X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברנור, חדד ושחם היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שופטי נתניהו מביעים ספקות לגבי אישורי מנדלבליט למשטרה
ההגנה טוענת שהמשטרה לא קיבלה אישורים של מנדלבליט לפעולות חקירה כפי שדורש חוק יסוד הממשלה ברנור: מנדלבליט לא אישר לחקור את סיידוף ולתפוס את המצלמות במעון ראש הממשלה

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם מביעים ספקות לגבי האופן בו אושרו פעולות חקירה בתיקים נגד בנימין נתניהו. כך עולה מדבריהם (9.4.24) בהמשך חקירתו הנגדית של תת-ניצב כורש ברנור, מפקד יאח"ה בעת חקירת תיקים 1000 ו-2000 וכיום מפקד המכללה לשוטרים.
ההגנה טוענת, כי פעולות חקירה רבות נעשו בלא קבלת אישורו של היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, כפי שקובע חוק יסוד הממשלה. לשיטת ההגנה, עקב כך יש מקום לפסול רבים מתוצרי החקירות ואף למחוק את כתב האישום. סניגורו של נתניהו, עמית חדד, הקדיש חלק ניכר מהדיון היום לשאלת האישורים שניתנו או לא ניתנו לפעולות מרכזיות שביצעה המשטרה.
חדד תהה מדוע בשנת 2016 חקרה המשטרה עבירות לכאורה שכבר התיישנו. ברנור השיב: "הסוגיה עלתה וקיבלנו אישור לחקור. היו לנו חשדות כבדים לגבי ההעסקה של [יועצת התקשורת] אודליה כרמון [בידי צעירי הליכוד]. היה חשד לעסקה סיבובית. לפי מה שסיפר ארי הרו, עלו חשדות לזיוף.
חדד: "היועץ אישר לך לבקש מהרו אינוונטר של מעשים פליליים של אחרים בעשר השנים האחרונות?" ברנור: "הוא אישר לי להיכנס למו"מ על עד מדינה. זו משוואה של תן וקח. זה סוג של עדות ניקיון. אני צריך לשמוע ממנו ולהתרשם ממנו ולהשתכנע שהוא לא אוגר חומר לגבי עצמו ולגבי אחרים. ברגע שיש אישור למתווה עד מדינה, הציפייה היא לתן וקח. התשובה היא כן". חדד: "היועץ אמר לך שתמורת סגירת תיק 3H, הרו יתן רשימת מעשים פסולים של ראש הממשלה". ברנור: "על זה התשובה היא לא".
חדד: "עדות ניקיון היא מעשיו של העבריין עצמו, לא של אחרים". ברנור: "נגד עצמו ונגד אחרים". חדד: "אתמול אמרת שכל החקירות בנוגע לנתניהו היו ממוקדות. זו חקירה ממוקדת?" ברנור: "אני לא יודע מה זה ממוקדת. עשיתי את חובתי. השאלות נשאלו כדי להחליט האם להיכנס להסכם".
בר-עם: "אפשר לבקש [מעד המדינה האפשרי] מידע על עבירות אחרות שביצעו אחרים?" ברנור: "רק אם הוא שותף [איתם לעבירות]". בר-עם: "צריך לקבל אישור כאשר מדובר בראש הממשלה". ברנור: "ודאי". בר-עם: "אבל אדוני לא יודע מראש אלו מעשים פסולים יעלו. אדוני קיבל אישור לחקור לגבי המידע המודיעיני?" ברנור: "זה המתווה". בר-עם: "קיבלת אישור גורף, גלובלי". ברנור: "כן".
