X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עתירה לבג"צ שמטרתה ביטול נוהל הקובע רף מינימלי של איכות, בטיחות והתאמה לחלפים בהם מתקנים את תאונות הדרכים בישראל עמדה במרכזו של דיון חירום בוועדת הכלכלה של הכנסת, יומיים לפני הבג"צ יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס: "אין לי כל כוונה להשפיע על בג"צ". באמת?!
▪  ▪  ▪
ח"כ אופיר אקוניס [צילום: פלאש 90]

אמנם, אדם עסוק אני ואף מיוחסת לי בערות של בעל מוסך, אך לא זכור היה לי כי פורסם דבר מינויו של ח"כ אופיר אקוניס, יושב-ראש ועדת הכלכלה, לתפקיד של אב בית דין גבוה אפילו מבג"צ. מצד שני, כיצד יכול הייתי לשמוע על כך, אם בית-דין-השדה המיוחד הזה – לו הוקנו גם סמכויות של הוצאה להורג של תוצרי פקידי ציבור נאמנים ומקצועיים על מזבחם של אילי הממון - הוקם שעות ספורות טרם הדיון בבג"צ, ולהתרשמותי – על-מנת לבצע סיכול (ממוקד מאוד) של ההליך בבג"צ (נכון, ראש הוועדה וחבריה חזרו והצהירו כי אין בדעתם להשפיע על שיקול הדעת של שופטי הבג"צ אך זאת בדיוק חזרו ועשו, בעקביות ובנחישות ראויה לציון ויש לומר שאף ללא בושה).
אקוניס מציג: לא דיון ולא דיין
במחשבה שנייה, אולי הביטוי "בית דין" אינו מתאים, שכן בהליך משפטי מבררים את העובדות ושומעים את כל העמדות והצדדים (ואם זה לא מובן – עוד טרם מגבשים דעה). לא כך היה בדיון שניהל ח"כ אקוניס. במחשבה שנייה, גם הביטוי "דיון" אינו הולם, שכן היה זה למעשה מונולוג חד-צדדי של יבואני החלפים התחליפיים וחברות הביטוח ששיאו המפואר היה ב-"הודעת סיכום" שהייתה מוכנה, כך נראה באמתחתו של ח"כ אקוניס כבר מראש.
במשפט הקופים אשר התנהל בארה"ב בשנות ה-30 (כנגד מורה אשר לימד את תורת האבולוציה של דרווין), ואשר הקטיגור בו היה מטיף דתי פנאטי, לא איפשרו השופטים לעדים המקצועיים – המדענים - לדבר כלל, והגיעו עם גזר הדין המרשיע עוד טרם החל המשפט כאשר ביקש הסניגור לעמת את הקטיגור עם התיזה שלו עצמו – האשימו אותו השופטים בביזיון בית המשפט.
ועדת הכלכלה: משפט הקופים המודרני
הביזיון שאני הייתי עד לו במשפט הקופים המודרני (סליחה, ישיבת ועדת הכלכלה) שהתקיים ב-28.7.09 ובו היה משרד התחבורה ה-"נאשם", היה לא לי – הגם שבכל הכבוד, המוסכים הם אלו שמתקנים את הרכבים ואמורים להתקין את חלקי החילוף הבלתי מתאימים ובלתי בטיחותיים; לא למומחי הטכניון ומכון התקנים שבאו להסביר את מהות התקינה ומקורה אך לא איפשרו להם לדבר; אף לא ליועץ המשפטי של המועצה לצרכנות שהואשם על-ידי ח"כ אפללו באינטרסנטיות(!) (זאת במובחן כמובן מיבואני החלפים החפים כידוע מכל אינטרס); לא ליועצים המשפטיים של משרדי הממשל השונים שגם להם לא ניתנה כל זכות דיבור; לא לפקידי משרד התחבורה אשר הוקעו על-ידי חברי הוועדה כ–"קיצוניים". הביזיון היה של כולנו כאזרחים – ביזיון לבית המשפט הגבוה לצדק, ולדמוקרטיה שלנו.
