X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היעוץ מבוסס על עקרונות אסתטיים מתחום האומנות בעזרת אמצעי הדמיה
▪  ▪  ▪
עומק החיוך: עד השיניים אחוריות [יח"צ]

תחום הקוסמטיקה מאופיין בחידושים ופיתוחים מתמידים בקצב מהיר הניזונים ממודעות ציבורית גוברת ובמקביל לה הקצאת תקציבי מחקר ופיתוח גדולים מצד החברות המבקשות להתחדש ולהתפתח על-מנת להתחרות ולשמור על מעמדן בשוק.
הדמיה ממוחשבת באמצעות תוכנת מחשב הינה הכלי המתקדם ביותר כיום בתחום הייעוץ הקוסמטי - אסתטי בתחומי האיפור/שיער/פלסטיקה.
טכנולוגיה ייחודית זו חודרת כיום לתחום האסתטיקה הדנטלית ככלי עזר מתקדם בתחום הייעוץ הקוסמטי ברפואת השיניים. ההתייעצות הקוסמטית, אצל רופא השיניים באמצעות טכנולוגיית ההדמיה הממוחשבת הינה לרוב ההזדמנות הראשונה של המתעניין בשינוי החיוך, לבחון את האפשרויות לעיצוב "החיוך המושלם" המתאים ביותר לתפיסתו האסתטית צרכיו ונתוניו - בהתאם לנקודת המוצא שהינה החיוך הנוכחי.
ההדמיה הממוחשבת מאפשרת להגיע לתוצאה סופית של חיוך המהווה את השילוב האופטימלי בין טעמם והעדפותיהם האישיות של המטופלים, לבין עקרונות הקוסמטיקה הדנטלית שנקבעו לאור מחקרים על העדפות מטופלים רבים, בהתאם לנורמות חברתיות מקובלות ולתפיסה המערבית.
לשם יצירת ההדמיה, מצולם החיוך ובאמצעות תוכנת ההדמיה נעשים בו שינויים תוך הקפדה על שינוי הפרטים, בהתאם להנחיות הרופא ולהעדפות המתרפא. עקרונות "החיוך המושלם" בהם נעזרים בהדמיית החיוך מבוססים על יסודות האומנות הקלאסית - כדרישה לסימטריה, יחס נכון של אורך כל שן לעומת רוחבה, הקבלת קו החיוך למישור העיניים, קו חיוך קשתי המקביל לקו השפה התחתונה, קו חניכיים המקביל לקו השפה העליונה, פרופורציות נכונות לכל שן ושמירה על "יחס הזהב" בין השיניים הקדמיות אשר הומצא בזמנו על-ידי לאונרדו דה וינצ'י.
תוכנת המחשב מתאימה את צורת השיניים
למעשה באמצעות תוכנת המחשב, ניתן להעלות מגוון אפשרויות שונות לשיפורים ולהחליט יחד עם המטופל מהי האפשרות המועדפת, בדומה לבניית קלסתרון על-ידי חוקרי המשטרה.
ניתן לבחון ולהתאים את צורת השיניים העתידית, להתלבט בנוגע לצבע השיניים על-ידי מספר אפשרויות לשנויי צבע בהתאם למאפייני גוון העור והשפתיים, מתן שקיפות לאזורים מסוימים בכל שן, הוספת ברק ושינוי מבנה (אורך, רוחב, זווית) ולבחון מראש את "מראה החיוך המושלם" הצפוי להתקבל בסופו של התהליך.
מעבר ליכולת ההתאמה המדויקת, מאפשרים אמצעי ההדמיה תיאום ציפיות בין הרופא למטופל/ת וסיכוי גבוה ביותר להצלחה הנמדדת לא רק בתוצאה עצמה, אלא בתחושתו האישית ושביעות רצונו של המטופל.
מודל גבס
שלב נוסף, לאחר התאמת החיוך ותיאום הציפיות באמצעות התוכנה, הינו בניה על-גבי מודל גבס של צורת השיניים עליה הוחלט. לאחר לקיחת מידות מדויקות של השיניים הקיימות בפה, בונים בעזרת שעווה על-גבי מודל השיניים הקיימות את צורת השיניים העתידיות בהתאם למאפיינים שנבחרו על-ידי המתרפא והרופא, כך ניתן להתבונן מחוץ לפה בתוצאה האמורה להתקבל וזאת בצורה תלת מימדית, וליצור שינויים בשעווה עד ליצירת צורה שעימה המטופל מרגיש שבע רצון.
הדמיה מלאה
בשלב השלישי ניתן גם ליצור הדמיה מלאה - פיזית, על שיניו של המטופל, בכדי לוודא סופית שהגענו לתוצאה המושלמת. ההדמיה בשלב השלישי מבוססת על ציפויי דמה מחומר פלסטי (אקריל) היכולים להיות מונחים על-גבי השיניים ומהווים מודל תלת מימדי, של מבנה השיניים שנבחר באמצעות תוכנת ההדמיה או בעזרת גילוף אבחנתי. את ציפויי הדמה ניתן להרכיב בתוך הפה על השיניים הקיימות - באופן המאפשר לבחון את המראה הסופי האמור להתקבל לאחר הטיפול האסתטי ולראות בקלות כיצד יראה החיוך, בסופו של התהליך. בשלב זה ניתן להכניס שיפורים קטנים נוספים הניתנים ליישום בחיוך הסופי.

