X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
דן בירון [צילום: חנניה הרמן/לע"מ]
מת הבמאי דן בירון
היה מחלוצי הטלוויזיה הישראלית בשנים 1967-1960 שימש כעורך תוכניות בקול ישראל עם הקמתה של הטלוויזיה הישראלית בשנת 1967 הצטרף לצוות מייסדי הטלוויזיה ובמשך שנים רבות עבד בטלוויזיה הישראלית ככותב מפיק ובמאי
פתק בחירות דן בירון בקלפי [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]

דן בירון, אייקון ירושלמי, מראשוני עובדי הטלוויזיה הישראלית, במאי, עיתונאי, עורך רדיו, מפיק טלוויזיה ומוזיקאי, שהיה חלק בלתי נפרד מחיי התרבות בירושלים בשישים השנה האחרונות, הלך לעולמו (7.1.24) והוא בן 84 במותו.
בירון נולד בירושלים בשלהי 1939 בשם דן בירמן לאברהם וחנה וגדל בירושלים. אביו ד"ר אברהם בירון (בירמן) היה רופא וטרינר ושימש הווטרינר הראשי של ירושלים. האב, איש תרבות, ידע שפות רבות ותרגם ספרי מדע לשפות שונות וכן היה חובב מוזיקה מושבע.
דן למד בבית הספר "מעלה", בגימנסיה העברית רחביה, בבית חינוך "תיכון", ולאחר מכן ביולוגיה באוניברסיטה העברית. בנערותו עבד במועדון הירושלמי הנודע "בכחוס" כשניגן מוזיקה להנאת אורחי המועדון וכך התוודע לחיי הלילה של ירושלים. ב-1958 התגייס לצה"ל ואת שירותו הצבאי עשה בנח"ל.
בשנים 1967-1960 שימש כעורך תוכניות בקול ישראל. בין התוכניות שערך ב"קול ישראל: "הגביע הוא שלנו, "ישר לבול" (בשיתוף דרורה בן אבי), "זה הסוד שלי", "טובים השניים" (עם מרדכי פרימן), "הפיל הלבן"",ללא כותרת" ועוד.
מעובדי הטלוויזיה הראשונים
עם הקמתה של הטלוויזיה הישראלית בשנת 1967 הצטרף לצוות מייסדי הטלוויזיה ובמשך שנים רבות עבד בטלוויזיה הישראלית ככותב מפיק ובמאי. בין התוכניות אותן הפיק וביים: "12 טון", "ההפסקה הגדולה", "שקט משדרים", "שמיניות באוויר", "סיבה למסיבה", "ניקוי ראש", "עוד להיט", "ארץ טרופית יפה", "שבט כהן", "עמק הנהר האדום", "גזוז", "פעם אחת", "פוליטיקה". כמו-כן, הפיק וביים קונצרטים, מופעים, אירועי ספורט, מהדורות חדשות ועשרות אירועי בידור. שימש כיו"ר אגודת העיתונאים בירושלים.
בשנת 1960 הצטרף ללהקת הסטודנטים ירושלים כאקורדיוניסט. הלהקה נוסדה ב-1955 ומורכבת מרקדנים, נגנים וזמרים. רפרטואר הלהקה הוא אוסף של ריקודים, שירים ונעימות של הפולקלור הישראלי והיהודי. דן בירון מזוהה מאוד עם הלהקה ושימש במשך שנים רבות כאקורדיוניסט הלהקה וכן כמנהלה המוזיקלי. בשנת 2007 פתח ביסטרו מוזיקלי בשם "בירמן" שהפך למוסד ירושלמי והזמין את הקהל ליהנות ממופעי ג׳ז חינמיים כל ערב במדרחוב בן-יהודה בירושלים. בשנת 2008 התמודד לראשות עיריית ירושלים כראש רשימת "עלה ירוק - ירושלים של כולם" אך זכה לתמיכה בשיעור של כחצי אחוז מקולות המצביעים ורשימתו לא עברה את אחוז החסימה.
בירון היה נשוי לאשת הטלוויזיה שרי רז ואב לשניים. נמסר, כי תרם את גופתו למדע.
בתו עפרה בירון כותבת בדף הפייסבוק: "אבא שלי אהבת חיי העוגן שלי מושא הערצתי נפטר היום עדיין אין מילים רק לב כואב נוח על משכבך בשלום אהוב שלנו"

תאריך:  08/01/2024   |   עודכן:  08/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קול ישראל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
עידן יוסף, אלי אלון
העיתונאי ואיש התרבות ערך והגיש בגלי צה"ל את תוכנית הדגל "בילוי נעים" במשך יותר מ-40 שנה, וזכה על כך בשלל פרסים    גל"ץ תשדר תוכניות לזכרו
אלי אלון
"עמוס גורן היה רכז החדשות הראשון בקול ישראל שזכיתי לעבוד איתו, הגיע באיחור של 25 דקות, אמר שהוא קופץ לבנק וסמך עלי שאכין מהדורה    לא הצלחתי, בגאונות בתוך פחות מחמש דקות הכין את מהדורת 13:00, חייך ואמר אתה תתרגל להכל ולכולם..."
יצחק דנון
ועדת ההיתרים קיצרה את תקופת הצינון של מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, המצטרף במשרה חלקית לחברת הייעוץ נובארד
אלי אלון
בשנת 1976 פירסם לביב כתבה בשבועון העולם הזה ובה טען כי אשר ידלין, שהיה בכיר במפלגת מפא"י ובהסתדרות, בעת שכיהן כמנכ"ל קופת-חולים כללית נטל שוחד
אלי אלון
אמן רב גווני, זמר, מלחין, פזמונאי, שחקן תיאטרון וקולנוע, תסריטאי ובמאי    הוא היה בעל סגנון וקול ייחודי במוזיקה הישראלית    בעל קול בס עמוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il