חדד שאל מדוע החוקרים ביקשו מידע גורף גם מראש לשכתו לשעבר של נתניהו, גיל שפר, למרות שלא נוהל עימו מו"מ לעד מדינה. ברנור: "זה ניסוח של [נצ"מ] מומי [משולם]. ההתרשמות של החוקרים הייתה שהוא לא חשף את כל האמת והם ביקשו ממנו לפרט. השאלה תקינה". בר-עם: "האם לגיטימי לקשור על דברים שלא קשורים לנחקר?" פרידמן-פלדמן: "אפשר לשאול באופן כללי בלי למקד?" ברנור: "הרושם היה שהוא מסתיר דברים".
שחם: "הבעיה היא ההיקף. זה לא ממוקד, אלו שאלות מאוד כלליות שלא הולכות לעבירה מסוימת. השאלה הזאת נשאלה כבר שלוש-ארבע פעמים". ברנור: "מדובר כאן בטובות הנאה ואנחנו יודעים שהוא נחשף אליהן. יש לנו חומרים מודיעיניים". בר-עם: "חומרים מודיעיניים זה לא מילת קסם. זה מרחיק לכת, ודאי כאשר מדובר בראש ממשלה".

"במובן מסוים היועץ ניהל את החקירה"
מלון רויאל ביץ', תל אביב [צילום: ישרוטל]

ברנור העיד, כי הוא המליץ שלא להמשיך את המו"מ עם הרו על הסכם עד מדינה, שכן לשיטתו הוא לא עמד בקריטריונים. הוא חתם על ההסכם עם הרו בשם המשטרה למרות שלא ניהל את המו"מ איתו, ואישר שהיה זה מקרה יחיד מסוגו ב-70-60 הסכמי עד מדינה עליהם חתם. חדד: "מה שקורה הוא, שאתה לא יכול להעיד על השיקולים לחתימת ההסכם". ברנור אישר והוסיף, כי נקרא ללשכתה של ליאת בן-ארי (אז פרקליטת מיסוי וכלכלה וכיום המשנה לפרקליט המדינה) לחתימת ההסכם ואינו יודע מי עוד ניהל את המו"מ. חדד: "אתה יודע למה הפרקליטות עשתה פה עבודה של משטרה?" ברנור: "לא". חדד טען שההסכם בלתי חוקי, שכן הרו לא היה חשוד בתיקים 1000 ו-2000 – שלכאורה נסגרו בעניינו תמורת עדותו ושבהם העיד.
ברנור הוסיף, שהמשטרה חקרה חשד לפיו נתניהו זייף את הבחירות הפנימיות מול משה פייגלין בשנת 2012 באמצעות הטיה של מערכת המחשב (נתניהו זכה אז ב-75%). בר-עם: "היה מידע מודיעיני?" ברנור: "כן". חדד: "זה המידע שמסר בן כספית". ברנור: "אתה עושה דבר פסול. מעולם לא נתקלתי בדבר כזה. אתה יודע שזה אסור". חדד: "הדברים פורסמו בעיתון מפיו של כספית".
עוד אמר ברנור, כי החוקרים לא קיבלו אישור לחקור בתיק 1000 את עזרא סיידוף, מי שהיה סמנכ"ל משרד ראש הממשלה ומקורב לבני הזוג נתניהו, משום שהודה והורשע בתיק המעונות לצידה של שרה נתניהו. חדד: "למה לא גביתם עדות מאנשי הצוות והביטחון בבית ראש הממשלה?" ברנור: "לא היה אישור". "חדד: למה לא נשאלו הנהגים של ראש הממשלה? כולם שללו שהעמיסו להם סיגרים ושמפניות בבית של [ארנון] מילצ'ן". ברנור: "אני לא זוכר מה שאלו אותם, אבל העדויות היו חד-משמעיות".
חדד גם שאל מדוע לא ביקשו החוקרים לבדוק במצלמות מעון ראש הממשלה מי הגיע למעון, במסגרת חקירת תיק 1000. הוא שב ואמר: "ביקשנו ולא ניתן אישור. היו פעולות נוספות שקשורות למעון ולא אושרו". חדד העיר: "אתה אומר שהיועץ [מנדלבליט] ניהל את החקירה הזאת?" ברנור: "במובן מסוים כן".
