X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אברשה טנא מורה, מחנך ועורך ספרותי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עצירתו של חומסקי במעבר גשר אלנבי מירדן רק תיתן צידוק לכל מי שזועק כי ישראל היא מדינה פשיסטית, ושממשלתה חסרת העכבות מדכאת עם זר ושוללת את חירותו של הפרט באמצעות נסיונות דרקוניים של סתימת פיות
▪  ▪  ▪
חומסקי. דעותיו הוציאו לו שם של אנטישמי ואנטי-ציוני

אברהם נועם חומסקי נולד בפילדלפיה ב-7.12.1928 לאביו, המחנך העברי זאב (ויליאם) חומסקי, ולאימו, אלזי לבית סימונובסקי. בצעירותו היה מקורב לתנועת "השומר-הצעיר", שהה זמן-מה בקיבוץ הזורע, ואפילו שקל לעלות לארץ. לימים נעשה פרופסור לבלשנות במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) שבארה"ב, ונודע כאחד החוקרים המבריקים ביותר שהטביעו את חותמם על תורת הבלשנות הכללית.
פרופ' נועם חומסקי נודע גם כהוגה דעות, כאנרכיסט, וכפעיל פוליטי המזוהה עם השמאל הרדיקלי ועם המאבק למען זכויות האדם. דעותיו על סכסוך הדמים בין מדינת ישראל לבין מדינות ערב והארגונים המגוונים של טרום-המדינה הפלסטינית - הוציאו לו שם רע של שונא-ישראל, אנטישמי ואנטי-ציוני.
בראיון טלוויזיוני שנערך עימו לפני שנים, אמר: "תמיד תמכתי במולדת אֶתנית יהודית בפלסטין, והדבר שונה ממדינה יהודית. יש טיעונים טובים בזכות מולדת אֶתנית, אך באשר לשאלה האם צריכה להיות מדינה יהודית, או מדינה מוסלמית, או מדינה נוצרית, או מדינה של לבנים - זו כבר שאלה אחרת לגמרי".
חומסקי ביקורתי מאוד ביחס למדיניותה של ישראל נגד הפלסטינים. אחד השיאים לביטוי השקפותיו הקשות חל ב-12.5.2007, שעה שנפגש בביירות עם מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה, ואמר כי הסיבות להחזקת הנשק של חזבאללה מוצדקות. חומסקי הצדיק גם, כזכור, את מדיניות הגרעין האירנית, בתירוץ כי היא נועדה להפיג את החששות מארצות-הברית ומישראל.
פרופ' נועם חומסקי הוזמן לאוניברסיטת ביר-זית, לשאת דברים בכינוס בינלאומי לציון יום הַנַּכְּבָּה. מזמיניו, ארגונים פלסטיניים שונים, הודיעו כי ההזמנה יצאה "לאות הערכה על מדיניותו נגד הכיבוש הישראלי והתמיכה בפלסטינים".
אלא שמשרד-הפנים שלנו חשב אחרת, ונועם חומסקי לא הורשה להיכנס לתחומי המדינה. למארחו בארץ, ד"ר מוסטפה ברגותי, אמר כי ההחלטה למנוע את כניסתו הגיעה מהצמרת הבכירה בישראל ובמשרד-הפנים, וזאת כדי למנוע את נאומיו המתוכננים. איזו איוולת! הרי בית-המשפט העליון קבע כבר כי ריסון חופש הביטוי הוא חוקי רק אם ההתבטאות היא מסוג העלול ליצור סכנה ברורה ומיידית לבטחון הציבור.
והרי אם נועם חומסקי היה מחליט היום על עלייה לארץ, הוא היה מתקבל כאן בכוחו של חוק השבות, בלי שום קשר לדעותיו המרגיזות.
הרי מובן לכל, כי ההחלטה הנואלת לסתום את הפה של פרופ' חומסקי היא ניסיון ברוטלי לסתום את הגולל על החופש במדינה. פתאום מתגברת התחושה כי אירועים שונים שעברנו לאחרונה מתקשרים למגמה הזאת: גירושה של עובדת זרה הנמצאת בהריון, רק כדי שלא תלד בארץ ילד זר; עצירתם של תאומי פונדקאות בהודו רק בגלל נטיותיו המיניות של אביהם - ועוד... ועוד.
אלא שמסתבר כי גם רבים וטובים בתוכנו אינם מבינים את גודל הטיפשות. ח"כ עתניאל שנלר ("קדימה"), למשל, הכריז כי הוא עצמו מברך על האיסור שגזרו על פרופ' חומסקי. "אם הוא רוצה להגיע אל חבריו הפלסטינים, שיעשה זאת דרך מנהרות רפיח". איזו זחיחות-דעת!
מה עוד אפשר לומר על הכפר הגלובלי הקטן שלנו? בתקופה זאת של אינטרנט וטוויטר ופייסבוק ומה לא, אין שום אפשרות שבעולם לסתום את פיו של מישהו. עצירתו של חומסקי במעבר גשר אלנבי מירדן רק תיתן צידוק לכל מי שזועק כי ישראל היא מדינה פשיסטית, ושממשלתה חסרת העכבות מדכאת עם זר ושוללת את חירותו של הפרט באמצעות נסיונות דרקוניים של סתימת פיות. נועם חומסקי לא ידבר באופן אישי בכינוס בביר-זית. אבל בשל הצעדים הקשים של משרד-הפנים ושל נציגיו יינשא קולו מסוף העולם ועד סופו. הכינוס בביר-זית, שהיה אמור להיות אֶזוטרי ומוזר, ייחשף לכל העולם הנאור, ויחשוף את קלוננו ברבים.