עקרונות אסתטיים לחיוך מושלם

חיוך מקביל לקו העיניים
קו החיוך צריך להיות מקביל לקו דמיוני מאוזן המחבר בין זוויות העיניים.
חיוך סימטרי
ציר הסימטריה של הפנים הינו קו אורכי דמיוני העובר בין מרכז המצח, דרך האף ועד מרכז הסנטר. בחיוך אסתטי יש חשיבות רבה לסימטריה. אבל גם אם לא מתאפשרת סימטריה מושלמת, ניתן ליצור אשליה של סימטריה. ניתן "ליצור" סימטריה בין שתי השיניים הקדמיות המרכזיות ובין שאר השיניים הקרובות לקו האמצע. (ככל שמתרחקים מקו האמצע, חוסר הסימטריה פחות מורגש).
קו חיוך קשתי
מרכיב מרכזי של החיוך הוא קו החיוך. זהו הקו הדמיוני המחבר בין משטחי הלעיסה של השיניים העליונות, הקו שמשרטטים קצות השיניים העליונות. קו חיוך קשתי נראה צעיר יותר ומדגיש נעורים. בחיוך מושלם הקו הדמיוני הזה עוקב אחר הקשת הנוצרת על-ידי השפה התחתונה. קו חיוך שטוח יוצר מראה מבוגר ושחוק. אצל נשים, לרוב, קו החיוך קשתי יותר מאשר אצל גברים, ועוקב אחר קו השפה התחתונה.
קו חניכיים מקביל לשפה העליונה
קו החניכיים מחבר בין הנקודות הגבוהות של החניכיים מסביב לשיניים העליונות. בצורה האידיאלית, קו זה עוקב אחרי קו השפה העליונה, חושף במידה מועטה את החניכיים, ומציג בצורה אופטימלית את השיניים.
עומק החיוך: עד השיניים אחוריות
חיוך עמוק מאפשר חשיפה אידיאלית של השיניים, מהקדמיות עד האחוריות. בחיוך צר השיניים האחוריות ניצבות בצל, והשיניים הקדמיות נראות כמו עומדות לבדן.
אמברוזורות: הפרטים הקטנים של החיוך הגדול
אמברוזורות הן החללים המשולשים הקטנים בין קצוות השיניים. צורתן חשובה לרושם שמותיר החיוך. בלעדיהן השיניים נראות כמו קלידי פסנתר. הן צריכות להיות מזעריות בין שתי השיניים הקדמיות ורחבות יותר ככל שמתקדמים לעבר השיניים האחוריות.
יחס הזהב
יחס הזהב הוא יחס מספרי חשוב בתחומים שונים של אסתטיקה, אומנות ועיצוב. יחס זה, ידוע גם בתורת האסתטיקה של החיוך, כיחס בין רוחביהן של שש השיניים הקדמיות. אין זה כלל ברזל, אולם הוא יכול לשמש נקודת מוצא טובה לעיצוב החיוך. לפי כלל זה, היחס הנכון בין רוחב השיניים הוא 1.6:1:0.6.
פרופורציות נכונות לכל שן
לחיוך מושלם חשובות פרופורציות נכונות בין האורך והרוחב של כל שן ושן. לכל שן פרופורציות מתאימות משלה. לדוגמא: היחס האידיאלי המומלץ בשן המרכזית הוא 1:0.7 בין האורך לרוחב.