בנוגע לשימוש שעשה יאיר נתניהו בדירה של ג'יימס פאקר במלון רויאל ביץ', חדד הראה שהצו שביקשה וקיבלה המשטרה נומק בחשד לעבירות מימון בחירות וזיוף. ברנור השיב, שהחשד היה לקבלת טובות הנאה ושתיאור העבירה היה שגוי. בר-עם העיר, שהניסוח עלול היה להטעות את בית המשפט; ברנור אמר כי הוא משער שהתשתית העובדתית המלאה נמסרה לבית המשפט.
ברנור אישר, שהחוקרים פיצלו הודעות שגבו בנוגע לדירה ורשמו בנפרד את שמו של ראש המוסד דאז, יוסי כהן, כמי שביקר גם הוא בדירתו של פאקר. לדבריו, "היו עוד מקרים בהם פוצלה הודעה של עד כדי לחסות את שמו של מעורב". בר-עם: "פרקטיקה כזאת היא מאוד בעייתית". ברנור: "אלו דברים מאוד רגישים, פניתי לראש אח"ם [מני יצחקי]. בסוף אני מקבל את התמונה המלאה שמשתקפת בשתי הודעות".
לדברי ברנור, יאיר נתניהו עשה שימוש תכוף בדירה שעלתה 15 מיליון שקל, והיו אינדיקציות ל-30 פעם. חדד: "ביקורים תכופים היו של יוסי כהן". ברנור: "אני זוכר אחרת". חדד הראה, כי הדס קליין ייחסה ביקורים בדירה רק ליאיר נתניהו והסתירה את ביקוריו התכופים בהרבה של כהן; "זה הטריד אותך?" ברנור: "כראש יאח"ה אני תמיד מוטרד". שחם: "נתת לזה את דעתך?" ברנור: "לא".

תאריך:  09/04/2024   |   עודכן:  09/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטי נתניהו מביעים ספקות לגבי אישורי מנדלבליט למשטרה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לחקור את מנדבליט
יגאל גיל  |  9/04/24 17:42
2
משפט נתניהו
אפי  |  9/04/24 21:35
3
משטרה ופרקליטות
הרצל  |  9/04/24 21:54
4
מטיל ספק באישורי היועמ"ש
לוי  |  9/04/24 23:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר היה עד המדינה בתיק 4000    פילבר חזר בו על דוכן העדים מחלקים מרכזיים בגרסתו ולמעשה שמט את הקרקע מתחת לאישום השוחד נגד נתניהו
איתמר לוין
מי שהיה מפקד יאח"ה בעת חקירת תיקי נתניהו מאשר שהחוקרים הציעו לארי הרו להיות עד מדינה    דוחה את הטענות לפיהן ניהלו מסע דיג נגד נתניהו ופעלו בלא קבלת אישורו של מנדלבליט
איתמר לוין
ברנור היה מפקד יאח"ה בשנים 2018-2016 וכיום מפקד המכללה לשוטרים    אומר שהיה תיעוד מסודר של כל הבקשות שהוא העביר ליצחקי, שהיה ראש אח"ם והעביר אותן למנדלבליט - וקיבל בחזרה אישורים, לעיתים חלקיים
איתמר לוין
לקראת סיום פרשת התביעה במשפט נתניהו, ניתן להעריך שהנזק מהמשך המשפט - למדינה ולנתניהו כאחד - יעלה בהרבה על התועלת. הגיעה העת למהלך כולל: הקדמת הבחירות, פרישת נתניהו מהחיים הפוליטיים והסדרי טיעון
איתמר לוין
מי שהיה ראש המל"ל תחת נתניהו טוען, כי נתניהו השתמש בשב"כ כדי לחקור הדלפות שלמעשה באו ממנו    אומר שנתניהו עורר את תשומת ליבו של ה-FBI בעת לימודיו בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il