X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: אליס אמנדולה/AP]
ועדת הכלכלה אישרה את הרפורמה בענף ההטלה
שר החקלאות יהיה ראשי לדחות את המועד בתקופה נוספת, באישור ועדת הכלכלה, שלא תעלה על שלוש שנים מגדל שהייתה לו מכסה לייצור ביצים עד היום, וימשיך לייצר את מכסתו עד ה-28 ביוני 2032, או עד למועד אחר שיקבע לביטול התכנון, יהיה זכאי לפיצוי מהמדינה על ביטול התכנון. את הפיצוי, את היקף המכסה המזכה בפיצוי ואופן הביצוע יקבעו שרי החקלאות והאוצר בתקנות

ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, קיימה ביום חמישי האחרון דיון מרתוני בו אישרה לקריאה שנייה ושלישית את פרק החקלאות שפוצל מחוק ההסדרים, העוסק בענף הלול, על-רקע הסכמות שהושגו בנושא.
בהתאם להסכמות אושר כי ביטול התכנון יכנס לתוקף ב-29 ביוני 2032, כאשר שר החקלאות יהיה ראשי לדחות את המועד בתקופה נוספת, באישור ועדת הכלכלה, שלא תעלה על שלוש שנים. בנוסף נקבע, כי מגדל שהייתה לו מכסה לייצור ביצים עד היום, וימשיך לייצר את מכסתו עד ה-28 ביוני 2032, או עד למועד אחר שיקבע לביטול התכנון, יהיה זכאי לפיצוי מהמדינה על ביטול התכנון. את הפיצוי, את היקף המכסה המזכה בפיצוי ואופן הביצוע יקבעו שרי החקלאות והאוצר בתקנות.
במהלך הדיון ביום חמישי הוסכם, כי הזכאים לפיצוי יהיו גם מי שעדיין לא התחילו לגדל, ובתנאי שנקבעה להם מכסה החל משנת 2017, ובתנאי שהתחיל לגדל את המכסה עד אמצע 2024 ויגדל עד יוני 2032. בנוסף נקבע כי יינתן פיצוי גם למי שייצא מהענף בתקופת הביניים, מכניסת החוק לתוקף ועד ביטול התכנון. עוד אושר בחמישי, כי מהשנה הבאה ועד אמצע 2032 תעמוד המכסה השנתית על 2.5 מיליארד ביצים.
בדיון עלתה מחלוקת באשר לתוספת למכסה, ובסופו של דבר נקבע, כי שר החקלאות יוכל להגדיל את המכסה בעד 6% כל שנה בהתאם לתנאים המצדיקים זאת שינומקו, כאשר אם ירצה להגדיל את המכסה בשיעור גבוה יותר הדבר יצטרך לקבל את אישור ועדת הכלכלה. כמו-כן נקבע, כי מכסה למגדלים חדשים, שתיקבע לאחר הכניסה לתוקף של התיקון לחוק, לא תזכה בפיצוי מהמדינה במקרה של ביטול התכנון.
שר החקלאות, עודד פורר, אמר כי יברך על המוגמר לאחר שההצעה תאושר. מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן פס, בירכה גם היא על ההסכמות ואמרה כי את החלק שנוגע לביטול התכנון בעוד 10 עד 13 שנה, את נושא הפיצוי ואת חלוקת המכסות לדור ב' צריך לעגן בחקיקה. "אישור הצעת החוק תיתן אופק ובהירות, ותוכל לאפשר ביצוע חלקי ההסכם הנוספים שלא דורשים חקיקה כמו מתן מענקים והעלאת מחיר הביצה. פתחנו דף חדש ויפה עם הענף ויש עוד מהלכים לטובת הענף ולטובת הציבור", אמרה.
ח"כ אורי מקלב הזכיר כי ההסכמות הושגו לאחר מלחמות בין הצדדים, ומהלכים של משרד החקלאות שהיו דרקונים ודורסניים. "היום אנחנו רוצים לאזן בין הרצון להוזיל את מחיר הביצה לרצון לשמור על החקלאות והחקלאים בישראל", אמר.
מנכ"ל ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, אמר כי מדובר בישורת האחרונה לפני שמביאים מרגוע לענף שמתנהל שנים במטוטלת. לדבריו, "הסכם לא מגלם בו את כל השאיפות שלנו, אבל נותן לנו הבטחה שלא נגיע לכאן כל דצמבר לפחות לא בעשר או ב-13 השנים הקרובות, ומעמיד תקציב משמעותי. אני מקווה שאם נידרש לעוד תקציב נמצא אוזן קשבת להגדלתו".
