X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טראמפ, יוצא לחקירה היום בניו יורק [צילום: ג'וליה ניקהינסון, AP]
טראמפ שמר על זכות השתיקה בחקירת התובעת בניו-יורק
התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק חוקרת במישור האזרחי חשד לפיו טראמפ ניפח את שווי נכסיו לצורכי הלוואות וביטוח הנשיא לשעבר: רדיפה פוליטית

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שמר היום (10.8.22) על זכות השתיקה בחקירתו בשבועה בידי צוות התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, לטישה ג'יימס. העדות אמורה הייתה להיגבות במסגרת חקירה ממושכת שאורכת ג'יימס במישור האזרחי בנוגע לעסקיו של טראמפ, החל מן השנים שקדמו לבחירתו לנשיא ב-2016.
טראמפ הודיע מראש, כי ינצל את זכותו על-פי התיקון החמישי לחוקה ולא יעיד מחשש להפללה עצמית. הוא תקף בחריפות את עצם קיום החקירה וטען שמדובר במהלך פוליטי של הדמוקרטים נגדו.
הנשיא לשעבר ניסה במשך חודשים ארוכים להימנע מהחקירה, העשויה לקבוע במידה רבה את כיוון החקירה של התנהלות קבוצת טראמפ, שלו עצמו ושל ילדיו שהיו שותפים בניהול הקבוצה - דונלד טראמפ הבן ואיוונקה טראמפ. החקירה באה יומיים בלבד לאחר שסוכני FBI פשטו על אחוזתו בפלורידה, מאר-א-לאגו, במסגרת חקירת החשד לפיו נטל עימו מסמכים מהבית הלבן, בניגוד לחוק הקובע שיש להפקיד את כולם בארכיון הלאומי.
טראמפ הגדיר את החקירה שמנהלת ג'יימס - חברת המפלגה הדמוקרטית - כ"המשך ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. החברה הנהדרת שלי ואני מותקפים מכל הכיוונים. רפובליקת בננות!". החקירה החלה במרס 2019, וכאמור היא במישור האזרחי - כך שג'יימס יכולה, לכל היותר, להטיל על החברה ובני משפחת טראמפ עיצומים מינהליים והגבלות רגולטוריות, עליהם יוכלו לערער בבית המשפט.
במוקד החקירות עומדת השאלה האם טראמפ ניפח את שווי בתי המלון, מועדוני הגולף ונכסים אחרים שבבעלותו, כדי להגדיל את האשראי שנתנו לו הבנקים ולצורכי ביטוח. בפנייה לבית המשפט לפני מספר חודשים טענה ג'יימס, כי התנהלות החברה הייתה "תרמיתית או מטעה", אם כי הדגישה שעליה לתשאל את טראמפ ושני ילדיו כדי לקבוע מי אחראי להתנהלות זו. דונלד הבן ואיוונקה כבר נחקרו לפני מספר ימים, כך שמדובר בשלבים האחרונים של החקירה.
ההערכה היא, שאם תמצא שהחברה ומנהליה התנהלו בצורה פסולה, ג'יימס תנסה להגיע להסכמה על הצעדים נגדה (כולל קנסות) במקום לנהל משפט ארוך; הסיכון מבחינת טראמפ הוא, שמשפט שכזה יסתיים בצעדים חריפים בהרבה, עד כדי מגבלות ואף איסור על פעילות עסקית במדינת ניו-יורק. עורכי דינו של טראמפ צפויים לטעון, כי הערכות שווי בתחום הנדל"ן הן סובייקטיביות ויכולות להגיע להפרשים גדולים מאוד, כך שלא מדובר בהונאה אלא בהערכות לגיטימיות. הם גם יצביעו על כך שטראמפ לווה סכומי עתק מבנקים ענקים ומתוחכמים, שוודאי יכלו לקבוע לבדם מהו שווי הנכסים.
עם זאת, מעל החקירה מחר מרחף צל פלילי. פרקליטות מחוז מנהטן (שגם בראשה עומדים חברי המפלגה הדמוקרטית) מנהלת חקירה משלה בנוגע להתנהלות קבוצת טראמפ, וקיימים חילופי מידע הדדיים בינה לבין התביעה הכללית של המדינה. החקירה במנהטן הואטה משמעותית בחודשים האחרונים, ועדותו של טראמפ תקבע במידה רבה האם תגווע לחלוטין או תקבל תנופה מחודשת.

תאריך:  10/08/2022   |   עודכן:  10/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ שמר על זכות השתיקה בחקירת התובעת בניו-יורק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איציק וולף
נשיא ארצות הברית לשעבר פנה לתומכיו בהודעות טקסט ובדואר אלקטרוני וכינה את החיפוש שביצע ה-FBI באחוזתו שבפלורידה "רדיפה פוליטית וציד מכשפות"    "הם מנסים לעצור את המפלגה הרפובליקנית ואותי פעם נוספת"
איתמר לוין
הפשיטה היא חלק מן החקירה בחשד שהנשיא לשעבר נטל עימו מהבית הלבן מסמכים, כולל מסווגים, האמורים להימסר לארכיון הלאומי    מהווה איתות לנכונותו של שר המשפטים לנהל חקירה נגד טראמפ - אולי גם על אירועי 6 בינואר
איתמר לוין
משרד Mazars אומר שלא מצא הבדלים משמעותיים בין שווי הנכסים עליהם הצהירה קבוצת טראמפ לבין השווי האמיתי, אף מכלול הנסיבות גורם לו למשוך את אישורו מההצהרות - העומדות במרכז החקירות נגד הקבוצה
איתמר לוין
פרקליטת המדינה טוענת בבית המשפט, כי הנשיא לשעבר ניפח בצורה שיטתית במאות מיליוני דולרים את שווי נכסיו, כדי לקבל הלוואות גדולות יותר, להעלות את ערכם לצורכי ביטוח ולקבל הטבות מס פדרליות
איתמר לוין
התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק בודקת האם קבוצת טראמפ ניפחה את שווי נכסיה לצורכי אשראי וביטוח, והפחיתה אותם לצורך תשלום מיסים    פרקליטות מחוז מנהטן במקביל חקירה פלילית בחשדות דומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il