תאריך:  18/05/2010   |   עודכן:  18/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרכי נועם
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ממתי אתה מסוגל לחשוב!!.
י.ש  |  18/05/10 14:28
2
אתה קשקשן טיפש חומסקי חולה נפש ל"ת
dodel  |  18/05/10 15:13
3
המאמר הכי נחות שקראתי
ציונית מתל אביב  |  18/05/10 15:20
 
- לעניין הדוגמאות
יוסי פלס  |  19/05/10 00:21
 
- אדוני הפלס....
י.ש  |  19/05/10 09:36
4
לך אל הנמלה עצל
אמדון  |  18/05/10 17:22
5
דברי הבל
ע.ג4  |  18/05/10 19:10
6
קראת לנו פאשיסטים לפני חמאסקי!
דמר94  |  18/05/10 22:26
7
סליחה
דוריאן  |  19/05/10 05:26
8
יש להבחין בין מביע דיעה לבין
קורןנאוה טבריה  |  19/05/10 05:55
9
בדרכי חאמס=קי=חאמסקי! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  19/05/10 06:01
10
כיהודי וכאזרח ארה"ב אינו מנוע
ההצגה - ההטעייה.  |  19/05/10 14:50
 
- לכל מדינה יש זכות להחליט למי
פלא יועץ  |  21/05/10 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
הנורמות עליהן התפתחה האינתיפאדה הראשונה, באין מדיניות ברורה להדברתה, חוזרות גם כיום ומזמינות אינתיפאדה חדשה, כשקציני משטרה חרוצים מדי מקבלים החלטות מעוותות, נטולות יד מכוונת
יעקב בר-און
"שינוי שהוכיח את עצמו" או "עליהום כנגד התיאטראות התל אביביים"? "דרך חדשה ונכונה" או "בחירות לא הולמות"?    מסע בין תיאטראות בעקבות טקס הפרס שהתקיים בשישי האחרון, ושתוצאותיו גרמו לסערה לא קטנה
ד"ר אברהם בן-עזרא
חובתו של קבלן לבנות בנין בהתאם לתקנות ומשחרג הביצוע מקביעת התקנות מדובר בליקוי של ממש
יוסף קנדלקר
בימים האחרונים גילינו שספרד ואשכנז עבור חלק מאיתנו זה לא רק נוסח תפילה    יש כאלו שטוענים שאפליה כבר אינה קיימת, אבל הנתונים מדברים בעד עצמם
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מתעלם ממחקר על סכנות הטלפונים הניידים    "ישראל היום" לא מתעלם מידיעות אחרונות    והארץ משיק מחלקת תחקירים חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il