X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשישי האחרון התפלמסנו שני הצדדים - אנשי "אם תרצו" ותומכי "הקרן לישראל חדשה" - על סתימת פיות, חופש הביטוי, דה-לגיטמציה ועוד מסקנתי האישית: תומכי הקרן כפויי טובה
▪  ▪  ▪
אנשי עמותת "אם תרצו" מפגינים נגד תומכי הקרן [צילום: ניר מנטקה]

לא כל יום יוצא לי לפגוש את הפנים שמאחורי מאבק הדה-לגיטימציה למדינת ישראל והדמוניזציה לחיילי צה"ל. ביום שישי ראיתי אותם, ראיתי וגם שמעתי, ברחוב לבונטין 7 בתל אביב.
בעוד הם עומדים מצידו האחד של הכביש, חוגגים את מסיבת הדמוקרטיה לתמיכה עצמית (הנושא המוקדם היה מסיבת עצמאות, אך שונה), אנחנו עמדנו בצידו השני מניפים עשרות דגלי ישראל ולבושים (חלקנו) במדי צה"ל, וכצעד דמוקרטי השמענו את קולנו ואת ביקורתנו על מעשי הקרן הנלוזים.
מיד החלו להיזרק לאוויר התל אביבי המזוהם כל אותן סיסמאות נלוזות, כל אותן הסיסמאות האהובות כל-כך על אנשי הקרן וחסידיה, הסיסמאות שמאחוריהן הם מסתתרים ושבעיוותן הם מצדיקים את מסע הדה-לגיטימציה נגד כולנו פה במדינת ישראל.
מהמדרכה ממול ניגש בחור צעיר והכריז "סתימת פיות". "אווו", נשמעה הסיסמה הראשונה... "הנה זה מתחיל", אמרתי לעצמי. "סתימת פיות?", אני שואל ומוסיף: "לא אנחנו אלה שאיימו בתביעה בניסיון לסתום את הפה, זאת עשתה דווקא הקרן, איך בדיוק אנחנו סותמים לכם את הפה? על-ידי כך שאנחנו מפגינים?". "אתם סותמים פיות", הוא ממשיך לדקלם באוזניים אטומות.

"זאת הסתה"

נחזור לשטח...
אישה נוספת יוצאת ממסיבת הקרן ומכריזה: "אני באתי לשמוע מוזיקה, את דייויד ברוזה, אבל מה שהם עושים (הקרן החדשה) זאת הסתה".
פעיל צעיר ונמרץ של הקרן מגיע לעברנו ומכריז: "אנחנו מייצגים את הציונות, אנחנו הפנים של החברה הישראלית, אתם הימניים ניכסתם לעצמכם את הציונות". "זה לא עניין של ימין ושמאל ומפגינים מולכם פה גם ימנים וגם שמאלנים", אני עונה לו, "אבל כולם ציונים וזה עניין של ציונים ואנטי-ציונים, הרי הקרן מעורבת גם בבג"צ 'הקשת המזרחית' לנישול חקלאים מאדמותיהם ואת זה למדתי ממכתב של עמותת 'אדמתי' לקרן", אני מוסיף, "מכתב עליו חתומים מושבניקים וקיבוצניקים, דבר שמחזק את הטענה שאין זה כלל מאבק של בין ימין ושמאל, אלא מאבק בין ציונים ואנטי-ציונים, בין מי שעיוותו את המוסר והדמוקרטיה ומסלפים גם את המושג זכויות אדם, על-פי השקפת עולמם הסותרת את המשך קיומה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית כפי שהיא היום, לבין אלו מימין ומשמאל הנאבקים לשמור על צביונה זה". ייאמר לזכותו, שכתשובה הוא מזמין אותנו להידברות שקטה במועד אחר.
תומכי הקרן, פה אתם חיים, חיילי צה"ל מגינים גם עליכם, לא מאוחר להתנצל.

ויכוח פוליטי

"את התמונות שלכם מפגינים במדים אשלח לדובר צה"ל, שיטפלו בכם", היא הטיחה בי בהתנשאות עצבנית. "אין בעיה", עניתי לה, "תשלחי, אתם הרי רגילים להעביר תלונות וצילומים של חיילים ולפיכך אני מרגיש גאווה אם בכוונתך להתלונן עלי"