ציפוי חרסינה הלומינירס

הלבנת השיניים לצמיתות, "יישורן" במהירות ללא שימוש במכשיר יישור שיניים המצריך טיפול ממושך, שיקום שיניים שבורות, הארכת שיניים שחוקות, סגירת מרווחים בין השיניים וכיסוי שורשי שיניים חשופות כתוצאה מנסיגת שיניים, מתאפשרים כיום בקלות רבה וללא כאב, בעקבות הפיתוח האחרון בתחום ציפויי החרסינה הלומינירס (LUMINEERS) של חברת סרינט האמריקנית, אשר הושק לאחרונה בישראל (קונצרן סרינט האמריקני מתמחה בפיתוח עזרים, חומרים ומכשור בתחום רפואת השיניים).
הטכניקה מבוססת על ציפוי חרסינה חזק ודק במיוחד, כעובי עדשת מגע (0.2 מ"מ) המודבק ישירות על-גבי השן, ללא שיוף או פגיעה בשן מעבר לנגיעות קלות במקרים מסוימים בלבד, ללא כאב או רגישות. האחריות על הציפויים הינה ל-5 שנים.
הציפויים מיוצרים מחרסינה חזקה מאוד ועמידותם דומה לשן טבעית ואף יותר ובכך מגינים על חזית השן. לאחר הטיפול - אין הנחיות מיוחדות ואין צורך בתחזוקה מיוחדת.

מחבר המאמר הינו רופא שיניים, עוסק באסתטיקה ושיקום הפה, חבר נספח באקדמיה האירופאית לאסתטיקה דנטלית וחבר באקדמיה האמריקנית לקוסמטיקה דנטלית
תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  13/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעוץ קוסמטי אצל רופא שיניים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לך ללקנר לצחצח שיניים
ש.ד  |  17/08/09 14:33
 
- למה הרשעות?
שומר המוסר  |  18/08/09 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיגל שפיץ טולדנו, מילי אשל
קפיצת מדרגה לצדק החברתי: מבקר המדינה העלה את הרף ואינו מותיר את הזכות לבריאות בפריפריה כ"הטבה" אלא כחובת המדינה לאזרחיה
שולמית קיסרי
אלי שמיר הינו צייר בעל יכולות רישום וציור שמן כמו של טובי הציירים מן העבר. ציוריו הענקיים מזכירים את ציוריהם של גוסטב קורבה וואן גוך    בימים אלו מוצגת תערוכתו במוזיאון ת"א. אז למה אתם מחכים? לכו לתערוכה!
עו"ד שלומי שמחי
כאשר הציבור זועם - הוא מחפש אשמים. והמשטרה נמצאת שם כמטרה כמעט נייחת. כחולי המדים רחוקים משלמות, ועל כך אין מי שיחלוק. אבל אפילו ליל שבת האחרון, שהסתיים בצורה כל כך מזעזעת, לא צריך להוביל להאשמות חסרות בסיס
יוסף קנדלקר
הנוער המשועמם כבר מזמן הפך לתופעה בלתי נשלטת. לנוער אין כבוד לסמכות, חוזרים ואומרים מחנכים, הניצבים בפני מערכה קשה מול ילדים מאוד מתוחכמים    הפתרון: תמיכה במורים
ד"ר להבית אקרמן
רצוי לא לשהות בשמש בין השעות 9 בבוקר ל-4 אחר-הצהריים    מומלץ להרכיב משקפי שמש, ללבוש לבוש הולם, הכולל לפחות חולצה עם שרוול קצר ולשתות הרבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il