X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום שר ההסברה והתפוצות בוועידת אמריקה הלטינית במרכז הקונגרסים הבינלאומי בבנייני האומה, ירושלים [י' באדר תש"ע, 24.02.2010]
▪  ▪  ▪
[צילום: דיויד כץ]

אני רואה כמעט אינתיפאדה בגלל החלטת הממשלה לשמר את אתרי המורשת. מסתבר שעל-פי הפלשתינים אסור לנו לנכס אפילו את מערת המכפלה וקבר רחל. לדבריהם, אתרים אלו אינם חלק מורשת ישראל, ואם חס וחלילה נגיד שקבר רחל זה חלק מורשת ישראל, הם, שאמורים להיות שוחרי שלום, והחמאס, מאיימים עלינו באינתיפאדה שלישית. כנראה החזון שלהם לשלום הוא שאנחנו נהיה בסטאטוס של ימי הביניים, בו ירשו לנו לרכב על חמור ולפעמים גם באישור הפריץ לבקר כקבר רחל. זה לא החזון שלנו לעתיד, זה לא שלום! עצוב שבישראל ובעולם יש שמנסים לשנות את ההיסטוריה ואת מורשת ישראל. לא ניתן לאחרים לקחת נכסים של מסורת ישראל שעמדה לנו לאורך שנים.
הקשר החד-סטרי שהיה קיים בין ישראל-תפוצות, ועל פי-רוב עסק בתמיכה מָּמוֹנִית וּמוֹרָאלִית של יהודי התפוצות בישראל. במסגרתו דוברי ונציגי המדינה השונים, עודדו את חברי וראשי הקהילות היהודיות, להירתם למען חיזוק וביסוס מעמדה של ישראל כלכלית ומדינית, ואם לא מדובר בתמיכה, אזי דובריה הרשמיים של המדינה, היו פונים לבני הקהילות לעלות לישראל, ומציגים תמונה בה מדינת ישראל הקטנה והחלשה, זקוקה נוֹאָשׁוֹת, לתמיכתם של יהודי התפוצות. כעת, ערב יום העצמאות השישים ושניים למדינת ישראל, כשמאחוריה שנים רבות של התעצמות כלכלית, מדעית, מדינית וצבאית, עולה השאלה; האם לא הגיע הזמן, להפוך את הקשר ישראל-תפוצות, לדו-סטרי? האם לא הגיעה השעה, שהמדינה 'תִּפְרַע את השטר' ותדאג ביתר שאת לרווחתם, לְבִטְחוֹנָם וּלְהַבְטָחַת עתידם של יהודי התפוצות? האם המשך קיומה ושגשוגה של יהדות התפוצות, מובן מאליו? ואם אין זה כך; והמשך קיומן של קהילות ישראל בעולם, בְּהַשְׁקֵט וַבֵטָּח, עשוי להתערער, אזי, הדבר עתיד לערער את קיומו של העם היהודי כולו; לרבות ישראל.
התעלמות מדינת ישראל, אף אם לא באופן מוצהר, ובוודאי שלא במכוון, מבעיותיהם ומצרכיהם של יהודי התפוצות, לא זו בלבד, שתפגע בִּשְׂרִידוּתָן של הקהילות, אלא אף תערער את הבסיס, עליו מֻשְׁתֶּתֶת ישראל, כִּמְדִינָה יהודית. בחודשים ובשנים האחרונות, הולכת ומתגברת האנטישמיות ברחביי העולם. שנת 2009 הייתה שנת שיא, באירועים אנטישמיים. העלייה המתמדת במספרם ובעוצמתם של האירועים, מוכיחה באופן חד-משמעי, שהתופעה רחוקה מִלִּדְעֹךְ, וכי עלינו לעמול רבות, בכדי לְמַגְרָה. אף כי מדובר באנטישמיות מסוג חדש, אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית בעיקרה, עדיין הנפגעים העיקריים הם יהודי התפוצות.
ישראל מצידה, נפגעת בעיקר מהדה-לגיטימציה ומפגיעה בשמה הטוב. אך חרף הפוטנציאל לִפְגִיעָה באזרחיה בעוד הִתְלַקְּחוּת מלחמתית, אלו שנפגעים בְּמֵישָׁרִין מהאנטישמיות הגוברת, הם בני הקהילות היהודיות במדינות השונות.
כיום, קשה להבדיל בין התקפות אנטי-ישראליות באירופה, בארה"ב וּבִדְרוֹם אמריקה, לבין התקפות אנטישמיות קלאסיות. האנטישמיים אינם מבחנים בין ישראל והקהילות היהודיות בעולם. מבחינתם, ישראל ויהודי התפוצות חד-הם! כולם בני העם היהודי. כולם כאחד - מהווים מֻשָּׂא ישיר, להתקפות נִפְשָּעוֹת של גזענות, ושנאה מְשֻׁלֶּלֶת רסן.אל מול תופעה מסוכנת זו, עלינו להתייצב מאוחדים, ישראל ויהודי התפוצות - וּלְהָשִׁיב מלחמה שַׂעֲרָה! ישראל איננה יכולה לעמוד מנגד, כשיהודים ברחביי העולם נפגעים וּמֻשְׁמָצִים, ואילו קהילות ישראל בעולם, אינן יכולות להתעלם מהזיקה שלהם לישראל. יחד עם זאת, אל לנו לבסס את הידוק הקשר ישראל-תפוצות על התגוננות ומאבק באנטישמיות בלבד.הבסיס לקשר ולשיתוף הפעולה; ישראל והעולם היהודי, הינו רחב בהרבה!
