה ויישאר שם לנצח
ראובן לייב
ההוזה בכוכבים, המתקשר, הכת והמחזיר בשאלה ובתשובה רק תופסים טרמפ על מצוקתו של מי שמעורער ושאינו עומד על שתי רגליים מוצקות
צפורה בראבי
במקום להעלות מחירים - צמצמו בהוצאות!
ענבל בר-און
הצעת החוק של ח"כ ישראל חסון, אשר תכשיר את חוות הבודדים בנגב, אושרה בקריאה טרומית    המתיישבים מברכים    הארגונים החברתיים והתכנוניים מתריעים מפני הפקעת משאב ציבורי לאומי לטובת בודדים    ציונות או הפרטה?
אריאל מונין
האם הנהגת ש'צנחה' מספר קומות עם מכוניתה בחניון קניון מלחה בירושלים ונהגה, כפי הנראה, ללא רישיון, זכאית לפיצוי מהביטוח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il