עם זאת, לאה יוגב, לולנית משומרה, אמרה כי "העלות הנדרשת לעמוד בדרישות הווטרינריות בלתי ישימות והמשמעות שרבים מהמשק המשפחתי, בני 60-70 ומעלה, יאלצו לפרוש מהענף ויישארו ללא פרנסה. אנחנו בעלטה ולא רואים אופק או בהירות". יו"ר ענף העצמאים בהתאחדות המלאכה והתעשיה, צחי בן עיון, הוסיף כי הלולנים הקטנים קיבלו רק 3 שנים ברוטו לגדל, בעוד שהגדולים קיבלו 15 שנים ברוטו. הוא הוסיף כי ההסכם לא דאג לבעלי הלולים הקטנים. דברים דומים אמר גם המגדל דוד עגיל, שטען כי מהות ההסכם לא הייתה על דעת המשקים הקטנים הפעילים, שכבר 5 חודשים עובדים בהפסד ובסוף יקרסו.
מנגד, מנכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, הצטרף לברכות על ההסכם ואמר: "עברנו שנה לא פשוטה. המטרה שלנו הייתה להשאיר את הענף במשק המשפחתי, לשדרג ולייעל, להכניס השקעות שיטיבו עם הקטנים והגדולים ולייצר אופק תכנוני. אני מעריך שכשהענף יתאים עצמו גם המדינה תבין שהתכנון מייצר גם עבורה יתרון, וגם לצרכן יש בשורה בהורדת מכס". הוא ביקש להודות ליו"ר ביטון ואמר כי כינו אותו כאדריכל ההסכם, והודה גם לשר החקלאות, עודד פורר, ולמנכ"לית קאופמן פס.
מנכ"ל ארגון האינטרס שלנו, אלעד מלכא, טען כי הצעת החוק מייצגת אינטרסים של צד אחד בלבד, והצרכן לא עומד להרגיש שום הקלה בכיס ללא הפחתת המכסים שלא מעוגנת בחקיקה.
נציג פורום קהלת, עו"ד אריאל ארליך, הוסיף כי התכנון מזיק לצרכן והפשרה היא לא נכונה וסותרת את החלטת הממשלה לבטלו. "אין פה ביטול, יש פה הצהרת כוונות למה שיקרה בעוד 10 עד 13 שנים וכמוה כאי ביטול התכנון", אמר. הוא הוסיף כי בעיה נוספת היא הותרת ועדת המכסות בידי המגדלים.
היו"ר ביטון הגיב לדברי ארליך ואמר כי קולו של פורום קהלת לא נשמע כמשפחות עניות הולכות לשלם 500 שקל יותר כל חודש על תחבורה ציבורית, או במלחמה על הדיור הציבורי ודיור בר-השגה. הוא הוסיף כי גם אם יוזלו הביצים ב-10% המשמעות היא שקלים בודדים לכל משפחה, כשמצד שני עומדים 3,000 משפחות של מגדלים. ח"כ מקלב הוסיף: "ביצה אתה יכול לאכול או לא לאכול, אבל אתה לא יכול לא להגיע לעבודה או לקופת החולים. אי-אפשר גם להסתמך רק על ייבוא מחו"ל, כי אנחנו רואים מה קורה באוקראינה. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מה ששוויץ מרשה לעצמה".
ח"כ שמחה רוטמן אמר שיש תפיסה שגויה כאילו ההסכם מסייע לחקלאות, והוסיף: "איש לא ילמד אותנו איך לאהוב את החקלאות". בתגובה לכך אמר היו"ר ביטון: "גם אתם לא תלמדו אותנו איך שומרים על החקלאות, הציבור וגבול הצפון. אני הבאתי את ההסכם הזה, אני לא אלמד אותך ואתה לא תלמד אותי". בין השניים התפתחו חילופי דברים בסופם טען ח"כ רוטמן כי כל ההצעה היא נושא חדש.
היו"ר ביטון הודיע כי הוועדה תמשיך לדון בהצעה, אולם לא תקיים הצבעה עד אשר ועדת הכנסת תכריע בטענתו של ח"כ רוטמן. מאוחר יותר אמר ח"כ רוטמן כי משטר המכסות פוגע בחקלאות ובחקלאים. הוא הוסיף כי הוא מתקשה לוותר על כך שהפחתת המכס אינה חלק מהחקיקה וכן לא יכול להיות שקביעת המכסות נמצאת בידיים של המגדלים. לאחר ההפסקה הוחלט לקבוע כי מגדל שיבקש מכסה חדשה יקבל תשובה תוך 60 יום, או 120 יום אם מדובר במכרז, ויוכל להגיש השגה על ההחלטה לוועדת ערער.
הסיכום הניח את דעתו של ח"כ רוטמן, שמשך את טענתו לנושא חדש, והדבר אפשר לקיים את ההצבעה. לאחר אישור הרפורמה אמר היו"ר ביטון: "עשינו דבר גדול אחרי שנה קשה וסוערת ואני מוריד את הכובע בפני כל השותפים והשותפות שלי". הוא הוסיף, כי למרות שהיו הסכמות עדיין היו פערים רבים שצריך היה לגשר עליהם, והדבר עדיין לא תם ונשלם. המבחן לדבריו יהיה ביישום, ובכוונתו להמשיך לעקוב ולדאוג לחוליות החלשות ביותר.