העובדות לא חשובות, חשוב הפופוליזם
אימרה ידועה היא: "קודם כל תהיינה העובדות בידיך ואז תוכל לסלפן כאוות נפשך" (מרק טווין). למרבית הצער, לא רק שלא היו בפני חברי הוועדה בראשות ח"כ אקוניס עובדות רלוונטיות (כגון: מה ההבדל בין חלפים מקוריים ותחליפיים; מהו הנוהל של משרד התחבורה הנתקף עתה בבג"צ; איזו עבודה מקצועית ומשפטית נעשתה טרם גיבוש הנוהל; מחקרים בעולם ובארץ ביחס לטיבם של החלפים... וזאת כמובן אם נוציא מחקר עליו התבסס ח"כ אפללו שנשא תאריך של שנת 2004...), אלא שהם לא ביקשו אפילו לשמוע את אלו שהזמינו לוועדה לדעתם, כאשר דעתו של כל אחד ואחד מבעלי המקצוע שנכחו בוועדה – הייתה חשובה ומבוססת על ניסיון וידע רב-שנים. חברי הוועדה העדיפו לשמוע אך ורק את אלו שאינם בעלי מקצוע אלא בעלי עסקים – יבואני החלפים ונציגי חבורת הביטוח והליסינג.
במחשבה שנייה, אולי "לשמוע" גם היא מילה לא מתאימה, ויש לתקן ל-"להכתיב לפרוטוקול". שהרי לא לשמוע באו חברי הוועדה אלא להשמיע – אמירות נחרצות כנגד משרד התחבורה, שבכל הכבוד, נראה כי לא היו מבוססות אלא על פופוליזם מזוקק.
צר לי שנאלץ אני לחזור לעניינם של הקופים, אך הפעם אתמקד בשלושה בלבד: "לא ראיתי, לא שמעתי, לא אמרתי". שלושת אלו מסמלים מצב או אדם יודע כי נעשה עוול בסביבתו, אך בוחר להעלים עין מן המתרחש.
...ושהילדים של אנשים אחרים יסעו ברכבים בהם מותקנים החלפים הבלתי תקניים והבלתי בטיחותיים שיבואני החלפים התחליפיים מבקשים לייבא – הרי לחברי הכנסת שלנו יש תמיד רכבים חדשים בהם מותקנים חלפים בטיחותיים בלבד. ואנחנו, כלשעצמנו, אזרחים ובעלי מקצוע, אזרחים קטנים כמותי, נמתין לפסיקת בג"צ.

הקרב על חלקי החילוף
הכותב הינו יו"ר איגוד המוסכים בישראל וחבר בהנהלת פורום ארגוני הרכב בישראל
תאריך:  30/07/2009   |   עודכן:  30/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקוניס עוקף בג"צ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טוב להיות חברים של ביבי  ל"ת
חבר מרכז ליכוד  |  1/08/09 12:17
2
הדג מסריח מראשו של ביבישטייניץ
א. פובליציסט  |  1/08/09 12:25
3
ככה זה כשהישיבה מכורה מראש ל"ת
יודע מבפנים  |  2/08/09 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה יואלי
לחורבן הפיזי של ירושלים קדם חורבן מוסרי, של מי? כולם מכירים את האגדה על קמצא ובר קמצא, אבל מסתבר שהתלמוד לא מאשים אותם אלא דמויות אחרות    מעט לתשעה באב
טובה סכר
המושג של גורל או מזל השולט במציאות הינו זר לתפיסה היהודית. למרות זאת, אנו מוצאים כי ישנן תקופות בשנה המזוהות עם מזל ושמחה וכאלו המוקדשות לאבל ולאובדן    שינוי מזלנו הוא לא רק תפקידנו אלא גם ייעודנו
אהרון רול
הדעת נותנת כי הגיון ושכלתנות יובילו צעדינו הנשענים על מצע רחמים ואהדה לסובלים ולנדכאים. לדאבוננו, במקומותינו הפכנו היוצרות
ראובן לייב
לפי המסורת, עתיד יום התענית להפוך ליום של שמחה, מאחר שעל-פי האמונה אין המשיח בא אלא בתשעה באב
אפרי הלפרין
שיטת השקשוקה - לא תמיד עובדת, פעמים שאזרחים תמימים החרדים לזכויותיהם, או ארגונים הדואגים לאיכות הסביבה, תופסים את השור בקרניו בזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il