מה שצריך להנחות את שיתוף הפעולה, הינו הדאגה לַהֵמְשֵכִיוּת היהודית ולקביעת סדר יום חדש לעם היהודי כולו, בישראל וּמְחוּצָה לה. כשר שְאָמוּן, הן על ההסברה והן על הקשר עם יהדות העולם, אני רואה חובה לעצמי, לדאוג לקיומו של קשר דו-סטרי אקטיבי, שבו מחד, ישראל מכירה בצרכיהן של הקהילות היהודיות במקומות מוֹשָׁבָן, כל קהילה והייחודיות שלה, ומאידך, הקהילות; מכירות בחשיבות היותן, חלק מהקולקטיב היהודי, לרבות מדינת ישראל.
בוועידה הנוכחית, בכוונתנו לעמוד על ענייניה וצרכיה של הקהילה היהודית במדינות אמריקה הלטינית, בין השאר, מתוך הכרתנו במצב העדין, אם להיות זהיר, שבו נתונים רבים מבני הקהילה, מזה זמן. המטרה העיקרית של הכינוס, היא לקיים דיאלוג ישיר ובלתי אמצעי אתכם, ראשי הקהילות של יהדות דרום אמריקה, וזאת על-מנת להתמודד טוב יותר, עם האתגרים העומדים לְפִתְחֲכֶם.
ציינתי קודם לכן, כי שנת 2009 הייתה שנת שיא, במספר האירועים האנטישמיים ברחביי העולם. אני בוודאי; אינני צריך לספר לכם, מה משמעות הדבר. רק במוצאי שבת האחרונה, קבוצת בריונים אנטישמיים, תקפה את בנו של הרב עובדיה יוסף, בצאתו מבית כנסת, במכסיקו-סיטי. הללו דחפו אותו, קראו קראיות גנאי אנטישמיות וקיללו. במזל, האירוע הסתיים, ללא נפגעים. אך המסר ברור - האנטישמיות בִּמְדִינוֹת מרכז ודרום אמריקה משגשגת! ואל לנו להיות אדישים לכך! על מדינת ישראל מוטלת החובה, לדאוג לְמִיגוּר התופעה, ולספק מקסימום הגנה ותחושת ביטחון, ליהודים וישראלים, כאחד!
אתם, נציגי הקהילות, הרגשתם ומרגישים על בְּשַׂרְכֶם, את התקפות השנאה האנטישמית, מילוליות כפיזיות. כמו ביתר קהילות ישראל ברחביי העולם, גם אתם סבלתם מִגַּלֵּי אנטישמיות, שהתפרצו בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה' בסוף 2008. אלא שבשונה ממקומות אחרים, בֲּאַחָדוֹת מִמְּדִינוֹת דרום אמריקה, מדובר בהתקפות קשות בהרבה. הדבר התבטא בסכנה, לִפְגִיעָה ממשית, בבני הקהילות, וזאת, תוך 'גיבוי ממשלתי בלתי-רשמי' לתוקפנים. הדבר הביא, לַעֲזִיבָתָם של יהודים רבים את בתיהם ואת קהילותיהם. לנוכח תופעה מסוכנת זו, עלינו לְאֵזוֹר כוחות ולפעול בתיאום, על-מנת למנוע הַפְקָרַת יהודים בִּמְדִינוֹת דרום אמריקה, כמו גם, בכל שאר הקהילות. מצב שבו שלטונות בִּמְדִינוֹת מסוימות, מגבים, וְלוּ בצורה פאסיבית, גילויי אנטישמית, הוא מצב בלתי נסבל, ואל לנו לעבור על-כך לסדר היום! ובעניין זה בדיוק, על מדינת ישראל להתערב ולפעול לְהוֹקָעַת השלטונות בִּמְדִינוֹת אלו.

תאריך:  25/02/2010   |   עודכן:  25/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיע הזמן להפוך את הקשר ישראל-תפוצות לדו-סטרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק אהרונוביץ'
דברי השר לביטחון פנים - סיכום שנתי מחוז ירושלים    [י' באדר תש"ע, 24.02.2010]
ראובן ריבלין
דברי יו"ר הכנסת בכנס שגרירים בנושא מאבק בטרור - אתגר לחברה הדמוקרטית [ט' באדר תש"ע, 23.02.2010]
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בפתח מסיבת העיתונאים בנושא הרפורמה בתחבורה [ח' באדר תש"ע, 22.02.2010]
משה (בוגי) יעלון
דברי השר לנושאים אסטרטגיים בכינוס ירושלים    [ג' באדר תש"ע, 17.02.2010]
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכינוס ירושלים    [ג' באדר תש"ע, 17.02.2010]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il