הצעת משרד החקלאות לקיבוע משטר המכסות במשק הלול וקיבוע כוחו של קרטל הביצים עד שנת 2032 (לפחות) / נייר עמדה
הצעת החוק מחמירה את מצב משק הלול בישראל לרעת הצרכנים, בכך שמקבעת את תחלואי המצב הנוכחי לפרק זמן ארוך ביותר )13 שנה(. אשר על כן אין להעביר את החוק, ולכל הפחות יש לתקנו כך שוועדת המכסות לא תישאר בידי המגדלים בתקופת הביניים. (2 עמ')
תקנות צע"בח במסגרת רפורמה בענף ההטלה - השלכות הרות אסון על המגדלים בגבול הצפון והגליל / נייר עמדה
הננו פונים אליך כנציגי המגדלים במשק המשפחתי בגבול הצפון , ובשם וחברי העמותה להצלת המשק משפחתי והחקלאי בהטלה הפרושים לכל אורכו של גבול הצפון והגליל, מ- 26 מושבים מאז קום ומדינה ואשר מקור פרנסתם הינו ענף ההטלה, בשכר ממוצע של כ- 6000 ₪ לחודש לכל משפחה. (על פי תחשיב ביטוח לאומי) שכר מינימום לכל הדעות, למכולת מים ארנונה ועוד... מכפר יובל דרך מרגליות, אביבים, זרעית, דובב, מרגליות, שומרה , אבן מנחם , שתולה , נטועה, יערה, עבדון, עין יעקב, מעונה, שזור, שפר,ספסופה, כ.ב.זמרה, דלתון, ועלמה, מקור פרנסה שהיווה אבן שואבת להתיישבות בת קיימא מאז חומה ומגדל
תאריך:  26/06/2022   |   עודכן:  26/06/2022
+אמסלם נגד נתניהו: הוא מנסה לפגוע בי
17:22 26/06/22  |  עידן יוסף

אמסלם נגד נתניהו בראיון לרדיו גלי ישראל: "הוא מנסה לפגוע בי. נדהמתי שלא התקשר אלי". בחדשות 13 דווח כי אמסלם כתב בטלפון: "נתניהו עושה עלינו סיבוב. אנחנו הבהרנו את דברינו, בזה הסתיים הנושא. הכלבים נובחים והשיירה עוברת".
ברקע העימות, סיעת הליכוד לא תתכנס מחר.