והנה הסיסמה הבאה - חופש הביטוי... "אתם פוגעים בחופש הביטוי", היא צועקת לעברי, "מותר לבקר את צה"ל". "מותר", אני עונה, "אבל אתם לא מבקרים. חרגתם הרבה מעבר לביקורת, אתם מאשימים, מאשימים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה ומסייעים להעמדה לדין של קציניו ושל בכירים במדינה, ובכך אתם פוגעים בביטחון אזרחי המדינה", אני מבהיר. והיא עונה: "למה אתה לבוש במדי צה"ל? למה אתם גוררים את צה"ל לוויכוח פוליטי?". "ויכוח פוליטי?", אני שואל, "מפריע לך שאני על מדי צה"ל? ויכוח פוליטי? אתם מובילים את קציני צה"ל לספסל הנאשמים על לא עוול בכפם ואת טוענת שאני, כלובש את מדי צה"ל במהלך מחאה דמוקרטית זו, גורר את צה"ל לוויכוח פוליטי?", עניתי וצחקתי.
מיד ניגשה אחרת, אישה מבוגרת חמושה במצלמה... "את התמונות שלכם מפגינים במדים אשלח לדובר צה"ל, שיטפלו בכם", היא הטיחה בי בהתנשאות עצבנית. "אין בעיה", עניתי לה, "תשלחי, אתם הרי רגילים להעביר תלונות וצילומים של חיילים ולפיכך אני מרגיש גאווה אם בכוונתך להתלונן עלי". היא הזעיפה את פניה והמשיכה להסתובב בשטח ולצלם.
הגיעה תומכת קרן נוספת, ו... "הקרן היא גוף של ארגונים חברתיים חשובים, וחוץ מזה גם אני שירתתי בצה"ל", היא אומרת. אז אני שואל אותה: "אם כך, מדוע הרדיפה הזאת אחרי קציני צה"ל וראשי המדינה?". היא עונה: "הם פוגעים בזכויות אדם". "ציפיתי לתשובה כזאת", אני אומר, "הרי זאת סיסמתכם הקבועה, ומה עם זכויותיהם של אזרחי ישראל כולם לחיות בביטחון?". היא מחייכת, העובדות לא יבלבלו אותה כנראה... שאל אותה מפגין אחר הלבוש במדי צה"ל: "ואם בארגונים חברתיים אנו עוסקים ובזכויות אדם, אז מה תגידי על כך שגרמתם לאלוף (במיל.) דורון אלמוג להישאר במטוס בלונדון מחשש שייעצר בגלל צו מעצר שהוצא נגדו בבריטניה? וכל זאת בעת שטס לגייס כספים לכפר השיקומי לאוטיסטים. פגעתם גם בביטחון וגם בפעילות חברתית", הוא מוסיף לעברה. היא נאלמת, מסתובבת וחוזרת למסיבת "הדמוקרטיה וזכויות האדם" של הקרן המאורגנת על-ידי "ארגונים חברתיים".

לא עניין של ימין ושמאל

בקמפיין הקודם בו חשפנו את הקשר של ארגוני הקרן לדוח גולדסטון, טענו נגדנו אנשי הקרן שעשינו שימוש במוטיבים אנטישמיים. ניחא, שיבושם להם הפירוש העצמי, קרניים מדומות לשים לקציני צה"ל ומגזרים אחרים זה בסדר, אבל כשיש ביקורת סאטירית עליהם? שומו שמים... אנטישמיות.
אבל נאה דורש נאה מקיים והנה, מפתיע או לא, שלחה השבוע מנכ"ל "הקרן האמריקנית לישראל חדשה" - שמה המדויק, לעניות דעתי, של "הקרן החדשה לישראל" - מייל בהול לחבריה ותומכיה, בו היא כתבה בסעיף 4: "ננסה למתג את הדוח 'כפרוטוקולים של אם תרצו' במיוחד לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות". וזאת כנראה בהשראת "הפרוטוקולים של זקני ציון", שמתפרסמים גם בזמנים אלה ככתבם או משמשים השראה לסדרות טלוויזיה אנטישמיות ברשתות ערביות בעולם.

הכותב הוא רכז תנועת "אם תרצו" במכון הטכנולוגי בחולון.
תאריך:  22/04/2010   |   עודכן:  22/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברים ששמעתי מתומכי ה-קרן
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
"הקרן החדשה" חממה לבוגדים! ל"ת
dodel  |  22/04/10 11:51
2
הקרן החדשה להשמדת ישראל ! ל"ת
מנוולים עזי מצח  |  22/04/10 12:00
3
רועי, אם תחפור טוב, תמצא....
עמנואל גרטל  |  22/04/10 14:19
 
- מלחמת החלומות של משה פייגלין ל"ת
נמרוד ברגיא  |  23/04/10 08:01
4
כל הכבוד לאם תרצו ל"ת
צנחן מילואימניק  |  22/04/10 15:18
5
אין טעם להתוכח עם תומכי הקרן
חיים טובים  |  23/04/10 00:48
6
עמיר בניון הצליח לתת ביטוי ...
עין צופיה  |  23/04/10 10:12
7
להפיץ: הקרן לישראל חדשה
מתרגם  |  23/04/10 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
לאחר שהאשימה את ישראל בדבקות בערכי הנאציזם, מביעה ליזי שגיא, בכירה בארגון בצלם, תמיכה מלאה בענת קם שגנבה מאות מסמכים מסווגים והעבירה אותם לעיתונאי אורי בלאו    את משרד הביטחון היא מכנה "ארגון פשע ממוסד" וטוענת שישראל אינה מדינה דמוקרטית    ארגון בצלם מחריש
עפר דרורי
ביטלתי את המינוי לעיתון הארץ אף שאני סבור כי העיתון הוא טוב    עמוס שוקן צילצל אלי אישית על-מנת שיתבהר לי בסופו של דבר כי המסלול שבחר בו העיתון מרחיק אותנו כקוראים ממנו
אסתי סגל
עיתונאי אמריקני, ג'יימס אושיי שמו, החליט להמציא את העיתונות מחדש    הגיע הזמן לעשות מעשה דומה גם בעיתונות הישראלית
יאיר דקל
אמרו עליה שהיא תקשורת-מטעם, שהיא הקובעת את סדר היום ועוד ועוד, אך התקשורת בישראל עושה את מלאכתה נאמנה
שולמית קיסרי
יש קפה אחד בלתי-רגיל ביפו - האחות היפה של ת"א - בו בכל ערב לא רק אוכלים אלא גם רוקדים    הזמר הארגנטינאי גל גונזלס מחזיר את הצ'ה-צ'ה-צ'ה, הסמבה והטנגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il