+אור ירוק ל"חוקי הנאשם" ולהורדת אחוז החסימה
17:02 26/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים לחקיקה החליטה להחיל משמעת קואליציונית על חוקי הנאשם למרות אזהרת המשנה ליועמ"ש על הקושי לקדם את הצעות החוק בתקופה זו  ▪  חופש הצבעה בסוגיית אחוז החסימה  ▪  חוסר ודאות מוחלט לגבי תהליך התפזרות הכנסת - טופורובסקי מנסה לזרז, אך אורבך, שקד והאופוזיציה מעכבים

ישיבת הממשלה. שקד נעדרה [צילום: יואב ארי דודקביץ/ פול פלאש 90]
+הקטל בכבישי יו"ש: סקירה מיוחדת חושפת את המחדלים
12:39 26/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכי הרבה הרוגים - אבל הם לא נספרים, שוויון בחלוקת דוחות - אבל לא בתשלום הקנסות, הכי הרבה כלי רכב לא תקינים - אבל הם לא יורדים מהכביש, הכי הרבה תאונות - אבל הכי מעט שוטרים  ▪  סקירה של הכנסת חושפת את הנתונים

תאונת דרגים בכביש 60 [צילום: זק"א]
+בן-גביר קרא לח"כ סעדי "מחבל" - והוצא מהדיון בוועדה
09:36 26/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בוועדת חוקה מנסים להפעיל לחץ על ח"כ ניר אורבך לזרז את תהליך פיזור הכנסת  ▪  ח"כ אבידר: "חבל שנזכרו בחוק הזה ברגע האחרון"  ▪  ח"כ אמיר אוחנה: "פיגוע בדמוקרטיה שאתם מנסים לחולל"

ועדת חוקה. דיון סוער [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית יפרח  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה אישרה את הרפורמה בענף ההטלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה על הדרת נשים במרחב הציבורי אמרה יו"ר הוועדה ח"כ תומא-סלימאן: "החלטות הממשלה בסוגיית הדרת הנשים לא כללו שום צעד שיש בו סמכות לביצוע. להעביר החלטות ממשלה נגד הדרת נשים בלי להקצות תקציבים זה מס שפתיים"
עידן יוסף
בנוסף לעיוורים - קיימים כלבי התרעה רפואי למתמודדי סוכרת, אפילפסיה והתקפי עילפון, הלם קרב ומתמודדי-נפש    יוזמת החוק, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, אפרת רייטן-מרום: החוק בא לתקן מצב-קיים, בו אנשים רבים משתמשים בכלבי-עזר וזוכים לחיות ממש את חייהם
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: "עמדתם של היועצים המשפטיים תישמע בכבוד רב ובהרחבה בדיוני הוועדה. ובמקום שבו תוצג מניעה משפטית, דעתם תכובד"    "האחרונים שילמדו אותי מהי דמוקרטיה ומהו כבוד כלפי יועצים משפטיים - הם חברי הכנסת יריב לוין, יואב קיש, דודי 'מרסק העצמות' אמסלם, וחבריהם"
מירב ארד
ח"כ קריב: "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים"    לגבי חוק הנאשם אמר קריב: "נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי מיומה הראשון של הכנסת הנוכחית"    ח"כ יריב לוין: "רק בדיקטטורות יוצאים לבחירות, ורגע לפני כן מסלקים את ראש האופוזיציה"
עידן יוסף
בציונות הדתית וביהדות התורה פועלים להסרת התנגדות הליכוד להציע לסער לשמש ראש ממשלה חליפי    כל המעורבים בניסיון להקים ממשלה חלופית מודים שעד כה כשלו הנסיונות האלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il